PDA

View Full Version : HNGD: MM Luke Black Sparkle (jawel)



Da Vinci
12 december 2016, 22:51
Ja lieve mensen,

Vandaag was de dag! Deze jonge stond al ruim tien jaar op mijn verlanglijstje en slechts één passeerde de revu. Natuurlijk net op het verkeerde moment (nieuw huis gekocht etc).

Nu kwam er weer een voorbij en had me voorgenomen de eerstvolgende toe te happen. Dus... blije eikel hier :)

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161212/9dcada23596baa8e26ae0cf95544dafa.png

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161212/d237adf4ff46abc297cdb6a2f7afb44d.png


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Stoffel43
12 december 2016, 22:55
Gecongratzifiliciteerd!
En nu dagen aan één stuk door raggen op die handel tot het besef komt dat je'm echt mag houden...! 🤘🏻😎🤘🏻

Joost de Ruig
12 december 2016, 22:56
Hehe, zijn we eindelijk van het gezeur over die glitter blackie af ;)

Veel plezier ermee man en hou nog ff vast aan die mooie blauwe Tele, want "you can't have to many guitars" :D

Fusion
12 december 2016, 23:03
Felicitaties! :) Samples or it didn't happen!

arjanb01
13 december 2016, 06:05
Die Tele in de kliko gooien, want deze luke is pure klasse!
Black sparkle, gaaf.... ikzelf heb een zwarte en zit altijd nog met het idee om de mijne ook in black sparkle te refinishen, alleen nog een goeie spuiter vinden.
Congrats met deze topgitaar, heb je Kaj nog de groeten gedaan van me?

Feter
13 december 2016, 10:45
Gaaf ding!
Maar nu ga ik iets vragen...
Wat maakt die MusicMan gitaren nou zo 'speciaal'


:hide:

Kim Wilson
13 december 2016, 11:05
Wat een heerlijke kermishoerenbak! :D

Prachtige finish! Gefeliciteerd! En mocht je Arjan zijn belachelijke raad opvolgen: Ik ben Kliko, aangenaam. :)

arjanb01
13 december 2016, 11:08
Musicman gitaren zijn speciaal vanwege de ergonomie. Die dingen zijn gemaakt om bij wijze van 10 uur achterelkaar op het podium te staan zonder rugklachten.

Da Vinci
13 december 2016, 11:16
Tja... wat is speciaal...

Ik vind het gewoon fijne gitaren, maar dat geld voor mijn Strat en LP ook. Halsafwerking en ergonomie is wel ongekend.

Verder ben ik gewoon fan van de Luke gitaren in z'n algemeen en de Black Sparkle met matching headstock is wmb het hoogst haalbare op dat gebied ;)



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Feter
13 december 2016, 11:20
Hoe dan ook, hij ziet er errug vetjes uit!
Hier mag je oprecht blij mee zijn.

En ik ben best benieuwd naar die ergonomie :D

jutter
13 december 2016, 11:33
Lukes zijn in alle opzichten hele fijne gitaren. Ze kunnen elke muziekstijl aan. De bespeelbaarheid, de sound, en wat Arjan al zei, de ergonomie zijn fantastisch! Als ik zoiets moois voorbij zie komen denk ik met weemoed terug aan mijn I en II....
Congrats Vincent met je supermooie Sparkle!

Rogueny
13 december 2016, 12:05
Ik heb er nog nooit een gespeeld. Ben toch te vele gehecht aan de klassieke gitaarvormen. Schijnen inderdaad erg fijn en allround te zijn. Veel plezier er mee! :)

Da Vinci
13 december 2016, 12:16
Thx mannen. Dat plezier komt wel goed. Z'n Luke Blue broertje is al 13 haarde enige constante factor in mijn rekje ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Fusion
13 december 2016, 12:20
Nou nou nou mannen rustig aan he, het is best een leuk plankje hoor, maat het is nou ook weer geen Ibanez RG all-round super gitaar. Hold yer horses hoor

Da Vinci
13 december 2016, 13:47
Watte??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Rogueny
13 december 2016, 13:49
Nou nou nou mannen rustig aan he, het is best een leuk plankje hoor, maat het is nou ook weer geen Ibanez RG all-round super gitaar. Hold yer horses hoor

Als je in een coverband zit, zal deze gitaar je prima bijstaan imo. Dus ja, deze vind ik persoonlijk wel echt allround.

arjanb01
13 december 2016, 13:54
Die luke blaast elke Ibanez met gemak omver. Qua afwerking ken ik geen betere gitaar dan een luke 2.

Da Vinci
13 december 2016, 16:04
Ach, zo'n RG met een HSS of HSH set zal prima werken als allround gitaar. Vind zelf die halzen kudt en die INF elementen zouden ze bij de wet moeten verbieden, maar als die hals je ligt en je een fatsoenlijke versie hebt qua pups en brug kom je een heel eind met dat treurwilgenhout.

Heb zelf 2x een JS1000 Custom gehad met DiMarzio's en fatsoenlijke floyd rose. Die kocht ik 2e hands onder de 500 euro en daar heb je gewoon een belachelijk goede, veelzijdige, comfortabele en stemvaste gitaar aan.

Maar het is nog geen Luke ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Fusion
13 december 2016, 16:09
Watte??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Twee zakke patate!

Fusion
13 december 2016, 16:11
Die luke blaast elke Ibanez met gemak omver. Qua afwerking ken ik geen betere gitaar dan een luke 2.
Heiligschennis! Brandstapel! En daarna nog vierendelen!

(Buiten t serieuze feit dat je natuurlijk ONGELIJK hebt KETTER!!! BAH BAH BAH)

Fusion
13 december 2016, 16:12
Ach, zo'n RG met een HSS of HSH set zal prima werken als allround gitaar. Vind zelf die halzen kudt en die INF elementen zouden ze bij de wet moeten verbieden, maar als die hals je ligt en je een fatsoenlijke versie hebt qua pups en brug kom je een heel eind met dat treurwilgenhout.

Heb zelf 2x een JS1000 Custom gehad met DiMarzio's en fatsoenlijke floyd rose. Die kocht ik 2e hands onder de 500 euro en daar heb je gewoon een belachelijk goede, veelzijdige, comfortabele en stemvaste gitaar aan.

Maar het is nog geen Luke ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Okéeven seri3us dan maar. Wel eens een RG Prestige in je handen gehad? Ik heb een RG3120 en das echt topspel.

jutter
13 december 2016, 16:51
Als de sound van Ibanez je ligt dan heb je er echt wel een toppertjes bij. Ik heb een hele tijd op een Ibanez Sabre 540S gespeeld, één uit de jaren tachtig. Fantastische gitaren! Als ik er weer 1 tegen kom is die van mij!

Zo één had ik, maar dan in het blauw:

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Allerlei/6804102851_ba2a69b661_z_zps2bpqvi4p.jpg

jutter
13 december 2016, 16:59
Die luke blaast elke Ibanez met gemak omver. Qua afwerking ken ik geen betere gitaar dan een luke 2.

SL heeft ook op Ibanez gespeeld, sterker nog, er bestaat zelfs een Ibanez SL model! Dus zo slecht zullen ze ook niet zijn. :D

Fusion
13 december 2016, 17:11
Speel maar eens een RG3120. Of een SZ520 (is niet eens Prestige) dan praten we wel weer :D :p

arjanb01
13 december 2016, 17:35
SL heeft ook op Ibanez gespeeld, sterker nog, er bestaat zelfs een Ibanez SL model! Dus zo slecht zullen ze ook niet zijn. :D

Klopt, tijdens die Japanse toto toer in 1982 en daarvoor ook vanaf 1980. Wat een kutsound had hij in die jaren. Schel, zonder nuance in z'n tone.
Dus nee, die ibanezzen heb ik nooit mooi gevonden. Gelukkig is hij daarna verstandig geweest en is hij op VA en later MM gaan spelen.😆

Da Vinci
13 december 2016, 17:43
@Fusion die ken ik niet. Wel eens op een Prestige gespeeld en das lang geleden. Ken wel een oude JP en JS serie en die vind ik erg goed. Heb ook een S420 en RGR570 gehad en daar was ik wat minder over te spreken. Dan heb hè het ook over een totaal andere prijsklasse.

Zoals ik zeg zijn het, mits goede pups en brug, hele goede gitaren. Echter de hals ligt me gewoon niet.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Da Vinci
13 december 2016, 17:43
Afijn.... nu wil ik gewoon weer horen hoe vet mijn Luke is :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jutter
13 december 2016, 17:44
Klopt, tijdens die Japanse toto toer in 1982 en daarvoor ook vanaf 1980. Wat een kutsound had hij in die jaren. Schel, zonder nuance in z'n tone.
Dus nee, die ibanezzen heb ik nooit mooi gevonden. Gelukkig is hij daarna verstandig geweest en is hij op VA en later MM gaan spelen.��

Met die kutsound heeft hij heel wat albums verkocht :seriousf:

jutter
13 december 2016, 17:45
Afijn.... nu wil ik gewoon weer horen hoe vet mijn Luke is :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

VET, ik heb er geen andere woorden voor! :mmmm:

arjanb01
13 december 2016, 18:22
Met die kutsound heeft hij heel wat albums verkocht :seriousf:

Men wist niet beter toen 😆
Maar die luke is vet, heel vet. Met die glitter en glamour breng je de meisjes tijdens optredens op de eerste rang het hoofd op hol 😂

jutter
13 december 2016, 18:29
Men wist niet beter toen ��
Maar die luke is vet, heel vet. Met die glitter en glamour breng je de meisjes tijdens optredens op de eerste rang het hoofd op hol ��

Volgens mij kijken de meisjes eerder naar wat er onder de gitaar bungelt :ok:

arjanb01
13 december 2016, 18:36
Ligt eraan hoe laag je hem hangt, de gitaar dan😆
Daarom hang ik m'n gitaar altijd tot net boven stille Willie 😂

Da Vinci
13 december 2016, 18:50
Men wist niet beter toen 😆
Maar die luke is vet, heel vet. Met die glitter en glamour breng je de meisjes tijdens optredens op de eerste rang het hoofd op hol 😂

Ach.... de tijd dat ik nog het podium opging om het type meisjes dat je gek maakt met een paar glitters het hoofd op hol te brengen ligt inmiddels ook een tijd achter me 😅


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

D3nnis
13 december 2016, 18:52
Gefeliciteerd met deze aanschaf!
Ik ben geen fan van deze Luke gitaren; de hals ligt me niet, en ze klinken te glad (en dat mag ik zeggen want ik heb er een paar jaar een gehad ;-) ), maar het is in ieder geval beter dan een Ibanez!

arjanb01
13 december 2016, 18:56
Ach.... de tijd dat ik nog het podium opging om het type meisjes dat je gek maakt met een paar glitters het hoofd op hol te brengen ligt inmiddels ook een tijd achter me 😅


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tuurlijk, maar als papa van huis is, mag ik natuurlijk wel kijken 😜
Glitters of niet🙈

dml
13 december 2016, 19:54
Gratuliere!! Prima keus als je in een coverband speelt? Wat een onzin, een gitaar is net zo veelzijdig als zijn bespeler.

Fusion
13 december 2016, 21:01
@Fusion die ken ik niet. Wel eens op een Prestige gespeeld en das lang geleden. Ken wel een oude JP en JS serie en die vind ik erg goed. Heb ook een S420 en RGR570 gehad en daar was ik wat minder over te spreken. Dan heb hè het ook over een totaal andere prijsklasse.

Zoals ik zeg zijn het, mits goede pups en brug, hele goede gitaren. Echter de hals ligt me gewoon niet.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik begon ook niet echt serieus hoor. Ik wens je veel plezier met je nieuwe plank :) Laat m eens horen!

Fusion
13 december 2016, 21:01
Gefeliciteerd met deze aanschaf!
Ik ben geen fan van deze Luke gitaren; de hals ligt me niet, en ze klinken te glad (en dat mag ik zeggen want ik heb er een paar jaar een gehad ;-) ), maar het is in ieder geval beter dan een Ibanez!
Jij bent stom!

D3nnis
13 december 2016, 21:16
Jij bent stom!

;-)
Dat hoor ik vaker!

Fusion
13 december 2016, 22:35
Dat geloof ik graag, als jij stomme dagen over Ibanez noemt!!

:p

jutter
13 december 2016, 22:51
Dat geloof ik graag, als jij stomme dagen over Ibanez noemt!!

:p

Dagen???? :D

macwilliams
13 december 2016, 22:57
Afijn.... nu wil ik gewoon weer horen hoe vet mijn Luke is :)

!!Retevet!!

Da Vinci
14 december 2016, 21:18
Nou... gisteren gerepeteerd met mijn Luke. Pfff... dramatisch.

Heb de laatste 3 jaar mijn good old Luke II een beetje verwaarloosd en kon prima uit de weg op oa mijn LP waar ik na een lange haat/liefde verhouding.

Tja, en dan speel je na jaren weer een setje of anderhalf op een Luke en dan is daarna niks meer comfortabel... Wat een gitaren :)

Ga m'n Luke Blue ook maar weer eens in de olie zetten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Da Vinci
14 december 2016, 21:20
*Heb de laatste 3 jaar mijn good old Luke II een beetje verwaarloosd en kon prima uit de weg op oa mijn LP waar ik na een lange haat/liefde verhouding helemaal op thuis was en moeiteloos naar mijn EJ strat switchte.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
14 december 2016, 21:22
Maar wat was er nou dramatisch aan het repeteren met je nieuwe luke?
Volgens mij helemaal goed toch?
Ikzelf wissel af tussen m'n les Paul en m'n luke. Kan op beide, hoewel het totaal andeee gitaren zijn, uitstekend uit de voeten.

Da Vinci
14 december 2016, 22:10
Was een grapje ;)



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jutter
14 december 2016, 22:13
Eigenlijk zou ik ook weer een Luke moeten hebben.... :mmmm:

Joost de Ruig
14 december 2016, 22:32
Was een grapje ;)


Nietus, het is gewoon een kutding....

Fusion
14 december 2016, 22:45
Precies. Ook al geef je een Music Man een ring, het blijft een lelijk onIbaneziaans ding.

Beter één Ibanez in de hand dan tien Music Mans in de lucht.

Na gedane Music Man is het goed Ibanezzen

jutter
14 december 2016, 23:12
Precies. Ook al geef je een Music Man een ring, het blijft een lelijk onIbaneziaans ding.

Beter één Ibanez in de hand dan tien Music Mans in de lucht.

Na gedane Music Man is het goed Ibanezzen

Goed dat ik hier een nachtje ofzo over ga slapen? :dontgeti:

Kim Wilson
14 december 2016, 23:38
Goed als het hier over deze MM kan gaan in plaats van die Ibanez verheerlijking?

arjanb01
15 december 2016, 06:13
Eigenlijk zou ik ook weer een Luke moeten hebben.... :mmmm:

Je mag die van mij wel overnemen? 😆

arjanb01
15 december 2016, 06:14
Precies. Ook al geef je een Music Man een ring, het blijft een lelijk onIbaneziaans ding.

Beter één Ibanez in de hand dan tien Music Mans in de lucht.

Na gedane Music Man is het goed Ibanezzen

In de kliko met die ibanezzen, lucifer houtjes zijn het, die halzen. Wie dat bedacht heeft 🙈

Rogueny
15 december 2016, 07:24
Gaaf, zo'n online moshpit.

Fusion
15 december 2016, 08:18
In de kliko met die ibanezzen, lucifer houtjes zijn het, die halzen. Wie dat bedacht heeft 🙈
Bouwvakkers spelen op Gibson. Homo's op Fender. Mannen op Ibanez.

arjanb01
15 december 2016, 08:32
Mannen spelen op les Pauls, stratjes zijn voor watjes 😆

pasqual
15 december 2016, 09:21
Bouwvakkers spelen op Gibson. Homo's op Fender. Mannen op Ibanez.

Ik lees net dat ik homo ben.....

pasqual
15 december 2016, 09:22
Mannen spelen op les Pauls, stratjes zijn voor watjes ��

En een watje:(

Fusion
15 december 2016, 09:30
Mannen spelen op les Pauls, stratjes zijn voor watjes 😆
Typische bouwvakkershumor ;)

jutter
15 december 2016, 10:07
En ik ben een watje en een homo!!! :cheerup:

turboblues
17 december 2016, 14:47
Laat ik mezelf dan maar een bouwvakkerig homowatje noemen...

telerocker
17 december 2016, 15:01
Ik dacht dat echte mannen op F....rs spelen. Daar moet je stukken harder op werken dan op zo'n accountant Gibson en de tandenstokerhalsjes van Ibanez... ;) Om over de roze binnenbekleding van de Gaybson-koffers maar te zwijgen.

Erik de Perik
17 december 2016, 16:28
Dat je een echte man of echte hetero zou worden door hetgeen je aanschaft, is echt een misvatting hoor..... Homo's bijvoorbeeld herken je niet aan een roze blouse, maar meer aan het feit dat ze met mannen vrijen. ;)

De liefde voor Ibanez heb ik nooit begrepen. Het gros van de endorsee's passen qua sound meestal in de 13-uit-een-dozijn (zware metalen) categorie of zijn juist bekend om hun unieke geluid (Scofield bijv.).