PDA

View Full Version : The Sage (Emerson Lake and Palmer)



Harald
8 december 2016, 14:45
RIP Greg Lake

Gisteren overleden, een ouder arrangement, zal ik vast al wel eens gepost hebben, maar dat is dan jaren geleden. En nee, ik zing het niet. Als je vocale covers hiervan op youtube hoort valt pas op hoe goed hij zong!

https://www.youtube.com/watch?v=Ou8j1zs-LX0

Ernest01
8 december 2016, 15:14
Prachtig... wat kan ik nog meer zeggen dan dat.
Jouw gitaar klinkt veel mooier dan de opname van Lake die ik op YT heb gehoord.

Dit is het jaar waarin veel muzikanten zijn overleden en hij was ook een getalenteerd man.

Harald
8 december 2016, 15:47
Thanks! Is ook niet helemaal eerlijk... Pictures at an exhibition is live opgenomen volgens mij. En een gitaar fatsoenlijk versterken was toen nog niet echt standaard... microfoon ervoor, nog eentje voor de opname, geen pickups, kans op feedback... Dan wint een Maton met close miking het wel van een Gibson.

Als ik het gezongen had zou je dat trouwens niet zeggen, dat mijn opname beter klinkt :D

Milko
9 december 2016, 11:33
Dat is een mooi stukje gitaarmuziek. Heb jij dat helemaal uitgezocht?

Milko sluiten.

Harald
9 december 2016, 12:17
Thanks! Eigen arrangement. Ooit stond een transcriptie van het origineel in het Duitse miuziekbladFachblatt (80er jaren denk ik). Daar kende ik de partij van. Ben dat instrumentale middenstuk hier en daar wel licht anders gaan spelen... Om de zanglijn in de begeleiding te krijgen, en de originele begeleiding zoveel mogelijk overeind te houden heb ik behoorlijk moeten hobbyen. Getuige de verschillende extreme strekgrepen die voorbij komen. Geloof dat ik 1 of 2 noten van de originele begeleiding heb moeten laten vallen. Originele partij zonder melodie is qua vingerzetting dan ook een stuk makkelijker.

Jedeel
9 december 2016, 18:29
Weer heel mooi gespeeld, Harald!!!