PDA

View Full Version : TC Electronic, gebeurt daar nog wat?



telecastermaster
8 december 2016, 00:06
Gaat TC electronic de komende tijd nog wat doen? Ik bedoel, gaan ze nog wat uitbrengen? Ik heb namelijk het idee dat ze een beetje hersendood zijn daar. Er zijn veel veel pedalen die beëindigd zijn (Nova serie) en nog meer pedalen die al jaren niet geupdated zijn (Hall of Fame, Nova system). Ik begrijp ook dat ze verkocht zijn aan Behringer of de productiemaatschap van Behringer.

Eigenlijk vind ik zo'n Nova System wel mooi, maar een nieuwe versie zou nog mooier zijn.....

telerocker
8 december 2016, 00:53
Zo vraag ik me al bijna twee jaar af wanneer de Sixpack van Carl Martin productierijp is. Je krijgt een paar teasers te zien en vervolgens blijft het oorverdovend stil.

arjanb01
8 december 2016, 06:11
Iets wat goed is en verkoopt hoef je niet te veranderen, denkt men bij tc.
Ik speel al jaren over een Deense gmajor 1, dus niet de Aziatische gmajor 2, en ik zie geen enkele reden dit te veranderen. Gewoon kwaliteit.

The Lo Lands
8 december 2016, 10:12
Gaat TC electronic de komende tijd nog wat doen? Ik bedoel, gaan ze nog wat uitbrengen? Ik heb namelijk het idee dat ze een beetje hersendood zijn daar. Er zijn veel veel pedalen die beëindigd zijn (Nova serie) en nog meer pedalen die al jaren niet geupdated zijn (Hall of Fame, Nova system). Ik begrijp ook dat ze verkocht zijn aan Behringer of de productiemaatschap van Behringer.

Eigenlijk vind ik zo'n Nova System wel mooi, maar een nieuwe versie zou nog mooier zijn.....

Ze hebben onlangs 13 analoge/digitale effectpedalen uitgebracht welke uit de Behringer stal gehaald zijn.

telecastermaster
8 december 2016, 10:23
Ze hebben onlangs 13 analoge/digitale effectpedalen uitgebracht welke uit de Behringer stal gehaald zijn.

Toppunt van innovatie idd.....

almarvk
9 december 2016, 13:29
Dat niet, maar wel heel erg actief in het wat lagere prijssegment met prima pedalen.

hoofd
9 december 2016, 14:55
Wat daar zijn er niet zoveel van, prima pedalen in het lagere prijssegment..

Ik had gehoopt dat ze met die hele Toneprint dinges van ze nog wel een stapje verder zouden gaan, misschien nog een HoF X4, als tegenhanger van Strymon's bakbeest, maar het lijkt erop dat de visie meer richting korte termijn cash is gegaan. Begrijpelijk, maar jammer. Ik heb nu meer hoop dat Behringer iets innovatiefs gaat doen met de effectenkennis van TC, dan dat TC iets gaan doen. Zie bijvoorbeeld de Deepmind van Behringer.

Joppnl
14 december 2016, 23:15
Sja.... tijdje geleden op FB nogal een aankondiging van TC dat ze (toen) 'morgen' met BAANBREKEND nieuws zouden komen.....

nou speel ik al een tijdje met een nova system (zeer tevreden) en dat ding is al een tijdje uit dus...stille hoop....

Komen ze idd met die verpakte Behringer spullen aan....

Wellicht niks mis mee maar daar hebben we er al 1001 van in alle soorten/maten/kleuren/merken etc.

Helaas...geen nieuw Nova.... wel een paar keer per week een nieuwe video van een artiest die dan met die pedaaltjes speelt en dat het O-z-O-geweldig is.....

Meer vernieuwing richting marketing dan naar spullen.... jammer!

mrweird
15 december 2016, 10:09
Iets wat goed is en verkoopt hoef je niet te veranderen, denkt men bij tc.
Ik speel al jaren over een Deense gmajor 1, dus niet de Aziatische gmajor 2, en ik zie geen enkele reden dit te veranderen. Gewoon kwaliteit.

Wellicht.. Maar als bedrijf zijnde ben je niet blij met klanten die al jaren over 't zelfde spelen en niets willen veranderen. Dan verkoop je namelijk niets meer. :D Nogal ongezonde bedrijfsvoering.

apekop
17 december 2016, 19:19
Wellicht.. Maar als bedrijf zijnde ben je niet blij met klanten die al jaren over 't zelfde spelen en niets willen veranderen. Dan verkoop je namelijk niets meer. :D Nogal ongezonde bedrijfsvoering.

Dus, kun je maar beter spullen bouwen waar mensen snel op zijn uitgekeken.....

vulvasonic
17 december 2016, 23:44
Ik had gehoopt dat ze met die hele Toneprint dinges van ze nog wel een stapje verder zouden gaan....
Mwoah..., ik vind dat toneprint gedoe toch nog vrij beperkt. In live situaties heb je er geen kut aan. Maar misschien zie ik nu iets over het hoofd. :dontgeti:

telerocker
18 december 2016, 00:53
Mwoah..., ik vind dat toneprint gedoe toch nog vrij beperkt. In live situaties heb je er geen kut aan. Maar misschien zie ik nu iets over het hoofd. :dontgeti:

Toneprint is toch vooral bedoeld om signature-sounds van bekende gitaristen te downloaden?

mountainman
18 december 2016, 02:51
Toneprint is toch vooral bedoeld om signature-sounds van bekende gitaristen te downloaden?
Klopt, maar je kan ook eigen toneprints maken. Helaas is het daarbij niet mogelijk om zo'n signature sound als basis te nemen en te bewerken. Je moet je eigen toneprints dus altijd vanuit de factory settings opbouwen.
Een ander nadeel is dat je geen eigen toneprints kan delen met andere gebruikers.

TC Electronic lijkt echter niet bereid om aan deze bekende gebruikerswensen tegemoet te komen. Zo blijft Toneprint toch een beetje een net niet applicatie.

the sure thing
18 december 2016, 07:26
Ik heb meerdere tc pedalen, maar toneprint zal me worst wezen. Een setting van een bekende lul boeit me geen zak.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

hoofd
18 december 2016, 09:47
Klopt, maar je kan ook eigen toneprints maken. Helaas is het daarbij niet mogelijk om zo'n signature sound als basis te nemen en te bewerken. Je moet je eigen toneprints dus altijd vanuit de factory settings opbouwen.
Een ander nadeel is dat je geen eigen toneprints kan delen met andere gebruikers.

TC Electronic lijkt echter niet bereid om aan deze bekende gebruikerswensen tegemoet te komen. Zo blijft Toneprint toch een beetje een net niet applicatie.

Precies dit, de mogelijkheden zouden eindeloos kunnen zijn, maar de ontwikkeling lijkt gestaakt. Als studio tool zou het fantastisch kunnen zijn, helemaal met wat midi of vst support, hadden ze zo Strymon weg kunnen schoppen, maar helaas.. Net niet.

telerocker
18 december 2016, 12:50
Ik heb meerdere tc pedalen, maar toneprint zal me worst wezen. Een setting van een bekende lul boeit me geen zak.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mij ook niet. Ook kan zo'n toneprintsound zomaar niet lekker klinken met je eigen setup. Ik tweak liever zelf.

mountainman
18 december 2016, 13:32
Mij ook niet. Ook kan zo'n toneprintsound zomaar niet lekker klinken met je eigen setup. Ik tweak liever zelf.

Dan kun je al helemaal niet om die Toneprint app heen want die heeft veel meer instellingen dan je standaard met de knoppen kan instellen.

Ik weet niet of het bij alle toneprint pedalen zo is maar bij mijn Vortex flanger kun je zelfs bepalen welke eigenschappen je aan de knoppen toewijst. Daarmee wordt het in feite een heel ander pedaal.

Toch best wel revolutionair, maar ondanks alle mogelijkheden lukte het me niet om een geluid te krijgen waar ik blij van werd. Sommige artist toneprints kwamen wel redelijk in de buurt maar die kun je zoals gezegd niet tweaken. Inmiddels heb ik een Subdecay flanger waar ik wel blij van word.

The Lo Lands
18 december 2016, 14:51
Geef mij dan maar een Strymon pedaal waarbij iedere instelling met het pedaal zelf gemaakt kan worden. Ik zit echt niet te wachten om achter mijn PC, laptop, smartfoon etc instellingen te moeten gaan maken. Neunaber heeft ook zo'n kuttige app waar ik misschien alleen van een spring reverb naar een hall reverb inlaad, verder gewoon lekker aan fysieke knoppen draaien :-) Gitaarspelen moet wel leuk blijven en software nodig hebben voor hardware vind ik een handicap.

paulusdeBKB
19 december 2016, 20:55
Dat vind ik ook, al moet ik toegeven dat mijn ervaring daarmee gedateerd is: Zoom G9.2tt (dat ik dat modelnummer nog uit m'n hoofd weet...) - editor via windows pc. Werkte wel goed, maar het is gewoon niet fijn om gitaar te spelen en sounds te maken achter je beeldscherm.

Misschien dat het al heel anders aanvoelt als je dat met je tablet of smartphone doet, maar ik heb geen tablet en ook geen toneprintpedaaltje, dus nog niet uitgeprobeerd.

+1 voor een nieuwe MultiFX van TC Electronic.

Mitch
19 december 2016, 22:35
Ja, die toneprint editor: dáár is waar het gebeurt. Ik ben begonnen met een redelijke sound met laag-af en wat modulatie en ben dat net zo lang gaan tweaken/uploaden/luisteren tot ik op het punt uitkwam dat de delay het gedrag had van mijn Deluxe Memory Man. Precies de sound? Nee, maar wel het gedrag: niet in de weg zitten bij rhythm, toch duidelijk genoeg, voldoende filtering én modulatie... kost één keer wat tijd maar daarna heb je een sound die je niet standaard kan instellen op het pedaal zelf.
Happy camper.

Tabula Rasa
20 december 2016, 08:53
Ja, die toneprint editor: dáár is waar het gebeurt. Ik ben begonnen met een redelijke sound met laag-af en wat modulatie en ben dat net zo lang gaan tweaken/uploaden/luisteren tot ik op het punt uitkwam dat de delay het gedrag had van mijn Deluxe Memory Man. Precies de sound? Nee, maar wel het gedrag: niet in de weg zitten bij rhythm, toch duidelijk genoeg, voldoende filtering én modulatie... kost één keer wat tijd maar daarna heb je een sound die je niet standaard kan instellen op het pedaal zelf.
Happy camper.
Nou noem je ook wel een echt lastig pedaal om te benaderen denk ik. Heb heel veel gegoogled op die dmm en wr is niet veel wat in de buurt komt. Helaas is ie zo gruwelijk groot.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

telecastermaster
20 december 2016, 13:26
Ik vind het toch wel een treurig verhaal van TC electronic, zo van top naar budget; van leiders naar laggerds.
Vroeger waren ze de top in studio processors. In 2008 een zooi goede gitaarpedalen maar die zijn verder nooit geupdated, en inmiddels dus budget pedalen.
TC is allang door de concurrentie, zoals Strymon en Eventide, ingehaald. De Nova system is nodig aan een upgrade toe (Sinds de introuctie is de processor snelheid 5x verdubbeld!).
Maar ik denk niet dat ze nog veel gaan doen.

Nellyrocks
21 december 2016, 12:58
Ik gebruik, naar volle tevredenheid, de Alter Ego X4. Toneprint heb ik nog nooit geprobeerd.

Speeddemon
21 december 2016, 20:00
En ik gebruik naar alle tevredenheid de Flashback Mini, HOF Mini en Alter Ego v2.

Overigens, Nova Repeater was één van de meest inspiratieloze delays die ik ooit heb gehad en I've been around the block, delay-wise (en drive, modulation, EQ, compressie, wah-wise :soinnocent: ).
Ik kan hem niet ronduit slecht noemen, maar ik heb zelden een pedaal zo snel weg willen doen.

By the way, TC heeft hele kleine verbeteringen doorgevoerd met die Mini pedalen; mijn HOF Mini heeft z'n USB poort erg dicht bij de 9V input zitten, zodat die kabels indien beiden ingeplugd, elkaar een beetje wegdrukken... Bij de Flashback Mini (die nieuwer is) is die afstand enigzins vergroot.

http://thumbs.picclick.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/~lYAAOSwbsBXmow1/$/TC-Electronic-Flashback-Mini-Delay-Guitar-Effect-Pedal-_1.jpg

vergeleken met...

https://tonefreqs.files.wordpress.com/2013/11/photo-2-3.jpg?w=225&h=300

:ok:

Erik de Perik
21 december 2016, 20:07
Ik vind het toch wel een treurig verhaal van TC electronic, zo van top naar budget; van leiders naar laggerds.
Vroeger waren ze de top in studio processors. In 2008 een zooi goede gitaarpedalen maar die zijn verder nooit geupdated, en inmiddels dus budget pedalen.
TC is allang door de concurrentie, zoals Strymon en Eventide, ingehaald. De Nova system is nodig aan een upgrade toe (Sinds de introuctie is de processor snelheid 5x verdubbeld!).
Maar ik denk niet dat ze nog veel gaan doen.

Is wellicht een modedingetje. TC is natuurlijk groot geworden in de tijd van de 'rekjes' en toen die uit de mode gingen, bleef TC 19" spul produceren. Niks mis mee, maar ik geloof niet dat hun apparatuur veel in studio's of PA bedrijven terecht is gekomen.

Dutch66
22 december 2016, 09:18
Nostalgisch plaatje uit het roemruchte TC verleden. Wie kent 'm niet....

http://www.tcgakki.com/pic/sub/4/is957286240540941.jpg

TC Electronic, of Denmark....

apekop
22 december 2016, 11:05
Inderdaad. de phaser uit diezelfde serie is ook een gaaf pedaal. De toneprint serie van TC was toch wel een succes dacht ik. Maar verder vind ik het ook betreurenswaardig dat ze nu weer op de budget toer gaan. Dit zie je trouwens helaas bij veel effecten bedrijven. Ik betaal liever iets meer voor beter spul met een eigen smoel. De budget markt is al verzadigd. Misschien zijn het best aardige pedalen, maar ze hebben niks eigens en voegen niks toe aan wat er al is.

paulusdeBKB
24 december 2016, 14:54
Het is toch niet erg dat TC Electronic er een goedkope lijn naast heeft? Of vindt men hier dat het negatief afstraalt op de duurdere pedaaltjes die men in zijn arsenaal heeft?

Fender doet min of meer hetzelfde met Squier én met zijn productielijnen in Meggiko en het verre Oosten. Daar hoor ik eigenaren van American Standards niet over... (misschien luister ik wel niet goed)

miyaru
24 december 2016, 20:48
Correct me if I'm wrong, maar TC is populair bij verhuurbedrijven en studio's. Hun 19" spul is best gaaf, vooral de delays uit de 4000 serie. Wij gebruiken het veel voor verhuur, en ook in de studio. Voor nagalm vind ik persoonlijk Lexicon het einde, maar wie ben ik.....

Ik ken hun gitaarpedalen niet goed, heb er wel eens over gespeeld bij een vriend. Vond het zeker niet slecht, maar het is niet mijn ding. De goedkope lijn heb ik nog nooit gehoord, maar ik heb een serieuze afkeer tegen Behringer. Heb er vroeger wel spul van gehad voor mijn homestudio, maar toen ik het kon betalen heb ik alles weer weggedaan en/of vervangen door andere merken die me meer aanstaan.

Wellicht zijn de goedkope TC's bang for the buck, ik weet het niet - ben er ook niet wezenlijk in geïnteresseerd. Ben blij met wat ik nu heb op mijn board.

Ieder zijn ding, en voor nu: allemaal een hele fijne kerst!!!

Robin.

Erik de Perik
24 december 2016, 21:00
Ze waren destijds wel een standaard met de 2290 delay, maar of dat nu nog steeds zo is......???

FruscianteFan
24 december 2016, 22:08
Correct me if I'm wrong, maar TC is populair bij verhuurbedrijven en studio's. Hun 19" spul is best gaaf, vooral de delays uit de 4000 serie. Wij gebruiken het veel voor verhuur, en ook in de studio. Voor nagalm vind ik persoonlijk Lexicon het einde, maar wie ben ik.....

Ik ken hun gitaarpedalen niet goed, heb er wel eens over gespeeld bij een vriend. Vond het zeker niet slecht, maar het is niet mijn ding. De goedkope lijn heb ik nog nooit gehoord, maar ik heb een serieuze afkeer tegen Behringer. Heb er vroeger wel spul van gehad voor mijn homestudio, maar toen ik het kon betalen heb ik alles weer weggedaan en/of vervangen door andere merken die me meer aanstaan.

Wellicht zijn de goedkope TC's bang for the buck, ik weet het niet - ben er ook niet wezenlijk in geïnteresseerd. Ben blij met wat ik nu heb op mijn board.

Ieder zijn ding, en voor nu: allemaal een hele fijne kerst!!!

Robin.

Je ziet ook bij de pro's best veel Hall of Fames en Flashbacks...

Ik zie ook het probleem niet zo. Met Behringer ook niet trouwens, afgezien van de constructie. Ik vind mijn Ultra Vibrato (wel TB gemaakt) lekkerder klinken dan de Boss VB2 Waza. Voor de prijs van die laatste kun je 11,5 Behringers kopen.

vulvasonic
24 december 2016, 23:55
Ja, die toneprint editor: dáár is waar het gebeurt. Ik ben begonnen met een redelijke sound met laag-af en wat modulatie en ben dat net zo lang gaan tweaken/uploaden/luisteren tot ik op het punt uitkwam dat de delay het gedrag had van mijn Deluxe Memory Man. Precies de sound? Nee, maar wel het gedrag: niet in de weg zitten bij rhythm, toch duidelijk genoeg, voldoende filtering én modulatie... kost één keer wat tijd maar daarna heb je een sound die je niet standaard kan instellen op het pedaal zelf.
Happy camper.
Maar ben je die sound niet meteen kwijt zodra je aan een van de knopjes gaat draaien? Ik bedoel, ik zie nergens een knoppie waarmee je een specifieke geluid kunt opslaan of oproepen. Of mis ik iets?

Pepe
25 december 2016, 01:30
Nee, je knopjes zijn de gebruikelijke parameters als mix, lengte enz.
Na het bewerken van de editor in je smartphone of computer stuur je het geluid naar het pedaal. Dat blijft daar zitten tot je het vervangt met een ander geluid. Je hoeft dus niks op te slaan, distribueren is genoeg.

dml
25 december 2016, 09:10
Is wellicht een modedingetje. TC is natuurlijk groot geworden in de tijd van de 'rekjes' en toen die uit de mode gingen, bleef TC 19" spul produceren. Niks mis mee, maar ik geloof niet dat hun apparatuur veel in studio's of PA bedrijven terecht is gekomen.

Blijkbaar kom je dan niet in studio's en bij PA bedrijven. Zichzelf respecterende studio's die nog niet volledig over zijn gegaan naar plug in's hebben vaak wel één of meerdere dingen van TC in de rekken hangen, zoals de 2290, M5000, 1210, M2000, Finalizer, Fireworx, enz.
En nagenoeg ieder PA bedrijf heeft wel een D-two, M2000 of M-one in zijn rek hangen.

arjanb01
25 december 2016, 09:25
Inderdaad. Het geluidsbedrijf die ons geluid doet heeft veel tc apul hoor. Niks mis mee. Hun reverbs en delays zijn onverslaanbaar. Het blijft natuurlijk smaak maar die Denen hebben zich al jarenlang bewezen.

telecastermaster
25 december 2016, 11:05
Inderdaad. Het geluidsbedrijf die ons geluid doet heeft veel tc apul hoor. Niks mis mee. Hun reverbs en delays zijn onverslaanbaar. Het blijft natuurlijk smaak maar die Denen hebben zich al jarenlang bewezen.

Kleine correctie: maar die Denen hebben zich al jaren geleden bewezen.

Erik de Perik
25 december 2016, 19:24
Blijkbaar kom je dan niet in studio's en bij PA bedrijven. Zichzelf respecterende studio's die nog niet volledig over zijn gegaan naar plug in's hebben vaak wel één of meerdere dingen van TC in de rekken hangen, zoals de 2290, M5000, 1210, M2000, Finalizer, Fireworx, enz.
En nagenoeg ieder PA bedrijf heeft wel een D-two, M2000 of M-one in zijn rek hangen.

TC maakt zelf ook plugins inmiddels en de rackapparaten die je noemt zijn bijna allemaal alleen nog tweedehands te koop. Vandaar de vraag:
"TC Electronic, gebeurt daar nog wat?"

Maar je hebt gelijk, vooral hun delays zie je vaak bij PA bedrijven.

orangerocker
26 december 2016, 11:37
Zelf gebruik ik al een paar jaar een TC Flashback en met name de toneprint functie. Wat ik hier nog niet langs heb zien komen maar wat ik wel het handigste vind van de toneprint editor: je kunt enkele "presets" maken doordat je de delay time en feedback knoppen zo kan instellen dat ze een x aantal ms delay een x aantal keren herhalen. Als je dit, zoals ik, instelt op herkenbare plekken op de 'sweep' van de knoppen kan je eenvoudig tussen nummers wisselen van 'preset'.

Als voorbeeld: ik heb genoeg aan 3 soorten delay in mijn bandje (slapback, normale delay (rond de 300 ms) en een lange delay voor 1 specifiek nummer). Ik heb nu de feedback en delay time knoppen zo ingesteld dat helemaal naar links zorgt voor het aantal ms en aantal herhalingen voor de slapback, recht omhoog voor de normale delay en helemaal naar rechts voor de lange delay. Hiermee kan ik altijd makkelijk handmatig schakelen tussen die 3 presets.

In de toneprint editor kan je verder 3 parameters toewijzen per knop, zodat je bijv de slapback zonder enige modulatie kan hebben, de normale delay met veel modulatie en de lange delay met een beetje modulatie kan hebben. En verder nog heel veel andere parameters waar ik geen flauw benul van heb wat ze doen;)

EBOUE
28 december 2016, 09:09
De Nova System is wel erg goed te noemen, nog steeds. Ik gebruik de modulatie effecten als ik een uitgebreidere setup heb, als ik ergens naartoe moet dan zet ik 'm in drive mode. Lekker compact en de geluiden vindt men altijd goed klinken. Een update mag ie wel eens gebruiken, maar dit vind ik door de analoge drive en compressie sectie wel geweldig klinken. Kom daar eens om voor rond de 250 euro tweedehands. Onverslaanbaar!

HaroldA
28 december 2016, 09:24
De Nova System is wel erg goed te noemen, nog steeds.

Als ik die uit elkaar zou kunnen halen en in een 19"-behuizing kan steken zou ik er meteen een kopen. Helaas staan er nergens foto's van de binnenkant op Internet (en dat is eigenlijk wel een goed teken!) dus ik weet niet of de printplaat over de gehele onderkant doorloopt of dat er andere dingen zijn waardoor mijn plannetje faliekant zou falen.

telecastermaster
28 december 2016, 09:29
Tsja, ik mis de 4CM bij de Nova System. En met mij veel andere gitaristen, krijg ik zo de indruk.
Maar ja, een fix is er niet....

HaroldA
28 december 2016, 09:41
Tsja, ik mis de 4CM bij de Nova System. En met mij veel andere gitaristen, krijg ik zo de indruk.
Maar ja, een fix is er niet....

Een paar effectloops hadden het wel afgemaakt ja ...

HaroldA
28 december 2016, 10:43
Helaas staan er nergens foto's van de binnenkant op Internet.

Obi to the rescue! ;)

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?167760-Nova-System-Repair
http://www.eevblog.com/forum/repair/repair-attempt-tc-electronic-nova-system-dsp-audio-(guitar)/

EBOUE
28 december 2016, 13:38
Ja, dan zul je toch een G-system moeten aanschaffen. Je kunt TCE niet kwalijk nemen dat ze niet een mini-G gemaakt hebben, met alle opties van de G. Ik heb vaak gewisseld met de Nova qua drive- of linemodus. Ze komen beide uitstekend in de verf en mits je de ingangssignalen goed hebt afgesteld merk je er live weinig van. Het ideale is: je kunt via de presets uitstekend aangepaste versies maken, mocht je e.e.a. willen aanpassen. Presets de naam geven van de band waar je in speelt en je kunt niet meer nat gaan. Toch geef ik qua drive de voorkeur aan mijn Mesa bakje, je kunt de drive wat karakterloos noemen (welke amp is het? geen idee). De compressie vind ik lastig in te stellen: dat heb ik liever in een eenvoudige stompbox. Net zoals modulatie-effecten. Sommige live-situaties wil je met een simpel knopje even wat bijdraaien. Het instellen duurt lang voordat het echt ideaal is, maar dan heeft podiumgeluid ook constant glans.

HaroldA
28 december 2016, 13:45
Ja, dan zul je toch een G-system moeten aanschaffen.

Daar zit zo'n rare footcontroller bij ... en de rack-unit alleen doet niet zo veel, geloof ik.