PDA

View Full Version : HELP! Keuze elektrische gitaar tot 300 euro



Braddie
5 december 2016, 02:49
Speel nu op een Squier Bullet Stratocaster, heerlijk gitaartje voor het geld, maar ik wil nou toch wel iets met een humbucker hebben, ik heb mijn oog hier op laten vallen:
https://www.thomann.de/nl/epiphone_les_paul_studio_deluxe_wr.htm

Maar voor 25 euro meer heb ik deze:
https://www.thomann.de/nl/epiphone_les_paul_standard_rc.htm


Wat is het verschil tussen de modellen?

Ik vind de Studio Deluxe degene die mij het meeste aantrekt, maar waar zit het verschil qua prijs in, en waarom zou ik bijvoorbeeld moeten gaan voor een Les Paul Studio Deluxe en niet voor een Standard?

Alvast bedankt!

Tabula Rasa
5 december 2016, 08:44
De studio heeft in ieder geval alnico magneten in de humbuckers. Bij die ander is dit niet vermeld. Zou dus keramisch kunnen zijn .


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Braml
5 december 2016, 11:34
Volgens mij is het idee van een standard en een studio dat ze qua sound en bespeelbaarheid vergelijkbaar zijn, maar dat de standard meer kost omdat de afwerking van de gitaar mooier is? Bij deze twee modellen maakt dat denk ik eigenlijk weinig uit. Wel heeft een epiphone les paul standard volgens mij ook gewoon alnico magneten in de humbuckers.
Het kan zijn dat de studio geen curved top heeft. Is niet zo goed te zien op de foto's moet ik zeggen. Ik vind een curved top toch wel erg gaaf op Les Pauls. hoor.

Maar qua sound en bespeelbaarheid doet het mekaar weinig denk ik

Duhsjaak
5 december 2016, 11:45
Maar er is natuurlijk niets tegen om onze oosterburen even te bellen. Kun je ze gelijk even een beetje opvoeden.
Complete en duidelijke productomschrijving van bijvoorbeeld een koptelefoon van vijf tientjes vinden wij doodnormaal, maar dat er nog steeds gitaren van €600 zijn met bdsm of ultimate victory pups? En verder nul info...... Dat komt de Mojo alleen maar ten goede.

En welke soort alnico is ook redelijk belangrijk. Ik vermoed alnico V, maar ik kan er zo maar naast zitten natuurlijk.

Als je ze toch spreekt, vraag dan even naar het gewicht per gitaar. Kun je je keuze mede daarop baseren.
Het gewicht dat een les Paul in de schaal legt, is van een iets andere orde dan die je van je strat bent gewend.

Ik begrijp best dat je daar als pianist niet gelijk aan denkt. Ik ben bij mijn piano nog aan het zoeken naar de straplocks.
Succes.
Vriendelijke groet, Gus

Erik de Perik
6 december 2016, 00:49
Beide hebben dezelfde pickups. Epiphone blijkt gewoon een website te hebben!

Prijsverschil zal 'm in de bindings zitten. Apekool natuurlijk, want voor die van een ander merk uit dezelfde fabriek betaal je minder.

Verder heeft de Standard dekkende lak en de Studio niet.