PDA

View Full Version : 2 amps, 1 footswitch



Firebird
28 juli 2003, 20:29
OKe, ik heb nu eindelijk 2 versterkers :-D .
Nu het volgende:

nu wil ik graag allebei mn amps laten scheuren of reverb aan/uit op 1 footswitch. Wat is de makkelijkste manier?? Iemand had het al over doorlussen ( :???: )

kan iemand mij helpen???

Nocki
28 juli 2003, 23:48
makkelijkste manier is denk ik een ab boxje ertussen. en dan de aansturing van je amps naast die ab box.
zijn het de zelfde amps??? of vershillende amps?

Nocki

Polytheme Pam
29 juli 2003, 00:22
makkelijkste manier is denk ik een ab boxje ertussen

ik denk niet dat Firebird dat bedoelt....met een A/B switch kan je schakelen tussen 2 Amps, maar ik denk dat hij met 1 footswitch beide amps tegelijk wil aansturen...(heb ik voor de rest ook de ballen verstand niet van, maar misschien iemand anders...)


correct me if i`m wrong...no hard feelings... 8-)

Firebird
29 juli 2003, 00:41
ik heb 2 dezelfde versterkers, 2 fenders uit de jaren 80.
Op elke amp zitten 2 jack ingangen; reverb en lead

Nu wil ik dus met één switch allebei mn versterkers kunnen aansturen

pimmetje
29 juli 2003, 00:42
Zelfbouw lijkt me hier wel een goede optie.

Ik denk dat je met een aluminium kastje, een paar female jacks en een soldeer-apparaat een heel eind hoort te komen... als je huidige footswitch tenminste niet te ingewikkeld is (bv 2 knoppen: reverb en kanaal) en nu al met jackplug aan de versterker wordt gekoppeld.

Bijkomend voordeel van zo'n soort klusje is dat je jezelf niet direct zal electrocuteren :D.

Nocki
29 juli 2003, 07:39
nee dan heb ik het niet goed begrepen. de morley ab box kan volgens mij wel a - a en ab schakelen dus ook samen maar goed. mischien een ieigen footswitch fabriceren en dan idd splitten alle opdrachten zodat allebei de amps het zelfde opdracht krijgen. lijkt me niet onmogelijk... even uiproberen voordat je dure dingen koopt...

Nocki

Polytheme Pam
29 juli 2003, 10:59
even uiproberen voordat je dure dingen koopt...


zeer goed advies van jou Nocki... :roll: :roll: :roll:

SchaapOpJeHoofd
29 juli 2003, 13:36
lol @ Polytheme Pam ;)

Maar als ik het goed begrijp heb je 2 amps met ieder 2 inputs waarbij je met een footswitch wil kunnen schakelen tussen de 4 verschillende inputs?
Verder hoeft de footswitch geen dingen te doen als kanalen wisselen van amps?
Dan klinkt het inderdaad een beetje als een a-b probleem, of liever een a-b-c-d probleem.
Als je kan solderen is het zelf doen misschien wel het makkelijkst, anders wordt het 2 a-b boxen ge-tapdans. Ik kan me overigens herinneren dat ik wel ergens een doosje heb gezien om niet tussen 2, maar tussen 4 amps te schakelen, wat hetzelfde is als jij wil als ik me niet vergis.

BlackSun
29 juli 2003, 14:24
Hij bedoelt toch gewoon dat ie door 1 switch allebei zn amps aanstuurt. Angezien deze allebei hetzelfde zijn kan je toch gewoon een standaard switch kopen, stekkertje uit elkaar peuteren en draadjes ff splitten zodat je uiteindelijk 2 stekkers krijgt ipv 1? moet lukken volgens mij.

pimmetje
29 juli 2003, 15:26
Dat kan idd gewoon.

Ik zou toch de optie kiezen voor een klein extra kastje ertussen met een paar female jacks... 2 als uitgang naar de versterkers en 1 als ingang voor de originele footswitch. Je kan natuurlijk bij die twee uitgangen ook direct al een paar snoeren met male jack vast aan 't kastje maken.

Dan hoef je niet aan je originele footswitch hoeft te kloten (ook al is 't maar aan het snoer ervan).

Droffie
4 augustus 2003, 13:50
Lehle heeft ABC switchers. Erg goede switchen true bypass en zo. Switchen tussen twee amps en de C optie beide amps te gelijk. Zit ook een potmetertje op voor level adjustment per amp.

succes
D.

pimmetje
4 augustus 2003, 14:29
Maar kan je daarmee ook de reverb op beide versterkers tegelijk aan/uit zetten en op beide versterkers tegelijk van kanaal wisselen?
Dat was volgens mij namelijk de bedoeling...

Droffie
4 augustus 2003, 14:37
Maar kan je daarmee ook de reverb op beide versterkers tegelijk aan/uit zetten en op beide versterkers tegelijk van kanaal wisselen?
Dat was volgens mij namelijk de bedoeling...
Ik dacht dat ie bedoelde twee amps scheuren of reverb aan/uit. Als ie "en/en" wil is die pedaal niet toereikend. Da's waar.

"t was ook maar een suggestie.

D.