PDA

View Full Version : ja \o/!!!



Wringley
28 juli 2003, 19:54
Ok, vandaag dus kijken wat ik in de knip had en verrek, ik had nog wat geld ergens in een sokje liggen, dus ik naar de gitaarboer gerend, genaamd Feedback (zeeeeeeer tevreden mee, heb er zon beetje alles al gekocht!) en heb dus dit gekocht:

OLP 5 Snaar
Eden CXC 210 C4 (300 Watt, 2 x 10 Inch)
Boss CEB 3 Chorus

Ik plugde dus eerst J-Bass Mex in die Eden CXC combo, was meteen verkocht. Die Eden combo klinkt zooooo geil voor die 1500 euro die je er voor betaald vind ik zelf.... Was niet helemaal weg van die Mexicaan, dus ik die OLP proberen en was meteen weg, zon extra snaar brengt echt een berg mogelijkheden vind ik zelf.... Misschien in verhouding een erg dure amp tegen over een "low budget" (eerder Value for Money :D) Bass, maar ik moest die kast hebben.

Nu nog lessen nemen :D

bathmutz
28 juli 2003, 20:04
ja, duidelijk geval van geld te veel! :wink:

goeie beginners set in iedergeval.

veel plezier ermee. :sneaky: (jaloers...)

De Teng
28 juli 2003, 20:04
WAT??? je kunt amper spelen en koopt zo'n ding... wel gefeliciteerd hoor, maar zomaar zoiets kopen zou ik toch niet doen... veel succes ermee in ieder geval.

bathmutz
28 juli 2003, 20:05
hahaha, 2 bijna dezelfde reacties tegelijk!

:-D

De Teng
28 juli 2003, 20:50
idd.. ik zie het nu pas, niet verwacht dat iemand mij voor zou zijn ;)

Wringley
28 juli 2003, 20:57
Correctie, ik kan best redelijk spelen, alleen vingerzetting, houding etc is gewoon echt verkeerd, daarom gewoon lessen nemen. En ik weet zeker dat ik wil gaan spelen, dus waarom niet gewoon goed beginnen?? Heb ik een minder combotje gekocht, waar mee ik niet kan verder groeien, koop ik toch nog zon kast en heb ik iig een combotje voor niks...

Clunk
28 juli 2003, 22:15
damn, ben zelf ook van plan een nieuwe amp en een olp te gaan kopen,

wat wou ik nu graag dak net zoveel geld als jou had..
dan had ik waarschijnlijk hetzelfde gekocht, alleen ipv die chorus bass balls :) ghehee

bassopotmus
29 juli 2003, 16:06
owkeee..NICE!!
Indderdaad wel erg impulsief en wat duur, maar als je gelukkig bent?

frog2000
29 juli 2003, 16:40
ja mooi verhaal dat wel.
maar is een hoop geld voor een scholier. :???:
ach het is komkommertijd nietwaar?
speel zelf al 15 jaar en heb nu pas geld voor een echte amp.

(huidige setup: Fender 300W Combo - Basscolection 2 - YAMAHA RBX800A)
en dat na heel lang sparen....

heeft deze man ook fotoos van zijn setup?

Lize
29 juli 2003, 20:07
Djiezus Kraist. Ik ben al blij als ik eens een sok vind waarvan ik de wederhelft nog ergens heb liggen, hoef ik weer geen nieuw paar te kopen :D Doe mij ook zo'n sok met geld, of nee, doe maar meteen dat combo :)

Jeremy B.
30 juli 2003, 00:43
ach jah... doe wat moeite voor een goeie setup, dat scheelt je een hoop ellende. als je 't eenmaal hebt en goed onderhoudt dan heb je er jaaaaaren plezier van. Ik heb m'n HARTKE3500 nu ruim 4 jaar (ongeveer 250 optredens) en ik heb er nog noooit wat mee gehad. Na 't optreden altijd de kappen van m'n flichtcase eraf vanwege 't vocht en eens per 2 maanden de stof eruit halen. Qua speaker begon ik met een EBS 4x10" (oude serie, de hands voor 1500 gulden) en ben later overgestapt op een SWR Goliath Sr. 6x10" vanwege meer een betere sound op de grote podia. Het enige probleem dat nog regelmatig voorkwam was kapotte snoeren, maar dat is sinds m'n wireless ook verleden tijd :roll:

dusss... onderhoud is behoud!!! :roll:
J.

soulbrother
30 juli 2003, 00:58
Goed zo! Je neemt het bassen serieus en dat is een goede zaak! Mijn motto is: "Koop de beste spullen die je je kan veroorloven." Ik heb dat ook gedaan (en sla hierin soms een beetje door maargoed) en ik geniet echt van die heerlijke sounds die ik uit mijn spullen haal. Nu alleen een goede afstelbeurt voor je bas bij een gitaarbouwer oid (incl nieuwe snaren; DR Highbeams 0.45 -1.25 bijv) en je zal zien dat het zooitje NOG beter gaat klinken. Veel plezier ermee; je hebt echt een goede keus gemaakt.

Jeremy B.
30 juli 2003, 01:18
precies jah!


ff wat anders... Soulbrother, ik zie heel vaak bassen van jou op marktplaats staan... waarom verkoop en koop je bij 't leven??? Ben jesnel uitgekeken op zo'n bas of test je niet genoeg in een winkel???

J. :-?

soulbrother
30 juli 2003, 10:06
Nou dat zal ik je vertellen...........
Ik ben ABSOLUUT geen handelaar oid, de reden dat je vaak bassen van mij ziet is dat als ik iets verkoop heel vaak inruil accepteer. Dan kom je meestal sneller tot verkopen en je kan weer iets anders proberen zonder er al teveel geld op te verliezen. Als je dat ingeruilde spul weer zat bent, zet je het gewoon weer op het net. Ik blijf constant op zoek naar DE sound. Ik ben een GEARHEAD.

Jeremy B.
30 juli 2003, 10:33
ok dan cool! maar dan zal je bijna alles wel al hebben uitgeprobeerd??? Een vriend van me heeft een half jaartje geleden een Fodera Emperor 5 gekocht 8-) tering... wat een ding zeg... pfoe hey ehehe!

En ruilen mensen dan ook die hele exclusieve bassen bij jou in?

a curious J. :wink:

bassopotmus
30 juli 2003, 19:02
ik ben ook ervan overtuigd dat je met meer plezier speelt op goede gear, ik schrik er niet van terug om zo nu en dan eens wat pegels op tafel te leggen om me gear te verbeteren.

Ik had 2 dagen terug me pu's van me MIJ Jazz vervangen voor custom shops..Nou dat merkte ik meteen, betere sound, je hoord je fouten beter en je hebt een goede sound, dat merk je meteen dat je veel meer speelt dan op een crappy instrument. Dus gassen mag best, alleen moet je wel eens grenzen trekken.