PDA

View Full Version : A.U.B. meer info m.b.t. deze Ibanez Custom



Raposa
29 november 2016, 18:40
Hallo Allemaal,

Mijn man heeft mij diverse instrumenten nagelaten en omdat ik geen instrument bespeel wil ik graag deze gaan verkopen. Onder deze instrumenten bevindt zich een Squier Strat Fender. Wie o wie kan mij hier meer over vertellen en eventueel een actuele verkoopprijs geven?

Alvast mijn dank!!!


http://s350.photobucket.com/user/happyinportugalRaposa/library/Ibanez%20Custom?sort=3&page=1


Raposa

Erik de Perik
29 november 2016, 18:57
Guitar Info
Your guitar was made at the
Terada Plant, Japan
on November, 1976
Production Number: 956


The Terada Musical Instrument Co., Ltd.
The Terada Musical Instrument Co., Ltd. was established in 1912, at the beginning Terada was making Violins for Toy purposes, after World War II, around 1955 Terada started to make in earnest ‘Strings Instruments’. In the 1970’s they had three plants near Nagoya area and produced more than 10,000 guitars per month for Domestic market and also for Overseas market, but now 1/8 that amount today. The Terada factory is now building hollow and semi-hollow body guitars for Epiphone as well as their own 'Thumb' brand guitars. At one point made Tobias bases prior to Tobias being sold to Gibson.

Verkoopprijs schat ik tussen de 450 en 550. Geschroefde hals is minder populair.

Pepe
29 november 2016, 19:02
Je kan je gitaren in reverb.com zoeken om te zien voor welke prijzen ze verkocht zijn.

telecastermaster
29 november 2016, 19:03
Het model is een Ibanez Les Paul Custom, jaren 70 idd (met een post-law suit headstock).

telecastermaster
29 november 2016, 19:06
Je kan je gitaren in reverb.com zoeken om te zien voor welke prijzen ze verkocht zijn.


https://reverb.com/item/3481755-ibanez-les-paul-custom-1970-s-cherry-sunburst

Pepe
29 november 2016, 19:18
https://reverb.com/item/3481755-ibanez-les-paul-custom-1970-s-cherry-sunburst

Ik bedoel eigenlijk de price guide van ze, moet je even een account voor aanmaken.

Da Vinci
29 november 2016, 19:19
Mn. details als een geschroeide hals vs gelijmd of post lawsuit headstock en invloed daarvan op de prijs zijn natuurlijk lastig te onderscheiden voor een leek ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

telecastermaster
30 november 2016, 11:49
Gooi hem gewoon op Eday Duitsland zonder een reserve price. Dan komt vanzelf wel de marktprijs tot stand. Beetje vertrouwen hebben in het marktmechanisme!

Midwolda
30 november 2016, 13:24
Verkoopprijs schat ik tussen de 450 en 550. Geschroefde hals is minder populair.

Wauw. Kan ik mijn vrijwel identieke 2350 ook voor die prijs verkopen? Dan maak ik er dik winst op!
De 2350 van TS heeft zo te zien ook niet de originele pickups (daar horen op 'n minst gold covers op te zitten).

Marktprijzen voor de geschroefde halzen komen maar zelden boven de 350 uit.
De vaste hals 2650 kan in mint staat wel ruim het dubbele opleveren.

Erik de Perik
30 november 2016, 13:38
Wauw. Kan ik mijn vrijwel identieke 2350 ook voor die prijs verkopen? Dan maak ik er dik winst op!
De 2350 van TS heeft zo te zien ook niet de originele pickups (daar horen op 'n minst gold covers op te zitten).

Marktprijzen voor de geschroefde halzen komen maar zelden boven de 350 uit.
De vaste hals 2650 kan in mint staat wel ruim het dubbele opleveren.

Nahja, ik ga uit van wat er op Abay en MP gevraagd wordt, heb me nooit geïnteresseerd voor Ibanez. Valt me op dat er sowieso veel geld gevraagd wordt voor Japanse replica's uit de jaren '70.

Rogueny
30 november 2016, 13:47
Nahja, ik ga uit van wat er op Abay en MP gevraagd wordt, heb me nooit geïnteresseerd voor Ibanez. Valt me op dat er sowieso veel geld gevraagd wordt voor Japanse replica's uit de jaren '70.

Tja vragen kan altijd natuurlijk. Maar ten opzichte van andere les Paul merken uit de jaren 70 met een geschroefde hals, lijken die van ibanez meer in trek te zijn en een hogere marktwaarde te vertegenwoordigen. Kan me echter niet voorstellen dat die nou echt beduidend beter zijn als die van ibanez' submerken zoals cimar, morris en custom. Als ik me niet vergis komen ze zowat uit dezelfde fabriek toch?

Erik de Perik
30 november 2016, 13:51
Tja vragen kan altijd natuurlijk. Maar ten opzichte van andere les Paul merken uit de jaren 70 met een geschroefde hals, lijken die van ibanez meer in trek te zijn en een hogere marktwaarde te vertegenwoordigen. Kan me echter niet voorstellen dat die nou echt beduidend beter zijn als die van ibanez' submerken zoals cimar, morris en custom. Als ik me niet vergis komen ze zowat uit dezelfde fabriek toch?

Lijkt me wel, geloof dat er in die tijd een fabriek of 4 was, waar gitaren geproduceerd werden en een Ibanez fabriek is er niet en ook nooit geweest.

Midwolda
30 november 2016, 14:10
Tja vragen kan altijd natuurlijk. Maar ten opzichte van andere les Paul merken uit de jaren 70 met een geschroefde hals, lijken die van ibanez meer in trek te zijn en een hogere marktwaarde te vertegenwoordigen. Kan me echter niet voorstellen dat die nou echt beduidend beter zijn als die van ibanez' submerken zoals cimar, morris en custom. Als ik me niet vergis komen ze zowat uit dezelfde fabriek toch?

Klopt. Heb al de merken die je noemt in huis gehad en de kwaliteit is goed vergelijkbaar. Ibanez ging wel door met betere kopieën van de duurdere modellen, waar de anderen het wel best vonden. Een Ibanez 2650 (setneck LP) uit de mid-seventies is zeker 1-op-1 vergelijkbaar met een Gibson uit diezelfde tijd, terwijl bijvoorbeeld een Greco zeker ook op dat nivo zat. De naam Ibanez wordt wel het meest genoemd in de Lawsuit-Legende dus dat is dan weer verkoopbare emotie.

Erik de Perik
30 november 2016, 16:46
Klopt. Heb al de merken die je noemt in huis gehad en de kwaliteit is goed vergelijkbaar. Ibanez ging wel door met betere kopieën van de duurdere modellen, waar de anderen het wel best vonden. Een Ibanez 2650 (setneck LP) uit de mid-seventies is zeker 1-op-1 vergelijkbaar met een Gibson uit diezelfde tijd, terwijl bijvoorbeeld een Greco zeker ook op dat nivo zat. De naam Ibanez wordt wel het meest genoemd in de Lawsuit-Legende dus dat is dan weer verkoopbare emotie.

M'n broer heeft een Greco LP en een paar Gibsons en ik kan je verzekeren dat die niet op elkaar lijken.

Midwolda
30 november 2016, 17:11
M'n broer heeft een Greco LP en een paar Gibsons en ik kan je verzekeren dat die niet op elkaar lijken.

What can I say? :chicken: Er zijn goede en slechte Greco's en Gibsons.
Maar uit die tijd, de toppers van Gibson, Ibanez en Greco, ik vind het altijd moeilijk kiezen.
Hier stonden een '77 Ibanez LP Custom en een '78 Gibson LP Custom naast elkaar en ik kan je verzekeren
dat de Gibson weer verkocht is en de Ibanez duz niet.

Back on topic: bij de Ibanez 2350 van TS is het niet alleen de geschroefde hals, maar ook de holle top die 'm minder fijn maken. Het zorgt altijd voor een lastig hoog in het signaal, eigenlijk ongeacht de elementen. Ik krijg dat er voorlopig nog niet uit bij mijn 2350 maar we blijven het proberen ;) het blijft een interessante puzzel. Speelt verder prima, goede balans, fijne hals, en is fraai om te zien.
Ja, allemaal subjectief.

Erik de Perik
30 november 2016, 17:23
Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden dat hij een verkeerde heeft..... ;)

Maar ik heb het helemaal niet over goed of slecht gehad. De gitaren lijken alleen niet erg op elkaar en dan met name de Greco niet op de Gibsons. Verder is het een prima spelende en klinkende gitaar, maar lijkt minder op een LP dan bijv. mijn Harley Benton. Al moet die nog 40 jaar wachten op z'n legendarische status. Nu is het een goedkope imitatie, net als de Japanse klonen destijds.

Midwolda
30 november 2016, 17:39
Oh zo. Mijn Greco-ervaring is dan waarschijnlijk te summier en verouderd maar het stond me zo bij.
Vond het altijd de beste Ibanez-kloon. :D

Erik de Perik
30 november 2016, 18:04
Oh zo. Mijn Greco-ervaring is dan waarschijnlijk te summier en verouderd maar het stond me zo bij.
Vond het altijd de beste Ibanez-kloon. :D

Niet zo vreemd aangezien ze beide uit de FujiGen Gakki fabriek kwamen.

telerocker
30 november 2016, 18:06
Ik heb zo'n Ibanez LP Custom gehad in crème. Gekocht toen ik nog de ballen verstand van gitaren had. Ik herinner me dat er weinig sustain en vibe in zat. Gelukkig kon ik hem voor ongeveer dezelfde prijs verpatsen.

Erik de Perik
30 november 2016, 18:12
Ik heb zo'n Ibanez LP Custom gehad in crème. Gekocht toen ik nog de ballen verstand van gitaren had. Ik herinner me dat er weinig sustain en vibe in zat. Gelukkig kon ik hem voor ongeveer dezelfde prijs verpatsen.

Maat van mij had er ook zo eentje en was oprecht verbaasd dat het zo anders voelde en klonk toen 'ie op een Gibson van mij speelde.... :D

D3nnis
30 november 2016, 20:14
Back on topic: bij de Ibanez 2350 van TS is het niet alleen de geschroefde hals, maar ook de holle top die 'm minder fijn maken. Het zorgt altijd voor een lastig hoog in het signaal, eigenlijk ongeacht de elementen.

Hmm...
een vriend van me heeft een les paul met een holle top en geschroefde hals. Heeft wel een andere headstock dan de Ibanez in dit topic; meer lijkend op de gibson headstock. Ik vind het geen prettige gitaar, maar goed, hij kocht die gitaar zo'n 18 jaar geleden voor -volgens mij- 250 gulden, inclusief de Seymour duncan elementen die er toen in zaten.

Erik de Perik
30 november 2016, 20:44
Hmm...
een vriend van me heeft een les paul met een holle top en geschroefde hals. Heeft wel een andere headstock dan de Ibanez in dit topic; meer lijkend op de gibson headstock. Ik vind het geen prettige gitaar, maar goed, hij kocht die gitaar zo'n 18 jaar geleden voor -volgens mij- 250 gulden, inclusief de Seymour duncan elementen die er toen in zaten.

Da's een ouder model, meen dat Ibanez in '76 overging op hun eigen headstock. Net één jaar voor de zogenaamde law-suit.