PDA

View Full Version : Dimarzio Air Zone F-space met nickel cover?



lindstrom
28 november 2016, 15:54
Wie weet waar ik een Dimarzio Air Zone F-space met nickel cover kan verkrijgen?
Het liefst nog beetje relic.

HaroldA
28 november 2016, 16:32
Je weet dat F-spaced puur cosmetisch is, toch?

Jan Buurman
28 november 2016, 21:58
Ik heb binnenkort wel een AirZone over.... wel zonder kapje.
Of hij F spaced is zou ik een moeten kijken...

Jan Buurman
28 november 2016, 22:03
Lijkt op F-spaced..
http://i89.photobucket.com/albums/k202/JanBuurman/3247bec133254a1c2256e278887a1f3e_zpspuhoc4e5.jpg
De open cover blijft bij de gitaar..

lindstrom
29 november 2016, 07:47
Je weet dat F-spaced puur cosmetisch is, toch?

Ja, daarom vind ik het er ook niet uitzien als er een "normale" in zit waarbij de polepieces niet overeenkomen met de snaren.


Lijkt op F-spaced..
http://i89.photobucket.com/albums/k202/JanBuurman/3247bec133254a1c2256e278887a1f3e_zpspuhoc4e5.jpg
De open cover blijft bij de gitaar..

Helemaal goed! zo'n cover is toch niet wat ik zoek.
Maar, is er een cover voor beschikbaar?

Ik heb sowieso belang bij die humbucker. desnoods zonder cover.

Brum
29 november 2016, 19:00
Je weet dat F-spaced puur cosmetisch is, toch?

Toch niet helemaal waar. De verschillen zijn niet immens, maar zonder kapje geeft toch een iets meer heldere toon, iets directer ook. Zijn ook wel wat filmpjes over te vinden met vergelijk. Die van Bare Knuckle was een goed filmpje meen ik me te herinneren. Maar heel groot zijn de verschillen nu ook weer niet.

HaroldA
29 november 2016, 20:39
Toch niet helemaal waar. De verschillen zijn niet immens, maar zonder kapje geeft toch een iets meer heldere toon, iets directer ook. Zijn ook wel wat filmpjes over te vinden met vergelijk. Die van Bare Knuckle was een goed filmpje meen ik me te herinneren. Maar heel groot zijn de verschillen nu ook weer niet.

Ik heb het over de F-spacing, niet over de kap.

Brum
29 november 2016, 21:13
Je hebt gelijk, ik lees het helemaal verkeerd. Sorry!

Duhsjaak
6 december 2016, 12:49
Wat mij opvalt, is dat de discussie tot nu toe voornamelijk gaat om cosmetische aspecten.
Op een forum waar we vrijwel unaniem van mening zijn dat een roodkoper schroefje hoorbaar beter klinkt dan een geel koperen, vind ik dat vreemd.

Dit is dan ook niet bedoeld als afzeiker, maar als oproep aan TS: misschien is het goochem jezelf de vraag te stellen of je wilt dat je tweede gitaar hetzelfde gaat klinken als je eerste, of dat je de gelegenheid pakt iets andérs en avontuurlijks te gaan doen.

In dat laatste geval is het van belang te weten waarnaar je zoekt.
Vriendelijke groet, Gus

lindstrom
7 december 2016, 08:29
Wat mij opvalt, is dat de discussie tot nu toe voornamelijk gaat om cosmetische aspecten.
Op een forum waar we vrijwel unaniem van mening zijn dat een roodkoper schroefje hoorbaar beter klinkt dan een geel koperen, vind ik dat vreemd.

Dit is dan ook niet bedoeld als afzeiker, maar als oproep aan TS: misschien is het goochem jezelf de vraag te stellen of je wilt dat je tweede gitaar hetzelfde gaat klinken als je eerste, of dat je de gelegenheid pakt iets andérs en avontuurlijks te gaan doen.

In dat laatste geval is het van belang te weten waarnaar je zoekt.
Vriendelijke groet, Gus

Hi Gus,

Ik weet hoe dit pickupje klinkt, heb er ervaring mee.
Ook heb ik ervaring met het verschil van met of zonder kap en vind dat het verschil minimaal en voor mij acceptabel is.

Welke kleur dat koperen schroefje heeft, kan mij niets schelen. Als je kunt spelen, dan maakt dat kleurtje echt niet zo veel meer uit.

Dus, afgezien van het feit dat ik weet hoe ik wil dat het gaat klinken, blijft er nu dus alleen het cosmetische aspect staan en ben ik zoekende naar die F-spaced Air Zone met chrome kap.
Desalniettemin ben ik inmiddels op het punt om die F-spaced Air Zone zonder kap te willen monteren indien kap niet leverbaar is.
Zwarte open spoel vind ik cosmetisch ook niet misstaan. ook als neck pickup wel een kap zou hebben.

Mezelf de vraag stellen of mijn 2e gitaar hetzelfde wil laten klinken,. daar heb ik inderdaad over nagedacht en het hele idee achter de 2e gitaar is dat het mijn backup gitaar is, en dus ja, ik wil dat deze vergelijkbaar klinkt en speelt.

Iets anders en avontuurlijks heb ik jaren geprobeerd maar eindig toch met dezelfde setup, omdat dit voor mij gewoon werkt.

Duhsjaak
7 december 2016, 08:50
Right!!!
Happy hunting.
Vriendelijke groet, Gus

Jan Buurman
7 december 2016, 17:32
De AirZone en de AirNorton zijn binnenkort beschikbaar. Ik heb de humbuckers voor de Iceman en zullen binnen niet al te lange tijd geďnstalleerd worden...

lcvanderhelm
7 december 2016, 18:49
Hoe bevalt die FRX tremelo?

Jan Buurman
7 december 2016, 19:03
Ik ben geen zware tremolo gebruiker maar hij bevalt prima!!! Geen ontstemmingsproblemen. Hij doet alles wat ik ervan verwacht.
Verder vind ik het een fijn idee dat de gitaar probleemloos in originele staat terug gebracht kan worden. Slechts twee schroefgaatjes in de kop zullen dan aan de trem herinneren.

lindstrom
16 december 2016, 10:35
De AirZone en de AirNorton zijn binnenkort beschikbaar. Ik heb de humbuckers voor de Iceman en zullen binnen niet al te lange tijd geďnstalleerd worden...

De airzone heb ik al gereserveerd bij je :) :ok: