PDA

View Full Version : NGD: Line 6 JTV 59



pasqual
27 november 2016, 23:14
Gisteren een leuk stukje speelgoed aangeschaft: een Line 6 JTV 59.
In eerste instantie was ik nogal sceptisch tegenover zo'n modeling geval maar het ding speelt zeer goed en mocht je even geen behoefte aan het modeling aspect hebben, kun je gewoon de conventionele elementen gebruiken en dan heb je een in feite een PRS of Les Paul achtige gitaar. Bij de modeling gitaren zitten zeer bruikbare sounds. De looks en afwerking van deze gitaar zijn dik in orde. De hals is aan de dikke kant maar ik vind het goed aanvoelen. Enige minpuntje is het verschil in output van de elementen t.o.v. de modeling. Maar met wat afstellen van de hoogte van de pickups zal dit wel oplossen denk ik. Ook zal ik de topkam nog iets lager maken want de snaren liggen nu iets te hoog boven de eerste frets ( hoewel de intonatie er niet onder lijdt ).
Enfin, mocht je ooit de kans hebben zo'n gitaar eens aan de tand te voelen moet je dat zeker doen!
Anyway, pics......

https://myalbum.com/photo/DoojfDNCCIW5/1k0.jpg
https://myalbum.com/photo/XCpu7LToVgvC/1k0.jpg

Tupelo
27 november 2016, 23:17
Lijkt me gek genoeg iets waarmee best te werken valt, zo een hybride/modeling ding.
Kan je je middenstukken op schrijven zeg maar; ff modeling erin knallen, en whoppa uit de boel, en business as usual.
Zo stel ik mezelf dat voor, of het in werkelijkheid zo werkt, dunno.
Anyhoe; congrats.

Erik de Perik
27 november 2016, 23:18
Ik heb er ook wel eens aan zitten denken, leuke gitaar man! Ben eigenlijk wel benieuwd naar het geluid.

pasqual
27 november 2016, 23:27
Vanavond meegenomen naar de repetitie en aangenaam verrast. Ik vind de sounds erg overtuigend hoewel de sounds die ik in werkelijkheid ook ken, zoals een Strat , ik zeker met een Strat zou spelen ipv met deze gitaar. Maar dat zit waarschijnlijk ook wel een beetje tussen mijn oren:soinnocent: Hoewel ik de Stratsound redelijk dun vind t.o.v. mijn eigen Strat. Ik heb zelf geen Les Paul of Tele en ik zou me goed kunnen redden met deze gitaar als alternatief.
Uiteraard zitten er veel meer mogelijkheden op als wat je ooit gaat gebruiken maar leuk dat ze er op zitten! Bijvoorbeeld: De solo van The Wall is door Gilmour gespeeld op een Les Paul met P90's. Deze sound zit hier ook in en zeer overtuigend.

vulvasonic
27 november 2016, 23:40
Niks mis mee. Het is niet het mooiste modelletje, maar handig is ie zeker. :)

Erik de Perik
27 november 2016, 23:44
Vanavond meegenomen naar de repetitie en aangenaam verrast. Ik vind de sounds erg overtuigend hoewel de sounds die ik in werkelijkheid ook ken, zoals een Strat , ik zeker met een Strat zou spelen ipv met deze gitaar. Maar dat zit waarschijnlijk ook wel een beetje tussen mijn oren:soinnocent: Hoewel ik de Stratsound redelijk dun vind t.o.v. mijn eigen Strat. Ik heb zelf geen Les Paul of Tele en ik zou me goed kunnen redden met deze gitaar als alternatief.
Uiteraard zitten er veel meer mogelijkheden op als wat je ooit gaat gebruiken maar leuk dat ze er op zitten! Bijvoorbeeld: De solo van The Wall is door Gilmour gespeeld op een Les Paul met P90's. Deze sound zit hier ook in en zeer overtuigend.

Ik heb die solo op een nep Strat en op een nep LP gespeeld...... en nooit klachten gehad. De overtuiging zit vast ergens anders..... ;)

Da Vinci
28 november 2016, 09:19
Erg leuk concept. Zelf ooit eens zo'n ding aan de tand gevoeld bij Bax maar toen was ik er niet zo van onder de indruk. Verschil in geluiden vond ik meer variaties, zoals je ipv een 5 way switch en 25 way switch hebt, maar zeker niet alsof je een totaal andere gitaar hoort zeg maar.
Paar maanden later nog maar eens geprobeerd en toen kwam ik eigenlijk tot dezelfde conclusie.

Dat betekent overigens niet dat ik 'm niet goed vind klinken. Voor dat geld heb je er een veelzijdige en stabiele gitaar aan. En alleen voor de verschillende stemmingen vind ik het al een mooi concept.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
28 november 2016, 09:26
Is het bij zo'n variax ook zo dat als je hem op les Paul stand zet hij in 1x 5,5 kg weegt? 😉

Fusion
28 november 2016, 09:30
:D

Ook frappant dat de topic titel niet H NGD is hmmmmm.... ;)

Anyway gefeliciteerd. Lijkt m3 een mooi stuk speelgoed!

pasqual
28 november 2016, 14:05
Dat Happy moet nog blijken, dusver een leuke aanvulling;)
Het leukste van deze gitaar vind ik toch het hybride concept: je hoeft namelijk niet digitaal te spelen, je kan heel goed via de pickups spelen en dan heb je een volwaardige gitaar. Zoals ik al eerder zei, het is een aangename optie/aanvulling:ok:

denis.hermans
28 november 2016, 18:21
Hoe snel kan je de instellingen schakelen ? Kan je tijdens een song vb. schakelen van vb akoestische sound naar elektrisch zonder dat je moet wachten omdat de setting moet "laden"?

pasqual
28 november 2016, 19:14
Hoe snel kan je de instellingen schakelen ? Kan je tijdens een song vb. schakelen van vb akoestische sound naar elektrisch zonder dat je moet wachten omdat de setting moet "laden"?

Je kunt meteen overschakelen zonder vertraging. Je kunt bijvoorbeeld spelen over de brughumbucker en meteen naar een (van te voren geselecteerde) setting schakelen door de modelingknop in te drukken. Alsof je van pickup wisselt.

Milko
29 november 2016, 12:21
Ik heb ook wellens een paar van die apparaten in mijn klauwen gehad. Niets voor mij. Doe mij maar gewoon een ouderwetse plank met goede elementen.
Milko sluiten

pasqual
29 november 2016, 14:14
Okee, dat kan natuurlijk. Maar los van het digitale gedeelte is dit een ouderwetse plank die je dus ook als zodanig kunt gebruiken. Zie het maar als bonus waar je gebruik van mag maken, hoeft niet.
Als het modeling gedeelte het enige was dat deze gitaar heeft te bieden, had ik 'm niet aangeschaft
Pasqual sluiten.

Rogueny
29 november 2016, 14:53
Apart ding. Nooit echt in verdiept, maar t concept klinkt wel geinig. Ben er alleen zelf wat te conservatief voor denk ik. Ga je er mee optreden?

pasqual
29 november 2016, 16:34
Apart ding. Nooit echt in verdiept, maar t concept klinkt wel geinig. Ben er alleen zelf wat te conservatief voor denk ik. Ga je er mee optreden?

Ik zal 'm meenemen voor een paar nummers maar niet als no.1 gitaar want dat blijft toch mijn Stratje.

D3nnis
29 november 2016, 20:02
Ik heb ook wellens een paar van die apparaten in mijn klauwen gehad. Niets voor mij. Doe mij maar gewoon een ouderwetse plank met goede elementen.
Milko sluiten

Nou...ik heb weleens zo'n Variax 300 in mijn handen gehad, toen die nog niet zo heel lang bestonden, en dat vond ik echt een speelgoedgitaar.
Maar deze ziet er toch wel uit als een "echte" gitaar, lijkt me een leuk hebbeding in ieder geval!