PDA

View Full Version : de PRO Stratocaster 'club'!!



SteavisSmokin
23 januari 2002, 16:55
Wat is de charme van een strat? PFoe! Wat niet! (beetje provoceren, altijd leuk!) Jaja, hier issie dan, de enige echte stratocaster club. In de traditie van het FDP zullen we hier ook maar zoiets oprichten, vooral omdat het de laatste tijd zoveel over strats gaat. Heb je een strat, laat het weten! Wat voor modificaties heb je er op gedaan of wat ben je van plan? Andere elementen? Wat voor muziek speel je er op? Wat voor versterker gebruik je erbij? Wat zijn je favoriete strat geluiden/opnames met een strat? Heb je ergens een foto van je strat geupload? You name it, plaats maar wat je wilt zolang het maar over strats gaat.

Oke, ik begin zelf maar! Ik heb een '96 USA strat, op het moment helemaal origineel behalve de zadeltjes want die heb ik vervangen door graph-techs anders breek ik zo ongeveer 1 snaar per uur (da's geen grap!). Ik ga binnenkort bij Vox Humana een nieuwe neck laten maken naar mijn eigen specificaties, houtsoorten ben ik nog niet uit. Het enige wat ik weet is dat ik een dikke hals wil. Andere elementen komen er dan ook nog een keer op, ik denk kinmans of fralins of van zandt...ik ben er nog steeds niet uit welke ik nou wil!

Anyways, ik ga dit beriggie nou maar eens plaatsen, ik post later nog wel wat meer over mijn geliefde stratje!

Steven

Rectifier
23 januari 2002, 17:07
Mijn 1e gitaar was geen USA strat maar een Japanse Squier. Behalve het hout heb ik alles laten vervangen.
Sperzel locking mechanieken
Wilkinson Trem-bridge (locking)
Grafieten topkam
2 Gold Lace sensors
1 Bill Lawrence humbucker
TBX control

Ik speelde er destijds mee op een Fender Buizenbak Lead 75. Die had Paul Rivera ontworpen en zat tussen de Twin en Deluxe in en met een scheurkanaal.

Anyway, deze strat was beter dan menigeen Fender Strat die ik in handen heb gehad. Hahaha

moretel
23 januari 2002, 17:14
Ik heb een Amerikaanse Strat de Luxe. Ben ik erg tevreden over maar ik denk toch aan andere elementen en schakeling. Ik denk aan texas specials o.i.d. 1 volume en 1 tone pot de laatste om het brugelement te mengen met de middelste pu om het brugelement wat voller te krijgen.
Ik ben zowiezo niet zo'n liefhebber van het brugelement ook niet met een humbucker.
De meest gebruikte standen die ik gebruik zijn: hals ; hals midden ; brug/midden.
Kwa versterking speel ik thuis op een champ 12 buizen versterker (uit begin jaren tachtig).
Optredens doe ik met een marshall valvestate maar als de financien het dit .jaar toelaten wil ik ook een grote buizenversterker kopen

gershwin5150
23 januari 2002, 17:56
Hee goed idee van zo'n club, I'm in!

Ik heb zelf 2 strats:
Een Classic Floyd Rose strat, in sunburst met maple hals/toets en met 1 humbucker en 2 singlecoils, deze is nog helemaal origineel.

En nog een mexicaanse stratocaster, die beetje verbouwd is, o.a. DiMarzio Evolution in gezet,pearl slagplaat, andere toon/volumepotten/bedrading/brug en de hals gescalloped

SteavisSmokin
23 januari 2002, 18:02
Welkom Rectifier, Moretel en Gershwin!

Die squiers zijn zo slecht nog niet mits je een goed exemplaar hebt! Mijn eerste electrische gitaar was een stratocaster kloon van Hohner...die was wél slecht! Althans, goed om op te beginnen maar na een tijdje wil je toch wat beters.

Ik heb trouwens de topkam ook vervangen door een graphtech kam, komt de stemming van de gitaar zeker ten goede. Ook dat heb ik bij vox humana laten doen, het is voor mij meer dan 2 uur reizen om bij vox te komen maar het is toch zeker de moeite waard. Zodra de hals voor mijn strat klaar is zal ik wat foto's van de gitaar uploaden zodat jullie haar allemaal kunnen bewonderen.

Ik gebruik een blackface Fender Super Reverb uit eind '65 en een Fender 'custom' Vibrolux Reverb uit '95 voor versterking. Daar komt binnenkort nog een Fender tweed Deluxe kloon bij die ik zelf ga bouwen.

Voor overdrive gebruik ik een Fulltone Fulldrive 2, in NL niet zo bekend maar staat in USA bekend als 1 van de beste overdrive pedalen die er zijn. Daar is de prijs dan ook naar maar heb hem 2e hands voor een goede prijs kunnen kopen. Erg lekker geluid! Daarnaast heb ik een van de eerste originele TS-9 tubescreamers die ik gemodificeert heb naar TS-808 specificaties.

Maar goed, nu eerst mijn stratje modificeren, dan sparen voor een nieuwe gitaar erbij (weer een stratje? :smile:) en voor wat beter speakers voor in mijn amps, dan nog wat betere buizen en de elco's in mijn BFSR upgraden en dan moet ik toch in STRATTONE-HEAVEN zijn!!!

Steven

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: SteavisSmokin op 2002-01-23 18:09 ]</font>

poeyerke
23 januari 2002, 18:36
Ik heb een Fender Strat (mex.) in de kleur Midnight Blue en maple nek en toets.
Ik heb de Elementen vervangen voor Kinman AVn Blues elementen (incl. alle electronica), de vintage style zadeltjes door hardstalen zadeltjes drie powersprings erin zodat hij met Whammy gebruik goed gestemt blijft.
Het volgende wordt locking tuners en een goede topkam. (nog tips?)

Mijn versterker is een Engl Screamer 50, een hele goed alround versterker, omdat ik veel muziek soorten speel maar vooral blues en rock.

Pedalen.... Dunlop 535 Wah-Wah, en een TubeScreamer.

Wat ik nog wil... een effect wat een Leslie speaker nadoet (rotovibe ofso)

EmgMaster
23 januari 2002, 19:06
Ik heb een Mex. Strat. Ik heb er twee Emg's ingezet. Verder speel ik over een Marchall Valvestate 50 en een Marchall Jackhammer

SteavisSmokin
23 januari 2002, 19:23
He Poeyerke, heb je de potmeters van volume en tone ook vervangen? Ik heb zitten denken om ook die te vervangen door goede CTS potmeters, die zijn alleen lastig te krijgen in NL. De Delta Tone potmeters die er nu inzitten zijn wel oke (de no-load gedachte op 10 spreekt me wel aan), maar goede CTS potmeters schijnen een iets betere klank te hebben en schijnen wat gelijkmatiger het volume af te rollen, als je begrijpt wat ik bedoel. :wink:

Zoals ik al zei heb ik als topkammetje een graph tech, ik merk zeker dat hij daardoor beter in stemming blijft dus ik kan hem je zeker aanraden. Een goede vriend van mij zweert bij messing topkammetjes vanwege de helderheid. Het blijft een kwestie van smaak en van wat je nodig hebt natuurlijk.

Steven

Ditmar
23 januari 2002, 19:38
Ik ben helemaal niet anti-strat, ik vinnut zelf gewoon een kutgitaar. Geen lekkere hals, geen lekker geluid....tja, maar dat is gewoon een mening. Krijg ik dit gezeik op m'n dak.

gershwin5150
23 januari 2002, 19:46
Haha nou je staat al op de zwarte lijst van de club hoor :grin:

poeyerke
23 januari 2002, 20:20
Ha Steavis,

Ik heb de pot's ook vervangen ja, ik heb er amerikaanse onderdelen ingezet van CRL (Ernie Ball). Deze zijn beter dan de standaard onderdelen van een mex. strat.
Ik hoor niet meteen verschil in de potmeter's maar de schakelaar schakelt stiller dan de standaard schakelaar. De pot's voelen ook veel degelijker aan.
Het merk CRL wordt bij Vox Humana verkocht en wordt ook door Kinman aangeraden, dus ik heb me daar maar aan gehouden.

Het enige wat ik niet snel zal veranderen aan m'n strat is de Vintage Style Tremelo. Al klagen er veel mensen over, maar als je hem goed afstelt en evt. de zadeltjes vervangt is het een prima tremelo. Een nadeel is dat je wanneer je snaren breekt je gitaar zeker is ontstemt.
Ook vindt ik de Vintage Style veel mooier ogen op een strat dan de moderne varianten.

Alleen die tremelo arm die hangt er altijd los bij, daar schijn je klemmetjes voor te kunnen krijgen, weet jij daar wat van?

GerjandH
23 januari 2002, 20:32
Mijn eerste strat was ook een Japanse Squier. Een rode met maple hals. Ik denk zelf dat het een '89er is maar ik weet het niet zeker, het serienummer begint met K. Na anderhalf jaar op de Squier hebben lopen rossen wil je wel eens iets beters. Bovendien was ik ook gevraagd voor een band met redelijk wat optredens. Daarom heb ik vorig jaar (voor een koopje trouwens)een zwarte USA standard 2000 met rosewood toets erbij gekocht. Daar heb ik onlangs een parelmoer slagplaat op gezet met zwarte volumeknoppen. Een paar maanden terug viel mijn oog op een 1992 SRV-strat. Dit was en is nog steeds mijn droomgitaar, en ik kon hem nog betalen ook! Mijn GAS (Gear Acquiering(?!?) Syndrome) begon weer eens toe te slaan! Dus toen had ik er opeens drie.
Lekkere dikke hals heeft die SRV trouwens, hij vraagt er gewoon om om bespeeld te worden
Nu heb ik op het moment weer een veranderings projectje lopen. Ik heb een setje Texas Specials op de kop getikt en ben van plan deze in mijn zwarte strat te installeren. Daardoor komt er een setje standaard elementen vrij die ik dan in mijn Squier zet, zo heeft die ook meteen een mooier geluid. Toch geen onaardig setje zou ik zeggen.
Ohja ik speel over een Hot Rod Deluxe met een Marshall Jackhammer ertussen. Niet het meeste effectieve pedaal zou je zeggen, alleen de overdrive op dat ding is echt geweldig, echt een heleboel mogelijkheden.

Thuis speel ik vooral blues en rock maar ook veel andere dingen, het maakt mij eigenlijk vrij weinig uit. Met de band speel ik eigenlijk ook vanalles en nog wat, onze muziek is erg breed, das waarschijnlijk ook de oorzaak waarom we redelijk vaak optreden.

Mijn volgende gitaar zal waarschijnlijk wel weer iets worden van een strat, misschien een fat strat?? who knows, eind zomer zal het wel weer zo ver zijn.

Ik snap trouwens nog steeds niet waarom er mensen zijn die een strat niks vinden... gelukkig zijn er nog mensen die daar wel verstand van hebben.

Ohja de plaatjes ook nog:
van mijn zwarte, rode, mijn versterker enzo:
http://www.gangisalles.nl/gitaar.jpg
en de SRV:
http://www.gangisalles.nl/srv.jpg

mooi de mazzel

poeyerke
23 januari 2002, 20:41
Die hals lijkt mij ook heerlijk van een SRV strat, vooral die jumbo frets....hmmmmm

Over een paar maandjes zal ik ook weer eens een extra strat aanschaffen. Dat wordt een amerikaan, en misschien wel een reissue (62).

Ibanez
23 januari 2002, 20:50
Op 2002-01-23 19:38, schreef Ditmar:
Ik ben helemaal niet anti-strat, ik vinnut zelf gewoon een kutgitaar. Geen lekkere hals, geen lekker geluid....tja, maar dat is gewoon een mening. Krijg ik dit gezeik op m'n dak.

Whaha zullen we een ibanez topic starten??

Dila
23 januari 2002, 21:09
ik ben ook lid!
ik heb een squier strat, n zwarte jaha :wink: ik ga er binnenkort hopelijk een humbucker in laten zetten maar dat kan nog ff duren. ik vind De Strat heel geschikt voor allerlei muzieksoorten, ik speel er dan vooral punk/grunge op maar er kan vanalles mee. nou ja dat was mijn stratten verhaal :s haha

Marcel
23 januari 2002, 21:20
Ik kocht in '79 m'n eerste strat, heb er 20 jaar op gespeeld maar toen was ik het zat... late nog een gibson lp gehad en een ibanez js.. totdat ik tijdens een jam weer eens een strat in m'n handen had en het gevoel kreeg een ouwe bekende weer te ontmoeten. Poosje later zag ik in een winkel een JimiHendrix reissue strat(zo eentje waar die op woodstock op speelde) en die heb ik gekocht. Het is een linkshandige(ik speel rechts) andersom besnaard zo dat je 'm op z'n kop bespeeld(like the man himself!). Ik ben helemaal leip van deze gitaar, het geluid, de 'looks', bespeelbaarheid(echt waar, valt reuze mee op z'n kop, je kunt mn de tremeloe beter hanteren). Heb ook nog een classic '50 strat, surfgreen, gemaakt in Mexico en een kwaliteitsgitaar.

philbee
23 januari 2002, 23:51
Strat Cluppie?
Ik doe mee,

kocht in 89 mijn 1e USA Strat, die ik inmiddels weer verkocht heb, heb daarna een SRV gehad, die ik inmiddels (je raad het al....), kocht toen een afgetrapte naturel waarvan ik de topkam hoger heb laten zetten, die gebruik ik alleen om slide spelen, en om 'normaal' ook te kunnen spelen heb ik inmiddels mijn goedkoopste aanwinst (wel de beste gitaar die ik ooit had) een 79 Strat. Tis een leipe gitaar de stemmechanieken zijn van een linkshandige, dus je draait de verkeerde kant op eigenlijk. Kan niks anders zeggen dan dat deze gitaar echt werelds klinkt, jij hebt er op gespeeld he Steven dus je weet het.

Heb aan versterkers ook het eea gesleten ben nu aan mijn 3e Twin, de beste die ik ooit had een 78-er 135W. Samen met de TS808 een lekker vet geluid.

Voor mijn favoriete muziek, klik op de website.

SteavisSmokin
24 januari 2002, 01:05
Zo het begint hier zo langzamerhand druk te worden zeg! :wink:

Ik heb afgelopen zondag ook op een SRV signature gespeeld met fralins erin op een sessie, speelt zeker erg lekker die hals!! AI! Helaas heb ik hem niet over een buizenbak kunnen horen, we speelden direct op de PA.

Die Jimi Hendrix strats zien er érg koel uit, ik heb iets met witte/cermekleurige strats met CBS headstocks (nee Dila, niet wat jij denkt! :wink:).

Marcel, wat vind je van die classic 50's? Ik heb er ook een tijdje aan zitten denken om een classic serie gitaar te kopen na al het positieve commentaar wat ik over deze gitaren op het FDP heb gelezen. Misschien dat ik er ooit nog 1 ga kopen maar nu eerst maar eens mijn bestaande stratje modificeren.

Over dat modificeren gesproken, ik ga morgen al naar vox humana, zal wel laten weten hoe het afloopt.

En yes, die gitaar van phil ziet er niet uit maar hij klinkt en speelt wel érg fijn! Van dat soort gitaren ga je automatisch lekker spelen (viel dat op phil? :smile:).

En ditmar, je moet dat niet te serieus nemen, ik wilde zo iets zo ie zo 'opstarten' en kon het niet laten dat even mee te nemen in mijn inleiding! :wink: Maar no hard feelings verder ofzo.

peace,
Steven

Marcel
24 januari 2002, 05:29
Hey Steavis,

ik heb maar 1 classic strat geprobeerd en die meteen gekocht.. zegt genoeg dacht ik zo! Ik vind 'm echt werelds, heb op veel strats gespeeld door de jaren heen en vind vroegere bouwjaren (soms) wel eens overschat.. Gitaren kunnen goed zijn, maakt niet uit in welk jaar ze gebouwd zijn.

hawisaem
24 januari 2002, 09:17
Waar is de Strat club te vinden?
Ben nu een jaar in het bezit van mijn eerste Mexicaanse Powerhouse de Luxe Stratocaster van bouwjaar 1999.
Oh ja.. zwart van kleur met een maple hals.
Via deze site ben ik bij de dealer Double-D terecht gekomen, waar ik de Strat gekocht hebt.

Grooveyard21
24 januari 2002, 10:06
Ongeveer een jaar geleden heb ik mijn eerste strat gekocht (volgens mij heb ik die eerste van philbee overgenomen) een 89 american standard strat, ik heb er niks aan veranderd, ik zit er aan te denken om terug te gaan naar een witte slagplaat, er zit nu een perloid op. maar origineel hoort er een witte op. Ik hou mijn gitaar graag zo origineel mogelijk. Ik heb er alleen dikkere snaren (011) opgedaan om de gitaar vetter te laten klinken. Ik ben zeer tevreden met deze gitaar.

Bruvtilov
24 januari 2002, 10:11
IK BEN BRUVTILOV, HET NIEUWE LID!

Ik heb een 1999 USA Standard. Het is m'n back-up, m'n hoofdgitaar is een 50th Anniversary Tele. Ik hou heel veel van mijn Strat, maar zodra het budget het toelaat laat ik de elementen vervangen door Texas Specials. De originele zijn m.i. nogal krachteloos en penetreren niet genoeg in de mix. Zijn er hier meer mensen die dit probleem hebben?

LordRiffenstein
24 januari 2002, 10:44
Ben de gelukkige eigenaar van 2 stratocasters. Eerste en op dit ogenblik de best klinkende is een Japanse '62 Ri met rosewood toets, heb de elementen vervangen door Fralins en die klinken S-U-P-E-R, heel goed voor blues en rock. De tweede is ook een Japanse maar een '72 Ri met grote headstock, nog de originele elementen maar met een Seymour Duncan Humbucker aan de brug. Lekkere strat maar de electronica is verprutst en ik denk dat ik er toch maar weer 3 single coils in stop (Kinman of wel customs elementen van een kennis in de US).

Beide gitaren gaan volgend weekend een grote beurt krijgen, heb een bezoekje aan VoxHumana gepland voor zaterdag en ga in beiden de volledige electronica vervangen. Ik speel vooral blues met deze gitaren, voor rock verkies ik mijn Telecaster.

Ja ja ik ben een echte Fender-fan (4 stuks en more to come!)

Greetz,

Yoeri

sickpunk
24 januari 2002, 11:42
k heb een squier strat.
k ga er actieve elektronica in bouwen(pre-amp).k wil er ook nog een humbucker in bouwen bij de bridge maar dan moe k eerst ff weer wat geld hebben. (ben bijna jarig dus.......)
hij is groen met een witte slagplaat. k wil een andere kleur slagplaat/knopen/schakelaar.
k speel op ernieball regular slinky (0,10)

David
24 januari 2002, 19:02
Hallo Stratofans,

Ik heb aan Strat-spullen:
Zwarte squier
Gebroken witte (rosewood) mexicaanse fender

Die mexicaan is dè gitaar als je de zwevende brug vast tegen de body aan laat zetten, de gewone snaargeleiders laat vervangen door graph-techs en natuurlijk een goede afstelbeurt.

Ik speel over een Marshall VS230 en gebruik verder een chorus en overdrive van carl martin als vaste set-up.

Kan iemand mij trouwens eens vertellen wat er niet goed is (beter kan) aan de combinatie marshallVS/Strat? Dat heb ik op dit forum weleens gelezen. Ben er zelf overigens wel tevreden over ondanks dat het geen buizenbak is.

philbee
24 januari 2002, 20:06
Op 2002-01-24 10:06, schreef Grooveyard21:
Ongeveer een jaar geleden heb ik mijn eerste strat gekocht (volgens mij heb ik die eerste van philbee overgenomen) een 89 american standard strat, ik heb er niks aan veranderd, ik zit er aan te denken om terug te gaan naar een witte slagplaat, er zit nu een perloid op. maar origineel hoort er een witte op. Ik hou mijn gitaar graag zo origineel mogelijk. Ik heb er alleen dikkere snaren (011) opgedaan om de gitaar vetter te laten klinken. Ik ben zeer tevreden met deze gitaar.


jaja das de mijne allright, goed te weten dat ie goed wordt behandeld, sniff...ooit koop ik m van je terug

master G
24 januari 2002, 21:18
IK word lid!

Al heb ik dan nog geen strat ik ga er een binnenkort kopen (als het beursje wat groter is;_)) Ik vind strats echt wereld gitaren. Het maakt niet uit of ik ze hoor of er op speel echt fantastisch!!

stefan

Grooveyard21
25 januari 2002, 10:39
Ga voor een afbeelding van mijn strat naar
http://listen.to/stennis/

Philbee, ha ha nou als ik hem ooit weg doe dan laat ik het je als eerste weten.

PeArLjAm
25 januari 2002, 11:06
Ik heb een Fender usa standart strat uit 1990, sunburst uitvoering met witte slagplaat. Echt een prima gitaar. Ik wil er binnenkort texas specials inplanten maar k heb op het moment niet echt geld :sad: Ik speel deze over een Twin Reverb, uit 1974-1975 heb ik me daar phil laten vertellen (silverface 100 watt). Verder heb ik nog een fender gitaarband!! Mn volgende gitaar word denk ik of een Jimi Hendrix strat of een srv, k denk die SRV, die heeft een heerlijke hals en Texas Specials!! NOu dat was het wel zo'n beetje..

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: PeArLjAm op 2002-01-25 11:07 ]</font>

taylor
25 januari 2002, 12:17
strat 78 met wilkinson

custom shop tele met 2 humbuckers.

Stratopeek
25 januari 2002, 13:06
Stratclub: Beter!
Ik heb mex strat uit '94, maple neck + seymour duncan hotrail bij brug, nu geweldige gitaar alleen andere twee elementen moeten nog vervangen worden door: iemand goeie tip? Ook: Strat texas special uit '96. Is nog standaard, niet is lekkerder dan zo'n Strat!

SteavisSmokin
26 januari 2002, 12:48
Het valt me op dat er veel mensen zijn die op texas specials spelen óf een setje erin willen zetten! Zelf ben ik er nog niet uit wat voor elementen ik er in wil gooien..het blijft een moeilijke keuze!

Ik ben donderdag zoals gezegd bij Vox Humana geweest, de hals wordt een V profiel met de 'tip' van de V een beetje uit het midden naar de kant van mijn duim. Hij krijg een birdseye-maple hals en een mooi donker stuk rosewood als toets, Jumbo frets en graph tech zadels en topkam. Ik krijg een compound radius van 8" tot 14". Al met al toch een duur grapje van ruim 1000 pieken, maar goed je moet er wat voor over hebben. Ik ben érg benieuwd hoe het gaat worden, over een week of zes weet ik waarschijnlijk meer.

Steven

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: SteavisSmokin op 2002-01-26 12:49 ]</font>

Platypus
27 januari 2002, 22:28
Jah! Ik zit hier dus sinds kort ook in..

Mijn strat owns

ekkerman
28 januari 2002, 09:18
volgens mij is er maar een gitaar waar alle echt goeie eigenschappen in verenigt zijn ; DE STRAT !!!! weg ligging bochtenwerk etc ,etc,
even serieus; ik heb 3 strat modellen ;
een fernandes met floyd rose en emg's.
een blade california standart strat
en niet in de laatste plaats m'n trouwe catalyst panthera met net een nieuwe parelmoeren slagplaat met erop 2 pots ; tone en volume en in plaats van die vervelende 5 standen schakelaar heb ik nu 3 micro switsches waarvan 1 er dus 3 standen heeft en niet alleen de humbucker aan/uit zet maar hem ook split.
ook heb ik er andere elementen in laten zetten ;
een paf pro ( di marzio) hum, een kinmann midden en een chopper ( di marzio) bij de hals en dit klinkt niet verkeerd.
ik hen ooit een epiphone les paul custom gehad en ondanks dat ik er voor veel geld aan verspijkerd had was deze ontrouw aan de strat van korte duur en dus vind ik ; er is maar 1 gitaar ; DE STRAT !!!!

xystus
29 januari 2002, 23:24
Een strat is leuk, maar zal nooit mijn 1e keus worden... misschien ooit nog eentje met een scalloped neck :smile:

dat rocked pas zwaar goei.

poeyerke
31 januari 2002, 14:18
Op 2002-01-26 12:48, schreef SteavisSmokin:
Het valt me op dat er veel mensen zijn die op texas specials spelen óf een setje erin willen zetten! Zelf ben ik er nog niet uit wat voor elementen ik er in wil gooien..het blijft een moeilijke keuze!

Ik ben donderdag zoals gezegd bij Vox Humana geweest, de hals wordt een V profiel met de 'tip' van de V een beetje uit het midden naar de kant van mijn duim. Hij krijg een birdseye-maple hals en een mooi donker stuk rosewood als toets, Jumbo frets en graph tech zadels en topkam. Ik krijg een compound radius van 8" tot 14". Al met al toch een duur grapje van ruim 1000 pieken, maar goed je moet er wat voor over hebben. Ik ben érg benieuwd hoe het gaat worden, over een week of zes weet ik waarschijnlijk meer.

Steven

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: SteavisSmokin op 2002-01-26 12:49 ]</font>


He Steavis,

Toch valt dat best wel mee, die prijs... als ik het goed begrepen heb (ben pas ook bij Vox-Humana geweest) kun je daar voor minder geld dan een Fender Deluxe Strat een eigen stratmodel (laten) bouwen met betere en persoonlijke specificaties.
Dat wil ik eigenlijk ook een keer laten doen, een mooie strat bouwen. Ik heb de laatste tijd op heel wat gitaren gespeelt, maar de klank en het uiterlijk van de strat blijf ik toch trouw.
Ik wilde eerste een Tele maar kon er niet echt aan wennen, dus ik blijf maar bij strat's.

Mijn volgende strat wordt dus een Custom model met een V neck, Jumbo frets, Kinman Traditional pickups, locking tuners blah blah blah.... Alleen de kleur daar ben ik nog niet over uit.

P.S. Steavis.... Nog geen keuze gemaatk wat pickups betreft??

SteavisSmokin
31 januari 2002, 15:09
Tsjah, de prijs vind ik niet goedkoop maar als je ziet wat voor prachtig stuk hout ik er voor krijg en wat voor een super hals het gaat worden valt het wel mee natuurlijk. Het fijne van zoiets is is dat je niet voor het merk betaald en je kan een hals of instrument precies naar je eigen wensen laten bouwen.

Ik ben zelf ook een strat-mens, maar mijn volgende gitaar gaat toch een Tele worden denk ik...ik hoop dat ik er wel aan kan wennen. :smile: Wat jij in gedachte hebt om te laten bouwen qua strat lijkt wel érg veel op wat ik wil zeg...na-apert! Haha

Qua pickups idd nog geen keuze gemaakt, ik wacht ook nog even met kopen van pickups totdat de hals klaar en betaald is. Dan kijk ik wel hoeveel geld ik nog heb..zal wel niet veel zijn. :wink: Ik zit nog steeds tussen Van Zandt True Vintage, Fralin Real 54's en Kinman trditional set te tobben. Ik zie wel wat het wordt, ik denk dat ik gewoon 1 van die sets ergens een keer op de kop moet tikken en verder niet bij nadenken.

Steven

poeyerke
31 januari 2002, 15:37
Tja, de ultieme strat is voor veel stratspelers wel een beetje hetzelfde denk ik. Ook die V neck vinden veel stratspeler heel fijn, dus wat dat betreft zijn we niet anders....

Ik heb nu een strat met de Kinman Blues Set, dus het leek me dan wel leuk om een Strat te hebben met daarop een Kinman Trad. set. Ik heb veel gelezen over allerlei pickup merken, en heb op basis daarvan voor kinman gekozen, ik ben niet echt gaan vergelijken. De kinman geven een goed geluid en geen brom, en dat vond ik belangrijk. Ze klinken veel beter dan de 'stock' pickups.

Ook zijn ze in Nederland eenvoudig te krijgen, en hoef je jezelf niet in allerlei bochten te wringen om ze te kunnen aanschaffen.... prijzig zijn ze wel, maar ze zijn het zeker waard voor mij.

Grandma_Placenta
31 januari 2002, 17:51
IK WIL DEZE!!
http://photos.yahoo.com/bc/slow_dawn/vwp?.dir=/Pumpkins+Equipment&amp;.dnm=This+one+was+used+on+Ruby+ live.jpg&amp;.src=ph&amp;.view=t&amp;.hires=t

Sj03rd
31 januari 2002, 23:05
Ik ga binnekort een strat kopen. Ik speel voornamelijk rock en ik heb laatst op een Fender Strat PLUS gespeeld en die was HEEEEEEL fijn. Maar ik twijfel nog tussen een USA of Mexico. Tips?

PeArLjAm
1 februari 2002, 15:15
Dat hangt natuurlijk af van je budget. Een fender strat usa heeft net wat betere specs. Beter elementen, hout, beter afgewerkt etc etc

anoniem
1 februari 2002, 18:45
Helemaal mee eens!
Strat roeles!!

moretel
1 februari 2002, 19:02
Als je het kan betalen neem dan een U.S.A., had ik 20 jaar geleden al moeten doen. Leen desnoods wat geld. Later heb je er geen spijt van. ook al speel je er een tijdje niet op hij blijft zijn waarde behouden.

anoniem
6 februari 2002, 15:50
Yo!

ik ben er wel voor in :smile:
ik zelf spaar inmiddels gitaren...

Gibson Les Pauls standard - zwart
Hohner flying V ook zwart
Canyon Basgitaar (soort Jazzbas)

1 nylon snarige ak. gitaar
1 staalsnarige " " "

nu komt het: :smile:
1 Fender Strat, Rare kleur metallic groen, met meegespoten headstock (???). deze schijnen gemaakt te zijn, toen Fender 50 jaar bestond.. kan dat?
1 Squier strat... Blond
1 Fender Jazzmaster uit 69' deze is tevens behoorlijk oud..
1 Fender Jaguar... deze hoop ik vandaag te kopen.

Gibson les pauls is m'n duurste en ik pak het liefste m'n strat! haha met respect voor de andere LP gebruikers :razz:

John john_de_bruin@hotmail.com

SteavisSmokin
6 februari 2002, 16:11
He John, leuke collectie heb je daar! Of je groene strat een '96-er is kan je checken aan het serie nummer, dat moet beginnen met N6***** en er moet ook een klein gouden stickertje op de achterkant van de headstock zitten waarom iets staat over het 50 jarig bestaan van Fender. Of deze gitaren alleen in dat jaar gemaakt zijn weet ik niet maar zo kan je in ieder geval de datum checken.

grtz.
Steven

Ohja, en registreer je! da's wat leuker dan tegen al die anoniemen aanpraten...:wink:

anoniem
6 februari 2002, 17:13
Voor Smoking Steve: Kinman elementen vind ik te gek, erg goede stratsound en geen ruis. Je moet wel even kijken welk type je neemt.

SteavisSmokin
6 februari 2002, 17:53
Ik heb er op gespeeld en ik vind ze ook erg goed klinken. Als ik ze neem neem ik ze niet omdat ze ruisvrij zijn...dat beetje ruis maakt me niet zo veel uit. De reden waarom ik nog steeds twijfel tussen fralin en kinman is omdat een setje Real '54s van Fralin met een bassplate op het brugelement ook wel erg aantrekkelijk klinkt...maar goed voorlopig heb ik toch geen geld om die dingen aan te schaffen dus kan ik me er nog lekker verder op orienteren. In ieder geval bedankt voor je reactie!

mutsaers
10 februari 2002, 12:40
Nou ff opscheppen over mijn stratje dan,

Ik heb een zwarte plus de luxe. (bj 1995) Het bijzondere is niet zozeer het brugelement van Seymour (Cool rails, maar wel dat er een GK2-midi module in de gitaar is ingebouwd. Hij heeft dus ook een dubbele uitgang; jack en 13-pins. Omdat de midi-kit nogal wat ruimte inneemt, is er een toonknop afgehaald. Deze strat is mijn meest trouwe gitaar. Wat mij betreft is de strat de beste en meest veelzijdige gitaar die er ooit is uitgevonden.

sash
26 mei 2002, 00:55
Nou dan word ik ook maar is lid.
Ik heb 2 strats: een mexicaan met kinmans en een... nou check m'n site maar gewoon.

TFT
27 mei 2002, 12:27
Gitaar: American Fat Strat® Texas Special
kleur: chroom/zilver
2eGitaar: Starfield

Ik ga mischien een grafieten topkam erop laten zetten, heeft iemant een idee hoeveel dit kost!

Bouke
27 mei 2002, 23:16
Mijn strat:

Japan '70 Reissue, fletsgele body, witte slagplaat, originele elementen, 011 snaren, 5 veren om tremolo (vrijwel) vast te zetten, pookje eruit gedraaid, gele kabels gekocht! en jumbo frets (denk ik want ze zijn echt veel dikker/hoger dan m'n andere gitaren- Ibanez Roadstar, Epiphone Les Paul). Er heeft bij de vorige eigenaar een voorversterker ingezeten dus ik heb een extra gaatje in de body waar men zeer profi een plakbandje over heeft geplakt! Ik vond dit zooooo stom dat ik het zo heb gelaten!

Verder heb ik zelf een poging gedaan 'm af te stellen en ik moet zeggen, hij is er niet slechter op geworden. Klappert niet meer, octaaf (vrijwel redelijk) zuiver en ook de laatste frets zijn te bespelen zonder dat de snaren 'aanlopen' bij het benden. De actie is niet super hoog geworden overigens. Wel hoger dan m'n LP dus daar struikel in dan wel eens op :smile:

Speel voornamelijk op hals en hals/mid elementschakeling.

Moet nog:
nieuwe switch (kraakt), leren hoe lagere stemming moet ism o11 snaren, andere brugzadels (kost dat?) en ik wil m'n tremolo echt vastzetten met hout/zonder veren. Bij m'n Ibanez Roadstar ouwe bak heb ik er gewoon een houten wig tussen 'geramd' en dat werkt prima !

Groetsels,

Bouke

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bouke op 2002-05-27 23:28 ]</font>

TFT
28 mei 2002, 08:52
Tip voor Bouke.

Om je tremolo vast te zetten hoef je er geen blok hout tussen te plaatsen. Je kunt ook het plaatje waar de veren van je tremolo aan vast zitten wat dieper ik de body van je gitaar draaien. Dit kan simpel door de 2 schroeven waar hij mee in de body zit wat aan te draaien net zolang totdat de brug plat op de body rust. Niet vergeten eerst de snaren wat een klein beetje losser te draaien anders kunnen ze breken.

Dit is bij mij ook gebeurt en het bevalt me goed. Als er een snaar breekt staan de andere niet automatisch vals en als ik mijn rechter handpalm op de brug laat rusten tijdens het spelen verandert de toonhoogte niet meer. Nog een voordeel is dat het makkelijker wordt om de snaren te benden!!

Ibanez
28 mei 2002, 18:15
M'n vriend master G heeft vanmiddag een roadhouse strat gekocht met texas specials... Mooi ding. Hij zal het hier straks zelf wel neerzetten.

Bouke
28 mei 2002, 19:39
Bedankt voor je tip TFT, maar dat had ik al gedaan en het gehel staat ook goed strak, komt niet los van de body. Het 'probleem' is dat de veren mee 'sustainen'en ik denk (maar weet niet zeker) dat het mooier is als ze dat niet doen. Bij de Ibanez heb ik schuimrubber tussen de veertjes gedaan zodat ze niet mee trillen. Het zou dus moeten gaan klinken als een hardtail. Iemand hier ervaring mee?

Bouke

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bouke op 2002-05-28 19:40 ]</font>

master G
29 mei 2002, 14:47
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!

eindelijk is het voor mij zover. Ik ben nueindelijk van die Epiphone af en daar voor in de plaats gister een schitterende USA Roadhouse strat gekocht. hij heeft 3 texas specials en speelt en klinkt echt fantastisch!! En nu is het weer tijd om mijn schulden af te gaan lossen dus ik moet me helemaal gek gaan werken. Maar, ja. Het is het zeker waard!

Grtz. stefan

jamar
4 juni 2002, 16:01
Heb afgelopen weekend een Honeyblond Mex Superstrat gekocht. Mooie gitaar qua afwerking en geluid. Moest alleen de tremolo en de topkam wat aanpassen en een andere snaargeleider en 010 snaren erop zetten. Nu doet ie niet onder voor m'n oude jaren 70 Strat (die ik btw niet meer heb). Aansluiten op m'n twin door de TS-9 en WOW wat een geluid. Niet slecht die Mexicaan, had ik niet verwacht. Ik ben eigenlijk geen echte Stratfan hou meer van m'n Tele maar ik moet toegeven dit is toch ook te gek. &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">
Hier is een plaatje van haar:
http://www.fender.com.au/electricguitars/strats/deluxe/dlxsuperstrat_specs.html



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jamar op 2002-06-04 16:07 ]</font>