PDA

View Full Version : Vintage radio gitaarversterkers - is Tikvoet gestopt?



paulbekkers
27 november 2016, 15:16
Al enkele jaren heb ik een omgebouwde buizenradio als gitaarversterker op mijn verlanglijstje staan, maar ik vrees dat ik nu te laat ben. Weet hier iemand of Tikvoet ermee gestopt is?

Zo ja, enige suggestie hoe ik er toch aan kan komen?

Midwolda
27 november 2016, 16:26
Zelf bouwen natuurlijk. :cheerup:
Er staan genoeg oude buizenradio's te koop op Marktplaats, werkend en niet werkend.
Een bouwkit voor een gitaarversterker kun je zo kopen, eventueel kant-en-klaar.
Hoef je zelf alleen nog maar de boel mechanisch passend te maken.

cluseau
27 november 2016, 20:29
Zo ja, enige suggestie hoe ik er toch aan kan komen?


Waag er eens een pm aan. Hangt ook een beetje af van wat je wil hebben en of er al een donor is. Er wordt vaak heel moeilijk gedaan maar het is eigenlijk heel eenvoudig. Zeker als je het zo simpel mogelijk wil houden.

Ace 1.15.19
28 november 2016, 21:44
Ik kwam Tikvoet een X aantal jaren geleden online tegen. De site is volgens mij al een tijdje niet meer actief.

paulbekkers
29 november 2016, 06:57
Klopt. Hij heeft een nieuwe websitebdie nooit meer gevuld is.

Bernardduur
29 november 2016, 12:52
Ik heb ooit een oude buizenradio gevonden in de recycle container op de milieustraat; meegenomen en weer werkend gekregen. Dit soort ampjes zijn ideaal en gemakkelijk om te bouwen tot gitaar amp. Ik gebruik hem voornamelijk als radio in de woonkamer; de TA uitgang kun je simpelweg een preamp op aansluiten om zo met een instrument geluid te maken. Zeer cool ding!

paulbekkers
17 december 2016, 23:41
Inmiddels een Philips b3x02a gescoord. In mooie staat. Ingeleverd bij forumlid Fredjuh. Die gaat er iets onwijs gaafs van maken!