PDA

View Full Version : Debuutalbum!



FruscianteFan
25 november 2016, 14:57
Lieve Gitaarnetters!

Inmiddels zit ik alweer 4 jaar bij mijn band The Hubschrauber. Na 2 EP's, een hele zut shows waaronder een paar mooie tours in Duitsland (omgeving Duisburg/Gelsenkirchen) en Engeland, is het nu tijd om ons eerste album de wereld in te slingeren!

We brengen hem 11 februari uit in Merleyn, Nijmegen!

Voorproefje:


https://www.youtube.com/watch?v=N_Zr2m0dS-M

Na 6 jaar schrijven, spelen en meer schrijven stijgt The Hubschrauber op met het debuutalbum Kepler-186f. Een dromerige maar ook scheurende rockplaat die de weemoed naar de jaren ’90 zal aanwakkeren.

De Nijmeegse band draait al enkele jaren mee en overtuigde al met de EP “I Want To Buy A Farm With You” uit 2015, vol pakkende rocksongs met hoorbare shoegaze en 90s indie invloeden en een spannend spel met dynamiek.

Begin 2017 komt dan eindelijk het debuutalbum uit wat gevierd wordt in Merleyn. Trek je ruimtepak aan en vier de release van Kepler-186f!

Milko
26 november 2016, 12:01
Gefeliciteerd met je eerste album. Speel ze plat.

Milko sluiten.

miyaru
26 november 2016, 21:25
Van harte gefeliciteerd, weer een mijlpaal voor je als muzikant en mens.......

Robin.

Duhsjaak
26 november 2016, 22:03
Fijn bericht.
Ik heb mijn plezier in jullie muziek nooit onder stoelen of banken gestoken.
Ook shoegaze, bij mij stammend uit 1967 of zo, is een bron van inspiratie. Zie een aantal noties bij mijn posts onder Sounds.

Ik zie het als een soort rijkdom, dat je uit de zelfde bron puttend, toch met zulke verschilllende resultaten kan komen.

Ik ben fan. Van jullie dus, voor de duidelijkheid...
En ik ben blij dat jullie er plezier en succes mee hebben
Long may you run.....
Vriendelijke groet, Gus

FruscianteFan
27 november 2016, 13:04
Fijn bericht.
Ik heb mijn plezier in jullie muziek nooit onder stoelen of banken gestoken.
Ook shoegaze, bij mij stammend uit 1967 of zo, is een bron van inspiratie. Zie een aantal noties bij mijn posts onder Sounds.

Ik zie het als een soort rijkdom, dat je uit de zelfde bron puttend, toch met zulke verschilllende resultaten kan komen.

Ik ben fan. Van jullie dus, voor de duidelijkheid...
En ik ben blij dat jullie er plezier en succes mee hebben
Long may you run.....
Vriendelijke groet, Gus

Als ik me niet vergis zag ik laatst dat de N201 voor jou in de buurt is. Hebben we al eens gespeeld (zij het in rare opstelling, iets met persoonlijke omstandigheden), en die lui gaan we weer aanschrijven. Zal je op de hoogte houden :)

Shoegaze... om naar te luisteren heb ik er niet zoveel mee. Maar tegelijk: ik staar wel teveel naar mijn pedalen. Laatst weer uitbreiding gehad, dus ik moet wel. En met twee DS1's achter elkaar, reverb ervoor, misschien een octaafje en wat delay... komt aardig in de richting :)

Tupelo
7 december 2016, 18:25
Cool. :ok:

Wel een opmerking m.b.t. gepostte productie.
Wellicht een stomme opmerking.
Vind jouw partijen gaaf, en een onderscheid maken, in arrangement zou het rifje van de zanger beter tot recht komen in mijn beleving met een fijne electroclash keyboard klank.
Wat meer doortrekken naar electropop mag gerust, van mij; zanger instrumentaal meer werkloos, gozer achter de toetsen wat meer omhanden...
Maar ik veronderstel dat daar voor jullie de doelstelling niet ligt. ;)

FruscianteFan
7 december 2016, 19:04
Cool. :ok:

Wel een opmerking m.b.t. gepostte productie.
Wellicht een stomme opmerking.
Vind jouw partijen gaaf, en een onderscheid maken, in arrangement zou het rifje van de zanger beter tot recht komen in mijn beleving met een fijne electroclash keyboard klank.
Wat meer doortrekken naar electropop mag gerust, van mij; zanger instrumentaal meer werkloos, gozer achter de toetsen wat meer omhanden...
Maar ik veronderstel dat daar voor jullie de doelstelling niet ligt. ;)

mbt mijn partijen: thanks!

Vergis je niet; deze songs zitten wat meer in de grunge-hoek. Dit ook wel de hardste denk ik, maar de meeste songs op ons debuutalbum zijn nog heel erg vanuit de slaggitaar geschreven. Als we bij repetities nu tussendoor aan nieuwe dingen werken, is de slaggitaar vaak het eerste wat wegvalt. Maar ik vind het juist wel lekker, met z'n drieën kan het lekker wringen. Electropop is misschien te clean, maar meer vuige synths als basis kan best wel.

Daarnaast heb ik afgelopen repetitie voor het eerst met viool gejamd. Geen idee nog wat daaruit komt, maar ik sluit niet uit dat ik daar meer mee ga doen - al is het maar als manier om mezelf te vernieuwen.

Tupelo
7 december 2016, 19:28
Niemand heeft gezegd dat het geen vuige synth mag zijn. :ok:

FruscianteFan
7 december 2016, 19:38
Zo vuig... bij onze laatste gig stond-ie per ongeluk een halve semitoon te laag terwijl hij mij moest dubben. Heerlijk!

Kom je trouwens ook? ;)

Tupelo
7 december 2016, 20:03
Moah, misschien, veel hipsters daar..? :D

FruscianteFan
8 december 2016, 12:02
Moah, misschien, veel hipsters daar..? :D

Ik heb natuurlijk geen oordeel over de mensen die naar onze release komen ;)

FruscianteFan
9 januari 2017, 14:28
Uitverkocht!

Milko
9 januari 2017, 15:54
De Lp of de optredens?

Milko sluiten.

FruscianteFan
9 januari 2017, 16:23
De Lp of de optredens?

Milko sluiten.

De release show in Merleyn :)

telecastermaster
9 januari 2017, 17:15
Congratz !

Tupelo
9 januari 2017, 17:42
Cool !! :)
Hoe werkt het verder nu ?
Hopen dat er iemand bij zit die het op de radio wil draaien, of zijn we voorbij dat aera, en is 't allemaal hits op youtube, facebook & spotify enzo these days ?

telerocker
9 januari 2017, 18:51
Gefeli, eigenzinnig alternatief bandje, daar hou ik wel van.

FruscianteFan
10 januari 2017, 10:35
Cool !! :)
Hoe werkt het verder nu ?
Hopen dat er iemand bij zit die het op de radio wil draaien, of zijn we voorbij dat aera, en is 't allemaal hits op youtube, facebook & spotify enzo these days ?

We zijn gister op de radio geweest! Staat van Stasse, Radio 2 (KRO-NCRV). Landelijke radio is toch wel een dingetje, maar verder is het veelal online inderdaad. Radio is trouwens ook gewoon online.

Maar goed het scheelt vooral dat we nu een boeker hebben, dat gaat gewoon lekker. Het is nog niet de tour die we de vorige keer hadden opgezet, maar daar zaten me ook een paar plekken bij... toen was het echt 'alles om maar te touren', met een paar gigs waar gewoon niemand op zit te wachten. Nu groeit het lijstje gestaag met shows die echt leuk zijn!

Verder plannen we nu veel meer vooruit. Grote doorbraak? Hopelijk, maar we gaan er niet van uit. We doen gewoon waar we goed in zijn en werken door.

Milko
10 januari 2017, 15:38
Leuk voor je. Wie weet waar het nog toe kan leiden.

Milko sluiten.

FruscianteFan
10 januari 2017, 17:13
In elk geval tot een vervolguitzending, vanavond 20:15 radio 2 :D

Tupelo
10 januari 2017, 17:14
Klinkt goed zo. :)

pasqual
10 januari 2017, 22:51
In elk geval tot een vervolguitzending, vanavond 20:15 radio 2 :D

Ja, gehoord! Mooi dat jullie muziek binnenkort ook op de achterkant van de maan is te beluisteren:rockon::cheerup:

FruscianteFan
10 januari 2017, 23:34
Ja, gehoord! Mooi dat jullie muziek binnenkort ook op de achterkant van de maan is te beluisteren:rockon::cheerup:

We wisten wel dat er een verrassing was maar... dit moeten we even laten bezinken ja, het gaat gewoon serieus gebeuren!

pasqual
10 januari 2017, 23:52
We wisten wel dat er een verrassing was maar... dit moeten we even laten bezinken ja, het gaat gewoon serieus gebeuren!

Was een leuk en sympathiek voorstel van die gast. Dit kan wel eens mooie en welkome publiciteit opleveren!

FruscianteFan
13 januari 2017, 14:30
Ja, om nog maar te zwijgen van het feit dat onze muziek dus ook écht naar de maan wordt gestuurd. Het kan nog wel even duren voor dat besef indaalt, als dat ooit al gebeurt.

http://www.gelderlander.nl/nijmegen/kepler-186f-mag-naar-de-donkere-kant-van-de-maan~ac6ad523/

FruscianteFan
6 februari 2017, 17:54
Voor de geïnteresseerden: ons debuutalbum, Kepler-186f, is vanaf vandaag op Luisterpaal te horen:

http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/albums/The-Hubschrauber.html

Duhsjaak
7 februari 2017, 01:26
Waanzinnig verhaal.
Super goed. Op zich een (conceptueel) kunstwerk.
Geniet ervan.
Vriendelijke groet, Gus

Erik de Perik
7 februari 2017, 01:40
Voor de geïnteresseerden: ons debuutalbum, Kepler-186f, is vanaf vandaag op Luisterpaal te horen:

http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/albums/The-Hubschrauber.html

Echt helemaal te gek man.....!!!! Heeft internationale potentie......!!!!

FruscianteFan
7 februari 2017, 09:42
Thanks guys, thanks :)

Erik, we spelen ook in Duitsland en Engeland, telt dat ook? :D

Milko
7 februari 2017, 12:00
Ik heb weer even naar die clip gekeken van je beginpost. Waanzinnige sounds maak je met je gitaar. Ik meen ook een flanger te horen klopt dat?

Milko sluiten.

FruscianteFan
7 februari 2017, 13:30
Ik heb weer even naar die clip gekeken van je beginpost. Waanzinnige sounds maak je met je gitaar. Ik meen ook een flanger te horen klopt dat?

Milko sluiten.

nah, zal mijn phase90 zijn. Of je hoort het effect van de Fuzz Probe...

en thanks!

jasses
16 februari 2017, 12:49
Erg fijne plaat (en overigens behoorlijk lovende recensie op indiestyle.be)

FruscianteFan
16 februari 2017, 13:27
Die had ik nog niet eens gezien, heb hem even doorgespeeld. Wow, inderdaad een erg fijne tekst :)