PDA

View Full Version : Probleem G-snaar Telecaster



Riste
18 november 2016, 18:42
Ik heb een groot probleem met de G-snaar van mijn 2 jaar oude American Standard Telecaster. Als ik de snaar los perfect stem krijg ik in vakje 2 een A die merkelijk te hoog is, in vakje 4 een B die merkelijk te hoog is en in vakje 5 een C die ook merkelijk te hoog is. De D in vakje 7 is dan weer perfect net als de E in vakje 9 en de G in vakje 12. Weet iemand hoe dit probleem verholpen kan worden? Het probleem blijft bestaan als ik nieuwe snaren leg.

AoDf
18 november 2016, 18:59
Wellicht druk je te hard op de snaar in de lagere regio's waardoor je de snaar ontstemt over de fretdraad.

lcvanderhelm
18 november 2016, 19:01
topkam niet goed ingevijld?

Plant
18 november 2016, 19:04
Topkam niet diep genoeg uitgesneden waardoor G-snaar te hoog ligt. In de lage posities is de toon dan te hoog.

JVGM-music
18 november 2016, 23:13
Zoek op YouTube eens op intonation + guitar.

MikeD
19 november 2016, 11:14
lcvanderhelm en Plant + 1..... probleem zit in de topkam. Om dat te verhelpen, heb je in principe speciale dunne zaagjes nodig en dan moet je ook nog weten in welke hoek je moet werken ; de zaagsnede staat meestal niet vlak maar licht afgeschuind richting de stemmechanieken. kijk maar even bij stewmac (zit ook een videotje bij) http://www.stewmac.com/Luthier_Tools/Types_of_Tools/Files/Gauged_Nut_Slotting_Files.html