PDA

View Full Version : Metallica - Hardwired...To Self-Destruct



arcane
17 november 2016, 19:31
Ik wilde eigenlijk in een bestaand Metallica topic posten, maar bij de zoekfunctie kreeg ik tientallen metallica topics. Dus dan maar een nieuwe.

De afgelopen weken zijn er wat nieuwe nummers uitgekomen waarvan ik zelf wel gecharmeerd ben.
Vandaag hebben ze nog een aantal nummers op youtube gezet. Niet alles overtuigt me, maar dit dit nummer vind ik toch echt wel heel erg fijn:

https://www.youtube.com/watch?v=2Mkq6GFLIsk

Morgen komt het nieuwe album met de post, ik ben benieuwd naar de rest van de nummers.
Wat vinden jullie van het nieuwe materiaal?

apekop
18 november 2016, 00:55
Mij doet het niet zo veel. Ik vind de riffs en eigenlijk heel de muziek nogal cliché geworden eerlijk gezegd. De drums vind ik ook erg hard in de mix liggen. Vroeger was ik een grote Metallica fan ten tijde van Master of Puppets en daarvoor, maar da's al lang geleden en ik heb nu niks meer met metal of hard rock.

Plant
18 november 2016, 01:29
Ik heb een paar nummers beluisterd. Heeft wel de oude sound, maar klinkt tegelijk gepolijst. En hoor ik nou auto-tune op James' vocalen :???: :confused:

arjanb01
18 november 2016, 07:23
Ik vind het niveau st anger, load en reload. En die solo van kirk? Wat was hij daar aan het doen, vingers in de knoop?
Nee, niet echt sterk materiaal.

Fusion
18 november 2016, 07:33
Ik vind het niveau st anger, load en reload. En die solo van kirk? Wat was hij daar aan het doen, vingers in de knoop?
Nee, niet echt sterk materiaal.
Dit. Ze kunnen beter gaan bloemschikken en rusten op hun lauweren (want die hebben ze!) Wat een ongeďnspireerde slechte H&M t-shirt metal zeg.

Vincent A.
18 november 2016, 10:14
Ik vind dat er zeker een paar lekkere nummers tussen zitten. De gitaarsolo's zijn inderdaad niet allemaal geweldig maar dat verwachtte ik ook al niet meer. Als metallica het nog steeds leuk vindt om muziek te maken, geef ik ze groot gelijk dat ze gewoon door blijven gaan.

HaroldA
18 november 2016, 10:56
Dit. Ze kunnen beter gaan bloemschikken en rusten op hun lauweren (want die hebben ze!) Wat een ongeďnspireerde slechte H&M t-shirt metal zeg.

Dit; en als ze een sessiedrummer ingehuurd hadden was het misschien nog wel ok geweest ... maar Larsje toch; wat een gepruts zeg. En dan zo kneiterhard in de mix? Er moet echt een steekje los zitten bij die man.

Fusion
18 november 2016, 11:09
Lars is echt zo slecht, hij mag de rest dankbaar zijn dat ze vriendschap belangrijker vinden dan instrumentbeheersing.

Maar de riffs etc zijn ook gewoon slappe aftreksels van wat in 1980 misschien nog wel leuk had geweest. En de songateuvturen

Tankman
18 november 2016, 12:54
Ik vind het een oersaaie plaat. Heb hem helemaal beluisterd....Wat een tegenvaller. En ik keek er nog best naar uit.

D3nnis
18 november 2016, 13:42
Aha.
Ik heb death magnetic destijds zonder na te denken gekocht. Zal ik met deze maar niet doen, lees ik ☺

arjanb01
18 november 2016, 13:45
Tenzij je een hele erge fanboy bent wel, toch ?

D3nnis
18 november 2016, 13:51
Ja, dan wel, maar dat is niet ☺

Kim Wilson
18 november 2016, 14:09
Ach, ik ben van mening dat ze het al veel langer niet van hun individuele kwaliteiten moeten hebben. Maar het geheel is bij Metallica vaak meer dan de som der delen. And justice for all staat niet bol van de meest virtuoze technische dingetjes, maar ik vind het in z'n geheel wel een ontzettend vette plaat. Alles lijkt daar te kloppen. Ik heb deze nog niet geluisterd, maar ik schrik nog niet heel hard van alle reacties. :satisfie:

Erik de Perik
18 november 2016, 14:53
Toen het nog een lekker bandje was.....




https://www.youtube.com/watch?v=GXJifYl_byU

Remork1970
18 november 2016, 15:16
Téring, wat wordt die Hammett al grijs zeg!

Remork sluiten.

almarvk
18 november 2016, 15:30
Heb een aantal nummers gehoord, zoals 'Atlas, Rise!'. Dat vond ik wel prima te pruimen. Het is allang geen Metallica meer zoals het vroeger was, en het is allemaal niet vernieuwend meer. Maar merk met deze nummers dat ze wel weer lol hebben in het maken van muziek. Belangrijkste blijft dat toch. In een paar nummers vind ik juist dat Lars iets meer in dienst van de muziek speelt.

AoDf
18 november 2016, 19:08
Valt mij ook niet helemaal tegen. Beetje generieke riffs die wel lekker klinken en makkelijk wegluisteren, niet heel bijzonder verder. Voor hoogstandjes luister ik de laatste cd van Metallica's generatiegenoot Testament wel. Dat is net ff een andere klasse.

arcane
18 november 2016, 19:24
Voor hoogstandjes luister ik de laatste cd van Metallica's generatiegenoot Testament wel. Dat is net ff een andere klasse.


Helemaal eens. Testament is dikke heersch.

Fusion
18 november 2016, 19:29
Geef mij maar de eerste 2, dat roste voor die tijd echt zo hard! "Over the Wall" was Echt een thrash 'hitje' toen haha

Fusion
18 november 2016, 19:36
Enige nieuwe plaat van thrash legendes waar ik naar uit kijk ja overigens Coroner. Alhoewel ze eigenlijk al snel terecht hokje thrash ontstegen natuurlijk. Werd dan avant-garde thrash genoemd, whatever.

arcane
18 november 2016, 22:25
Geef mij maar de eerste 2, dat roste voor die tijd echt zo hard! "Over the Wall" was Echt een thrash 'hitje' toen haha

Alone in the dark was altijd mijn favoriet.

D3nnis
19 november 2016, 07:31
Enige nieuwe plaat van thrash legendes waar ik naar uit kijk ja overigens Coroner.
Bestaan die nog? Wist ik helemaal niet!

Testament is een van mijn favoriete bands.
En Bliksem van onze zuiderburen vind ik ook fijn.

Fusion
19 november 2016, 07:45
Ze bestaan weer hčhč. Sinds een paar jaren af en toe een optreden en ik geloof dat 2017 hun nieuwe studio album uitkomt.

Bliksem ken ik helemaal niet? Is dat ook een oldskool thrash band dan?

Fusion
19 november 2016, 07:46
Alone in the dark was altijd mijn favoriet.
Die heeft een lekker catchy refrein ja. Waren ze altijd goed in.

Philippe
8 december 2016, 15:39
Laat ik beginnen met het feit dat ik echt geen fanboy ben. Vind alles wat ze na The Black Album hebben gedaan verre van briljant, alhoewel ik het wel altijd heb weten te appreciëren. Met Death Magnetic gingen ze weer enigszins terug naar de roots. Alleen is dat album helaas verwoest door de verschrikkelijke productie/engineering.

Dat gezegd hebbende, denk ik dat Metallica het bij 75% van de metal liefhebbers het nooit meer goed kan doen. Dat is begonnen met Load, toen de hele metal wereld op het pikkie werd getrapt omdat ze opeens een paar versnellingen terug gingen. Kwam het er nog eens bij dat ze eind vorige eeuw met dat orkest een tour deden en een CD opnamen. Vanaf toen is het bij menig metal-head een hobby geworden om Metallica tot in den treuren af te kraken en nooit meer in hun "wereldje" toe te laten.

Ik wordt altijd een beetje moe van uitspraken "niet meer zoals vroeger, niet vernieuwend, blabla" (tegenstrijdig?)
Tuurlijk zijn ze niet meer zoals vroeger. Ze zijn inmiddels ook 30 jaar ouder. Buiten dat is Metallica ook nooit een band geweest die zichzelf keer op keer maar herhaalt (Slayer, anyone?). Respecteer dat feit, en get over it.

Ik heb Hardwired To Self Destruct nu een paar keer compleet beluisterd, en om heel eerlijk te zijn vind ik dit het beste wat ze in 25 jaar hebben uitgebracht. De drums zijn gewoon goed. Niet op de milliseconde nauwkeurig, geen 300km/u, maar in dienst van de muziek en gewoon prima.
De nummers zijn over het algemeen een aangename afwisseling tussen snelle thrash en laid back riffs.

Hetfield heeft naar mijn mening ook in 20 jaar niet meer zo goed geklonken. Zowel qua gitaarwerk als zang.
Ik ben het er wel mee eens dat de solo's van Kirk ronduit teleurstellend zijn. Als je 8 jaar doet over een album verwacht ik wel iets meer passie en gevoel in de solo's. Nu klinken ze alsof hij ze ter plekke bij elkaar heeft gepield.

Al met al gewoon een goed album, welke ook door critics als Rolling Stone, Kerrang, en the Guardian ook positief is ontvangen (ieder zijn mening uiteraard, maar zegt toch stiekem wel iets).

Nogmaals, ieder zijn eigen mening en dit zijn mijn bescheiden 2 centen :hippie:

Fusion
8 december 2016, 15:46
Het heeft niets te maken met vernieuwend of orkesten of whatever. De meeste metalheads vinden Load prima. Maar recentelijk maken ze gewoon zoutloze rommel. En Lars zou echt levenslang in een strafkamp opgesloten moeten worden. Wat een schande zulke incompetentie. Heeft niets te maken met dat ze niets meer goed kunnen doen, zijn gewoon op zichzelf staande constateringen ;)

D3nnis
8 december 2016, 16:06
Ik vind die derde bonus cd, waar die oude nummers in live uitvoering op staan eigenlijk leuker dan de cd waar het om gaat ;-)

arjanb01
8 december 2016, 16:15
Alsof je geen kritiek op Metallica mag hebben.
Maar die solo's van kirk hebben gewoon valse bends. Not done in de metal volgens mij. En daarmee minacht je toch echt de echte fans.

D3nnis
8 december 2016, 16:17
Ik vind de solo's van kirk wel fijn. Als ik die hoor denk ik tenminste nog "dat kan ik ook".

dml
9 december 2016, 06:02
Ik vind het ook een goed album. Bij vlagen de klasse van And justice for all. Grappig dat velen het hebben over "na Death Magnetic is dit het nieuwe album". Blijkbaar is het album met Lou Reed GELUKKIG vergeten, want dát was pas een draak van een plaat.

Malle Eppie
12 december 2016, 19:26
Van de ' Black album' vond ik alleen Sad but True goed. Daarna heb ik geen Metallica cd meer in huis gehaald. Moet deze nog maar eens goed luisteren al betrap ik mezelf er op dat ik snel afgeleid ben.
Geef mij dan maar Kvelertak of de laatste plaat van Armoured Saint!

Braml
15 december 2016, 12:37
Ik vind het ook een goed album. Bij vlagen de klasse van And justice for all. Grappig dat velen het hebben over "na Death Magnetic is dit het nieuwe album". Blijkbaar is het album met Lou Reed GELUKKIG vergeten, want dát was pas een draak van een plaat.

Oef... die plaat met lou reed... dat deed mij zo'n pijn toen ik nog metallica fan was...
Death Magnetic daarentegen vind ik een van de beste albums van metallica (hoezo slechte engineering zoals hierboven genoemd word?)

HaroldA
16 december 2016, 09:54
Death Magnetic daarentegen vind ik een van de beste albums van metallica (hoezo slechte engineering zoals hierboven genoemd word?)

"Ignorance is bliss".

Brum
16 december 2016, 18:16
Oef... die plaat met lou reed... dat deed mij zo'n pijn toen ik nog metallica fan was...
Death Magnetic daarentegen vind ik een van de beste albums van metallica (hoezo slechte engineering zoals hierboven genoemd word?)

Serieus? Je hoort niet hoe zo slecht dat die plaat gemasterd is???:???: Oké, dat vind ik nog knapper dan een plaat zo veruineren (los van dat ik Metallica sowieso niet zo bijzonder vind, maar da's een smaakkwestie).

D3nnis
17 december 2016, 11:51
Ik kan me de slechte engineering van death magnetic even niet voor de geest halen. Zal nog eens luisteren. St Anger was vele malen slechter toch? Vond ik toen echt een gaaf album dat verkloot werd door de sound.

apekop
17 december 2016, 19:31
Serieus? Je hoort niet hoe zo slecht dat die plaat gemasterd is???:???: Oké, dat vind ik nog knapper dan een plaat zo veruineren (los van dat ik Metallica sowieso niet zo bijzonder vind, maar da's een smaakkwestie).

And justice for All klonk destijds ook al heel slecht qua productie vond ik. Met name de drums veel te hard en de bas bijna niet te horen Al is dat laatste bij bijna alle Metallica albums en veel metal albums in het algemeen het geval, de bas wordt volledig weg gedrukt door de gitaren. Maar toch heeft die crappy sound van dat album ook wel wat. Misschien doen ze het expres om op te vallen tussen de gladde gelikte producties?