PDA

View Full Version : Brian May style lick



VincentZaalberg
16 november 2016, 11:11
http://bit.ly/2fwty7X

Brain May, één van mijn helden. Er zit zoveel moois in zijn spel; de harmonieën, melodieën met schreeuwende boventonen en allerlei andere details en nuances maken zijn spel een luisterervaring op zich. Doe je voordeel met deze video.

Laat vooral ook even weten wat jullie vinden van het spel van Brian May en deze korte video.

M.v.g., Vincent Zaalberg

Milko
16 november 2016, 14:19
Ik vind het een goede gitarist. Puike sound heeft hij en zijn geluid zit in zijn vingers.

VincentZaalberg
16 november 2016, 19:15
Inderdaad Milko een geweldige, originele sound. Dat ben ik helemaal met je eens. En natuurlijk zijn eigen speelstijl!

Fusion
16 november 2016, 19:29
Allemaal leuk die Brian May, maar dat met die 'allerlei details en nuance' enzo? Ik vind vooral de band waarin ie speelde erg goed, en ja, hij heeft nog herkenbare sound en stijl but lets not get carried away shall we?

;)

Milko
17 november 2016, 14:32
Die Brian is toch wel meer dan leuk. Het gitaarwerk in veel nummers is erg goed gevonden. Geen Malmsteen snelheid maar zeer goed bedacht.

arjanb01
17 november 2016, 14:54
Mooie solo's, sterke nummers in de band queen perfect.
Z'n solo werk vind ik minder maar toch zeer acceptabel.
Wel moet hij geen blues jams gaan doen, er waren op YouTube filmpjes rond die best tenenkrommend zijn.

Pepe
17 november 2016, 15:06
Then again, Bonamassa had van Queen een 13 in een dozijn bandje gemaakt. Bij wijze van.
Ik heb niks met Brian May maar voor een collega die zo eigen is neem ik mijn hoedje af.

arjanb01
17 november 2016, 16:20
Absoluut, ben ik helemaal met je eens. Hij blijft 1 van m'n helden. Ontzettend sympathieke gozer, wat je uit interviews ziet.
Hij schijnt nu ff niet te kunnen touren omdat hij ziek zou zijn las ik laatst op nu.nl. Wat wilde hij niet zeggen, maar hoop niks ernstigs.

Plant
17 november 2016, 16:31
Mooie solo's, sterke nummers in de band queen perfect.
Z'n solo werk vind ik minder maar toch zeer acceptabel.
Wel moet hij geen blues jams gaan doen, er waren op YouTube filmpjes rond die best tenenkrommend zijn.

Geen blues? Kan ie best ;)


https://www.youtube.com/watch?v=A3MiHwfsHlo

mountainman
17 november 2016, 19:22
Allemaal leuk die Brian May, maar dat met die 'allerlei details en nuance' enzo? Ik vind vooral de band waarin ie speelde erg goed, en ja, hij heeft nog herkenbare sound en stijl but lets not get carried away shall we?

;)
OK, I'll bite. Geen details en nuance? Luister dan maar eens naar het dixieland orkest dat hij imiteert in Good Company.

https://www.youtube.com/watch?v=XQo5tqwAwgE

Natuurlijk, ons houdt hij niet voor de gek maar ik ken redelijk wat niet-gitaristen die denken dat hierop echte blazers meespelen.

Duhsjaak
17 november 2016, 22:11
Allemaal leuk die Brian May, maar dat met die 'allerlei details en nuance' enzo? Ik vind vooral de band waarin ie speelde erg goed, en ja, hij heeft nog herkenbare sound en stijl but lets not get carried away shall we?

;)


Ik kan vaak volgen wat je punt is, maar hier ben ik het dan toch eindelijk een keer helemaal mee oneens.
Het lijkt erop dat je/we een keiharde parallel moeten trekken tussen dat, wat we knap/technisch heel goed vinden en dat, wat we tot onze helden rekenen.

Ik kan soms vreselijk een bepaalde vondst of uitwerking bewonderen, terwijl ik tegelijk het totaal onaantrekkelijk, misschien zelfs lelijk vind.

In Sounds worden met regelmaat dingen gepost die ik niet voor mijn plezier beluister, maar waarvoor ik toch een grote bewondering heb voor inventiviteit etc.
Voorbeeld (altijd lastig, voorbeelden noemen) 90% van wat Zappa heeft gemaakt vind ik zwaar kut. Maar wat een creatieve denkkracht!!!

Ik vind dit ook het geval met de heer May. Het meeste luister ik niet met plezier naar, maar wat een instant herkenbaarheid. Eigenheid, zo je wilt. Dat is voor mij the yardstick. Flik je dat, dan ben je een hele grote. Of ik het mooi vind of niet.

Vriendelijke groet, Gus

VincentZaalberg
20 november 2016, 21:53
Hallo,

leuk om te zijn dat de video toch wat discussie over de man zijn spel doet opwaaien.
Zo zie ik een aantal verschillende perspectieven langskomen in de forumposts, dat houdt de boel wel interessant.

Groet!

Rafke Pafke
23 november 2016, 09:58
Brian May is er de rechtstreekse aanstoker van dat ik zelf de gitaar heb opgepikt. Queen was ook de eerste band waar ik als klein mannetje grote fan ben van geworden. En eigenlijk nog steeds ben.

Hij blijft één van mijn favoriete gitaristen. Zeer inventief gitaarwerk maar altijd pakkend zonder ooit vermoeiend of vervelend te worden. Wat toch vaak wel gebeurt bij andere "grote" gitaristen.

Als bluesrock liefhebber ben ik uiteraard fan van Page, Hendrix, Gallagher,... maar Brian heeft bij mij toch nog altijd een streepje voor.

Fusion
23 november 2016, 10:31
Ik kan vaak volgen wat je punt is, maar hier ben ik het dan toch eindelijk een keer helemaal mee oneens.
Het lijkt erop dat je/we een keiharde parallel moeten trekken tussen dat, wat we knap/technisch heel goed vinden en dat, wat we tot onze helden rekenen.

Ik kan soms vreselijk een bepaalde vondst of uitwerking bewonderen, terwijl ik tegelijk het totaal onaantrekkelijk, misschien zelfs lelijk vind.

In Sounds worden met regelmaat dingen gepost die ik niet voor mijn plezier beluister, maar waarvoor ik toch een grote bewondering heb voor inventiviteit etc.
Voorbeeld (altijd lastig, voorbeelden noemen) 90% van wat Zappa heeft gemaakt vind ik zwaar kut. Maar wat een creatieve denkkracht!!!

Ik vind dit ook het geval met de heer May. Het meeste luister ik niet met plezier naar, maar wat een instant herkenbaarheid. Eigenheid, zo je wilt. Dat is voor mij the yardstick. Flik je dat, dan ben je een hele grote. Of ik het mooi vind of niet.

Vriendelijke groet, Gus
Ik was maar half serieus, om een beetje fanboi antidote toe te dienen ;)

RB-1
29 november 2016, 01:12
Brian May is er de rechtstreekse aanstoker van dat ik zelf de gitaar heb opgepikt.
May en may alleen is de reden dat ik na 35+ jaar puur akoestisch goochelen de elektrische gitaar weer oppakte.

Voornamelijk zijn toon en super muzikaliteit en daarmee de emotie die dat overbrengt hebben mij overstag doen gaan.

Naast hem eigenlijk nog maar een andere favoriete E-gitarist: Jan Akkerman.

De rest doet me eigenlijk niet genoeg om mijn aandacht gevangen te houden.