PDA

View Full Version : gitaar naar engeland versturen



nusti
15 november 2016, 16:17
Ik heb de vraag gekregen om een gitaar te versturen naar Engeland. Maar elke bekende verzender heeft een lengtebeperking op 80 of 100 cm. De gitaar is 110cm. DHL verzend wel langer, maar dan kost het meer dan 100 euro...Aangezien je zelf voor zo'n 30 euro naar Engeland vliegt vind ik het een beetje veel.
Heeft er iemand ervaring met versturen voor een normaal bedrag en welk bedrijf? Een normaal bedrag vind ik zo'n 50-60 euro.

Erik de Perik
15 november 2016, 16:22
Dit was de eerste die ik tegenkwam:

https://gls-group.eu/NL/nl/verzendinformatie/afmetingen-en-gewicht

Joost de Ruig
15 november 2016, 16:29
Www.cheapcargo.nl

Plant
15 november 2016, 17:07
Als de gitaar een geschroefde hals heeft, kun je haar een heel stuk korter maken.

Remork1970
15 november 2016, 17:47
En dan loop je ook minder risico dat de gitaar beschadigd aankomt. Lompe boeren hoor, die vervoerders!

Remork sluiten.

FruscianteFan
15 november 2016, 17:51
Ik heb de vraag gekregen om een gitaar te versturen naar Engeland. Maar elke bekende verzender heeft een lengtebeperking op 80 of 100 cm. De gitaar is 110cm. DHL verzend wel langer, maar dan kost het meer dan 100 euro...Aangezien je zelf voor zo'n 30 euro naar Engeland vliegt vind ik het een beetje veel.
Heeft er iemand ervaring met versturen voor een normaal bedrag en welk bedrijf? Een normaal bedrag vind ik zo'n 50-60 euro.

Je zou het natuurlijk kunnen laten afhangen van de koper. Als die het geen probleem vindt om meer te betalen...

nusti
16 november 2016, 10:14
bedankt voor de reacties....het is een gelijmde hals, dus schroeven is geen optie.
Ik had in eerste instantie bij de koper al aangegeven dat het richting de 100 euro zou gaan, wat hij (en ik) belachelijk vondt. Daarom de vraag.

En GLS is het geworden, doet voor iets minder dan 20 euro en voor particulier....was bij mij niet de eerste...zelfs niet aan gedacht...dhl, tnt, post, dpd, international cargo, cheap cargo(wel gezien, maar de naam wekt niet echt vertrouwen op) allemaal gehad

MikeD
16 november 2016, 10:40
Je hebt inmiddels GLS gekozen... maar ik wil hier graag voor de geļnteresseerde lezers melden dat het niet verstandig is om met Post NL pakketen / dingen naar het VK te versturen. Post NL heeft voor de verdere lokale 'bezorging' in het VK als lokale partner Yodel. Ik heb onlangs een in het VK gedane bestelling retour gezonden aan de leverancier (aangetekend pakket Post NL). Volgens de tracktrace van Yodel ging de zending wel het bestelbusje in maar werd niet dezelfde dag afgeleverd; dat bleef zo gedurende zo'n 10 dagen. Navraag bij de geadresseerde leerde dat zij niets hadden ontvangen dus het was geen kwestie van 'wel afgeleverd maar niet gescand'. Klagen bij Post NL leidde er toe dat binnen twee dagen ineens de Tracktrace van Yodel aangaf dat ze geprobeerd hadden het pakket af te leveren maar dat het was geweigerd. Navraag bij geadresseerde: er is niets aangeboden maar dit soort gedrag hadden ze vaker met Yodel meegemaakt. Volgens de Tacktrace van Yodel was zogenaamd het pakket onderweg terug naar mij omdat het 'beschadigd' was... dat moet dan gebeurd zijn gedurende die 10 dagen in dat bestelbusje zeker???? opnieuw contact opgenomen met de klantenservice van Post NL: ik moest 3 weken (!) wachten op de aankomst van het 'retourgezonden' pakket want dat gaat met lagere priority (... jaja....vanuit Engeland terug.. hoe lang kan dat nou werkelijk duren??) . Schade claimen kan dus pas nadat die drie weken zijn verstreken. Dan moet ik van alles en nog wat insturen en dan gaan ze eerst (!) nog een onderzoek doen.... Needless to say dat tot op de dag van vandaag nog niets is teruggekomen dus ik moet nog een weekje wachten met de schadeclaim wegens zoekraken melden. Nota Bene: bij het eerste contact met de klantenservice van Post NL werd al schoorvoetend toegegeven dat er al geruime tijd klachten zijn over het functioneren van de UK-partner Yodel.... Van mij dus het klemmede advies om Never Ever spullen met Post NL naar het VK te versturen; die bezorgers snappen blijkbaar verdraaid goed wat ze in handen hebben en drukken de boel dus gewoon achterover. En de klantenservice van PostNL is van dien aard dat je als verzender (a) langdurig met kluiten in het riet wordt gestuurd en (b) vervolgens op je schadevergoeding kan wachten Until Hell Freezes Over......

Joost de Ruig
16 november 2016, 13:09
Cheap Cargo is geen verzendbedrijf, maar een website waarop je de bestemming, afmeting en gewicht opgeeft. Zij geven dan circa 5 verzenders op met hun prijzen en aankomstdatum. Ze werken volgens mij uitsluitend met de grote gerenormeerde verzenders. Ik maak er zakelijk regelmatig gebruik van en het werkt perfect.

zjanke
16 november 2016, 15:04
Omdat er grote bedrijven achter zitten met prima netwerken werkt dit over het algemeen goed. Cheap cargo bundelt de aantallen en bedingt zo een leuke korting, het deel van die korting die ze niet doorberekenen is hun winst. Ze hebben ook geen echte klantenservice, bij vragen of fouten wordt je doorgestuurd naar de echte transporteurs die geen antwoord willen geven omdat niet jij, maar cheap cargo voor hen de afzender is. En dan begint het geėmmer...

Ik zeg: Als je voor 3 tientjes kunt vliegen dan ging ik hem zelf wel afgeven ;)

nusti
16 november 2016, 15:51
Ik zeg: Als je voor 3 tientjes kunt vliegen dan ging ik hem zelf wel afgeven ;)

jammer dat het een enkeltje is...maar ik heb het in NL wel gedaan hoor. Iemand uit den Haag had een gitaar gekocht en ik heb er toen een dagje strand met mijn vrouw en kids van gemaakt...meteen gitaar af gegeven....iedereen blij.

HaroldA
16 november 2016, 16:30
Even een terloopse opmerking: laat je via je bankrekening betalen als je met het buitenland zaken doet; NOOIT(!) via Paypal oid.

nusti
17 november 2016, 11:52
Even een terloopse opmerking: laat je via je bankrekening betalen als je met het buitenland zaken doet; NOOIT(!) via Paypal oid.

ik verkoop het via ebay, daar heb ik nog nooit een probleem gehad met een verkoop. Gaat wel via paypal, maar wordt door ebay afgedekt. Ik heb alle krasjes, beschadigingen en flaws aangegeven en foto's van gemaakt. Het wordt verzekerd verzonden.

HaroldA
18 november 2016, 09:47
ik verkoop het via ebay, daar heb ik nog nooit een probleem gehad met een verkoop. Gaat wel via paypal, maar wordt door ebay afgedekt. Ik heb alle krasjes, beschadigingen en flaws aangegeven en foto's van gemaakt. Het wordt verzekerd verzonden.

Ja, de koper is 100% gedekt. De verkoper 0%.

nusti
18 november 2016, 10:44
Ja, de koper is 100% gedekt. De verkoper 0%.

Dat is gelukkig niet mijn ervaring. Al wat zaken verkocht via ebay en 1 keer een geschil gehad dat in mijn voordeel werd beslist.
In het ergste geval komt de gitaar beschadigd aan en wordt het verhaalt op de verzender.
En ja er zal een hoop weerstand zijn als dat gebeurt, maar daar heb ik dan weer een goede rechtsbijstandsverzekering voor.

Ik vind het een aanvaardbaar risico. Als ik de gitaar op marktplaats zet of 2dehands wordt er niet geboden want er staat geen fender of gibson op. En als er een bod komt is het zo belachelijk laag.
Op ebay binnen 3 dagen meerdere serieuze reacties

nusti
1 december 2016, 13:21
even een update. Ik heb de gitaar verstuurd via GLS, verzekerd en traceerbaar. 3 dagen later is de gitaar afgeleverd aan de koper in Engeland. Een dag later kreeg ik bericht dat alles goed is, hij heel blij ermee is en de vraag welke snaren erop liggen. Nog even wat nagekeuveld via mail, zo was hij in mei naar het blues festival in Breda geweest, waar ik ook was en wat andere gitaar nerd dingen besproken. Postieve feedback gekregen. Alles perfect gelopen.
Nogmaals dank voor het meedenken.

Agent_Smith
6 december 2016, 12:50
even een update. Ik heb de gitaar verstuurd via GLS, verzekerd en traceerbaar. 3 dagen later is de gitaar afgeleverd aan de koper in Engeland. Een dag later kreeg ik bericht dat alles goed is, hij heel blij ermee is en de vraag welke snaren erop liggen. Nog even wat nagekeuveld via mail, zo was hij in mei naar het blues festival in Breda geweest, waar ik ook was en wat andere gitaar nerd dingen besproken. Postieve feedback gekregen. Alles perfect gelopen.
Nogmaals dank voor het meedenken.

Gaat lekker snel idd. Ik heb vorige week een gitaar uit Italie binnenbekregen. Keurig met UPS binnen 3 dagen hier in huis.
Uit Belgie trouwens ook al eens met Bpost zonder problemen.

Dutch66
6 december 2016, 13:10
Leuk ook dat hij nog even een berichtje stuurt dat alles ok is en hij er blij mee is,
altijd goed om te vernemen dat je plank een goed onderkomen heeft gekregen!