PDA

View Full Version : Waar op letten bij kopen gitaar?



Emily185
15 november 2016, 04:18
Aangezien ik weinig weet over gitaren ( behalve dat ik t erg leuk vind om te spelen) hoop ik dat jullie mij tips kunnen geven als ik naar een gitaarwinkel ga.

De gitaar waar ik nu bijna een jaar op speel is een Stagg en dan een hele goedkope. Ik wilde toen een gitaar om te kijken of ik t zou kunnen aanleren en voor 50 euro via marktplaats gekocht.
Kwam er pas later achter dat t een gitaar was met stalen snaren en smalle hals en dat niet iedere gitaar zo was Huh Schokkend beschaamd

Nu ben ik een klein jaartje verder en zou graag een Semi-akoestische western gitaar willen.
Wat ik graag zou willen is dus een smalle hals en een warm geluid,omdat ik eigenlijk alleen vrij rustige liedjes erop speel ( omdat ik dan op tijd ben met mn accoorden Smilie en omdat ik rustige muziek gewoon erg mooi vind.)

Zijn er gitaren van zeg maar rond de 300 euro die je niet moet nemen om een bepaalde reden?
Vind het zo moeilijk!
( Tuurlijk hebben ze ze veel duurder maar ik moet eerst maar eens bewijzen dat ik vlekkeloos kan gaan spelen, t gaat zeker de goede kant op dat wel maar kan nog erg veel bijleren, tegen die tijd zie ik wel weer.)
Graag lees ik tips van jullie.
De 2 die ik heb gezien ( puur via internet hoor dus nog niet in een winkel geweest..dat komt nog maar wilde me er eerst een beetje inverdiepen want ze kunnen we daar echt alles wijsmaken.)

Remork1970
15 november 2016, 12:32
En weet ook dat een korting van ca. 15% op de vraagprijs gangbaar is in deze handel.
Dus daar kun je gerust om onderhandelen.
Was ik als onwetend jongetje van 19 niet van op de hoogte toen ik mijn eerste gitaar ging kopen.
En daar maakte Dijkman Amsterdam dus lekker misbruik van.
Flikkers.

Remork sluiten

Milko
15 november 2016, 14:04
Wat bedoel je precies met een semi-akoestische western? Je hebt akoustische westerngitaren die je elektrisch kunt versterken en je hebt semi-akoestische hollow body gitaren die onder meer in de Jazz veel gebruikt worden. Dat zijn eigenlijk elektrische gitaren met een holle body.

Milko sluiten.

dadgad
15 november 2016, 19:38
Hallo,

Grappig, de tekst van Emily185 is letterlijk dezelfde als die NicoleJS op 6 oktober met de titel "Waar op letten bij kopen gitaar?" gepost heeft. Heet ze nou Nicole of Emily :???: En was het advies in die andere thread niet goed genoeg ?

Greetz,

Han.

mountainman
15 november 2016, 23:07
Spammer of spambot. Die kopiëren vaak een willekeurig ander bericht om niet op te vallen. Emily185 heeft nog een tweede post met de titel "Welke snaren sla je aan bij de akkoorden" en dat is een kopie van Sogogi110 op 23 juni 2016.

De spam komt meestal pas na enige tijd en die verschijnt dan in de handtekening.

Erik de Perik
15 november 2016, 23:50
Ach, misschien is het wel een tweeling.

apekop
16 november 2016, 09:27
Ik snap eigenlijk niet dat de mods deze topics niet sneller verwijderen en die spammers blokkeren. Er zijn al best veel van deze troll topics die gewoon blijven staan. Mensen steken hier tijd in om te reageren.