PDA

View Full Version : The Guitarfarm in Wanneperveen



Pagina's : [1] 2 3

Stoffel43
14 november 2016, 23:20
Iemand bekend met deze zaak? Wat zijn de ervaringen?
Ik hoor het graag...

Joost de Ruig
15 november 2016, 07:05
ik hoor verschillende geluiden over deze shop: het zou een aardige vent zijn met in de regel te dure occassions. Ook wel eens gehoord dat hij niet netjes met een garantiegeval omging.

Stoffel43
15 november 2016, 08:37
Wel, hij krijgt nog tot eind deze week voor ik m'n verhaal hier ophang. Als hij de zaak netjes oplost zal ik dat hier ook vertellen...

arjanb01
15 november 2016, 09:09
Ik pak bier en chips alvast erbij.... Ben benieuwd....

Duhsjaak
15 november 2016, 09:12
In januari 2016 heb ik daar een Hagstom bas besteld.
Ik zat 4000 km verderop in verband met een overlijden. Toen ik terugkwam bleek:
- de prijs op de site ex BTW zonder dat dat was vermeld (ja, beetje stom/was er niet 100% bij met m'n hoofd)
- de nieuwstaat alleen voor de bas te gelden, dus niet voor potmeter/pup switch/jackdingest

De komende tijd is voor de GFarm dè kans zich te revancheren.
Want je krijgt twee jaar garantie, ook op 2e hands.

Wordt vervolgd.
Vriendelijke groet, Gus

jutter
15 november 2016, 09:37
Draak van een kerel. Ik wil er niets meer mee te maken hebben. En ik ga me ook niet excuseren voor mijn negatieve uitlating.

Erik de Perik
15 november 2016, 10:06
Als ik het zo lees, gaat dat wel goed aflopen.....

Stoffel43
15 november 2016, 10:27
Vrees het ergste, maar geef hem nog even het voordeel van de twijfel.

arjanb01
15 november 2016, 11:01
Top toko dus👍
Maar weer nieuw bier en chips pakken.

Joost de Ruig
15 november 2016, 11:23
Ik vrees dat ik in mijn laatste zin meervoud moet maken van "garantiegevalletje"..... Succes ermee Stoffel.

Pepe
15 november 2016, 11:30
De pek staat hier al te pruttelen, nou nog ergens een kip op de kop zien te tikken...

Joost de Ruig
15 november 2016, 11:37
De pek staat hier al te pruttelen, nou nog ergens een kip op de kop zien te tikken...

En een spoorwegbiels, zoals ons in Lucky Luke werd geleerd :)

Kim Wilson
15 november 2016, 11:37
Ja, kom maar op, geef die ketel maar een trap.

Joost de Ruig
15 november 2016, 11:38
Ja, kom maar op, geef die ketel maar een trap.

Streekgenoot van je, Hans?

Kim Wilson
15 november 2016, 11:52
Niet heel ver weg idd. Beetje jammer dat ie er zo mee om loopt te kloten, een extra gitaarzaak in de buurt is nooit gek.

Pepe
15 november 2016, 11:57
En een spoorwegbiels, zoals ons in Lucky Luke werd geleerd :)

De Asterix & Obelix methode, een pot fondue en een natte zweep.

arjanb01
15 november 2016, 12:04
Hij heeft wel een mooie squier te koop staan:

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1107526881-squier-stratocaster-japan-1992-1993.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=2&lr_snippet=horizontalRichSnippet

Geen cent teveel volgens mij...

Joost de Ruig
15 november 2016, 12:13
De Asterix & Obelix methode, een pot fondue en een natte zweep.

Maar die hanteerden ook de methode met een steen aan een touw de plomp in.

Stoffel43
15 november 2016, 15:18
Op dit moment zijn alle bovenstaande methodes goed voor mij... ik wil wel voor het materiaal zorgen! En voor het duwtje ook, al heb ik mss nog iemand nodig. Hij is meer dan een dubbele meter. Mijn handje kon ie zo maar fijnknijpen! (In de tijd dat ik hem nog de hand toereikte.)
Frans, moest je meelezen, ik heb nog altijd de hoop dat er ergens een fatsoenlijk mens in je zit en zal me hier uitgebreid excuseren als je toch van mening moest veranderen.

BamBuFan1
15 november 2016, 15:59
En een spoorwegbiels, zoals ons in Lucky Luke werd geleerd :)

Zolang je die kl#tehond maar thuis laat.

Fusion
15 november 2016, 16:12
Sorry maar waar gaat er dan ook wat kopen in Wanneperveen? Wanneperwat?

Sorry sorry....

Stoffel43
17 november 2016, 08:42
.... tik, tak, tik, tak,.... radiostilte in alle talen in Wanneperveen...

Tabula Rasa
17 november 2016, 08:44
Lekker communicatief, die toko. Wordt dit een verhaaltje: knokploeg, brandbommen etc?


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Stoffel43
20 november 2016, 15:02
Oké, belofte maakt schuld. Hier mijn verhaal:

Op een dag zie ik op marktplaats een mooie witte 60th anniversary strat verschijnen bij "the guitarfarm" in Wanneperveen. Bovendien volgens de verkoper een uniek exemplaar. Normaal is deze uitgevoerd in sunburst, maar er zijn ook slechts 200 witte exemplaren van gemaakt.
Na enig googelen blijkt dat er inderdaad ( geen 200 maar 150) witte body's gemaakt zijn.
Ik heb onlangs op zo'n 60th anni strat mogen spelen en ervaarde deze als een zeer fijne gitaar. Het gaat niet om een standard met zo'n 60yrs stickertje, maar om de echte speciale uitgave met enige leuke specs.

Het toeval wilde dat ik vorig weekeinde een gezellig weekeindje weg had geboekt. Samen met wat vrienden naar Nooitgedacht. Bijna 300km bollen, maar wat een toeval, we passeerden bij Wanneperveen. Even een tussenstop maken.
Bij de guitarfarm aangekomen komen de man en zijn hond ons tegemoet gelopen. Een indrukwekkend grote verschijning, die Frans.
De vrienden wachten bij de auto's, terwijl ik met hem binnenloop. Wat een boel gitaren heeft die man hangen. 😱
Al snel spotte ik de witte strat waarvoor ik kwam, en terwijl Frans mijn gitaren even keurde mocht ik de strat even proberen op een ouwe gammele Marshall. Klonk voor geen meter, maar ik wist hoe de gitaar op een deftige versterker klinkt. Even gecontroleerd of de electronica het goed deed, de hals en body geïnspecteerd, en ja, hij leek me prima in orde. Maar de vrienden wachtten op me en dat maakte dat ik er niet meer tijd voor nam (mijn eigen domme fout). Ik was weg van de gitaar en de deal werd geklonken.
Frans zou de koffer even halen. Hij kwam beneden met de bijhorende speciale silver tweed 60th anniversary case. Echter de buitenkant in tamelijk beschadigde staat, wat mij toch heel even deed twijfelen. De binnenkant was mooi in orde, maar de buitenkant....
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161120/5d769ed8bda31df8509ce7f16b999f60.jpg
Frans verwonderde zich erover dat ik hierover viel en maakte zich zelfs boos toen ik mijn twijfel liet horen. "Het gaat toch om de gitaar? Die koffer dient toch alleen maar om ergens heen te gooien??? Wat wil je nou dat ik zeg?!"
Nu, ik draag ook zorg voor m'n koffers (ik weet het, da's geen rock'n'roll, maar ik hou nu eenmaal van net gerief. Relics zijn aan mij dus ook niet besteed)
Uiteindelijk bood hij me er nog een fatsoenlijke koffer bovenop, en na nog een lichte twijfel ging ik akkoord. Ik betaalde de opleg, liet mijn gitaren bij hem achter, laadde snel de koffer in de auto en zette blij als een klein kind de weg naar onze bestemming verder. Tijdens het weekeinde heb ik nog éénmaal stiekem de gitaar bewonderd, maar verder stilletjes laten liggen.
Eens thuisgekomen kon ik mij echter niet meer bedwingen en heb de gitaar helemaal uit elkaar gehaald om 'r eens goed onder handen te nemen. Toen kwam de aap uit de mouw...
De unieke witte body was duidelijk een sunburst die overspoten is. Zelfs de barcode en QC stickers zijn mee overspoten. Ik vermoed wel dat het de originele body is, maar vraag me wel af waarom ie overspoten werd...
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161120/8c2eded7396fa71738c4dd9adfbd56f1.jpghttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20161120/737d3fa5584dfa50c352012f99daed6f.jpg
Dan de slagplaat... niks delta tone systeem, en vooral ook niks 57/62 pups, maar de inhoud van een highway one strat.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161120/dc2d2cc1e7be18ec7a5b04545fc79239.jpg
Op zich kan ik nog leven met deze specs, die kan ik nog steeds wijzigen, maar feit is dat ik genaaid ben en veel te veel betaald heb.

Ik heb direct een mailtje naar de guitarfarm gestuurd met mijn bevindingen en vraag hem of ik de strat mag terugbrengen en of dat ik dan mijn gitaren en het geld terug kan krijgen. Geen reactie...
Dan stuur ik hem een bericht in MP met dezelfde bemerking. Ik maak nog eens uitdrukkelijk duidelijk dat ik hem niet wil beschuldigen. Het kan zomaar eens zijn dat ook hij op deze manier gefopt werd.
Komt er een bericht terug dat dat niet zal gaan , want 1 van mijn gitaren zou al verkocht zijn.
Vreemd vind ik dat, want 2 minuten voor mijn bericht stond deze nog te koop op MP en nu staat hij plots gereserveerd. Daar wijs ik hem ook op. Maar ok, ik vraag hem dan wat hij voorstelt.
Dan krijg ik van hem een bericht terug dat ik maar eens moet beginnen met normaal tegen hem te doen.
Ik stuur hem mijn excuses en zeg dat ik het niet verkeerd bedoelde...
Weer een bericht van hem dat de advertentie vanzelf wel zou verdwijnen als de gitaar opgehaald was en dat ik maar iemand anders moet gaan lastig vallen met mijn arrogantie!
Kompleet overdonderd excuseer ik mij nogmaals als er iets verkeerd overgekomen was, maar vroeg of hij een voorstel of een oplossing had voor mijn probleem.
Dan krijg ik een laatste bericht: "Nou dat komt ie, dat heb je dan al wel door. Het begint met herkenning. Wellicht is er nog hoop. Dag."
Wat ie hiermee wil zeggen begrijp ik zelfs niet, of ja, toch wel, hij zal er niks aan doen!
Dat is dan ook, zelfs na nog enkele malen aandringen langs mijn kant, het laatste wat ik van hem hoorde. Toch jammer als je beweert een goeie zaak te hebben waar je 2 jaar garantie biedt, zelfs op occasions.

Nu besef ik ondertussen dat ie me wel degelijk bewust bedrogen heeft en dat ie zeker niet van plan is om hier verder nog iets aan te doen. Eerste en laatste keer dat ik met hem zaken gedaan heb! Frans, je bent bedankt hoor! Maar ik laat het hier heus nog niet bij...!

Ondanks alles ben ik toch nog wel een beetje blij met m'n stratje. Enige updates zullen nog wel komen, maar voorlopig laat ik dat de pret niet drukken.

Hieronder nog een (weliswaar slecht van kwaliteit) familieportret van m'n stratjes:

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161120/eba4da1d23f6fa0c18046314524d169b.jpghttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20161120/b36f0655deb1371885bdd8651a40995e.jpg

Da Vinci
20 november 2016, 15:21
Pfff slecht verhaal, en wat een hork die Frans. Zou zeker mijn rechtsbijstand inschakelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Da Vinci
20 november 2016, 15:23
Btw misschien een noob-vraag, maar flinke ruimte voor de pups gefreesd. Bij mijn EJ strat zijn dat sleufjes die iets ruimer zijn dan de pups.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Da Vinci
20 november 2016, 15:24
Oh wacht, er staat nog geen vraag...

Is dat normaal voor bepaalde strata die met SSS uit de fabriek komen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
20 november 2016, 15:30
Wat ga je nu met die witte strat doen?
Verkopen? Lijkt me geen lekker gevoel de gitaar te houden in de wetenschap dat je bedonderd bent.

Joost de Ruig
20 november 2016, 15:39
Wat een schandalig gedrag van die shop. Zelfs als jij je in je frustraties misschien niet helemaal netjes hebt uitgedrukt, hoort hij dat in het verlengde van de gebeurtenis te zien. Ook al is de shop zelf er ook ingetuint bij de inkoop van deze Strat, dan nog hoort hij volle verantwoording te nemen. Ook het feit dat snel de ingeruilde gitaar op gereserveerd is gezet stinkt. Zelfs als dat klopt, hoewel ik daar niets van geloof, dan nog kan hij de potentiele koper prima uitleggen waarom hij terugmoet komen op een eventuele deal. Ik zou daar tenminste wel begrip voor hebben als potentiele koper. Ik zou hem een brief sturen en een termijn stellen. Hij boft al enorm dat de gitaar je verder wel bevalt, maar je hebt op zijn minst recht op een deel van het aankoopbedrag terug te ontvangen.

Mocht hij niet reageren, Pepe heeft de pot met pek nog warm staan, en een grote doos met veren moet ook wel te vinden zijn.

arjanb01
20 november 2016, 15:51
Je kan hem aanklagen. Ik zou m'n rechtsbijstand inschakelen.

Stoffel43
20 november 2016, 16:10
Tja, die ruimte voor de pups deed me idd ook wat twijfelen, maar zou nog kunnen. Als je zoekt op nummer 0054014-700 kom je net zo'n body, maar dan in SB, tegen. Zelfde freesgaten, beiden alder, ik wil graag geloven dat het nog de originele body is. 😔

@arjan: ik weet nog niet wat ik met de strat ga doen. Even afwachten of er nog iets te regelen valt via de wettelijke wegen. Morgen vertrekt er een aangetekend schrijven naar de GF om hem officiëel in gebreke te stellen.
Ik heb helaas enkel een factuur van hem gekregen met daarop de opleg en een vage omschrijving van de 2 gitaren die ik inleverde.
Ik heb nog wel screenshots van al onze afspraken. Er is nog steed hoop.
Het is idd wel zo dat iedere keer als ik die witte strat zie heel het bedrog weer voor me zal zien...
Bij eventuele verkoop zal ik zelf in ieder geval wel eerlijk handelen! Ook al komt voor mij dan net de financiële kater...

Brum
20 november 2016, 16:13
Zeker weten dat de body ook niet gewoon een overgespoten Highway 1 strat body is? Ik ben misschien wat principiëler in dit soort dingen, maar ik had de gitaar onder geen beding geaccepteerd. Zou er zeker een zaak van maken.

arjanb01
20 november 2016, 16:40
Trouwens, is het niet een idee om dit ook aan marktplaats te rapporteren? Zodat the guitar farm niet meer kan adverteren daar?

Dutch66
20 november 2016, 18:00
Je hebt 'Frans' ook geattendeerd op deze topic toch?

Joost de Ruig
20 november 2016, 18:13
Als de shop afwijzend blijft, kunnen we ook collectief aan shopje pesten gaan doen :D Misschien hebben we wel een handige hacker in ons midden die de prijzen op zijn website even halveert ofzo.

Stoffel43
20 november 2016, 18:30
Zeker weten dat de body ook niet gewoon een overgespoten Highway 1 strat body is? Ik ben misschien wat principiëler in dit soort dingen, maar ik had de gitaar onder geen beding geaccepteerd. Zou er zeker een zaak van maken.
Tja, de kans is groot zeker? Ik heb ook de neiging om de gitaar gewoon terug te sturen, maar misschien ben ik dan alles kwijt??


Trouwens, is het niet een idee om dit ook aan marktplaats te rapporteren? Zodat the guitar farm niet meer kan adverteren daar?
Wil ik wel doen, maar blijkbaar gaat dat dan direct via een aangift bij de politie. Is dit niet een stap te ver?


Je hebt 'Frans' ook geattendeerd op deze topic toch?
Weet niet of dit een goed idee is. Wat is jullie mening hierover?


Als de shop afwijzend blijft, kunnen we ook collectief aan shopje pesten gaan doen :D Misschien hebben we wel een handige hacker in ons midden die de prijzen op zijn website even halveert ofzo.
Topidee, maar ik vrees dat dat weinig zal doen aan mijn geval...

arjanb01
20 november 2016, 18:38
Gaat zeker niet te ver dit te rapporteren aan marktplaats. Je bent opgelicht, deze shop heeft een strafbaar feit gepleegd. Duidelijk toch?

jutter
20 november 2016, 18:41
Eigenlijk ben ik erg benieuwd wat voor gitaren je hebt ingeruild en hoeveel je bijbetaald hebt.....

Joost de Ruig
20 november 2016, 18:42
Ik denk dat MP zich niet zomaar mengt in een geschil tussen een consument en detailist. Terecht lijkt mij.

Zelf zou ik Frans in deze fase nog niet wijzen op dit topic. Dat kon wel eens contraproductief uitpakken.

Terugsturen zou ik niet doen, eerst de zaak uitvechten lijkt mij.

Succes er verder mee, ik vind het werkelijk schandalig hoe de shop hiermee omgaat.

Hendrik1970
20 november 2016, 18:42
Domain :
theguitarfarm.nl
IP Address :
108.174.149.222
........................................:soinnocen t:

Pepe
20 november 2016, 18:53
Ik weet het niet ...
Je denkt dat het is overgespoten omdat je zwart in de neckpocket ziet? Want dat zijn geen sunburst sporen.
De neck en body horen volgens mij ook bij elkaar, de neck is gemaakt door F. Perez en die meneer werkt in de USA factory wat min of meer betekent dat je gitaar daar ook vandaan komt.

Over je pickups, ik kan zo niet zien of hij voor Delta gewired is maar dat zal je zelf wel weten. Ik weet verder niet wat voor pickups er in horen maar dit zijn pickups zoals gebruikt in de standard USA strat. Misschien komen ze ook in Mex made voor, dunno.
Ik sluit ook niet uit dat er een nieuwe loaded pickguard in zit maar de solder leads lijken me virgin.

Misschien kan het zijn alles toch origineel is? Of dat er enkel een nieuwe pickguard in gezet is (wat zou verklaren waarom hij er niet over wil praten maar toch vindt dat je zeurt?)

Stoffel43
20 november 2016, 19:02
Gaat zeker niet te ver dit te rapporteren aan marktplaats. Je bent opgelicht, deze shop heeft een strafbaar feit gepleegd. Duidelijk toch?
Marktplaats, ja, politie, weet het niet zo goed. Ik wil me ook niks op de hals halen.


Eigenlijk ben ik erg benieuwd wat voor gitaren je hebt ingeruild en hoeveel je bijbetaald hebt.....
Waarschijnlijk heb ik sowieso teveel betaald en vermoed dat Frans daarom zijn kans schoon zag om me nog wat meer op te lichten. :chicken:


Ik denk dat MP zich niet zomaar mengt in een geschil tussen een consument en detailist. Terecht lijkt mij.

Zelf zou ik Frans in deze fase nog niet wijzen op dit topic. Dat kon wel eens contraproductief uitpakken.

Terugsturen zou ik niet doen, eerst de zaak uitvechten lijkt mij.

Succes er verder mee, ik vind het werkelijk schandalig hoe de shop hiermee omgaat.
Helemaal mijn idee, Joost. En inderdaad schandalig. Ik hoop dat ieder die dit leest het verhaal kan verspreiden. Een beetje reclame maken voor zijn shop lijkt mij op dit moment al een goeie optie.

Domain :
theguitarfarm.nl
IP Address :
108.174.149.222
........................................:soinnocen t:
:cheerup:

Stoffel43
20 november 2016, 19:18
Ik weet het niet ...
Je denkt dat het is overgespoten omdat je zwart in de neckpocket ziet? Want dat zijn geen sunburst sporen.
De neck en body horen volgens mij ook bij elkaar, de neck is gemaakt door F. Perez en die meneer werkt in de USA factory wat min of meer betekent dat je gitaar daar ook vandaan komt.

Over je pickups, ik kan zo niet zien of hij voor Delta gewired is maar dat zal je zelf wel weten. Ik weet verder niet wat voor pickups er in horen maar dit zijn pickups zoals gebruikt in de standard USA strat. Misschien komen ze ook in Mex made voor, dunno.
Ik sluit ook niet uit dat er een nieuwe loaded pickguard in zit maar de solder leads lijken me virgin.

Misschien kan het zijn alles toch origineel is? Of dat er enkel een nieuwe pickguard in gezet is (wat zou verklaren waarom hij er niet over wil praten maar toch vindt dat je zeurt?)

Ik zie dat hij overspoten is omdat er 1) een donkere kleur onder de witte lak blijkt te zitten. Ziet er mat donker bruin uit. 2) het artikelnummer en de QC sticker met wit overspoten zijn. Normaal lijkt het me dat deze stickers leesbaar zijn.
De pickups die er in horen te zitten zijn de fender custom vintage 57/62's. Dat zijn ze ZEKER niet. Ook is de sticker die op de slagplaat staat gedateerd in augustus 2007, terwijl de gitaar zelf uit 2006 komt? Beetje vreemd allemaal, niet?
Wat de solder leads betreft: alles is origineel, maar uit een andere gitaar. Enkel de leads die naar de output jack lopen zijn duidelijk niet origineel gesoldeerd. Kijk naar de witte en zwarte draad op onderstaande foto. Dat wijst er ook nog maar eens op dat alles uit de body geweest is om deze opnieuw te spuiten.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161120/2f6dda561c6cb86b3763f75e0a38241a.jpg
Ik denk dat je niet dezelfde fout moet maken als ik door hem het voordeel van de twijfel te geven.
En dan nog, ALS alles werkelijk origineel zou zijn, wat het hier zeker niet is, dan nog vind ik zijn reacties ongehoord.

edit: Het is ook niet moeilijk om de load van een slagplaat te vervangen door deze van een andere zonder dat er gesoldeerd hoeft te worden. Gewoon alles er af en een andere samengestelde load er weer op. Enkele schroefjes en klaar is de boel...
De neck is trouwens ook het enige waar ik niet over twijfel.

Pepe
20 november 2016, 19:36
Ja ok, dat is min of meer wat ik al zei, nieuwe loaded pickguard.
Ik ben zelf niet overtuigd dat die sporen van formely sunburst zijn. Ik zie een witte primer, een donkere shielding en een eindlak, die laatste ziet er typisch Fender uit.
Dat er iets van witte verf op de neck zit? Dat zou nog eerder verwijzen naar een Factory spray dan een after spray job lijkt me.
De knaap heeft iets van een hork, zeker, geen succes voor een ambtelijk loket.

Maar goed, ik zet het vuur van de pek uit.

Stoffel43
20 november 2016, 19:44
Kan je me verklaren waarom deze stickers witgelakt zijn? Lijkt me niet iets van fender te zijn, toch?
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161120/9fe87adf2adeca46bbf844931f817018.jpg
Ik moet wel toegeven dat hij netjes gelakt is.
En zo'n slagplaat vervang je ook niet zomaar door 'n veel goedkoper exemplaar zonder de koper hiervan op de hoogte te brengen.
Mijn pek blijft pruttelen hoor!

Pepe
20 november 2016, 19:58
Weet jij veel waar die barcode voor was, misschien voor interne factory purposes, staat er op dat ie wit gelakt moet worden.

Wat je wel weet, het hout en de koffer zijn authentiek, de electronica is fishy. Misschien niet zo'n big deal
en misschien wist ie het zelf ook niet maar het gebrek aan welwillendheid naar klachten van een klant te luisteren is stuitend. Ik vind trouwens dat je best netjes geweest bent daarin.
Goed, pek & veren en dan de plomp in jagen. (wel op tijd er weer uitvissen hoor!)

jutter
20 november 2016, 20:01
Maar de routings zijn wel origineel?

Stoffel43
20 november 2016, 20:50
Lijkt me wel... ik denk echt wel dat het de correcte body is hoor, maar herlakt om god weet welke reden.

jutter
20 november 2016, 21:11
Lijkt me wel... ik denk echt wel dat het de correcte body is hoor, maar herlakt om god weet welke reden.

Met je vragen kun je ook contact opnemen met Fender. Die kunnen je meer vertellen. Meestal heb je binnen 1 à 2 dagen antwoord.

jutter
20 november 2016, 21:14
Om eerlijk te zijn heb ik ook erg mijn twijfels, qua elektronica en lak. Foto's kunnen bedriegelijk zijn, maar deze kleur wit lijkt mij niet origineel Fender. Ook de routings lijken mij op de één of andere manier niet te kloppen maar ik kan er geen vinger op leggen.

Stoffel43
20 november 2016, 21:55
Met je vragen kun je ook contact opnemen met Fender. Die kunnen je meer vertellen. Meestal heb je binnen 1 à 2 dagen antwoord.

Done, ben benieuwd naar hun antwoord! Thx voor de tip.

Duhsjaak
20 november 2016, 21:56
Met je vragen kun je ook contact opnemen met Fender. Die kunnen je meer vertellen. Meestal heb je binnen 1 à 2 dagen antwoord.

Supertip. Want dan staat onomstotelijk vast hoe of wat.
Met vriendelijke groet, Gus


Sorry. Achterhaald door de werkelijkheid.

Stoffel43
20 november 2016, 23:00
Draak van een kerel. Ik wil er niets meer mee te maken hebben. En ik ga me ook niet excuseren voor mijn negatieve uitlating.

Wil je jouw ervaring delen? Of liever niet? Ben eigenlijk wel benieuwd...

jutter
20 november 2016, 23:06
Wil je jouw ervaring delen? Of liever niet? Ben eigenlijk wel benieuwd...

Nee, maar ik kan je wel vertellen dat ik van mensen houd die hun afspraak nakomen.....

Stoffel43
20 november 2016, 23:25
Nee, maar ik kan je wel vertellen dat ik van mensen houd die hun afspraak nakomen.....

Begrijp ik volkomen...

jutter
20 november 2016, 23:29
Iedereen doet weleens iets waarvan je achteraf zegt 'dat had ik niet zo moeten doen'. Maar geef het dan ook toe! Die Lange Hork heeft wel een hééééle dikke plaat voor z'n kop!

Rinze
20 november 2016, 23:54
Gheghehe, afgelopen jaar had ik belangstelling voor een gitaar van die gast. Ik mailen, stond het ding meteen op gereserveerd terwijl ik nog niets toegezegd had, alleen info gevraagd.

Afijn, ik wilde wel kopen maar dan ook mijn Koch Pedaltone inruilen. Geen probleem. Maar hij noemde maar geen bedrag dus ik vroeg hoeveel ie ervoor zou geven. Het antwoord was 50 euro... Toen ik meldde dat ik dan van aankoop afzag omdat 50 euro naar mijn mening echt te weinig was kreeg ik een pissig mailtje terug met de mededeling dat hij ook geld moest verdienen.

Ik denk niet dat ik weer op een advertentie van hem reageer.

Pepe
21 november 2016, 01:29
Maar Gus, jij weet veel van die zaken af, er is toch een wettelijke termijn waarin je kan afzien van koop?
Gewoon, omdat ie niet past in je interieur?

Duhsjaak
21 november 2016, 09:26
Mijn kennis begint in rap tempo achterop te raken. Tenminste, daarvan ga ik maar uit.
Waar je op doelt is vermoedelijk de Wet Koop Op Afstand. Die Wet kent een bedenktermijn van 14 dagen. Gerekend vanaf het moment waarop het product is ontvangen tot het moment waarop een beroep op de termijn wordt gedaan bij de ondernemer. Dit is inmiddels gebeurd, meen ik te begrijpen.

Een beroep op die bedenktermijn is gezien de instelling van de ondernemer mogelijk wat problematisch.
Vandaar mijn opmerking dat het dan handig is dat van een derde en gezeghebbende partij vast komt te staan of de gitaar die gitaar is, die door de Guitarfarm op het net is gezet. Qua jaar/serie/specs en eigenschappen bedoel ik dan.

Want dan gaat het voorbij aan de gemoedelijke uitvoering van de Wet Koop Op Afstand; dan is het aannemelijk dat de Wilsovereenstemming voor de overeenkomst niet tot stand is gekomen. In dat geval is het een tamelijk eenvoudige zaak.

TS meldt dan, dat de overeenkomst niet rechtsgeldig tot stand is gekomen en dat hij de deal wil terugdraaien.
Wordt dit geweigerd, dan kan hij dit heel snel en op kosten van ongelijk bij de rechter aankaarten.

Er zijn namelijk een aantal vereisten voor het rechtsgeldig tot stand komen van een overeenkomst. Vaak wordt dit kort omschreven als de bepaalbaarheid van wederzijdse rechten en plichten. De feitelijke vereisten staan onderaan.

Als de geleverde gitaar feitelijk afwijkt van het product dat is gepresenteerd qua serie, foto's, specs, uitvoering etc., dan is er dus geen wilsovereenstemming tot stand gekomen. TS mag verwachten dat hij de gitaar geleverd krijgt waarop hij 'ja' heeft gezegd.
Als Fender zou constateren dat hiervan geen sprake is, is de zaak helder.

Dit onttrekt zich aan de 14 dagen termijn van de Wet Koop Op Afstand. Hiervoor geldt de eis van redelijkheid en billijkheid voor het uitvoeren van de deal.

Dit alles is nog uitgaande van de veronderstelling dat TS de gitaar 'as is' niet accepteert.
Bij niet-acceptatie doet hij een beroep op wilsgebrek. Hij wil wel een gitaar (namelijk de gitaar die voldoet aan de omschrijving), maar niet DIE gitaar (de gitaar die in plaats daarvan is geleverd).
Volgens mij twijfelt hij ernstig.

Ik denk dat het verstandig is het bericht van Fender af te wachten. En dan moet hij wat soul searching gaan doen over de vraag of ie m wil houden of niet.


Vriendelijke groet, Gus



Wettelijke vereisten voor het tot stand komen van een overeenkomst:
Er is sprake van een wilsovereenstemming
Er is geen sprake van een geestelijke stoornis/Partijen zijn handelsbekwaam
Er is geen sprake van een wilsgebrek
De overeenkomst is niet in strijd met de wet, openbare orde of goede zeden
De inhoud van de overeenkomst is voldoende duidelijk





In het algemeen, dus niet aan het adres van TS of Pepe:
Aan gelijk hebben maar gelijk krijgen discussies heb ik niet zoveel behoefte, zeg ik er maar even voor de goede orde bij.....

Dutch66
21 november 2016, 09:30
Nee, maar ik kan je wel vertellen dat ik van mensen houd die hun afspraak nakomen.....

Sorry hoor, maar dit vindt ik een beetje flauw... Wel suggereren dat je 'onrecht' is aangedaan,
maar vervolgens kiekeboe spelen als iemand vraagt wat er dan inhoudelijk aan de hand was.

Zo stel je een winkelier bewust in een kwaad daglicht, en zo'n losse flodder draagt wat mij betreft
dus helemaal niets bij...

Da Vinci
21 november 2016, 09:51
Waar je op doelt is vermoedelijk de Wet Koop Op Afstand. Die Wet kent een bedenktermijn van 14 dagen. Gerekend vanaf het moment waarop het product is ontvangen tot het moment waarop een beroep op de termijn wordt gedaan bij de ondernemer. Dit is inmiddels gebeurd, meen ik te begrijpen.

[...]



Nou weet ik er niet heel veel van, maar ving hier laatst toevallig eea over op... Ik werk op het hoofdkantoor van een franchiseketen en onze vestigingen verkopen maatwerk producten. Dat gebeurt grotendeels in een showroom, maar omdat hiervoor ook wat technische informatie van het huis van de klant nodig is en het product moet worden ingemeten komt het ook voor dat de deal bij mensen thuis wordt gemaakt. In dat geval moet men specifiek tekenen voor het doen van afstand van de 14 dagen bedenktijd. Immers, na de bestelling worden direct veel kosten gemaakt doordat het product klantspecifiek geproduceerd gaat worden.

Wordt de offerte in de showroom ondertekend en gaat men daarná bij de mensen thuis (na)meten etc., dan is dat niet nodig.

Maw; op basis van die informatie heb ik zo mijn twijfels bij het hele "koop op afstand" verhaal. De deal is immers in de winkel tot stand gekomen.

Wat overigens niet betekent dat TS nu niks te eisen heeft; indien blijkt dat hij iets anders heeft gekocht dan is voorgespiegeld is dan gaat de vlieger uit deel 2 van je post gewoon op.

Stoffel43
21 november 2016, 11:13
De deal is idd in de shop tot stand gekomen, maar wel ervan uitgaande dat ik kreeg wat er geadverteerd was, nl een fender 60th anniversary diamond edition stratocaster in unieke kleur waar er slechts 200 van gemaakt zijn.

Ik wacht het antwoord van Fender af, maar volgens mij is deze gitaar veel unieker dan de verkoper beweerde. Ik denk zelfs dat er zo maar ééntje is!!

Gus, ik ben volop bezig met het soul searching. Ik wil'm wel houden, maar eigenlijk alleen als de body origineel zou blijken (de kleurwijziging zal me dan eigenlijk nog niet kunnen boeien), en als de verkoper een financiëele tegemoetkoming doet.

Het aangetekend schrijven is zo goed als klaar, maar wacht nog heel even op het antwoord van de fabrikant.

Ik stelde vorige week aan Frans al voor om de 175€ die ik cash betaalde terug te storten zodat ik hiermee de nodige upgrades kan uitvoeren. Echter geen antwoord... 🦄

arjanb01
21 november 2016, 11:18
Maar je moet me trouwens uitleggen wat er een goede deal is aan 2 gitaren inruilen en ook nog 175 bij moeten betalen. Dan moet je die strat wel erg graag willen zeg...
En dat geld, krijg je niet van Franske, tenzij je naar de kantonrechter stapt en er een civiele zaak van maakt. Dan moet hij met nog veel meer over de brug komen dan die 175 euro.

Stoffel43
21 november 2016, 11:40
Ik had onlangs de kans om op zo'n type strat te spelen, en deze beviel me heel erg. Ik had de bevlieging dat als er ooit zo ééntje de revue zou passeren ik erop zou springen.
De specs zijn min of meer gelijk aan die van een deluxe strat. Gezien het feit dat ie dan ook nog eens vrij uniek is leek me deze de gevraagde prijs van 1275€ wel waard.
Thuis stonden er 2 gitaren weg te kwijnen waarover ik al dacht om ze te verkopen.
Verkoopprijs van de beiden opgeteld zat ergens rond de 1100.
Als ik goed kan tellen is het dan met die 175€ erbij waarde om waarde.
Wellicht overschat ik de waarde van de strat, maar als die me zo blij maakt (wat ie eigenlijk dus had moeten doen) was ie me dat wel waard.
Enkel blijkt nu dat de eventuele doorverkoopwaarde (toekomst) wel een pak lager ligt... dat wil ik recupereren.

Dutch66
21 november 2016, 12:34
Maar bedoel je dan de vrije verkoopwaarde van de beide gitaren, dus wat ze samen ongeveer op MP
zouden opleveren? De (inruil)waarde voor een detaillist ligt natuurlijk aanmerkelijk lager...

arjanb01
21 november 2016, 12:39
Ik vind het een deal van niks. Je ruilt 2 gitaren in en je krijgt er 1 voor terug, los van de berekening. Dan zou ik me al achter de oren krabben.
De meeste zaken doen aan 1op1 ruil met bijbetaling.

Stoffel43
21 november 2016, 13:00
Ja, ik bedoel vrij verkoopwaarde op een 2dehandssite.
Liever 1 gitaar die goed gebruikt wordt dan 2 die staan weg te kwijnen.
Voor mij was de deal ok dus why not?

jutter
21 november 2016, 13:10
Sorry hoor, maar dit vindt ik een beetje flauw... Wel suggereren dat je 'onrecht' is aangedaan,
maar vervolgens kiekeboe spelen als iemand vraagt wat er dan inhoudelijk aan de hand was.

Zo stel je een winkelier bewust in een kwaad daglicht, en zo'n losse flodder draagt wat mij betreft
dus helemaal niets bij...

Bewust zeg ik dit niet omdat Lange Hork nog meer negativiteit over zich heen gestort krijgt. Daarom treed ik niet in details maar zeg wel dat hij door mij uitgekotst is. Moet voldoende zijn lijkt mij.

Dutch66
21 november 2016, 13:31
Bewust zeg ik dit niet omdat Lange Hork nog meer negativiteit over zich heen gestort krijgt. Daarom treed ik niet in details maar zeg wel dat hij door mij uitgekotst is. Moet voldoende zijn lijkt mij.

Nou nee eigenlijk niet..., misschien ben jij wel gewoon een zeikerd, zou zo maar kunnen.

jutter
21 november 2016, 13:32
Nou nee eigenlijk niet..., misschien ben jij wel gewoon een zeikerd, zou zo maar kunnen.

Dan hebben we i.i.g. één overeenkomst....

Kim Wilson
21 november 2016, 13:39
Goh, het lijkt wel mode, discussie uitlokken en vervelend doen...

Erik de Perik
21 november 2016, 15:25
Goh, het lijkt wel mode, discussie uitlokken en vervelend doen...

Op internet zeker, ja.

Joost de Ruig
21 november 2016, 15:31
Goh, het lijkt wel mode, discussie uitlokken en vervelend doen...

Maar tegen jou niet hoor Hans. Weer happy met je coole Silverface?

Kim Wilson
21 november 2016, 15:38
Ja man, echt wel!

Da Vinci
21 november 2016, 15:42
Ik vind het een deal van niks. Je ruilt 2 gitaren in en je krijgt er 1 voor terug, los van de berekening. Dan zou ik me al achter de oren krabben.
De meeste zaken doen aan 1op1 ruil met bijbetaling.

Ik snap niet zo goed wat daar mis mee is. Een verkoopwaarde van 1100 waar TS het over heeft en er dan inruil ook 1100 voor krijgen lijkt me dan netjes. Het alternatief was gitaren beide verkopen, 1100 cash hebben en zelf aanvullen tot 1275. Het enige wat dat oplevert is wat gedoe en extra doorlooptijd.

Joost de Ruig
21 november 2016, 15:47
Hoewel ik de prijs bovenmatig vind, is het op zich netjes als een shop 2 gitaren in wil ruilen op 1 occassion. Meestal blijft het beperkt tot 1 op 1.

Stoffel43
21 november 2016, 16:26
Als je 2 zo goed als nieuwe volledig originele gitaren kan krijgen voor ééntje dat wat dubieus is lijkt me dat een mooie gelegenheid voor een foefelaar. Ik zie daar eigenlijk geen gunst in.

Kim Wilson
21 november 2016, 16:29
Het hangt toch helemaal af van de waarde van de betreffende gitaren? Als ik twee Squiers kan inruilen op een AVRI, met bijbetaling, is dat toch niet gek?

Stoffel43
21 november 2016, 16:31
Ik snap niet zo goed wat daar mis mee is. Een verkoopwaarde van 1100 waar TS het over heeft en er dan inruil ook 1100 voor krijgen lijkt me dan netjes. Het alternatief was gitaren beide verkopen, 1100 cash hebben en zelf aanvullen tot 1275. Het enige wat dat oplevert is wat gedoe en extra doorlooptijd.

Dat was het plan, ja. Zie er ook niks verkeerds aan.

Da Vinci
21 november 2016, 16:43
Het hangt toch helemaal af van de waarde van de betreffende gitaren? Als ik twee Squiers kan inruilen op een AVRI, met bijbetaling, is dat toch niet gek?

De laatste keer dat ik checkte was de gitaar nog geen valuta, de euro wel. Ik zou dus ff de waarde van de gitaren in euro's uitdrukken en concluderen dat ik het met je eens ben ;)

Joost de Ruig
21 november 2016, 16:44
Als je 2 zo goed als nieuwe volledig originele gitaren kan krijgen voor ééntje dat wat dubieus is lijkt me dat een mooie gelegenheid voor een foefelaar. Ik zie daar eigenlijk geen gunst in.

Bij mijn posting stond dan ook: op zich. Wat in deze in zoverre opgaat voor het principe in het algemeen: twee inruilen op één occassion. Ik denk dat de meeste shops zich beperken tot de inruil van 1 en sommige shops ruilen op occassions al helemaal niet in. Maar deze discussie staat natuurlijk los van het laakbare gedrag van Fransje.

Stoffel43
21 november 2016, 16:51
Ik bedoel dat ook niet verkeerd hoor Joost. Op zich heb je natuurlijk ook gelijk. Een shop is dan ook geen liefdadigheidsinstelling en wil er wat aan verdienen. Is handiger, sneller en overzichtelijker bij een één op één ruil, al dan niet met bijbetaling.

jutter
21 november 2016, 19:50
Ik snap echt niet wat er mis is met een 2:1 ruil met bijbetaling. Hooguit dat de winkelier/verkoper al twijfels had, of zeker wist, dat zijn gitaar geen zuivere koffie is.

piezo
21 november 2016, 19:58
Jullie (TS ook) dwalen af.
TS is belazerd. Punt.

arjanb01
21 november 2016, 20:02
Ik snap echt niet wat er mis is met een 2:1 ruil met bijbetaling. Hooguit dat de winkelier/verkoper al twijfels had, of zeker wist, dat zijn gitaar geen zuivere koffie is.

Daarom dus. Fransje wist heel goed dat hij een in mekaar geflanst bouwpakketje snel moest zien te verkopen. Nu heeft hij er 2 echte originele gitaren voor terug.

jutter
21 november 2016, 21:05
Daarom dus. Fransje wist heel goed dat hij een in mekaar geflanst bouwpakketje snel moest zien te verkopen. Nu heeft hij er 2 echte originele gitaren voor terug.

Precies,dat vermoed ik ook. Maar Fender zal hopelijk uitsluitsel geven.

Erik de Perik
21 november 2016, 21:19
Toch maar eens wat beter naar die avri van mij kijken, al heb ik geen enkele reden om daaraan te twijfelen.

jutter
21 november 2016, 21:22
Toch maar eens wat beter naar die avri van mij kijken, al heb ik geen enkele reden om daaraan te twijfelen.

Heb je die ook bij Fransch gekocht?

Erik de Perik
21 november 2016, 22:12
Heb je die ook bij Fransch gekocht?

Haha nee joh, had nog nooit van die kerel gehoord tot nu toe. Maar je gaat dan toch denken hè. Ik heb de mijne op Ebay gekocht voor niet al te veel geld.

Stoffel43
21 november 2016, 23:32
Zonet antwoord gekregen op mijn mail naar Fender toe... Jihaaah!!! Nu weten we veel!
Ik had eigenlijk toch wat meer info verwacht. Teleurstellend:

"Hey Kris,

Thanks for contacting us. Everything here looks legitimate except for the body. It is either a replacement or they had it refinished. The serial number pulls up in our records as a 60th Anniversary American Series Strat in 3-tone sunburst from March of 2006. Unfortunately I am not sure what pickups those are supposed to be. We usually do not mark them up out of the factory unless they are from a Custom Shop instrument.

Cheers,

Bradley Shelton
Fender Musical Instruments
Consumer Relations Agent
17600 N. Perimeter Drive, Suite 100
Scottsdale,AZ 85255
Ph: 480-845-5132"

Stoffel43
21 november 2016, 23:37
Dit zijn de specs die ik eerder vond. Volgens deze specs klopt de HSH routing in ieder geval wel...


Model Name: Sam Ash 60th Anniversary American Stratocaster®
Model Number: 017-0056-(801)
Series: American Series
Body: Alder
Neck: Maple, Modern “C” Shape,
(Satin Polyurethane Finish)
Fingerboard: Rosewood, 9.5” Radius (241mm)
No. of Frets: 22 Medium Jumbo Frets
Scale Length: 25.5” (648 mm)
Width @ Nut: 1.6875” (43 mm)
Hardware: Chrome
Machine Heads: Fender®/Schaller® Deluxe Staggered Cast/Sealed Tuning Machines
Bridge: American 2-Point Synchronized Tremolo with Stainless Steel Saddles
Pickguard: 3-Ply Parchment
Pickups: 3 American Vintage Strat® Single-Coil Pickups with the Middle Pickup Reverse Wound/Reverse Polarity for Hum Canceling in the Middle Switch Position
Pickup Switching: 5-Position Blade:
Position 1. Bridge Pickup
Position 2. Bridge and Middle Pickup
Position 3. Middle Pickup
Position 4. Middle and Neck Pickup
Position 5. Neck Pickup
Controls: Master Volume,
Tone 1. (Neck Pickup),
Tone 2. New Delta ToneTM
(“Delta Tone” system includes high output bridge pickup and special No-Load tone control for Middle and Bridge Pickups)
Colors: (801) White Blonde,
(Polyurethane Finish)
Strings: Fender® Super Bullets® 3250L, Nickel Plated Steel, (.009 to .042), p/n 073-3250-003
Unique Features: Stamped 60th Anniversary Neck Plate,
Commemorative ‘60th Anniversary Case,
Cubic Zirconium Inlaid Headstock Emblem,
3 American Vintage Strat® Single-Coil Pickups (Mid R/W-R/P),
“Parchment” Knobs and Pickup Covers,
Original Headstock Shape,
Original Body Shape with “Original Contour Body” Decal on Headstock,
Rolled Fingerboard Edges,
H/S/H Pickup Routing
Source: U.S.
Accessories: Deluxe Silver Hardshell Case
U.S. MSRP: $1,571.41
INTRODUCED: 2006
DISCONTINUED:
DISCONTINUED COLORS:
COMMENTS: FSR of 150 for Sam Ash in 2006.
Uses Case P/N 0072030000
WRENCH SIZES: Truss Rod Wrench #0023811000 (1/8” Hex)
Tilt Adjust Rod Wrench #0018622000 (3/32” Hex)
Saddle Height Adjustment Wrench #0018531000 (.050 Hex)
Specs: Product Prices, Features, Specifications and Availability Are Subject To Change Without Notice

jutter
21 november 2016, 23:43
Zonet antwoord gekregen op mijn mail naar Fender toe... Jihaaah!!! Nu weten we veel!
Ik had eigenlijk toch wat meer info verwacht. Teleurstellend:

"Hey Kris,

Thanks for contacting us. Everything here looks legitimate except for the body. It is either a replacement or they had it refinished. The serial number pulls up in our records as a 60th Anniversary American Series Strat in 3-tone sunburst from March of 2006. Unfortunately I am not sure what pickups those are supposed to be. We usually do not mark them up out of the factory unless they are from a Custom Shop instrument.

Cheers,

Bradley Shelton
Fender Musical Instruments
Consumer Relations Agent
17600 N. Perimeter Drive, Suite 100
Scottsdale,AZ 85255
Ph: 480-845-5132"

Lijkt me toch wel een duidelijk antwoord.

Stoffel43
21 november 2016, 23:46
Vind je dat? Is het nu de juiste body herspoten? Of is het nu een heel andere?
Welke pickupload heb ik hier nu?
Ik wist eigenlijk evenveel voor dit antwoord. 🤔

jutter
21 november 2016, 23:55
Vind je dat? Is het nu de juiste body herspoten? Of is het nu een heel andere?
Welke pickupload heb ik hier nu?
Ik wist eigenlijk evenveel voor dit antwoord. ��

De Body is of overgespoten of een replacement body. Hoe dan ook, niet origineel zoals ik het begrijp. Over de pups kan hij je weinig vertellen.

Erik de Perik
22 november 2016, 00:34
Nahja, je weet nu wel zeker dat de body overgespoten is en dus geen 'special run' oid is. Vraag is of de electronica klopt. Je onderste tonepot zou op stand 10 moeten klikken als het een Delta Tone systeem is. Als ik naar een paar loaded pickguards van 60th Anniversary strats kijk, dan lijkt het niet op die van jou:

http://www.terapeak.com/worth/60th-anniversary-american-fender-strat-loaded-pickguard-stratocaster-54-pickups/141920742563/
http://medias.audiofanzine.com/images/normal/fender-loaded-pickguard-1467936.jpg
Lijkt ook te kloppen met deze set:
http://www.ebay.de/itm/Pickup-E-Gitarre-Fender-60th-Anniversary-1954-Strat-Set-Tonabnehmer-Gitarre-NEU-/162201146919?hash=item25c3f11627:g:eqcAAOSw8w1X4VO 4

Dat gezegd hebbende blijft het een duistere business met al die verschillende versies en reissues. Als hij lekker speelt en goed klinkt heb je er verder toch een leuke gitaar aan.

Kim Wilson
22 november 2016, 08:17
De laatste keer dat ik checkte was de gitaar nog geen valuta, de euro wel. Ik zou dus ff de waarde van de gitaren in euro's uitdrukken en concluderen dat ik het met je eens ben ;)
Je weet heel goed wat ik bedoel.

Da Vinci
22 november 2016, 09:47
Je weet heel goed wat ik bedoel.

No offence. Het was een bevestiging van jou bericht omdat ik de redenering dat 2 gitaren inruilen voor 1 gitaar en ook nog bijbetalen per definitie niet slim is ook niet zo volg ;)

Tenminste, totdat werd toegelicht dat daarmee bedoeld werd dat daarbij onraad geroken moet worden omdat het normaliter vanuit de winkel geen aantrekkelijke ruil zou moeten zijn.

Afin, back on topic; Frans wil duidelijk geen enkele verantwoordelijkheid nemen voor het feit dat hij onder valse voorwendselen die gitaar heeft verkocht en gaat dan ook nog het slachtoffer schofferen. Ik zou kijken hoe ik 'm aan de hoogste boom kon opknopen.

En btw; hij heeft een leuke strat staan die me wel bevalt, maar mijn interesse is ver over ;)

Stoffel43
22 november 2016, 09:53
En btw; hij heeft een leuke strat staan die me wel bevalt, maar mijn interesse is ver over ;)

Dit soort berichten doet mij deugd! 👍🏻

jutter
22 november 2016, 10:29
Maar wat ga je doen Kris? Je hebt nu wel een poot om op te staan lijkt mij.

arjanb01
22 november 2016, 11:00
Wat ga je doen? Een civiele procedure starten? Dan moet hij nog veel meer over de brug komen.

Stoffel43
22 november 2016, 11:10
De aangetekende brief om hem in gebreke te stellen gaat straks op de post. Dan zullen we stap voor stap zien wat en of er verder nog wat gebeurt. Ik hoop dat hij tot rede komt als hij deze ontvangt.

jutter
22 november 2016, 11:17
Je kan hem bellen met de vraag of hij bij zijn standpunt blijft of toch nog van gedachten is veranderd. Ik zou het in ieder geval er niet bij laten zitten. Niet meer mailen trouwens (die beantwoord hij immers niet), maar bellen. Vraag tijdens het telefoongesprek of hij zijn plan naar je toe wil mailen. Wil hij dat niet, vertel hem dan dat hij ernstig in gebreke blijft en dat het gevolgen voor hem zal hebben. Hou het vooral zakelijk en laat je niet door emoties leiden.

jutter
22 november 2016, 11:18
De aangetekende brief om hem in gebreke te stellen gaat straks op de post. Dan zullen we stap voor stap zien wat en of er verder nog wat gebeurt. Ik hoop dat hij tot rede komt als hij deze ontvangt.

Sorry, dit las ik net te laat! Ook een goede stap in de juiste richting!

arjanb01
22 november 2016, 11:23
Heel goed. En dan 2 weken na versturen nabellen of hij hem ontvangen heeft mocht je niks horen.
Wil hij dan nog niets, civiele procedure starten en helemaal financieel uitkleden die gast.

almarvk
22 november 2016, 11:36
Interessante casus. Maar wat ik mis (of ik lees er finaal overheen); de verkoper heeft z'n meldingsplicht en de koper de onderzoeksplicht. De verkoper kan aangeven ter goeder trouw gehandeld te hebben. Hij kan doodleuk melden; ik ging er vanuit dat etc. Maar ik mis een beetje het uitgevoerde onderzoek. De verkoper kan aangeven dat jij de tijd hebt gehad om de gitaar verder te onderzoeken en te beoordelen op echtheid. Dat heb je volgens mij, ook al is het onder tijdsdruk/groepsdruk/whatever, niet volledig uitgevoerd. Pas na aanschaf ben je dieper erop in gegaan. Je had ook daar de strat kunnen open schroeven...

Stoffel43
22 november 2016, 12:19
Interessante casus. Maar wat ik mis (of ik lees er finaal overheen); de verkoper heeft z'n meldingsplicht en de koper de onderzoeksplicht. De verkoper kan aangeven ter goeder trouw gehandeld te hebben. Hij kan doodleuk melden; ik ging er vanuit dat etc. Maar ik mis een beetje het uitgevoerde onderzoek. De verkoper kan aangeven dat jij de tijd hebt gehad om de gitaar verder te onderzoeken en te beoordelen op echtheid. Dat heb je volgens mij, ook al is het onder tijdsdruk/groepsdruk/whatever, niet volledig uitgevoerd. Pas na aanschaf ben je dieper erop in gegaan. Je had ook daar de strat kunnen open schroeven...

Helaas heb je daar gelijk in. Als ik 'm ter plaatse had opengeschroefd zou me dat een hoop myserie gespaard hebben.
Echter ben ik nog steeds wat terughoudend wat dat openschroeven van een ander zijn materiaal betreft.
Dat, én ik ben nog zo debiel dat ik geloof in de eerlijkheid van de mens.
Feit blijft dat ie me een gitaar heeft meegegeven die niet is wat ze omschreven was in de advertentie nl een demodel. Onder een demomodel versta ikzelf een originele gitaar met hier en daar misschien wat kleine dingdongs, maar niet ééntje met aangepaste body en electronica.

jutter
22 november 2016, 13:03
Interessante casus. Maar wat ik mis (of ik lees er finaal overheen); de verkoper heeft z'n meldingsplicht en de koper de onderzoeksplicht. De verkoper kan aangeven ter goeder trouw gehandeld te hebben. Hij kan doodleuk melden; ik ging er vanuit dat etc. Maar ik mis een beetje het uitgevoerde onderzoek. De verkoper kan aangeven dat jij de tijd hebt gehad om de gitaar verder te onderzoeken en te beoordelen op echtheid. Dat heb je volgens mij, ook al is het onder tijdsdruk/groepsdruk/whatever, niet volledig uitgevoerd. Pas na aanschaf ben je dieper erop in gegaan. Je had ook daar de strat kunnen open schroeven...

Lijkt mij niet een normale gang van zaken om iemand anders zijn spullen uit elkaar te schroeven. En laat de verkoper maar aan tonen dat hij ter goeder trouw heeft gehandeld; dat kan hij namelijk niet. Wel kan de koper aantonen dat hij niet een origineel produkt heeft gekocht.

arjanb01
22 november 2016, 13:14
De ts staat juridisch zo sterk, dat als ik hem was ik sowieso een civiele procedure zou starten. Nu heb ik het geluk dat m'n oom en tante juristen zijn en die hebben me al meerdere keren prima geholpen. Dus Frans heeft mazzel dat hij niet met mij te maken heeft.
Ik ben zeer benieuwd hoe dit afloopt.

almarvk
22 november 2016, 13:15
Lijkt mij niet een normale gang van zaken om iemand anders zijn spullen uit elkaar te schroeven. En laat de verkoper maar aan tonen dat hij ter goeder trouw heeft gehandeld; dat kan hij namelijk niet. Wel kan de koper aantonen dat hij niet een origineel produkt heeft gekocht.

Dat laatste klopt. Echter; er zijn altijd 2 kanten van een verhaal. Deze kaart kan de Gitaarboerderij gaan spelen. Dan moet je daarop voorbereid zijn.

Als het gaat om zo'n specifieke gitaar, met een limited-run, waarom kan je 'm dan niet even openmaken? Het is een f*ckin' strat! Die dingen zijn juist daar specifiek ooit tig jaar geleden door ome Leo voor ontworpen! Juist bij dit soort aankopen ga je toch checken op papieren en serienummers? Het is een waardevolle investering, dus doe je een check op dat soort zaken.

jutter
22 november 2016, 13:16
Ik ben ook benieuwd Arjan. Maar als Lange Frans verstandig is kiest hij eieren voor zijn geld.

jutter
22 november 2016, 13:20
Dat laatste klopt. Echter; er zijn altijd 2 kanten van een verhaal. Deze kaart kan de Gitaarboerderij gaan spelen. Dan moet je daarop voorbereid zijn.

Als het gaat om zo'n specifieke gitaar, met een limited-run, waarom kan je 'm dan niet even openmaken? Het is een f*ckin' strat! Die dingen zijn juist daar specifiek ooit tig jaar geleden door ome Leo voor ontworpen! Juist bij dit soort aankopen ga je toch checken op papieren en serienummers? Het is een waardevolle investering, dus doe je een check op dat soort zaken.

Nee, want als koper mag je er vanuit gaan dat je een deugdelijk produkt koopt en, als achteraf blijktdat het niet zo is, zal hij met een passende oplossing moeten komen waarbij beide partijen zich in kunnen vinden. Dat doet onze Hork niet en blijft daarbij dus voor de 2e keer in gebreke.

Kim Wilson
22 november 2016, 13:27
Je hebt als klant inderdaad onderzoeksplicht, maar die gaat volgens mij 'zover het oog reikt'. Je kunt van een autokoper ook niet verwachten dat hij de conditie van de kleppen controleert, om maar iets te noemen. Om dit te signaleren moest de gitaar gedemonteerd worden. Lijkt me dat dat buiten de grenzen van onderzoeksplicht valt.

jutter
22 november 2016, 13:32
Je hebt als klant inderdaad onderzoeksplicht, maar die gaat volgens mij 'zover het oog reikt'. Je kunt van een autokoper ook niet verwachten dat hij de conditie van de kleppen controleert, om maar iets te noemen. Om dit te signaleren moest de gitaar gedemonteerd worden. Lijkt me dat dat buiten de grenzen van onderzoeksplicht valt.

Geldt die onderzoeksplicht voor en/of ook na de koop?

almarvk
22 november 2016, 13:58
Je hebt als klant inderdaad onderzoeksplicht, maar die gaat volgens mij 'zover het oog reikt'. Je kunt van een autokoper ook niet verwachten dat hij de conditie van de kleppen controleert, om maar iets te noemen. Om dit te signaleren moest de gitaar gedemonteerd worden. Lijkt me dat dat buiten de grenzen van onderzoeksplicht valt.

Met betrekking tot de grenzen aan de onderzoeksplicht; dat lijkt me nou een mooie casus!
Tot hoever moet je gaan, tot hoever moet de verkopende partij gaan. Het lijkt me tot nu toe een heerlijke patstelling. Zonder winnaars...

arjanb01
22 november 2016, 13:59
Maar ff logisch en reeel genomen... je gaat als koper toch in de winkel geen gitaar open schroeven om te zien of hij echt is? Heb ik nog nooit meegemaakt en lijkt me geen logische ga g van zaken. Was wel hilarisch geweest als de ts dat ff gedaan had en dan had iemand dat hele tafereel moeten filmen. Dumpert waardig 😂

Joost de Ruig
22 november 2016, 14:00
Ik heb voor mijn vroegere werk meer dan 50 kantonprocedures en ongeveer evenveel rechtbankprocedures gevoerd en zal proberen voor een leek te schetsen hoe zo'n procedure er ongeveer uit ziet.

Voor een kantonprocedure (civiele zaak tot maximaal €25.000,-) heb je geen juridische kennis of bijstand nodig. Een goede rechter zal een leek altijd in bescherming nemen tegen eventuele tekortkomingen. Je hoeft dus bv niet vooraf al uit te zoeken of jij je wel aan je eventuele onderzoeksplicht hebt voldaan.

Na betaling van de leges en het indienen van een onderbouwde vordering, wordt een zaak die iemand aanhangig heeft gemaakt op de rol gezet (geagendeerd) en kiest de kantonrechter de te volgen procedure. In de regel bestaat die eerst uit een zogenaamde comparitie. Hierin mogen beide partijen voor de rechter hun verhaal doen. De rechter schetst hierna uit de losse pols ieders verplichtingen en laat soms al een beetje doorschijnen welke kant zijn uitspraak op zou kunnen gaan. "Houdt u er rekening mee dat ik misschien wel tot de conclusie kom dat u misschien niet zo handig heeft gehandeld" en dat soort multi-intepretabele zinnen volgen dan. Daarna vraagt de rechter of de partijen op de gang niet alsnog tot een minnelijke regeling willen proberen te komen. Hier moet je altijd op ingaan (op de uitnodiging dit te proberen), waarmee je sympathie wint bij de rechter. Als je direct namelijk voet bij stuk houdt, dan laat je niet zien er in alle redelijkheid uit te willen komen, maar alleen voor jouw hoofdprijs te willen gaan (lees: je vordering)

Er vanuitgaande dat er geen minnelijke regeling tot stand komt, heeft de rechter nog de optie om een zogenaamd voorlopig getuigeverhoor in te plannen. Eiser en gedaagde mogen hierin getuigen en experts oproepen die meehelpen het beeld bij de rechter te vormen. Als een rechter dit niet nodig vindt, zal hij na de comparitie een volgende datum plannen waarin er uitspraak wordt gedaan. Dit zijn in de regel papieren zittingen, waar je dus niet zelf voor hoeft te verschijnen. De uitspraak van de rechter wordt je namelijk toegezonden.

Stoffel43
22 november 2016, 14:27
Ik heb voor mijn vroegere werk meer dan 50 kantonprocedures en ongeveer evenveel rechtbankprocedures gevoerd en zal proberen voor een leek te schetsen hoe zo'n procedure er ongeveer uit ziet.

Voor een kantonprocedure (civiele zaak tot maximaal €25.000,-) heb je geen juridische kennis of bijstand nodig. Een goede rechter zal een leek altijd in bescherming nemen tegen eventuele tekortkomingen. Je hoeft dus bv niet vooraf al uit te zoeken of jij je wel aan je eventuele onderzoeksplicht hebt voldaan.

Na betaling van de leges en het indienen van een onderbouwde vordering, wordt een zaak die iemand aanhangig heeft gemaakt op de rol gezet (geagendeerd) en kiest de kantonrechter de te volgen procedure. In de regel bestaat die eerst uit een zogenaamde comparitie. Hierin mogen beide partijen voor de rechter hun verhaal doen. De rechter schetst hierna uit de losse pols ieders verplichtingen en laat soms al een beetje doorschijnen welke kant zijn uitspraak op zou kunnen gaan. "Houdt u er rekening mee dat ik misschien wel tot de conclusie kom dat u misschien niet zo handig heeft gehandeld" en dat soort multi-intepretabele zinnen volgen dan. Daarna vraagt de rechter of de partijen op de gang niet alsnog tot een minnelijke regeling willen proberen te komen. Hier moet je altijd op ingaan (op de uitnodiging dit te proberen), waarmee je sympathie wint bij de rechter. Als je direct namelijk voet bij stuk houdt, dan laat je niet zien er in alle redelijkheid uit te willen komen, maar alleen voor jouw hoofdprijs te willen gaan (lees: je vordering)

Er vanuitgaande dat er geen minnelijke regeling tot stand komt, heeft de rechter nog de optie om een zogenaamd voorlopig getuigeverhoor in te plannen. Eiser en gedaagde mogen hierin getuigen en experts oproepen die meehelpen het beeld bij de rechter te vormen. Als een rechter dit niet nodig vindt, zal hij na de comparitie een volgende datum plannen waarin er uitspraak wordt gedaan. Dit zijn in de regel papieren zittingen, waar je dus niet zelf voor hoeft te verschijnen. De uitspraak van de rechter wordt je namelijk toegezonden.

Hoe zit het als 1 van de partijen in het buitenland woont? België bijvoorbeeld? 😱
Verandert dat iets aan de situatie?

Joost de Ruig
22 november 2016, 14:35
Hoe zit het als 1 van de partijen in het buitenland woont? België bijvoorbeeld? ��
Verandert dat iets aan de situatie?


Dat weet ik niet helemaal zeker, maar volgens mij zit het als volgt: aangezien de koop in NL heeft plaatsgevonden is er Nederlands recht van toepassing. Eiser bepaalt de plaats van de zitting. Dus jij kan kiezen of je jouw zaak laat lopen via het kantongerecht in bv Breda, Tilburg of Eindhoven. Sowieso is jouw ritje naar de eerste zitting dus een stuk korter dan die van Frans. :D

Duhsjaak
22 november 2016, 16:34
Dat laatste klopt. Echter; er zijn altijd 2 kanten van een verhaal. Deze kaart kan de Gitaarboerderij gaan spelen. Dan moet je daarop voorbereid zijn.

Als het gaat om zo'n specifieke gitaar, met een limited-run, waarom kan je 'm dan niet even openmaken? Het is een f*ckin' strat! Die dingen zijn juist daar specifiek ooit tig jaar geleden door ome Leo voor ontworpen! Juist bij dit soort aankopen ga je toch checken op papieren en serienummers? Het is een waardevolle investering, dus doe je een check op dat soort zaken.

Je hebt daar wel een puntje, maar je moet niet uit het oog verliezen dat er een vakman staat tegenover een consument. En zolang die vakman zich laat betalen voor zijn vakkennis, mag de consument er rustig een beetje op leunen (qua beeldvorming) dat de consument geen partij is voor een vakman.

De vakman moet ervoor instaan dat de omschrijving klopt bij hetgeen hij aanbiedt. Dat is de hele crux van specieskoop. Ook nog wel speciëskoop genoemd.
Dat begrip is al vrijwel anderhalve eeuw oud en nauwelijks gewijzigd, dus guitarfarm kan er zich toch niet op beroepen dat het een frivool nieuwigheidje is.

Vriendelijke groet, Gus

Stoffel43
22 november 2016, 17:33
De aangetekende ingebrekestelling is vertrokken. Ik ben benieuwd!
Allen al zeer vriendelijk bedankt voor de steun en de tips!

D3nnis
22 november 2016, 17:46
Maar ff logisch en reeel genomen... je gaat als koper toch in de winkel geen gitaar open schroeven om te zien of hij echt is?


Ik vroeg me exact hetzelfde af.
Ik denk niet dat ik het zou zien zitten als iemand bij mij een gitaar uit elkaar wil slopen om even te kijken.
Ik weet niet of je er in een winkel wel vanuit mag gaan dat dit ok is.

Ik ben wel benieuwd wie een strat uit elkaar schroeft alvorens deze te kopen, en wie dit toe zou laten bij zijn/haar eigen gitaar.

Een strat is min of meer modulair en productietechnisch handig opgezet. Dat is naar mijn mening iets anders dan "gebouwd om lekker vaak uit elkaar te slopen".

fred dons
23 november 2016, 09:32
Ik vroeg me exact hetzelfde af.
Ik denk niet dat ik het zou zien zitten als iemand bij mij een gitaar uit elkaar wil slopen om even te kijken.
Ik weet niet of je er in een winkel wel vanuit mag gaan dat dit ok is.

Ik ben wel benieuwd wie een strat uit elkaar schroeft alvorens deze te kopen, en wie dit toe zou laten bij zijn/haar eigen gitaar.

Een strat is min of meer modulair en productietechnisch handig opgezet. Dat is naar mijn mening iets anders dan "gebouwd om lekker vaak uit elkaar te slopen".

dat gebeurt eigenlijk alleen bij vintage gitaren om eventuele stempels, routings en electronica te checken maar bij nieuwe gitaren niet.

ik heb zelf wel eens een vraag gehad bij een jaren 80 gitaar om de hals er af te schroeven, omdat er bij dat model mid 80ties een wijziging had plaatsgevonden en dit de enige manier om dat te checken was. Maar bij een gitaar onder de 500 euri bespaar ik me de moeite en kijk ik alleen of de gitaar goedklinkt/speelt

Pepe
23 november 2016, 09:57
Ik heb mijn '74 strat in de winkel open geschroefd. Kreeg een schroevendraaier en een biertje erbij. De pickups waren plastic wire black bottoms die, zo dacht ik, niet origineel waren en er ging 300 euro van de prijs af. Later deed ik wat research en de pickups bleken wel degelijk origineel, best een aantal '73 en '74 strats zijn uitgerust met die black bottoms.
Als ik zelf een gitaar verkoop neem ik gedetailleerde foto's van het binnenwerk en neck pocket, weet de koper wat er in zit.
Ik heb van een koper eens een mailtje gekregen, dat de gitaar eenmaal gekocht na het open schroeven niet origineel bleek want er was een extra aarde draadje over de drie pots gesoldeerd. Dat was mij ontgaan maar op de foto's die ik vooruit gestuurd had kon je het draadje zien. Ik wilde de gitaar best terugnemen maar dat wilde de koper toch maar niet.

Da Vinci
24 november 2016, 09:44
Ik ben niet zo'n sleutelaar, maar is het een kwestie van snaren los, schroeven van de hals los, ff checken, schroeven weer terug en stemmen?

Of moet je bijv. eerst de spanning van je halspen afhalen etc.?

fred dons
24 november 2016, 09:55
nee hoor, gewoon snaren los en los schroeven, dat kan weinig kwaad (ik zeg weinig omdat als je dat dagelijks doet dan gaat je schroefdraad in de neck op een gegeven moment wel wat ruimer zitten :D )

Kim Wilson
24 november 2016, 09:57
En als je niet helemaal de juiste maat schroevendraaier hebt (of je schampt een keer met je schroevendraaier) zitten de bramen op je schroeven. Het is niet helemaal schadevrij en ik zou er zelf ook niet op zitten te wachten dat elke potentiële klant de boel ter plekke lostrekt.

D3nnis
24 november 2016, 10:49
nee hoor, gewoon snaren los en los schroeven, dat kan weinig kwaad (ik zeg weinig omdat als je dat dagelijks doet dan gaat je schroefdraad in de neck op een gegeven moment wel wat ruimer zitten :D )


Dan kun je er altijd nog inserts met inbusbouten in zetten.
Alhoewel...heb dit eens met een gitaarbouwer gesproken die beweerde dat dit toch anders klonk. Ik kan me er niet zo veel bij voorstellen, maar ok ☺

fred dons
24 november 2016, 11:45
hij had wel een beetje gelijk, overdreven gezegt hoe slechter een strat in elkaar steekt hoe meer hij als een strat klinkt :D, bij een betere fit/strakkere neckpocket, inserts, andere/"betere" trem gaat hij toch iets anders klinken, minder strattier, meer superstrat (anderson suhr etc)

Maar mocht je inserts op een vintage strat zetten dan haal je wel wat van de waarde af, beter is vanaf het begin je schroeven door de kaarswax te halen zodat de schroef soepeler indraait (en gelijk het hout sealed) en als je dan uiteindelijk toch een te groot schroefgat hebt om dan te dowelen en met een klein stuk rondhout op te vullen en opnieuw te boren

om te voorkomen dat iedere potentiele koper gaat schroeven is het wellicht handiger dat zelf 1 keer te doen en toto's van alles te nehmen

Stoffel43
24 november 2016, 11:51
Die foto's zeggen niks. Als je foto's neemt van een originele slagplaat bv, en je stopt er dan snel andere electronica in alvorens je'm weer in elkaar schroeft kan je ook iemand bedotten.

Tabula Rasa
24 november 2016, 11:55
Wat Fred al zegt: een strat mag best een beetje rammelen en de hals mag best wat zwabberen en meegeven, wordt ie wat losser van.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

fred dons
24 november 2016, 13:18
Die foto's zeggen niks. Als je foto's neemt van een originele slagplaat bv, en je stopt er dan snel andere electronica in alvorens je'm weer in elkaar schroeft kan je ook iemand bedotten.

het zegt zoverre niks is dat je dan in ieder geval bewijs hebt dat de verkoper de boel belazert heeft, ich have es nicht gewusst gaat dan niet meer op ;)

Erik de Perik
24 november 2016, 14:01
Precies, natuurlijk zeggen die foto's wel iets.

arjanb01
24 november 2016, 14:30
Ga je hem nog bellen nadat je de brief gestuurd hebt?
Ik ga er namelijk vanuit dat hij helemaal niet reageert en de brief in het ronde archief gooit.

Erik de Perik
24 november 2016, 15:15
Ga je hem nog bellen nadat je de brief gestuurd hebt?
Ik ga er namelijk vanuit dat hij helemaal niet reageert en de brief in het ronde archief gooit.

Zo'n aangetekende brief met in gebreke stelling, is de eerste stap in een juridisch geschil, dus dan ben je als klant wel voorbij 'even bellen.' Lijkt mij dan.

Hendrik1970
25 november 2016, 08:02
Word ook lekker serieus genomen he aangetekende brief in de jurisprudentie briefje verzonden door een burger.

Fusion
25 november 2016, 08:37
Beter dan niets toch? Nog beter is volgens mij aangetekend met bewijs van ontvangst. Of met deurwaardersexploit.

arjanb01
25 november 2016, 09:28
Harder komt het aan als de afzender een advocaten kantoor is die namens z'n client die brief naar die lul stuurt. Dan neemt ie het wel serieus denk ik.

Fusion
25 november 2016, 09:35
Eens. Maar dat heeft volgens mij juridisch gezien volgens mij geen meerwaarde toch?

arjanb01
25 november 2016, 10:30
Psychologisch wel, want Fransje zal eerder luisteren naar een autoriteit als een advocatenkantoor dan naar een gefrustreerde consument die wat jurisprudentie bijmekaar heeft geveegd en in een brief gestopt.
Zo heeft m'n tante eens geregeld dat m'n gejatte leren jas uit een horeca gelegenheid 100% vergoed werd door de eigenaar.
Ook heb ik tijdens een ontslag procedure op die manier een betere afwikkeling geregeld omdat het directeurtje een beetje in z'n broekje scheette van angst.

Kim Wilson
25 november 2016, 10:33
Ach, soms helpt het dreigen met verdere stappen ook al genoeg om te krijgen waar je recht op hebt. Advocaten kunnen altijd nog.

Da Vinci
25 november 2016, 10:33
Juridisch gezien niet direct. Maar je geeft wel duidelijk aan welke kant het op kan gaan.

Ik zie vaak op veel websites van concurrenten foto's, teksten, slogans etc. staan die van ons zijn. Ik vraag dan altijd eerst heel lief of ze die binnen afzienbare tijd willen verwijderen en dat heeft meestal weinig effect. Stuur er een standaardbriefje met een setje wetsartikelen, moeilijk lopende zinnen en de naam van een advocaat achteraan en er gaat een wereld voor je open ;)

Fusion
25 november 2016, 11:29
Psychologisch wel, want Fransje zal eerder luisteren naar een autoriteit als een advocatenkantoor dan naar een gefrustreerde consument die wat jurisprudentie bijmekaar heeft geveegd en in een brief gestopt.
Zo heeft m'n tante eens geregeld dat m'n gejatte leren jas uit een horeca gelegenheid 100% vergoed werd door de eigenaar.
Ook heb ik tijdens een ontslag procedure op die manier een betere afwikkeling geregeld omdat het directeurtje een beetje in z'n broekje scheette van angst.Vandaar dat ik schreef: 'eens' ;)

Joost de Ruig
25 november 2016, 11:46
Stuur er een standaardbriefje met een setje wetsartikelen, moeilijk lopende zinnen en de naam van een advocaat achteraan en er gaat een wereld voor je open ;)

Wat ik altijd deed was het volgende: ik stelde de dagvaarding op, zette het woordje "concept" erboven en stuurde hem in naar de tegenpartij met de vraag of ik hem wel of niet bij de rechtbank in moest dienen. Dan wisten zij dat het geen dreigement was én dat het werk (schrijven dagvaarding) al gedaan was. Die tactiek hielp vaak.

Pepe
25 november 2016, 11:48
Maar wat WIL je eigenlijk? Compensatie? Geld terug?
Je twee gitaren krijg je er niet mee terug.

D3nnis
25 november 2016, 12:14
Zo heeft m'n tante eens geregeld dat m'n gejatte leren jas uit een horeca gelegenheid 100% vergoed werd door de eigenaar.




Waarom zou de eigenaar dat moeten vergoeden eigenlijk?
Kan ik me alleen iets bij voorstellen bij een betaalde garderobe.

arjanb01
25 november 2016, 12:33
Het was en een bewaakte en een betaalde garderobe. Duidelijk toch?

Erik de Perik
25 november 2016, 12:50
Word ook lekker serieus genomen he aangetekende brief in de jurisprudentie briefje verzonden door een burger.

Serieuzer dan jou.

Dirk_Hendrik
25 november 2016, 17:38
Schitterend hoe in dit soort draadjes de lui met al hun juridisch adviezen altijd weer klaar staan. Mijn goeie zeg, de friese autostoelenbekleder blijkt ineens dagvaardingen te schrijven. En niet 1 keer, nee "altijd!!". Wauw! Roeping gemist Joost!

Wat zit er toch een hoop juridische kennis en ervaring in dit forum. Hulde Hulde. Straatadvocaten genoeg maar om 1 of andere reden wordenb er toch knap weinig juridische procedures over dit soort zaken gevoerd...

En voor allen de zoveel verwachten van een "aangetekende brief". Wel eens bedacht dat niets zo gemakkelijk is als een aangetekende brief gewoon weigeren? Er is echt geen enkele verplichting em aan te nemen/accepteren. En je kunt wel, en volledig legitiem, zeggen dat je de betreffende brief niet hebt ontvangen.

Wel voor de TS en dan vanuit m'n rol als mod,
Mocht de vraag komen dat dit draadje moet vedwijnen als onderdeel van het oplossen van het geschil, dan kan dat, maar niet voor ik van de TS een PB heb gekregen dat dit probleem naar tevredenheid is opgelost.

Joost de Ruig
25 november 2016, 17:55
En voor allen de zoveel verwachten van een "aangetekende brief". Wel eens bedacht dat niets zo gemakkelijk is als een aangetekende brief gewoon weigeren? Er is echt geen enkele verplichting em aan te nemen/accepteren. En je kunt wel, en volledig legitiem, zeggen dat je de betreffende brief niet hebt ontvangen.

Ook hier zijn een aantal opties:
- verstuur de brief zowel aangetekend als niet aangetekend en vermeld dat ook in je brief. De aangetekende brief kan iemand weigeren, de niet-aangetekende brief valt gewoon op de deurmat. Deze handelswijze wordt binnen ons rechtssysteem als voldoende zorgvuldig beschouwd.
- laat een deurwaarder de brief bezorgen. Kost circa €60,-

Da Vinci
25 november 2016, 18:03
Mijn goeie zeg, de friese autostoelenbekleder blijkt ineens dagvaardingen te schrijven. En niet 1 keer, nee "altijd!!". Wauw! Roeping gemist Joost!



Ik weet niet waar jij last van hebt, maar enig idee wat Joost daarvoor deed?
Of maakt dat niet uit en wilde je alleen maar even iemand beledigen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dirk_Hendrik
25 november 2016, 18:18
Lange teentjes of weer last van je moraalridderspier?
Zo. Ben jij nou ook beledigd? Mooi! Geniet ervan joh. Sjonge zeg. ... is het tere zieltjestijd ofzo!?

De rest ook gelezen? Dit draadje staat stijf van de misplaatste jurisdische adviezen. "hier is mijn advies, maar jij moet het doen". Flikker toch een eind op. Als de TS gaat procederen is hij mijn held. Maar tot die tijd is dat een draadje vol met straatadvocatien die ook wat gehoord menen te hebben. En ja, dan is een "ik schreef m'n dagvaardingen altijd zelf" echt een overtrefende trap.

Maar OK, misschien heeft Joost een eerdere loopbaan gehad. Inderdaad geen moment overwogen!!

Joost, man, vertel es wat meer over de tijd dat je je dagvaardingen altijd scheef. En wat is de reden dat je,zoals Da Vinci gesuggereert, voor een ander loopbaan hebt gekozen?

arjanb01
25 november 2016, 18:29
Ik snap niet zo goed waarom een moderator zich hiermee moet bemoeien? En hoezo is het ongepast juridisch advies als jij je advocaat een briefje de deur uit laat doen naar die derderangs toko? Wanprestatie ligt er zo dik boven op, want de winkel levert(presteert) niet waarvoor hij wel geadverteerd heeft. Voor een jurist is dit appeltje eitje.
Beetje jammer dat een moderator dit topic dan weer wil sluiten, omdat hij de adviezen die gedaan worden ongepast vindt. Ik snap het niet, maar goed...
Ik ben benieuwd wat de ts eruit haalt.

Tabula Rasa
25 november 2016, 18:41
Barend, je bent echt te weinig op het forum, iedereen kent het verhaal van Joost.,


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Erik de Perik
25 november 2016, 19:14
En voor allen de zoveel verwachten van een "aangetekende brief". Wel eens bedacht dat niets zo gemakkelijk is als een aangetekende brief gewoon weigeren? Er is echt geen enkele verplichting em aan te nemen/accepteren. En je kunt wel, en volledig legitiem, zeggen dat je de betreffende brief niet hebt ontvangen.

Dit is wat er altijd als eerste stap geadviseerd wordt; stel de leverancier in gebreke middels een aangetekende brief. Als hij deze weigert is dit trouwens niet hetzelfde als "niet ontvangen", daarom wordt hij immers aangetekend. Dat je daarna nog wel even door de modder moet rollen bij de rechter, is een ander verhaal. Heb het een aantal jaren terug nog mogen meemaken met een verrotte basinstallatie (niet van mij trouwens).

Da Vinci
25 november 2016, 19:23
Lange teentjes of weer last van je moraalridderspier?
Zo. Ben jij nou ook beledigd? Mooi! Geniet ervan joh. Sjonge zeg. ... is het tere zieltjestijd ofzo!?

De rest ook gelezen? Dit draadje staat stijf van de misplaatste jurisdische adviezen. "hier is mijn advies, maar jij moet het doen". Flikker toch een eind op. Als de TS gaat procederen is hij mijn held. Maar tot die tijd is dat een draadje vol met straatadvocatien die ook wat gehoord menen te hebben. En ja, dan is een "ik schreef m'n dagvaardingen altijd zelf" echt een overtrefende trap.

Maar OK, misschien heeft Joost een eerdere loopbaan gehad. Inderdaad geen moment overwogen!!

Joost, man, vertel es wat meer over de tijd dat je je dagvaardingen altijd scheef. En wat is de reden dat je,zoals Da Vinci gesuggereert, voor een ander loopbaan hebt gekozen?

Weer? Geen idee waar je dat op baseert. Maargoed, trap maar lekker om je heen?

Beledigd? Nee. Er is niks wat jij kan zeggen waarmee je mij beledigt. Maar dat zegt vooral iets over de waarde die ik aan jouw berichten toedicht.

Alles gelezen? Blijkbaar meer dan jij gezien jij de achtergrond van Joost niet kent.

Verder totaal ongepast dat een mod deze toon tentoonspreidt op een an sich vriendelijk draadje.

Flikker op? Kruip zelf maar terug onder je steen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

D3nnis
25 november 2016, 19:32
Een mod reageert alleen als mod als ie een kleurtje gebruikt, zo niet, dan gewoon als gebruiker van het forum, toch?

Tabula Rasa
25 november 2016, 19:43
Beetje jammer dat een moderator dit topic dan weer wil sluiten, omdat hij de adviezen die gedaan worden ongepast vindt. Ik snap het niet, maar goed...


Volgens mij lees je niet goed hoor.




Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Joost de Ruig
25 november 2016, 19:44
Maar OK, misschien heeft Joost een eerdere loopbaan gehad. Inderdaad geen moment overwogen!!

Joost, man, vertel es wat meer over de tijd dat je je dagvaardingen altijd scheef. En wat is de reden dat je,zoals Da Vinci gesuggereert, voor een ander loopbaan hebt gekozen?

26 jaar bij twee verzekeraars gewerkt, waarvan 17 jaar als teammanager Schade. Circa 100 procedures gedaan in die 26 jaar waarvan de helft kantonzaken waren en de helft als side-kick van een advocaat omdat zaken boven €25.000 een advocaat vragen.

Na 22 jaar bij dezelfde baas gewerkt te hebben, kwam ik op mijn 47ste op straat te staan toen 1/3 van het management mocht vertrekken. De nieuwe directeur hield van Drs. managers en ik heb geen titel.

Nooit bedoeld wijsneuzerig over te komen. Slechts wat tips & trics willen geven.

Da Vinci
25 november 2016, 19:56
Een mod reageert alleen als mod als ie een kleurtje gebruikt, zo niet, dan gewoon als gebruiker van het forum, toch?

Dan hoef je toch niet zo aanvallen/beledigend uit de hoek te komen en een sfeer in een topic bewust negatief te beïnvloeden....

De titel komt met verantwoordelijkheden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tabula Rasa
25 november 2016, 19:59
Waarom mag een mod niet als botte lul reageren? Zolang het niet in rood is, is hij niet anders dan wij met z'n allen en hier zitten zat andere klootzakjes (Ikke niet natuurlijk, ik ben een nette meneer).


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

jutter
25 november 2016, 20:21
Toch begrijp ik D-H wel. Er lopen nogal wat wijsneuzen rond die het allemaal wel even goed te weten vertellen. De kennis die zij daar van zeggen te hebben trek ik vaak in twijfel. Vaak snel ergens anders info ingewonnen om hier de wijsneus uit te hangen??? Maar ja, sommigen hebben blijkbaar overal verstand van...

D3nnis
25 november 2016, 20:36
(Ikke niet natuurlijk, ik ben een nette meneer).


Ghehehe, heeft er iemand even een emmer voor me? 😁

Da Vinci
25 november 2016, 23:41
Toch begrijp ik D-H wel. Er lopen nogal wat wijsneuzen rond die het allemaal wel even goed te weten vertellen. De kennis die zij daar van zeggen te hebben trek ik vaak in twijfel. Vaak snel ergens anders info ingewonnen om hier de wijsneus uit te hangen??? Maar ja, sommigen hebben blijkbaar overal verstand van...

Enig korreltje zout is altijd aan te raden natuurlijk. We zitten hier niet op juristennet.nl. En dan nog.., ook op gitaarnet.nl wordt gewoon een Jem geadviseerd aan iemand die een gitaar met vaste brug zoekt.

Maargoed, TS stelt een vraag en men gaat daarop reageren. Beetje het idee van een forum, zegmaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Da Vinci
25 november 2016, 23:44
Waarom mag een mod niet als botte lul reageren?

Ik zeg niet dat het niet mag. Ik vind het ongepast. Je bent toch op een bepaald niveau vertegenwoordiger van...
Dan moet je niet met een kannetje olie gaan rondlopen.

Beetje als een politieagent die bij elke wedstrijd van de plaatselijke voetbalclub in de hekken hangt en met 12 flessen bier op naar huis rijdt,


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jutter
26 november 2016, 00:09
Enig korreltje zout is altijd aan te raden natuurlijk. We zitten hier niet op juristennet.nl. En dan nog.., ook op gitaarnet.nl wordt gewoon een Jem geadviseerd aan iemand die een gitaar met vaste brug zoekt.

Maargoed, TS stelt een vraag en men gaat daarop reageren. Beetje het idee van een forum, zegmaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

JEM met vaste brug zijn er ook gemaakt hoor:
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Allerlei/500px-JEM7EAFX_BK_zpse7voqzvc.gif

jutter
26 november 2016, 00:11
....We zitten hier niet op juristennet.nl.....
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Precies, nu zijn we er. ;)

Erik de Perik
26 november 2016, 02:08
Ik zeg niet dat het niet mag. Ik vind het ongepast. Je bent toch op een bepaald niveau vertegenwoordiger van...
Dan moet je niet met een kannetje olie gaan rondlopen.

Beetje als een politieagent die bij elke wedstrijd van de plaatselijke voetbalclub in de hekken hangt en met 12 flessen bier op naar huis rijdt,


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Precies...!! Of eentje die steelt, heelt, snuift, aanrandt, etc........ komt echt niet voor, echt niet! :D

Da Vinci
26 november 2016, 10:37
Precies...!! Of eentje die steelt, heelt, snuift, aanrandt, etc........ komt echt niet voor, echt niet! :D

Die is dan, als het uitkomt, ook direct politie-af.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Milko
26 november 2016, 11:43
JEM met vaste brug zijn er ook gemaakt hoor:
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Allerlei/500px-JEM7EAFX_BK_zpse7voqzvc.gif
Kijk eens , die jongen, die Da Vinci is ook niet onfeilbaar in zijn advies. Met het krijgen van halfbakken juridisch advies heb ik ook wel mijn bekomst. Niet alleen van beunhazen maar ook van professionals of wat daar voor doorgaat.

Milko sluiten.

jutter
26 november 2016, 11:57
Er lopen hier wel meer falende juristen rond :D

arjanb01
26 november 2016, 11:57
Toch begrijp ik D-H wel. Er lopen nogal wat wijsneuzen rond die het allemaal wel even goed te weten vertellen. De kennis die zij daar van zeggen te hebben trek ik vaak in twijfel. Vaak snel ergens anders info ingewonnen om hier de wijsneus uit te hangen??? Maar ja, sommigen hebben blijkbaar overal verstand van...

Ik vind de reactie van D-H vooral erg nutteloos.
De ts krijgt van iedereen op een respectvolle en positieve manier input hoe met z'n probleem om te gaan en deze gozer veegt het allemaal van tafel als zijnde amateur juridisch gezever.
Ikzelf spreek uit ervaring hoe met dit soort problemen om te gaan, heb het geluk dat ik juristen in de familie heb dus weet er wel iets van af. Dat die D-H dan met zo'n reactie komt, daar zakt m'n broek van af. En wat bereikt hij ermee? Niets...

Kim Wilson
26 november 2016, 12:04
Volgens mij had D_H een gezellige VrijMiBo of zo...

jutter
26 november 2016, 12:05
Ik vind de reactie van D-H vooral erg nutteloos.
De ts krijgt van iedereen op een respectvolle en positieve manier input hoe met z'n probleem om te gaan en deze gozer veegt het allemaal van tafel als zijnde amateur juridisch gezever.
Ikzelf spreek uit ervaring hoe met dit soort problemen om te gaan, heb het geluk dat ik juristen in de familie heb dus weet er wel iets van af. Dat die D-H dan met zo'n reactie komt, daar zakt m'n broek van af. En wat bereikt hij ermee? Niets...

Arjan, ik doelde niet op jou hoor. Meer doelde ik, en wie de schoen past trekke hem aan, op mensen die overal advies/beter weten/wijsneus hebben/zijn om maar gewaardeert te worden op het forum. Advies geven is okay maar men kan ook overdrijven. Vaak wordt het ook nog op een bepaalde toon gebracht dat zij alleen het beste weten... Tja, dan kan je weleens verwachten dat je tegengas krijgt of een sneer omdat het iemand de keel uithangt. Dus ik begrijp D-H wel. Trouwens D-H is een prima vent hoor. Jij ook.

jutter
26 november 2016, 12:06
Volgens mij had D_H een gezellige VrijMiBo of zo...

Was da?????

arjanb01
26 november 2016, 12:08
Oke, dat dacht ik al, Lex. Of die D-H een goeie gozer is weet ik niet, heb hem nooit mogen ontmoeten maar op basis van wat hij hier post, komt hij over als een enorme dickhead (=DH) en dat is misschien niet de bedoeling 😂

jutter
26 november 2016, 12:11
Oke, dat dacht ik al, Lex. Of die D-H een goeie gozer is weet ik niet, heb hem nooit mogen ontmoeten maar op basis van wat hij hier post, komt hij over als een enorme dickhead (=DH) en dat is misschien niet de bedoeling ��

Nee hoor. We hebben hier een tuinman die, als hij onkruid ziet, dwars door de bloementuin heenloopt... Verrekte aardige man trouwens...

LRS
26 november 2016, 12:13
Ik vind de reactie van D-H vooral erg nutteloos.
De ts krijgt van iedereen op een respectvolle en positieve manier input hoe met z'n probleem om te gaan en deze gozer veegt het allemaal van tafel als zijnde amateur juridisch gezever.
Ikzelf spreek uit ervaring hoe met dit soort problemen om te gaan, heb het geluk dat ik juristen in de familie heb dus weet er wel iets van af. Dat die D-H dan met zo'n reactie komt, daar zakt m'n broek van af. En wat bereikt hij ermee? Niets...


Persoonlijke ervaring kan waardevol zijn, maar wat je familie ernaast doet, zegt verder niets over jou. In positieve, of in negatieve zin, gelukkig maar.

Da Vinci
26 november 2016, 12:25
Kijk eens , die jongen, die Da Vinci is ook niet onfeilbaar in zijn advies.

Milko sluiten.

Dan heb je mijn bericht niet goed gelezen. Ik zei dat er wat betreft JEMs weinig keuze was als je een vaste brug zoekt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Brum
26 november 2016, 13:22
Ik vind de reactie van D-H vooral erg nutteloos.

Ik vind D-H z'n reactie vooral een erg goed voorbeeld van de laagdrempeligheid van het internet.

Stoffel43
26 november 2016, 20:32
Ik doe m'n best om de nuttige informatie overal uit te filteren hoor, alleen aan het gekibbel hier heb ik niks... 🤔
De aangetekende zending is afgeleverd. Nu enkele dagen afwachten of er een reactie komt alvorens ik zelf contact neem.
Ondertussen zal ik al eens informeren naar een advocaat... Iemand een aanrader wat dat betreft?

jutter
26 november 2016, 20:40
Ik doe m'n best om de nuttige informatie overal uit te filteren hoor, alleen aan het gekibbel hier heb ik niks... ��
De aangetekende zending is afgeleverd. Nu enkele dagen afwachten of er een reactie komt alvorens ik zelf contact neem.
Ondertussen zal ik al eens informeren naar een advocaat... Iemand een aanrader wat dat betreft?

Heb je in Belgenland ook een rechtsbijstand?

Joost de Ruig
26 november 2016, 21:12
Ondertussen zal ik al eens informeren naar een advocaat... Iemand een aanrader wat dat betreft?


Waarom zou je een advocaat nemen? Als je er al voor kiest, zoek er dan een met consumentenrecht als specialisme. Veel advocaten zijn generalist en pakken obv uurtje-factuurtje iedere zaak die ze kunnen krijgen. Dat zijn niet de beste.....

Als je doelstelling is de koop ongedaan te maken, dan is het belang kleiner dan €1500,-. Advocaten hebben een uurtarief dat start boven de €200 plus kantoorkosten. €275 is trouwens heel gebruikelijk. Als de zaak minnelijk wordt geschikt draaien beide partijen op voor hun buitengerechtelijke kosten, zijnde de kosten voor bijstand van bv een advocaat. Als de zaak niet geschikt wordt, maar je krijgt volledig gelijk van de kantonrechter, dan wijst die ook een bedrag toe aan buitengerechtelijke kosten en dat is lang niet altijd gelijk aan de kosten die jouw advocaat aan jou doorrekent. Er wordt namelijk gekeken naar jouw belang (de eis) in verhouding tot de buitengerechtelijke kosten. Als je de zaak verliest zijn de volledige kosten voor jou, inclusief de kosten van de tegenpartij!

Reken even mee (gunstigste geval): intakegesprek 1 uur. Brief advocaat naar shop 1/2 uur. 2de brief naar shop 1/2 uur. Opstellen dagvaarding 1 uur. Reistijd naar rechtbank (hangt af van jouw keuze van de advocaat en zijn afstand tot jouw keuze van kantongerecht). Zitting rechtbank (waarschijnlijk de eerder uitgelegde comparitie) 1.5 uur. Afronden zaak 1/2 uur. Totaal in het gunstigste geval: 6 uur, waarvan 1 uur reistijd mits de advocaat binnen een half uur van de rechtbank is gevestigd. Daarnaast rekenen advocaten vaak nog "inleestijd", maar die laat ik even erbuiten. De som wordt dan: 6x €225 uurtarief plus €50 kantoorkosten plus €25 reiskosten plus €75,- griffierechten maakt €1500,-. Gezien de hoogte van je eis gaat een rechter dat niet snel volledig toewijzen! Je blijft dan zelf zitten met een deel van de advocaatkosten.

Zoals eeder gememoreerd: rechters nemen consumenten in bescherming. Als jij de zaak gewoon zelf behandeld, maar je zou bv iets belangrijks vergeten, dan helpt een goede rechter je op de goede weg.

Advies: als je je niet zeker genoeg voelt om de zaak zelf te behandelen: zoek dan een kennis die je kan helpen met zowel het schrijven van de dagvaarding (concepten kun je gratis downloaden), als op de zitting.

Duhsjaak
26 november 2016, 21:56
Right, een duidelijk signaal van TS. Ook als je verder kijkt in dit draadje zal opvallen dat TS zich gesteund voelt door de gegeven adviezen.

En een duidelijk verhaal van Joost. Ik vind dit op geheel persoonlijke titel, bijOnder fijne bijdragen.

Naar mijn mening is de bedoeling van een goed functionerend forum, dat je elkaar laat profiteren van je (deel) kennis.
Mijn voorstel zou dan ook zijn dit even verder in alles rust verder te laten ontwikkelen.

Zelfs als je het - op net zo een persoonlijke titel, vermoed ik - in twijfel trekt, lijkt het mij praktisch er niet teveel doorheen te ouwehoeren.
Dat je je cv moet publiceren voordat je een medeforummer probeert te helpen, soit. De nieuwe mores kennelijk.
Maar dat je zonder dat cv alles in twijfel mag trekken? Is het vreemd dat ik dat een beetje vreemd vind?

Go go go Joost.
En TS natuurlijk.
Vriendelijke groet, Gus

Stoffel43
26 november 2016, 23:01
Dank Joost, voor het duidelijke antwoord.
Mijn ervaringen op dit gebied zijn nihil. Ik wist zelfs niet dat je zelf een aanklacht kan formuleren zonder dat je een advokaat onder de arm neemt.
Ook weet ik niet of wij in België voor zo'n zaken rechtsbijstand hebben. Voor alles wat auto en verkeer aangaat kàn je hier wel rechtsbijstand nemen in je verzekering mits meerprijs, maar hoe het zit voor geschillen buiten dit gebied weet ik het niet. Ik kan altijd eens informeren natuurlijk.
Ik was eerst niet van plan om hier echt mee door te gaan, maar hoe meer ik erover denk, hoe meer het me een goede zaak lijkt om meneer Guitarfarm eens duidelijk te maken dat hij niet moet sollen met klanten.
Eigenlijk interesseert het me zelfs op dit moment niet meer wat er precies gebeuren zal met de gitaar in kwestie. Als ze blijft zoals ze is kan ik daar mee leven (kan alleen maar leren uit dit geval). 2de Optie is dat ze op Frans z'n kosten de nodige upgrades krijgt. 3de Optie is dat ie ze terugneemt en mij m'n geld terug geeft. Het volledige bedrag aangezien hij mijn gitaren al lang verkocht heeft. Ik heb gelukkig een factuur van hem waarop de waarde staat, in mindering gebracht met de 1100€ die hij gaf voor mijn spulletjes.
Maar als ik het dus goed begrijp kan ik hem zelf een dagvaarding sturen (mits goed opgesteld). Richt ik dat enkel aan Frans? Of moet ik dat ook (met dezelfde of een andere brief of andere manier) kenbaar maken bij de rechtbank?

edit: ondertussen zal ik ook mijn verzekeringen contacteren om te horen of ik ergens rechtsbijstand heb, en uiteraard zelf ook één en ander opzoeken en navragen...

Joost de Ruig
26 november 2016, 23:11
Nee, als je er een rechtzaak van wil maken stuur je niet je dagvaarding naar Frans, maar naar een gerechtsdeurwaarder. Die zorgt dat je zaak wordt aangemeld bij de rechtbank én dat je dagvaarding persoonlijk wordt afgegeven bij Frans. Hij moet vervolgens voor een zogenaamd Repliek zorgen (een schriftelijke reactie op jouw dagvaarding). Op zijn repliek mag jij weer reageren, dat heet een Dupliek en dat geheel van correspondentie wordt aan de kantonrechter voorgelegd. Die mag beslissen de partijen uit te nodigen voor een Comparitie, en/of een Voorlopig getuigenverhoor.

Maar je mag dus wel zelf je dagvaarding opstellen. Die moet voldoen aan een bepaald vast stramien en voorzien zijn van bewijsstukken zoals nota's, foto's en documentatie die jouw stelling onderbouwd.

Zoals eerder vermeld kan je ook je dagvaarding opstellen en onder vermelding van het woord Concept wel zelf naar Frans sturen, met de vraag of hij het wil laten komen tot een rechtszaak, of alsnog met jou wil schikken.

Stoffel43
26 november 2016, 23:19
Ok, dank je. Ik heb in ieder geval documentatie genoeg. Ik heb screenshots van alles. Vanaf de eerste advertentie dij hij plaatste tot mijn berichten en de de leuke replieken die ik van hem kreeg. Ik verzamel vast alles! :sssh:

edit: Dit lijkt me wat om te starten...: https://www.consuwijzer.nl/thema/uw-recht-halen
Ik herken hier idd het verhaal van Joost.

MikeD
27 november 2016, 11:34
raadpleeg een goede Belgische advocaat (sorry, I don't give endorsements) wellicht kan je met een beroep op artikel 16 van de EEX Verordening (Brussel I herschikking) de Guitarfarm voor jouw eigen rechter dagvaarden (vorder dan ook wel meteen de zogeheten Europese Executoriale Titel !!!! dan kan je met het Belgisch vonnis dadelijk in Nederland de tenuitvoerlegging bewerkstelligen):

Artikel 16

1. De rechtsvordering die door een consument wordt ingesteld tegen de wederpartij bij de overeenkomst, kan worden gebracht hetzij voor de gerechten van de lidstaat op het grondgebied waarvan die partij woonplaats heeft, hetzij voor het gerecht van de plaats waar de consument woonplaats heeft.

Voordeel is in dat geval dat jij voor jouw eigen rechter procedeert en dat GF voor een eventuele persoonlijke verschijning van partijen bij de rechter, de rit naar jouw lokale gerecht moet maken (…….)

Houd er rekening mee dat wel Nederlands recht van toepassing zal zijn en dat kan voor de Belgische rechter een probleem opleveren.
Oneerlijke bedingen van eventueel van toepassing zijnde algemeen voorwaarden (dat die zijn overeengekomen, zal GF moeten stellen en bij betwisting bewijzen) zal de rechter ambtshalve moeten toetsen.

Waar het in de kern om gaat, is dat jij stelt dat de verkochte en geleverde zaak niet 'conform' aan de overeenkomst is; Niet 'de' zaak is die is aangeboden en die jij wilde kopen. Verkoper (ondernemer) moet in deze zaak gezien de specifieke aanprijzing nmm instaan voor zijn aanprijzingen en uit het bericht van Fender volgt dat het niet 'de' gitaar is die is aangeboden en die jij dacht te kopen.

Als je ontbinding van de overeenkomst vordert (en je zou gelijk krijgen) dan moeten de wederzijdse prestaties ongedaan worden gemaakt (ongedaanmakingsverbintenissen) . Als dat niet meer mogelijk is (bijvoorbeeld: jouw 2 ingeruilde gitaren zijn al doorverkocht) dan lost de zaak zich op in waardevergoedingen.

Nederlands recht kent ook de zogeheten gedeeltelijk ontbinding; daarmee kan je een waardecorrectie bewerkstelligen. Dat zou je (meer) subsidiair kunnen vorderen (primaire vordering: algehele ontbinding van de koopovereenkomst met teruggave van jouw 2 gitaren en € 175,00 plus jouw kosten; subsidiair algehele ontbinding met volledige waardevergoeding).

Juridisch doe-het-zelf'en daar ben ik geen voorstander van. Ook al denk je dat de rechter de leek 'helpt' de rechter kan / mag niet actief meeprocederen over de feiten en ook niet 'buiten de rechtsstrijd' (de kaders van het gevorderde) treden.

Succes.

PS: in Nederland is de procesgang doorgaans: eis instellen bij dagvaarding (dagvaarding uit laten brengen door gerechtsdeurwaarder en die vervolgens indienen bij het bevoegde gerecht) Na daarvoor verleend uitstel: Antwoord van gedaagde en dan de comparitie van partijen. Na de comparitie van partijen volgt als er niet geschikt wordt, ofwel een eindvonnis ofwel een tussenvonnis met eventuele bewijsopdrachten. Het laten nemen van Conclusies van Repliek en Dupliek geschiedt al sedert enige jaren alleen nog maar in uitzonderingsgevallen

Tupelo
27 november 2016, 14:04
Waarom mag een mod niet als botte lul reageren? Zolang het niet in rood is, is hij niet anders dan wij met z'n allen en hier zitten zat andere klootzakjes (Ikke niet natuurlijk, ik ben een nette meneer).Precies, Dirk is gewoon een botte lul, en een botte lul kan je niet verbieden een botte lul te zijn, je kan 't hem wel kwalijk nemen, maar uiteindelijk schiet je daarmee ook niets op, want het is een botte lul, dus gewoon jezelf erbij neerleggen, dat iemand wat minder als my little pony on you komt, doet je sneller de boodschappen doordringen, en ook sneller die naast je neerleggen, wanneer ze je niet aanspreken.
Botte lul verklaard, vind ik Joost zijn adviezen ook altijd wel prettig om te lezen, voor mijn botte harsen komen ze vaak juist over als authentiek.
En nu gaat ik verder lezen, of iemand niet gewoon ff langs is geweest met zijn maatjes waarmee die een weekendje weg ging, om wat recht te halen.

Joost de Ruig
27 november 2016, 14:38
Het laten nemen van Conclusies van Repliek en Dupliek geschiedt al sedert enige jaren alleen nog maar in uitzonderingsgevallen

Zo zie je maar dat ook de procesgangen evolueren. Ik heb mijn laatste zaak ongeveer 4.5 jaar geleden gevoerd en toen was dat nog standaard, wat nu kennelijk uitzondering is. Weer wat geleerd. Thanks.

Milko
28 november 2016, 14:53
Dan heb je mijn bericht niet goed gelezen. Ik zei dat er wat betreft JEMs weinig keuze was als je een vaste brug zoekt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

En waarom zouden die paar JEMS die wel een vaste brug hebben niets voor de topic starter kunnen zijn dan? Je doet alsof ik een zeilboot adviseer aan iemand die een speedboat zoekt. Weird.

Milko sluiten

Da Vinci
28 november 2016, 20:17
Gast... serieus...

Ipv nou heel hard je best te doen mij ergens op te vangen, lees het betreffende topic nou eens ff terug.
Dan zal je zien dat je het ook hier weer niet bij het goede eind heb en dat ik nergens zeg dat een JEM niet geschikt is voor TS.

Pffff....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Joost de Ruig
28 november 2016, 20:50
Volgens mij stelt TS geen Jem-vraag......

Fusion
28 november 2016, 20:54
Broodje Jem? Lekker met een McMonkeyGrip

Da Vinci
29 november 2016, 09:20
Na al die broodje aap verhalen van Milko zit ik ondertussen wel vol eigenlijk.

Milko
29 november 2016, 12:06
Gast... serieus...

Ipv nou heel hard je best te doen mij ergens op te vangen, lees het betreffende topic nou eens ff terug.
Dan zal je zien dat je het ook hier weer niet bij het goede eind heb en dat ik nergens zeg dat een JEM niet geschikt is voor TS.

Pffff....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik probeer je niet te vangen. Jij blijft maar zeiken over dat een JEM een onzinnig idee is als iemand naar een superstratje met vaste brug op zoek ik. Niet dus.

Milko sluiten.

Stoffel43
29 november 2016, 12:53
Gisteren eindelijk nog even contact gehad met Frans.
Heb hem gevraagd wat zijn plan was na mijn aangetekend schrijven. Niks dus. Hij blijft er bij dat er niks aan de hand is met de gitaar in kwestie.
Tijd voor de volgende stap...
Ik was het eerst niet van zin omdat dat toch een stap is in het onbekende. Vraag me af dat ALS het toch in mijn nadeel zou uitgesproken worden, wat me dit in het ergste geval zou kunnen kosten...

Ik zal even binnenspringen bij de juridische dienst van de stad. Blijkbaar is een eerstelijnadvies gratis. Mss kunnen zij mij overtuigen om dit wel of niet te doen.

Da Vinci
29 november 2016, 13:05
Ik probeer je niet te vangen. Jij blijft maar zeiken over dat een JEM een onzinnig idee is als iemand naar een superstratje met vaste brug op zoek ik. Niet dus.

Milko sluiten.

Ik blijf maar zeiken? Jij kan niet eens met één quote komen waar ik überhaupt zeg dat een JEM niks voor TS van overigens een compleet ander topic.

Maargoed, omdat je zelf te lui bent om terug te zoeken, problemen hebt met begrijpend lezen, graag de eikel uithangt en er blijkbaar geen probleem mee hebt structureel onwaarheden te verspreiden zal ik het één keer voor je op een rijtje zetten.


De Ibanez Steve Vai JEM gitaar. Dat geval kun je in diverse versies krijgen. Van betaalbaar tot idioot duur.

Milko sluiten.


Qua vaste brug is de keuze daar anders niet reuze...

Ik vermoed dat hier de pijn al zit, dus ik ga deze even uitleggen voor je.
Hier staat niet dat er geen JEMs met vaste brug zijn. Hier staat dat je daar niet veel keuze hebt. Dat baseer ik op het feit dat er naar mijn weten maar één JEM is met vaste brug, nl. de Ibanez Jem7EAFX. En die is alleen in 2009 geproduceerd. Ga die maar eens nieuw vinden en dan ook nog specifiek in Honk Kong...

Het vervolg...


Er zijn genoeg soortgelijke modellen van Ibanez met vaste brug. [iet over ergens anders aan sjorren en dikte snaren]


Klopt, maar dat zijn dan niet de Steve Vai JEM gitaren waar jij het over had (met DiMarzio's pups, Floyd Rose, Monkeygrip, 5 pc maple/walnut neck) maar gewoon de RG serie waar Fusion het over heeft.


Monkeygrip? Is dat dat gat waardoor het lijkt alsof iemand die honger had een hap uit de body heeft genomen? Ik zeg, kijk op de Ibanez website naar de RG serie in de wat duurdere prijsklasse. Verder zit geluid in je vingers en niet in maple, walnut en weet ik wat nog meer.

Milko sluiten.


Pfff... eerst een 'Ibanez Steve Vai JEM gitaar' adviseren (aan iemand die zegt dat een vaste brug een must is) terwijl je blijkbaar het verschil tussen een JEM en een RG niet weet en dan met zo'n dooddoener komen....

Zeg dan niks :noob:


Voor een gitarist die zijn instrument beheerst doen de verschillen tussen een JEM en een RG er inderdaad weinig toe. Noch einmal, geluid zit in je vingers.

Milko sluiten.

Dat was het wel zo'n beetje...

Dus de grote vraag blijft; waar zeg ik dat de JEM niet geschikt is?
En, hoezo blijf ik daar over zeuren?

Da Vinci
29 november 2016, 13:09
Gisteren eindelijk nog even contact gehad met Frans.
Heb hem gevraagd wat zijn plan was na mijn aangetekend schrijven. Niks dus. Hij blijft er bij dat er niks aan de hand is met de gitaar in kwestie.
Tijd voor de volgende stap...
Ik was het eerst niet van zin omdat dat toch een stap is in het onbekende. Vraag me af dat ALS het toch in mijn nadeel zou uitgesproken worden, wat me dit in het ergste geval zou kunnen kosten...

Ik zal even binnenspringen bij de juridische dienst van de stad. Blijkbaar is een eerstelijnadvies gratis. Mss kunnen zij mij overtuigen om dit wel of niet te doen.

Oke, benieuwd waar ze mee komen. De volgende stap is een belangrijke in heel het traject. Neem je je verlies, of wil je 'm een poepie laten ruiken...

Stoffel43
29 november 2016, 13:30
Ik wil 'm uiteraard een poepie laten ruiken. De vraag van 1 miljoen is alleen in hoeverre de rechter het daarmee eens zal zijn.
Het enige wat me nog enigszins tegenhoudt is dat ik het me niet kan permitteren om te verliezen en dan dus ook nog eens voor de kosten van de rechtspraak moet opdraaien.
Ik vrees dat we daar toch over een flink bedrag zullen spreken. (Met mijn portemonnee als referentie toch)

jutter
29 november 2016, 13:45
Ach, door dit topic heeft hij nog een slechtere naam gekregen. Dat zal hem meer schade dan winst brengen.

Als je het er niet bij wil laten zitten dan moet je kijken wat de eventuele kosten zijn.

arjanb01
29 november 2016, 14:03
Inderdaad. Ik ben zeer benieuwd of je doorzet. En heel dom van Frans om z'n poot stijf te houden.
Laat het goed adviseren tijdens je gratis sessie. Ik ben zeer benieuwd waar ze mee komen.

showband
29 november 2016, 14:10
heb je de beste man al eens op dit forum gewezen?
En het aantal gitaarspelende leden?

Stoffel43
29 november 2016, 14:20
heb je de beste man al eens op dit forum gewezen?
En het aantal gitaarspelende leden?

Nee, heb ik nog niet gedaan. En dat ben ik NOG niet van plan ook niet. Kan nog altijd als ik uiteindelijk toch zou passen voor de rechtspraak. Ik wil hem nog niet in mijn kaarten laten kijken en hem geen gelegenheid geven om op welke manier dan ook mijn uitspraken op dit forum tegen mij laten gebruiken.

De kans is echter vrij reëel dat hij hier al lucht van gekregen heeft...

Da Vinci
29 november 2016, 14:42
heb je de beste man al eens op dit forum gewezen?
En het aantal gitaarspelende leden?

Om eoa reden heb ik het gevoel dat hij daar niet heel erg van onder de indruk gaat zijn...

arjanb01
29 november 2016, 15:15
Het enige wat bij die jongens indruk maakt, is als je ze financieel kan plukken. Als de ts doorzet kan hem dit gaan lukken.

Joost de Ruig
29 november 2016, 16:38
Vraag me af dat ALS het toch in mijn nadeel zou uitgesproken worden, wat me dit in het ergste geval zou kunnen kosten...

Als je de zaak zelf behandeld (en dus geen juridische kosten maakt), en je wordt in het ongelijk gesteld, dan zijn kosten voor het op de rol plaatsen en het uitbrengen van de dagvaarding door de gerechtsdeurwaarder voor jou. Ik schat deze kosten tesamen op zo'n €150,-

Hiernaast kan Frans een tegeneis instellen, namelijk de door hem gemaakte kosten, bv in de vorm van juridische bijstand. Deze claim zal een rechter bij een toewijzing in zijn voordeel beoordelen. Ze moeten namelijk wel redelijk en noodzakelijk zijn. Als hij zich gaat laten vertegenwoordigen door een advocaat of rechtsbijstandverzekeraar, dan kost dat een verliezende partij al gauw tussen de 500 en 1000 euro.

Tupelo
29 november 2016, 17:08
Kweenie om hoeveel geld dat het gaat waarop je denkt recht te hebben; ik las ergens 175 als ik me niet vergis, klopt dat ?
Als ik echt een pishekel aan de vent had, dan zou ik ervoor zorgen dat ik hem op e.o.a. manier voor 175 pleurie schade berokken.
Het gaat er me dan alleen maar om dat hij geen plezier van mijn centen heeft, niet eens meer dat ik ze eens terug zal zien.
Klinkt stom, misschien macho, maar zo ben ik niet, en zo bedoel ik het ook niet.
Procederen is gedoe, bijvoorbeeld een deuk in iemands auto trappen kan ongezien, en is zo gepiept.

Fusion
29 november 2016, 17:13
Alleen dan verlaag je je tot zijn niveau, en ben je zelf (ook) strafbaar bezig. Terwijl je niet 100 % zeker weet dat ie je bewust belazerd heeft (als ik t topic goed gevolgd heb tenminste)

Oranjeaap
29 november 2016, 17:28
Kom er net achter dat ik op 10 minuten fietsen van deze "kerel" woon.

Kan iemand een TL;DR over deze meneer en zijn winkel geven? Ik heb helaas geen tijd om 20 paginas te lezen. Zie de laatste tijd wel eens coole gitaren voorbij komen op MP

Joost de Ruig
29 november 2016, 17:29
Zoals eerder genmemoreerd: we kunnen ook een keer met 10 man tegelijk bij hem gaan "sjoppen" en her en der een buisje of knopje laten verdwijnen. Don't fuck with Gitaarnet :D

Pepe
29 november 2016, 17:31
Voor Aap: Gitaar is goed maar blijkt niet helemaal te zijn wat het zou moeten zijn, meneer stopt zijn oren dicht voor klachten en nu dreigt een ambtelijke gang.
Korter kan ik het niet maken, wel leuker.

Tupelo
29 november 2016, 17:38
En mocht je nu wel besluiten om zijn tuinhuis in de fik te zetten ofzo; de kunst is daarmee niet te dreigen, het maar gewoon te doen, en daarna achter je te laten. :ok:

Pepe
29 november 2016, 17:48
Sja, jij schiet er niks mee op en hij weet niet dat jij het bent dus wat zou het.
Ik zou, als ik me genaaid voel gewoon teruggaan en stampei maken, liefst in een volle zaak. Maar ten alle tijde volhouden dat "wij" er wel uitkomen dus volgende week kom je weer langs.
Maar dat is ook niet voor iedereen natuurijk.

Stoffel43
29 november 2016, 18:14
Kom er net achter dat ik op 10 minuten fietsen van deze "kerel" woon.

Kan iemand een TL;DR over deze meneer en zijn winkel geven? Ik heb helaas geen tijd om 20 paginas te lezen. Zie de laatste tijd wel eens coole gitaren voorbij komen op MP

Het gaat om een Fender 60th anniversary strat diamond edition in een unieke kleur waarvan er maar 150 gemaakt zijn.
Thuisgekomen het ding uit elkaar geschroefd om eens goed onder handen te nemen, blijkt het te gaan om een herspoten body en een slagplaat met load uit een goedkope serie. Werd ondertussen bevestigd door Fender zelf.
Waarde zakt in mijn ogen zo'n 400 à 500€.
Omdat ik veel te braaf ben en het om een ruil ging met opleg van 175€ stelde ik mij eerst al tevreden met teruggave van de 175€ zodat ik er andere pups in kon zetten.
Des te langer ik erover denk, en des te meer berichten er over en weer gaan, des te meer vastberaden ik ben om de koop ongedaan te laten maken.
In't heel kort: De verkoper heeft mij dus bedrogen en is niet geneigd dit op te lossen, integendeel, hij schoffeert me dan nog een beetje ook...

Waarschuwing: de leuke gitaren die hij heeft zijn niet wat ze lijken te zijn! De man is niet vies van bedrog!

Edit: ik ben ook blijkbaar niet de enige die er iets mee aan de hand had.

Tupelo
29 november 2016, 18:51
Ach.
Zijn advertising opzich doet mij altijd vreemd aan.
Maar dat is niet illegaal.
Ding is wel dat al zijn gitaren kennelijk heel bijzonder zijn. :dontgeti:
Zo worden ze aangeprezen.
Commericieel talent ofzo.
Bij mij gaan daarbij in beginsel al alle alarmbellen af.
Hoe meer iemand loopt te neuzelen over hoe speciaal iets is, hoe minder trek ik erin krijg.
Ik laat mezelf niet graag overtuigen, ik weet wat ik wil, en ik weet welke prijs ik ervoor wil betalen, max.
Moet ik bij zeggen, dat ik het type sukkel ben dat nog best eens een klein beetje teveel betaalt eigenlijk.
Gewoon omdat het me niet kan schelen, wanneer ik iets wil hebben.
Keerzijde is dus dat een irritante verkoper voor mij voldoende is om de boel af te blazen, en die guitarfarm adds ademen gewoon irritatie uit, enkel irritatie (lees: koop mij maar niet !!)
En ik zie allerlei gitaren die ik vroegah in winkels zag hangen, aan de straatstenen niet te slijten voor jaren (Gibson U2 bv) voor prijzen soms tot tegen 3* wat mijn gut sense vertelt dat ze waard zijn.
Maar dat alles is nog geen oplichting.

Tupelo
29 november 2016, 19:00
Heb ik op de markt ook.
Vind ik de gozer irritant, en zijn buurman heeft rood fruit 0.50 euro p/100 gram duurder, maar maakt op mij een sympathieke indruk ?
Gaat ik wel ff naar de buurman.
Weinig zakelijk in dezen.

Tupelo
29 november 2016, 19:02
Jouw gut feelin' was ook right, je hebt je laten afleiden door haast, plannen, en gezeur over een koffer enzo.

Erik de Perik
29 november 2016, 19:18
In Apeldoorn staan ook alleen maar speciale auto's te koop en ik gok dat die Frans een beetje dat type handelaar is.

Erik de Perik
29 november 2016, 19:20
Heb ik op de markt ook.
Vind ik de gozer irritant, en zijn buurman heeft rood fruit 0.50 euro p/100 gram duurder, maar maakt op mij een sympathieke indruk ?
Gaat ik wel ff naar de buurman.
Weinig zakelijk in dezen.

Vind ik heel normaal hoor, als ik ergens tevreden klant ben, dan kijk ik verder dan de prijs alleen.

Stoffel43
29 november 2016, 19:56
Jouw gut feelin' was ook right, je hebt je laten afleiden door haast, plannen, en gezeur over een koffer enzo.

Ik vrees dat je daar volkomen gelijk hebt... 😞

Oranjeaap
29 november 2016, 22:31
Voor Aap: Gitaar is goed maar blijkt niet helemaal te zijn wat het zou moeten zijn, meneer stopt zijn oren dicht voor klachten en nu dreigt een ambtelijke gang.
Korter kan ik het niet maken, wel leuker.

Thanks. Bijna alles duurder dan ik er voor over zou hebben. Toch had hij laatst een leuke Gibson voor echt een goede prijs (was niets mis mee geloof ik). Maar als ik het zo hoor laat ik het bezoekje wat ik gepland had maar achterwege.

Da Vinci
29 november 2016, 23:06
Toch had hij laatst een leuke Gibson voor echt een goede prijs (was niets mis mee geloof ik).

Een kapot horloge staat ook twee keer per dag goed ;)



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
30 november 2016, 06:11
Niemand moet daar meer komen, lost het probleem zich vanzelf op en is hij binnen een halfjaartje failliet. Muziek zaken kun je makkelijk met z'n allen de nek omdraaien door er gewoon niet meer naartoe te gaan.

Stoffel43
30 november 2016, 08:38
@oranjeaap: zeg, ik heb voor deze strat 2 gitaren ingeruild. Toen ik hem de eerste keer na de koop contacteerde vroeg ik hem of we de ruil/koop konden terugdraaien. Zou niet gaan, want de ingeruilde gitaren zouden reeds verkocht zijn geweest.
Gek, vond ik, want een kwartiertje van te voren stonden ze nog te koop op MP en op zijn site. Toen plots na mijn contact verdwenen ze daar ook...
Heb je geen zin om eens onopvallend te gaan kijken of ze er niet nog hangen?

Stoffel43
30 november 2016, 10:04
Toch had hij laatst een leuke Gibson voor echt een goede prijs (was niets mis mee geloof ik).

Als je de SG standard 2014 bedoelt kan ik je bevestigen dat er niets mis mee was, tenminste als ie er achteraf niet aan gefoeterd heeft...

Milko
30 november 2016, 12:32
Ik blijf maar zeiken? Jij kan niet eens met één quote komen waar ik überhaupt zeg dat een JEM niks voor TS van overigens een compleet ander topic.

Maargoed, omdat je zelf te lui bent om terug te zoeken, problemen hebt met begrijpend lezen, graag de eikel uithangt en er blijkbaar geen probleem mee hebt structureel onwaarheden te verspreiden zal ik het één keer voor je op een rijtje zetten.





Ik vermoed dat hier de pijn al zit, dus ik ga deze even uitleggen voor je.
Hier staat niet dat er geen JEMs met vaste brug zijn. Hier staat dat je daar niet veel keuze hebt. Dat baseer ik op het feit dat er naar mijn weten maar één JEM is met vaste brug, nl. de Ibanez Jem7EAFX. En die is alleen in 2009 geproduceerd. Ga die maar eens nieuw vinden en dan ook nog specifiek in Honk Kong...

Het vervolg...











Dat was het wel zo'n beetje...

Dus de grote vraag blijft; waar zeg ik dat de JEM niet geschikt is?
En, hoezo blijf ik daar over zeuren?
Als je zelf niet ziet dat je zit te zeiken wat kan ik dan nog zeggen. Je was deze nog vergeten(?).


Enig korreltje zout is altijd aan te raden natuurlijk. We zitten hier niet op juristennet.nl. En dan nog.., ook op gitaarnet.nl wordt gewoon een Jem geadviseerd aan iemand die een gitaar met vaste brug zoekt.

Maargoed, TS stelt een vraag en men gaat daarop reageren. Beetje het idee van een forum, zegmaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Op een ander topic, dit topic, zit je ook nog door te eikelen over die JEM terwijl dat gezeik toch wel klaar was. Je zit op dit topic ook nog tegen een moderator te schoppen. Of die moderator echt zo bot is als mensen hier zeggen kan ik nog niet beoordelen. Ik durf al wel te zeggen dat jij een irritant ventje bent.
Milko sluiten.

Joost de Ruig
30 november 2016, 14:09
Milko & Da Vinci kunnen beter even pb'en ipv bakkeleijen over een onderwerp dat niets met dit topic te maken heeft.

Fusion
30 november 2016, 14:22
Ik denk dat ze beter hier door gaan, maar t topic breder trekken naar carnivorisme en religie!


;)

arjanb01
30 november 2016, 14:51
Dit soort nagelvijltjes gooien tussen die dames doen ze maar vis pb.
Ik ben veel benieuwder of de ts z'n rechtszaak doorzet.

Stoffel43
30 november 2016, 15:14
Ben net terug van het justitiehuis hier in Turnhout.

Eerste advies ingewonnen, maar helaas krijg ik daar te horen wat iedereen al kan vermoeden: als de koop in België was gesloten zou ik zeker een goeie zaak hebben. Helaas werd de koop gesloten in NL gesloten en gelden daar andere regeltjes. Dus best aldaar informatie inwinnen.

Volgende stap is mijn afspraak volgende week in de rechtswinkel in Tilburg.

Wordt vervolgd......

arjanb01
30 november 2016, 15:32
Succes man!
Ik zie trouwens voor bijna 5k een cunetto strat bij hem staan. Zou hij daarmee gerommeld hebben?
Zou wel hilarisch zijn als er highway one elektronica inzit 😂

Stoffel43
30 november 2016, 15:52
Arjan, hij heeft verschillende cunetto's en andere gitaren van 3k en meer hangen en staan in z'n woonst. Of die origineel zijn, daar spreek ik me niet over uit, maar wel grappig vind ik dat zijn labrador tussen deze soms bijna letterlijk gestapelde pareltjes rondloopt met wapperende staart. Toen ik bij hem was liep ie tot 3x toe tegen een gitaar aan waarbij ik telkens zelf m'n hart vast hield.
Alsof het 'm zelfs niet kon schelen als er zo'n ding tegen de vlakte zou knallen.

arjanb01
30 november 2016, 16:05
Wat een hilarische winkel. Filmpje op YouTube zetten en ik pis in m'n broek van het lachen.
Ikvraag mij af waar hij z'n gitaren inkoopt. Als wederverkoper zou ik zo'n gast verbieden zulke gitaren te verhandelen.

Stoffel43
30 november 2016, 16:21
Wat een hilarische winkel. Filmpje op YouTube zetten en ik pis in m'n broek van het lachen.
Ikvraag mij af waar hij z'n gitaren inkoopt. Als wederverkoper zou ik zo'n gast verbieden zulke gitaren te verhandelen.


Da's een goeie vraag....
Daarbij, winkel is veel gezegd. Je hebt meer het idee dat je door z'n overvol gestouwde living loopt.

pluksnaar
1 december 2016, 13:36
Ook ik ben van 't voorjaar bij de Guitarfarm geweest en mij vielen meteen 5 dingen op: dikke Tesla voor de deur (100k), extreem shabby en onprofessioneel, overdreven joviaal (why, tell me why? Gedraag je toch naturel), totaal geen verstand van datgene waarmee hij bezig is en goede koffie. Uiteindelijk ben ik er ca. € 200,- op vooruit gegaan (verkoop van mijn ocassion, gitaar werd zeer mooi gevonden...). Grappig detail: ik wees hem bij de deal op de minpuntjes v. mijn gitaar, hij zou die verhelpen en wie schetst mijn verbazing (foto's MP): geen barst aan gedaan. Ik heb zelf 20 jaar in de muziekbusiness gezeten en ik kan je vertellen dat de onwetendheid v.d. gemiddelde klant maximaal te gelde wordt gemaakt. Gaat trouwens op voor elke branche, dus menschen let op uwen zaak!

arjanb01
1 december 2016, 13:52
Die tesla zegt niks, die kan geleast zijn. Joviaal is niks mis mee, zolang hij zakelijk netjes is en daar schort het bij hem aan.
Hij is gewoon een ordinaire handelaar, die probeert zoveel mogelijk gitaren te verkopen. Wel hilarisch zijn de jubelende recensies over z'n zaak op z'n website. Die kunnen gewoon niet van klanten komen.
Ik zal er in ieder geval nooit een stop over die drempel zetten.

Kim Wilson
1 december 2016, 14:00
Dat overdreven joviale is dus, net als die 'goeie recensies', een rookgordijn. Een verkooptrucje om de aandacht af te leiden van hetgeen verkocht wordt. Als je goeie handel hebt en eerlijk bent, hoef je niet zo ontzettend je best te doen om vriendelijk over te komen. Ben je dat wel, heb je blijkbaar iets te compenseren. Natuurlijk moet je als handelaar vriendelijk zijn, maar je voelt wel aan of het echt is of niet.

pluksnaar
1 december 2016, 14:05
Die tesla zegt niks, die kan geleast zijn. Joviaal is niks mis mee, zolang hij zakelijk netjes is en daar schort het bij hem aan.

Nope, Tesla eigendom (trots) en die nwe. Tesla ook al besteld. Naspeuring Kamer van Koophandel: geliëerd aan veel bedrijven en bedrijfjes (vastgoed, Bo-El, groothandel muziekinstrumenten), was/is kok van beroep en heeft voor elektromonteur geleerd. Boeiend allemaal, niet dan...?

arjanb01
1 december 2016, 14:09
Dan weet je in ieder geval 1 ding zeker, passie voor datgene wat hij doet heeft hij niet. Hij handelt in alles wat los en vast zit en wat geld oplevert. Tsja....

Tupelo
1 december 2016, 17:35
Wat de Tesla betreft.
Recent voor een redelijk rijke Griekse familie gewerkt.
Niet alles koosjer, maar daaraan kan ik niets doen.
Anyhoe.
Lui zaten regelmatig in Griekenland.
Daarover mocht ik niets zeggen tegen de gasten, die zouden jaloers kunnen zijn.
Dus zat men in Griekenland, dan was men ziek, begrijp je ?
Wagenpark ?
Zo verspreid over verschillende familieleden (ook met rijbewijs issues en schulden te maken -want de één is rijk, de ander is arm, de één heeft geen centen hier, wel daar, en andersom).
Gloednieuwe Golf, Gloednieuwe BMW5 serie, Opel OPC nog wat, maar hoe verschijnt men bij het restaurant op een werkdag ?
In een oude Opel Zafira, Fiat Multipla of Corsa, want de gasten willen niet zien dat je er goed van vreet.
Ik heb dat een beetje weggehoond.
Zij een geintje maken met mij, ik met hen.
Blijkt dat ze gelijk hebben gehad.
Tesla's voor de deur zijn not done. :D

Tupelo
1 december 2016, 17:36
Dan weet je in ieder geval 1 ding zeker, passie voor datgene wat hij doet heeft hij niet. Hij handelt in alles wat los en vast zit en wat geld oplevert. Tsja....
Moahhh niets mis met een ouwerwetsche koppenteller (mag dat wel), 't is kennelijk gewoon een kloothommel, dat staat los van de handel opzich, vind ik. :)

Duhsjaak
1 december 2016, 17:38
Passie? Da's behoorlijk overrated.
Handel vinnik niet veel mee mis. En ik gun een ander graag een boterham.
Maar zowel de wet als de opvattingen over netjes je zaak runnen, stellen centraal dat je je allebei senang/helemaal OK voelt bij de deal.

En daaraan lijkt het nu een bladzijde of 24 te schorten. Of overdrijf ik?
Vriendelijke groet, Gus



Sorry Tuup

Stoffel43
1 december 2016, 18:50
Uiteindelijk ben ik er ca. € 200,- op vooruit gegaan (verkoop van mijn ocassion, gitaar werd zeer mooi gevonden...). Grappig detail: ik wees hem bij de deal op de minpuntjes v. mijn gitaar, hij zou die verhelpen en wie schetst mijn verbazing (foto's MP): geen barst aan gedaan. Ik heb zelf 20 jaar in de muziekbusiness gezeten en ik kan je vertellen dat de onwetendheid v.d. gemiddelde klant maximaal te gelde wordt gemaakt.

Geen barst aan gedaan? Weet je wel zeker dat hij er niks goeds vanaf heeft gehaald om te vervangen door mindere kwaliteitsonderdelen? 🙈

Ik heb zo bv gezien dat de gibson sg die ik heb ingeleverd met grover tuners erop en de originele min-e-tune erbij netjes herwerkt werd. Eens op de site te koop waren de grovers er af en stonden er gibson tuners op.
Op zich niks mis mee, maar het wijst er wel weer op dat ie elke cent weet te vinden!

De jovialiteit keert snel wanneer je iets aan de hand hebt. Dat kan ik je ook wel vertellen!

Stoffel43
1 december 2016, 18:53
Handel vinnik niet veel mee mis. En ik gun een ander graag een boterham.
Maar zowel de wet als de opvattingen over netjes je zaak runnen, stellen centraal dat je je allebei senang/helemaal OK voelt bij de deal.

En daaraan lijkt het nu een bladzijde of 24 te schorten. Of overdrijf ik?

Nee, Gus, je drijft helemaal niet over!

En wat die boterham betreft, die heb ik hem al gegund hoor. Ook zonder dat ie me in de zeik heeft gezet.

Baker
1 december 2016, 22:35
Is hier vlakbij, ff de pont over, twee keer gas geven, de brug over en weer twee keer gas geven en dan ben ik er.
Reed er vorige week langs en zag een groot spandoek: The Guitarfarm.
Wat leuk, maar eens een keer bij langs dacht ik. En dan lees ik nu dit topic. Tamelijk hilarisch.
Maar, ik ga sowieso wel een keer kijken. Toch benieuwd.

arjanb01
2 december 2016, 06:14
Kogelvrij vest mee en doorgeladen pistool niet vergeten. Deze boef moet je strak aanpakken😂

Stoffel43
2 december 2016, 09:23
Kogelvrij vest mee en doorgeladen pistool niet vergeten. Deze boef moet je strak aanpakken😂

Maar nee, da's niet nodig hoor. Zolang je nog niks gekocht hebt krijg je nog een lekker bakje koffie! 😜
Trouwens, hij heeft zelf een geweer in z'n keukentje staan. We hebben er nog om gelachen: "Dat is zeker voor vervelende klanten??" Wie dacht toen dat ik er zelf zo ééntje zou zijn?

Milko
5 december 2016, 15:46
Al dat juridische gezeik. Als iemand zich belazerd voelt door een verkoper gewoon zijn vrouw versieren. Even lekker van bil gaan en de vrijpartij opnemen. Daarna de opname naar hem opsturen.

Milko sluiten.

Tupelo
5 december 2016, 15:50
Weet jij veel of hij een vrouw heeft ?
Voor je het weet sta je voor de opgave zijn vent een beurt te geven, en waar sta je dan ?

Milko
5 december 2016, 15:54
Daar heb je zeker een punt Tupelo. Daar had ik niet aan gedacht.

Milko sluiten.