PDA

View Full Version : More than Words (Extreme) fingerstyle



Harald
14 november 2016, 16:29
https://www.youtube.com/watch?v=W764t6kNQ7Q

More than words, maar dan zonder woorden. Bloedmooie compositie. Die hele cd was trouwens erg goed. Maar Get the funk out als solo-arrangement zou wel iets meer dan een uitdaging zijn :D

Excuses voor het niet helemaal synchroon (of helemaal niet) lopen van één van de overlays. Bummer!

Los daarvan, Enjoy!

Joost de Ruig
14 november 2016, 16:52
Hij is weer tof Harald en ik denk dat Nuno ook wel instemmend zal knikken. Ik vind hem altijd wat onderschat als het op gitaristen aankomt. Hoewel ik niet van de zware metaal ben, ben ik meestal wel onder de indruk van zijn spel.

Ernest01
14 november 2016, 18:54
Weer gespeeld als een pro. En wat lijkt het weer makkelijk.....
Een eigen arrangement ook ?

woldhek
14 november 2016, 19:05
Geweldig Harald. Ben er toevallig ook mee bezig, maar dan natuurlijk zonder melodielijn.
Klopt het dat je je pink niet gebruikt en met de duim de 3 laagste snaren?
Dat had ik me ook aangeleerd en stond op het punt om de pink er weer bij te gebruiken.
Leek me achteraf logisch i.v.m. efficiënter, maar valt tegen om het af te leren.
Waarom gebruik jij de pink niet? Of zie ik het niet goed?

Verstuurd vanaf mijn GT-P5110 met Tapatalk

Duhsjaak
14 november 2016, 21:46
Ik moet ergens nog de live uitvoering hebben. Live in de haven van Amsterdam.
Mijn encounter met de gasten de reden waarom ik een bepaalde gitaar heb gekocht.
En een wereldnummer.
't Wordt lastig om dat te evenaren.
En daarom ga ik m eerst nog eens een aantal keer draaien.
Soms groeit iets.

Wordt vervolgd......
O ja, moedig hoor, om zoiets aan te pakken.

Vriendelijke groet, Gus

Harald
14 november 2016, 22:30
Thanks!

Yes, eigen arrangement. Het idee van de tremolo heb ik geleend van Michael Chapdelaine. Het tapping stukje is redelijk conform het origineel.

@Woldhek, ik neem aan dat je het over de pink van de aanslaghand hebt? Bij dit nummer zie ik geen reden waarom je die zou willen gebruiken. Ook niet in de originele begeleiding voorzover ik die ken. De wijsvinger, middelvinger en ringvinger werken voornamelijk als één groepje hier.

Bij hybrid picking deed ik dat ook vaak met de pink, omdat de wijsvinger dan het plectrum vasthoudt. Heel soms kan het bij normaal tokkelen handig zijn de pink mee te nemen. Maar niet vaak. Het is hoe dan ook lastig met de pink dezelfde sound te krijgen als met de andere vingers. Die dingen zijn net lontjes. Al snel te kort...

Stoffel43
14 november 2016, 23:35
Heel mooi gespeeld. Ik wordt er helemaal stil van... knap!

Harald
15 november 2016, 07:29
Dank je :)

Tabula Rasa
15 november 2016, 07:50
Mijn zoontje van 7: die heeft vroeger echt heel lang op gitaarlessen gezeten. Misschien zit ie er nog steeds wel op.


Mooi compliment!


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Joost de Ruig
15 november 2016, 10:19
TR jr plus 1 :D

Harald
15 november 2016, 11:11
Zou ik niet moeten zeggen, aangezien ik les geef... ik heb slechts twee jaar op gitaarles gezeten, omdat dat moest. Anders kreeg ik geen elektrische gitaar. Had een jaar zelf geklooid, daarvoor.

En om nu te zeggen dat ik veel opgepikt heb op die lessen, valt ook wel mee. Waarbij ik van de ongediplomeerde eerste leraar uiteindelijk meer geleerd heb dan het tweede jaar, van de gediplomeerde leraar. Maar goed, als ik toen al had geweten dat een aantal van mijn favorieten zwaar schatplichtig waren aan Chet Atkins had ik hem daarover kunnen door zagen. Dat had vast nuttige dingen opgeleverd. Hij gaf elektrisch les omdat hij de enige was op de muziekschool in Kerkrade, die een elektrische gitaar had. Een mooie Gretch. Hij was een Chet Atkins liefhebber, en deed dat geloof ik best goed. Two hand tapping zaten wij aan hem uit te leggen :D

Enne, bedankt :) Overigens had ik dit arrangement wel nog eens onder handen genomen naar aanleiding van de masterclass (eigenlijk meer een workshop) met Tommy Emmanuel in Amsterdam dit jaar. Heb ik zo af en toe toch nog wel een beetje les :)

Joost de Ruig
15 november 2016, 11:21
Oooohhhhh, les van Tommy himself. Tja, dan zou ik dit ook vrolijk uit de losse pols wegspelen daarna :D

Kim Wilson
15 november 2016, 11:27
Zelfeducatie is toch ook een soort les? ;)

Tabula Rasa
15 november 2016, 11:27
Ja, zo kan ik het ook.


:cool:


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Jedeel
15 november 2016, 15:50
Mooi gespeeld en zeer zeker ook een mooi arrangement, Harald!!!

Fusion
15 november 2016, 16:17
Lekker gespeeld. Dus ondanks dat ik mijn buik vol heb van mid-tempo-fingerstyle-arrangementen-van-bekende-nummers-met-verplichte-percussie-claps-het-hele-nummer-door :D zeg ik: sjappoooooo. Goed gedaan. Mooi arrangement ook. Gaat je beter af dan shredden hehe.

Harald
15 november 2016, 16:40
Thanks! Nuno kon zich op het einde toch niet inhouden ;) Overigens zouden ze wel eens gelijk gehad kunnen hebben om dat eindje in de single versie er uit te knippen. Had zomaar mensen kunnen afschrikken. Om van het idiote uitfaden tijdens gitaarsolo's op de radio nog maar te zwijgen.

Vraag me nu trouwens af, volgens mij was Get the funk out toch eerder uitgebracht als single, voor More than Words? (weet vrij zeker dat dat het eerste was wat ik van de band hoorde) Had iedereen toch gewaarschuwd moeten zijn eigenlijk :D

schizo910
16 november 2016, 11:57
Getverpillekes da's lekker!

Harald
16 november 2016, 17:03
Thanks Schizo!