PDA

View Full Version : Wie speelt er hier via hoofdtelefoon?



Phyrexian
28 juli 2003, 17:07
Hi there dudes and dudettes,

effe een klein vraagje voor jullie: wie speelt er hier thuis met een hoofdtelefoon?

Thuis moet ik vaak met de hoofdtelefoon spelen omdat ik anders voor te veel geluidsoverlast zorg ;) You know this issue I guess...

Ik weet dat Line 6 POD's, Behringer V-Amp's en Korg Pandora's de beste resultaten geven qua headphone geluidjes, maar waar spelen jullie concreet op? Hoe tevreden ben je er mee? Ik ben vooral benieuwd naar high-sounds door een koptelefoon?

Ok, I go first:

• Marshall Valvestate VS65R met headphones in de daar voor bestemde jack: slechte sound, onbeschrijfbaar, maar het klinkt niet goed.

• Korg Bass Pandora, klinkt héél goed, alléén een beetje te stil met momenten.

Harry
28 juli 2003, 17:13
ik speel gewoon onversterkt, geen gekloot met allerlei dure troep, en geen gejengel in je oor.

Mithrandir
28 juli 2003, 17:18
Speel heel af en toe met hoofdtelefoon. Soms door mijn digitech rp300 af en toe door mijn guitarport, want dan kan ik ook gewoon s' nachts opnemen. Het klinkt allebei goed genoeg om te oefenen, de rp300 klinkt alleen wat zacht.

Barret Wallace
28 juli 2003, 18:16
no headphones for me

ik ben dan altijd bang dat mensen stiekum iets doen bij me want dan hoor ik toch niks :-?

Budino
28 juli 2003, 18:34
ik gebruik redelijk een Sennheiser-HD210 op een Roland Cube15 klinkt opzich nog erg redelijk



Greetz Budino 8-)

BLOK182
28 juli 2003, 18:45
Heb ooit eens een koptelefoon op mun Nomad gedaan, klonk dus echt nergens naar.

Mithrandir
28 juli 2003, 18:58
no headphones for me

ik ben dan altijd bang dat mensen stiekum iets doen bij me want dan hoor ik toch niks :-?
Dat je zusje (als je die hebt) ineens achter je staat met een keukenmes ofzo :S

sash
28 juli 2003, 19:05
Ik speel ook nooit met koptelefoon. Klinkt vaak echt nergens naar. Gewoon lekker onversterkt op de bank ofzo.

Ic3gl0vE
28 juli 2003, 19:05
mocht het voorkomen dat ik met koptelefoon speel, dan over m'n Gt3. Die kun je instellen op line/headphones en dan is het geluid acceptabel te maken. M'n H&K klinkt niet zo fijn met koptelefoon, veel te steriel. Maar eigenlijk speel ik onversterkt of gewoon helemaal niet als het teveel overlast bezorg.
Ik heb trouwens een Senheisser HD500 koptelefoon. Klank is subliem hoor, maar ik vind de combinatie van gitaar en koptelefoon gewoon niet echt goed.

Swan
28 juli 2003, 20:03
ik speel niet concreet

Barret Wallace
28 juli 2003, 21:02
no headphones for me

ik ben dan altijd bang dat mensen stiekum iets doen bij me want dan hoor ik toch niks :-?
Dat je zusje (als je die hebt) ineens achter je staat met een keukenmes ofzo :S
nah het is meestal snachts als ik een headphone nodig heb

dan denk ik meestal dat die enge zombie ofzo achter me staat :oops:

ik speel daarom ook gewoon onversterkt voor de tv ofzo.. :)

alhambra
28 juli 2003, 21:38
He Wallage wat lul je nu man je kan je eigen niet eens zien het donker hoe moet iemand jou dan vinden.

Barret Wallace
28 juli 2003, 21:55
hehe

Ik speel met het licht aan.

i just don't like it when i can't hear the potential danger around me, that's all.. :-(

Bouke
28 juli 2003, 22:26
Hey,

Ik speel thuis meestal met headphones over de Xt en dat is erg oke!

Bouke

ijff
28 juli 2003, 22:57
Ik speel thuis vrij vaak via een hoofdtelefoon. Setup is:
Koch Pedaltone in een Boss GT-6, en via de digital out naar m'n PC, en daar dan al dan niet een hoofdtelefoon op.
Ik gebruik de speakersim van de Koch, en de GT-6 alleen voor effecten.
Briljant geluid!!!
Ik moet alleen nog eens een goede hoofdtelefoon kopen... die ik nu heb mist veel te veel laag..

Wilson
28 juli 2003, 23:39
ik speel gewoon fijn op mn western!

Phyrexian
29 juli 2003, 09:42
thanks guys

Timmer
29 juli 2003, 23:33
Heeee

ik speel wel eens over mijn ZOOM 606 met koptelefoon en ik moet zeggen dat het geluid me ERG tegenvalt. Als ik die zoom inplug op mijn goedkope shitamp dan doet ie wat ie moet doen (voor zover je dat redelijkerwijs mag verwachten) maar, ehh, koptelefoon klinkt niet echt goed ofzo. Misschien dat ik wat meer met de EQ moet rommelen (gebruik normaal zowel versterker eq als de zoom eq) en dan is het geluid, ehm, acceptabel.

Clean gaat nog wel (vooral met wat chorus oid), maar de distortion vind ik echt onder de maat. Hoewel, alles went natuurlijk, bruikbaar is het wel. Ben binnenkort waarschijnlijk (tijdelijk) veroordeeld tot koptelefoon gebruik (moet eens een betere gaan aanschaffen misschien) dus dan kan ik er misschien wat meer aan gaan werken. Anders pingel ik meestal onversterkt laat op de avond, maar dat is natuurlijk niet de ultieme manier om allerlei mooie scheurende riffs te verzinnen :chicken:

Misschien is die ZOOM uit huis trappen wel de beste oplossing :)

alhambra
30 juli 2003, 08:51
Ik speel thuis vrij vaak via een hoofdtelefoon. Setup is:
Koch Pedaltone in een Boss GT-6, en via de digital out naar m'n PC, en daar dan al dan niet een hoofdtelefoon op.
Ik gebruik de speakersim van de Koch, en de GT-6 alleen voor effecten.
Briljant geluid!!!
Ik moet alleen nog eens een goede hoofdtelefoon kopen... die ik nu heb mist veel te veel laag..

?????????????????????????????????????????????????? ?????

Briljant geluid ?????????????????????????

IK MOET ALLEEN NOG EENSEEN GOEDE HOOFDTELEFOON KOPEN.

Ziet eruit als een typisch HC review de hemel in prijzen maar zelf zeggen dat je het geluid niet goed kan horen :-D :-D :-D .

Maar goed ik begrijp dat je briljant bedoelt als je niet met koptelefoon speelt.