PDA

View Full Version : Intonatie probleem



JVGM-music
13 november 2016, 23:32
Juist, een probleem dus. Een halsje van een Fernandes strat op een marina Strat body. En eigenlijk is deze combinatie net wat te kort...ik krijg de E en A snaar niet geïntoneerd omdat de zadels geen ruimte meer hebben om nog verder naar achter te gaan.
Oplossing is simpel een langere brugplaat of kortere zadels.
Nu kan ik die 2 zadels natuurlijk best nog een millimetertje afvijlen maar waarschijnlijk zijn er ook wel kortere zadeltjes te koop of een wat langere brugplaat?
Maar waar zijn die te koop want waar ik ook kijk, maten van de onderdelen zijn niet te vinden.
Suggesties?

MartinL
13 november 2016, 23:35
Gaten van trem opvullen?, en verplaatsen?

JVGM-music
13 november 2016, 23:52
Dat is ook een mogelijkheid maar mijn handigheid met hout is slecht. Ik zal als ik dit doe waarschijnlijk de boel onherstelbaar slopen.

fred dons
14 november 2016, 20:20
je hebt de veertjes voor de zadels al verwijderd?

fred dons
14 november 2016, 20:27
nog even gekeken bij de wilkinson vsv (gotoh) kunnen de zadels een stuk verder naar achter dan op een normale vintage trem,
kost wat maar dan heb je wel de beste vintage trem

http://www.bilder.awm-guitars.de/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=116&g2_serialNumber=2

Duhsjaak
14 november 2016, 22:03
nog even gekeken bij de wilkinson vsv (gotoh) kunnen de zadels een stuk verder naar achter dan op een normale vintage trem,
kost wat maar dan heb je wel de beste vintage trem

http://www.bilder.awm-guitars.de/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=116&g2_serialNumber=2

Dit is een bijzonder handige suggestie.
Voor een vriendje heb ik dit probleem opgelost, door een reepje hout te (eerst proberen, bij succes te lijmen) tussen de onderkant van de hals en de onderste kant van de neck pocket. Hierdoor kwam de hals een 2.5 MM verder van de kam te staan. Wat ik heb gebruikt is een stukje hout om verf mee te roeren. (Ik denk dat ik word geroyeerd als GN lid....)

Schroefgaten in de body uitgevijld, waardoor de gaten in de hals gewoon gebruikt konden blijven.

Hoop dat ik dit zo beschrijf, dat je snapt wat ik bedoel.
Eventueel een PM?
Vriendelijke groet, Gus

JVGM-music
14 november 2016, 23:39
Hmmm...dat ga ik eens uitzoeken.

Tabula Rasa
15 november 2016, 06:29
Dit is een bijzonder handige suggestie.
Voor een vriendje heb ik dit probleem opgelost, door een reepje hout te (eerst proberen, bij succes te lijmen) tussen de onderkant van de hals en de onderste kant van de neck pocket. Hierdoor kwam de hals een 2.5 MM verder van de kam te staan. Wat ik heb gebruikt is een stukje hout om verf mee te roeren. (Ik denk dat ik word geroyeerd als GN lid....)

Schroefgaten in de body uitgevijld, waardoor de gaten in de hals gewoon gebruikt konden blijven.

Hoop dat ik dit zo beschrijf, dat je snapt wat ik bedoel.
Eventueel een PM?
Vriendelijke groet, Gus
Geniaal Gus! Als het maar werkt. Zeker met een hals met 22 frets een mooie snelle oplossing.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Napoje
15 november 2016, 13:58
Ik heb het ooit opgelost door individuele tele brugzadels te gebruiken. Die kunnen verder naar achter

Napoje
15 november 2016, 14:01
http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/A~8AAOSwxH1UE68a/$_1.JPG?set_id=880000500F