PDA

View Full Version : Nexi



Tabula Rasa
9 november 2016, 19:19
http://www.guitarworld.com/gear-news-effects/nexi-offers-solution-guitar-pedalboard-troubles/30157

Redelijk geniaal bedacht. Mooie Lego achtige opzet. scheelt een hooo geklooi en het ziet er erg solide uit. Hoop van harte dat het aanslaat, maar denk dat het helaas helemaal niets gaat doen bij de conservatieve gitaristen.




Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

lindstrom
9 november 2016, 19:33
conservatieve gitaristen.

Pleonasme?

Ontopic, ik vind het helemaal niets. dan zit je gelijk vast aan pedalen van dat merk terwijl ik zo graag juist van alles door elkaar heen wil kunnen gebruiken.

D3nnis
9 november 2016, 20:22
Mooi systeem!
Maar dan zouden er inderdaad meer merken via dezelfde manier pedalen moeten uitbrengen, anders hadden ze net zo goed een multi fx kunnen bouwen.

the sure thing
9 november 2016, 20:54
Sjesus. Wat een kutsysteem. Het dwingt je tot het gebruik van één merk. Het is eigenlijk één multi-fx met de illusie van "losse pedaaltjes".


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

BorisA
9 november 2016, 22:57
Super concept in mijn ogen, met heel wat leuke standaard features!

Aangezien de kans erg groot is dat de makers (Nederlandse firma) hier meelezen, enkele tips/vragen:
- hoe 'vast' zitten de pedalen? Kan je het board ondersteboven houden en blijven ze zitten zoals op een conventioneel pedalboard?
- wordt er een draagzak meegeleverd met het starter pack? Dit is nogal essentieel.
- adapters om andere pedalen erop te plaatsen? Sowieso willen gitaristen 1 of meerdere "externe" pedalen gebruiken
- "open-source" license free of zeer low license systeem? Met enkel eigen pedalen gaat nexi het niet redden. Beter dat het systeem doorbreekt met andere firma's die ook pedalen kunnen maken, ook al verdien je dan iets minder op het eerste zicht.

Volgende versie: wireless optie inbouwen?

Hoe dan ook een zeer leuk systeem dat duidelijk uniek/innovatief genoeg is om onmiddellijk de internationale gitaarpers te halen.
Ik hoop dat het geen stille dood sterft.

Pepe
10 november 2016, 00:22
Sjesus. Wat een kutsysteem. Het dwingt je tot het gebruik van één merk. Het is eigenlijk één multi-fx met de illusie van "losse pedaaltjes".


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik denk dat de fabrikant de starter voor ogen heeft die geen zin heeft alles zelf uit te zoeken?

De gitarist die al een kast vol heeft met pedaaltjes ga je er niet mee winnen ben ik bang.

Erik de Perik
10 november 2016, 01:41
Dè oplossing voor een niet-bestaand probleem..!!

Plant
10 november 2016, 01:53
ik vind het helemaal niets. dan zit je gelijk vast aan pedalen van dat merk...

Ooit gehoord van klantenbinding? Ze doen dit niet voor jou maar voor henzelf.

mountainman
10 november 2016, 02:12
Leuk idee, maar helaas maken de pedalen op mij weinig indruk in die demo's. Dan kun je wel roepen dat het analoog is maar daar klinkt het niet naar. En hoe zit het met de instelmogelijkheden? Ik zie op de pedalen maximaal 3 draaiknoppen. De phaser heeft er zelfs maar 1. Of zijn die knoppen multifunctioneel?

Dit zou inderdaad wel aardig zijn als startersetje maar daar is de prijs niet naar.

Erik de Perik
10 november 2016, 03:37
Leuk idee, maar helaas maken de pedalen op mij weinig indruk in die demo's. Dan kun je wel roepen dat het analoog is maar daar klinkt het niet naar. En hoe zit het met de instelmogelijkheden? Ik zie op de pedalen maximaal 3 draaiknoppen. De phaser heeft er zelfs maar 1. Of zijn die knoppen multifunctioneel?

Dit zou inderdaad wel aardig zijn als startersetje maar daar is de prijs niet naar.

Qua klank is het weinig indrukwekkend inderdaad. Overigens geven meer potmeters niet automatisch meer sound. Als het goed is, hoef je er ook niet zoveel aan bij te stellen tenslotte.

Tabula Rasa
10 november 2016, 05:38
Ondanks dat ik zelf goeie redenen heb om er niet aan te beginnen vind ik het wel redelijk geniaal. Hoort in het rijtje: automatische versnellingsbak, de broodbakmachine en het elektrische voetenbadje.

Is het een noodzakelijk product? Nee, maar voor de juiste doelgroep kan het erg handig zijn en er zal zeker een markt voor zijn. ( Denk alleen een kleine markt met een wat dikkere portemonnee die gaat voor gemak)

Vind het in iedergeval een leuke, mooie ontwikkeling


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Stoffel43
10 november 2016, 08:40
Mooi gevonden, maar als je dan toch bij 1 merk blijft, dan denk ik toch dat je beter af bent met een multi-fx. Alles in 1 doos, nog altijd gemakkelijker. Alhoewel dit dan misschien weer handiger is voor hen die graag een visueel overzicht willen...
Het proberen waard zou ik zeggen.

Dutch66
10 november 2016, 08:52
Absoluut kansloos, net zoals al die andere (mislukte) modulaire systemen van de afgelopen decennia...

Tabula Rasa
10 november 2016, 09:08
Absoluut kansloos, net zoals al die andere (mislukte) modulaire systemen van de afgelopen decennia...
Mijn eerste idee was: " Goh, is het alweer 1 april?" Totdat ik er over na begon te denken. Denk dat er best een markt voor is. Het is een product wat er nog niet echt is in deze vorm. Het is extreem gebruiksvriendelijk, ziet er strak uit. Is volgens mij erg robuust.

Binnen een klein deel van de markt denk ik dat het best zijn plek zou kunnen vinden.

Kansloos wil ik het zeker niet noemen.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

D3nnis
10 november 2016, 09:52
Prijstechnisch ook nog niet zo gek toch?
Mits de pedalen goed (en naar je smaak) zijn....
Ga maar eens een pedaltrain kopen, patchkabels, voeding voor 8 pedalen, etc.
Dan ben je wel meer flexibel maar kost al gauw meer.

dml
10 november 2016, 10:26
Leuke ontwikkeling.
Uiteraard is dit weer koren op de molen van de afdeling "Jank & Huil".....

Tabula Rasa
10 november 2016, 11:24
Leuke ontwikkeling.
Uiteraard is dit weer koren op de molen van de afdeling "Jank & Huil".....
Ja, jammer.

Ook ik begin er niet aan, want ik vind niet dat ik zo veel centen moet uitgeven aan pedaaltje en ik bezit een prima soldeerbout en heb toegang tot het prachtige internet met talloze schema's van bijna ieder pedaal, maar het lijkt me een leuke ontwikkeling en een mooie prestatie van de lui die eraan gewerkt hebben.

Ik had meer positieve reacties verwacht. Ben echt benieuwd naar het gebruikersgemak en het geluid ervan.

Zo mooi zijn als er nog eens een digitaal ( is misschien vloeken in hun kerk) pedaaltje bij komt dat blanco is en te vullen is via USB a là line6 of Zoom.

Of een pedaaltje dat loops toestaan om makkelijk je favoriete conventionele pedaaltje in de keten te zetten naast het Nexi board.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

the sure thing
10 november 2016, 12:17
Wat lees ik toch voor bullshit!? Waarin is dit systeem nou anders dan een multi-fx?

Het is OPTISCH BEDROG dat je zogenaamd kan switchen tussen pedaaltjes. Dit is echt hetzelfde als 5 soorten WC eend in een handige meeneembox.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

D3nnis
10 november 2016, 12:19
Wat lees ik toch voor bullshit!? Waarin is dit systeem nou anders dan een multi-fx?



Nou, je kunt kiezen hoe erg multi je je fx wilt hebben ☺

DannyFender
10 november 2016, 13:32
- Inderdaad, je kunt kiezen hoe erg 'multi' je 'fx' wilt hebben. Moest lachen toen ik het las.
- Inderdaad een oplossing voor een niet bestaand probleem.
- Belangrijker: dit is inderdaad een gevalletje van de klant 'hooked' krijgen aan dat ene merk. Je zult er maar een RMC wah bij willen hebben: 'PAST NIE'.
- In mijn optiek ook belangrijk: het het ziet er toch god%$#ju niet uit man. Gadjasses wat een plastieken bak.

Harry
10 november 2016, 13:44
Best leuk bedacht inderdaad, weer eens een nieuwe kijk op het effectengebeuren. En je ziet hier maar weer hoe snel iets nieuws de grond in geboord wordt, jammer....

Kim Wilson
10 november 2016, 13:45
Nuance, jongens. Nuance...

the sure thing
10 november 2016, 14:15
Iets nieuws mag best de grond in geboord worden.

Zoals zo vaak iets nieuws ook wordt toegejuicht. Zoals: de komst van de Polytune, mini-effectpedaaltjes van Mooer, toneprint, soldeerloze patchkabels, compressors met blend-functie, enz


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pepe
10 november 2016, 14:35
Tuurlijk, de een vindt het te gek, de ander niks, dat maakt het juist leuk verschillende meningen.
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je ineens een zure zult bent als je het niks vindt? Totaal onnodig dat soort commentaar.

Kim Wilson
10 november 2016, 14:42
Tuurlijk, de een vindt het te gek, de ander niks, dat maakt het juist leuk verschillende meningen.
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je ineens een zure zult bent als je het niks vindt? Totaal onnodig dat soort commentaar.
Natuurlijk mag je het niks vinden. Maar moet dat gelijk gepaard gaan met termen als bullshit en totaal overbodig? Tabula gaf al aan dat er best markt voor is. Dat jij de doelgroep niet bent, betekent dat niet dat het gelijk een kutproduct is.

Pepe
10 november 2016, 14:51
Dat bedoel ik, waarom je ergeren aan een mening?
Je hoeft toch niet iemand gelijk te bekeren?
Vindt ie het kut, kan jou het schelen.

D3nnis
10 november 2016, 14:58
Effe terug komend op het financiële deel van dit ding...

Ik weet niet hoe veel pedalen er zijn, en nog komen, maar stel dat je veel wisselt van pedalen is dit toch wel een mooi ding eigenlijk.

Er zijn ook mensen die in plaats van een pedaltrain, een Temple board modulair systeem kopen, wat een erg mooi pedalboard is als je vaak wisselt, maar ook duur.



Voor sommigen daarom misschien zelfs financieel zelfs zeer interessant, mits die effecten je bevallen.

no 1 hops
10 november 2016, 15:50
eigenlijk zou het niet verkeerd zijn als er een soort van standaardisatie zou zijn in aansluitingen.
er zullen genoeg zijn die veel plezier hebben in het bouwen van hun eigen floorboard, kabels op maat maken etc, maar niet iedereen is zo handig.
als je op een floorboard zo een pedaal naar keuze kon inprikken zou voor die laatste groep super handig zijn.
maar ik zie de grote en kleine fabrikanten van pedalen dit niet gauw doen.

the sure thing
10 november 2016, 15:53
... En hoe zit het als één contactje op je board afbreekt door lomp gedrag? Is dan je hele signaalketen naar de klote? Is het makkelijk te repareren?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

telecastermaster
10 november 2016, 16:40
Ik snap niet waarom zou je een nieuwe standaard willen ontwerpen? Er is toch al een standaard: die van Boss. Of anders die van Moeer....

Dutch66
10 november 2016, 17:11
Kijk, innovatie uit begin jaren 80!, was ook zo'n doodgeboren kindje...

http://www.chrisguitars.com/korg-pme40x-0810.jpg

Tuurlijk is er 'een' markt voor, maar zo beperkt dat een beetje fabrikant er geen droog brood (meer) in ziet.
Heeft niets te maken met willen zeiken, maar zonder enige standaardisatie zijn dit soort producten (nogmaals)
volkomen kansloos!

Dutch66
10 november 2016, 17:22
En nog een paar onder het moto weliswaar 'geniaal' maar verder volkomen mislukt.... :seriousf:

http://www.tonehome.de/s/cc_images/cache_22790676.jpg?t=1383308570


http://files.effectsdatabase.com/gear/pics/yamaha_sb-200_003.jpg

En dat betrof het hier nog 'normale' pedalen, maar ja, ook hier paste je favoriete trapper weer niet in...

D3nnis
10 november 2016, 17:39
Gave dingen, die ibanez en yamaha dingen ☺

telerocker
10 november 2016, 18:16
Ja, het is al eerder gedaan. De Nexi is wel lekker compact, maar als je er 8 pedalen in steekt, ben je toch 900 pietermannen kwijt. En je zit gebakken aan één merk. Salesdirector bij Nexi lijkt me dan ook een uitdagende job.

the sure thing
10 november 2016, 18:44
Eindelijk verstandig kritische reacties. TOP!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Joost de Ruig
10 november 2016, 18:53
Als dit een succes wordt, eet ik mijn schoen op......

D3nnis
10 november 2016, 18:59
Ik hoop dat het een daverend succes wordt...én dat joost maat 52 heeft 😁

Tabula Rasa
10 november 2016, 19:22
Als dit een succes wordt, eet ik mijn schoen op......
Geef een definitie van succes.

Het kleine messenfabriekje hier 300 meter vandaan is ook succesvol. Er is een wachtlijst voor hun, bijna 400 euro kostende, zakmes. Bijna niemand heeft er ooit van gehoord, bijna niemand heeft er eentje, maar het is wel een succes. De baas kan ervan leven.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Joost de Ruig
10 november 2016, 19:40
Geef een definitie van succes.


Euhh, weet ik veel. Ok, als 5% van GN dit ding voor Sinterklaas of Kerst krijgt en er over 3 jaar nog steeds over speelt én er een heftige ruilhandel in de pedaaltjes in een speciaal hiervoor geopend topic plaatsvindt, is er sprake van succes :D

D3nnis
10 november 2016, 20:08
Nou, volgens mij is er dan zowat niks succesvol!

Pepe
10 november 2016, 22:25
Wanneer iets genoeg winst maakt om in productie te blijven noem ik dat succesvol.
De Ebow is zo'n ding. Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die hem gebruikt (ik gok dat Frusciantefan er een heeft?) maar je hoort er nooit over.
Over 5 jaar kijken we of de Nexi nog bij Thomann in de folder staat.

D3nnis
10 november 2016, 22:40
De Ebow is zo'n ding. Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die hem gebruikt (ik gok dat Frusciantefan er een heeft?) maar je hoort er nooit over.



Ik heb er ook een. Al zeker 15 jaar.
Best geinig, maar gebruik hem gemiddeld genomen nooit. ☺

Tabula Rasa
11 november 2016, 06:10
Wanneer iets genoeg winst maakt om in productie te blijven noem ik dat succesvol.


Exact. Daarom denk ik ook dat dit product, wanneer goed gepromoot en kleinschalig gemaakt, zeer succesvol zou kunnen zijn, zonder dat massa's mensen er gebruik van zullen maken.




Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Dutch66
11 november 2016, 10:01
Ik snap niet waarom zou je een nieuwe standaard willen ontwerpen? Er is toch al een standaard: die van Boss. Of anders die van Moeer....

Uh..., die maken inderdaad allebei hun eigen 'formaat' pedalen, maar meer ook niet....

Met standaardisatie wordt bedoeld dat deze onderling uitwisselbaar zijn, dus universeel qua afmetingen,
positionering van de in- en output(s), bedrijfsspanning e.d.
Pas als al dit soort 'variabelen' corresponderen, kun je iets van een 'board' ontwikkelen waarbij de gebruiker
niet specifiek aan één merk pedaal vastzit. Eigenlijk een ISO-norm voor effectpedalen dus...

Ik denk echt dat dit vooralsnog de pitfall is van dit soort modulaire systemen.

Dutch66
11 november 2016, 10:52
Exact. Daarom denk ik ook dat dit product, wanneer goed gepromoot en kleinschalig gemaakt, zeer succesvol zou kunnen zijn, zonder dat massa's mensen er gebruik van zullen maken.

Maar hoe groot (of beter klein/niche) is die groep dan nog als;

- Je (heel) vaak qua bezetting van je board moet wisselen - anders is klikkerderklik vrij zinloos...
- Je dus ook een flink surplus aan modules wil aanschaffen - (wederom) anders is klikkerderklik vrij zinloos...
- Je accepteert dat een behoorlijk aantal effecten (nog?) niet beschikbaar zijn - o.a. flanger/reverb/compressor...
- Je concessies doet qua geluid - vrij subjectief, maar één merk is maar één smaakje en in de praktijk...
- Je absoluut zweert bij analoog - anders is een multiFXje zelfs handiger...
- Je wel van je een gokje houdt - het is maar de vraag of het prille NEXI next year wel haalt...

Ik ben bang dat die groep dan nog zo miniem is, en wat mij betreft het product simpelweg niet innovatief
genoeg, om op langere termijn te overleven. Maar, chauvinist als ik ben, mijn zege hebben ze!

Joost de Ruig
11 november 2016, 11:27
Zelfs Boss zou moeite hebben een dergelijk modulair systeem succesvol in de markt te zetten. Mij lijkt het een kansloos product.

mountainman
11 november 2016, 14:09
De plastic pedalboards van Boss hadden vroeger kuipjes waar precies een Boss pedaal in paste. Ik heb er nog zo een gehad. Had je ook andere pedalen die net iets groter waren dan had je pech. Mijn Tokai pedaaltjes kon ik er nog net in proppen. Toch zijn er indertijd veel van die pedalboards verkocht, gewoon omdat veel gitaristen alleen Boss gebruikten.

dml
11 november 2016, 14:17
Zelfs Boss zou moeite hebben een dergelijk modulair systeem succesvol in de markt te zetten. Mij lijkt het een kansloos product.

Valt wel mee, Boss maakte ruim 20 jaar geleden de ME-X.

Joost de Ruig
11 november 2016, 16:40
Valt wel mee, Boss maakte ruim 20 jaar geleden de ME-X.

Klopt, maar daar kon je (meen ik) maximaal 3 standaard Bosspedaaltjes koppelen aan een multi-effectprocessor en bedienen met 5 of 6 footswitches. Niet echt een groot succes dacht ik, ondanks het feit dat er van standaard pedaaltjes gebruik werd gemaakt.

telerocker
12 november 2016, 00:54
De plastic pedalboards van Boss hadden vroeger kuipjes waar precies een Boss pedaal in paste. Ik heb er nog zo een gehad. Had je ook andere pedalen die net iets groter waren dan had je pech. Mijn Tokai pedaaltjes kon ik er nog net in proppen. Toch zijn er indertijd veel van die pedalboards verkocht, gewoon omdat veel gitaristen alleen Boss gebruikten.

Ibanez past ook, althans de meeste. Maar zit je de 9V-aansluiting uit het midden, dan heb je al gauw een probleem.

helloatnexi
22 november 2016, 14:17
Hoi BorisA, (en andere forumleden,)

Het basis idee van het NEXI Pedalboard is simpel: Een extreem robuust, analoog plug & play systeem wat altijd werkt.

Voor jonger(re) gitaristen (jongens en meisjes) die geen zin (of kennis) hebben om met patch kabels, externe voedingen, tie wraps en klittenband een bak te moeten bouwen, maar een plug & play syteem dat simpel werkt, de essentiele zaken zoals een Booster, Tuner en A/B switch ingebakken heeft, en ook een USB om je iPhone of iPad op te laden omdat veel gitaristen via dit soort apparaten bladmuziek of akkoord schema's bekijken tijdens het optreden.
De geluiden hebben een Boutique design, dus “oldschool” analoge geluiden waar iedere gitarist het positief warm van krijgt.
Het pedalboard is opgebouwd als met een "signal chain”, dus ingeschakelde pedalen op verschillende posities geeft verschillende geluiden… Erg leuk om “mix & match” te spelen...


Super concept in mijn ogen, met heel wat leuke standaard features!

Aangezien de kans erg groot is dat de makers (Nederlandse firma) hier meelezen, enkele tips/vragen:
- hoe 'vast' zitten de pedalen? Kan je het board ondersteboven houden en blijven ze zitten zoals op een conventioneel pedalboard?
Ja! We zitten goed vast.
- wordt er een draagzak meegeleverd met het starter pack? Dit is nogal essentieel.
We leveren het starterpack in een stevige doos met bescherming. Daarnaast is er een "Lid" te koop om het hele zaakje extra te beschermen.
- adapters om andere pedalen erop te plaatsen? Sowieso willen gitaristen 1 of meerdere "externe" pedalen gebruiken
Externe pedalen kunnen voor of na de pedalenbak gewoon geplaatst worden.
- "open-source" license free of zeer low license systeem? Met enkel eigen pedalen gaat nexi het niet redden. Beter dat het systeem doorbreekt met andere firma's die ook pedalen kunnen maken, ook al verdien je dan iets minder op het eerste zicht.
Optie is zeker bespreekbaar!

Hoe dan ook een zeer leuk systeem dat duidelijk uniek/innovatief genoeg is om onmiddellijk de internationale gitaarpers te halen.
Ik hoop dat het geen stille dood sterft.

Cheers,

NEXI ;-)

Tabula Rasa
22 november 2016, 14:29
Komt er ook nog een loop pedaaltje waardoor je , waar dan ook, in de keten je eigen oude pedaaltje kan plaatsen (naast het nexi board)?


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Erik de Perik
22 november 2016, 14:55
Ik denk dat de nadruk ligt op beginnende gitaristen, die nog redelijk maagd zijn op het gebied van effecten. Die hangen wat minder aan 'dat ene pedaaltje' dan de oudere/gevorderde gitarist.

Dutch66
22 november 2016, 15:21
Ik denk dat de nadruk ligt op beginnende gitaristen, die nog redelijk maagd zijn op het gebied van effecten. Die hangen wat minder aan 'dat ene pedaaltje' dan de oudere/gevorderde gitarist.

Volgens mij weten die de weg naar een multiFX inmiddels wel te vinden, past ook beter in hun budget.

Erik de Perik
22 november 2016, 15:41
Volgens mij weten die de weg naar een multiFX inmiddels wel te vinden, past ook beter in hun budget.

Uiteraard, maar ik bekeek het vanuit Nexi.

Dutch66
23 november 2016, 08:33
Ach so!....