PDA

View Full Version : Liedje én videoclip



schizo910
8 november 2016, 21:24
Could I Be

https://vimeo.com/190704443

pasqual
8 november 2016, 22:22
uhhh....poeh...
Man....als je me depressief wilt krijgen is dat vrij goed gelukt! De clip word ik in ieder geval niet vrolijk van. Ik moet toegeven dat ik niet echt naar de tekst heb geluisterd maar naar het geheel in combinatie met de clip. Muzikaal gezien ben ik er niet kapot van maar het gekke is dat ik het lied helemaal heb geluisterd dus het boeit me wel! Heel apart!
Ik ben zeer benieuwd naar andere commentaren...

Milko
9 november 2016, 13:50
Mooi nummertje hoor. En die clip ook. Het is geen melige meezinger zoals bij het programma Nederland Muziekland maar depressief word ik er niet van.
Die animatie, gaat daar nou heel veel tijd in zitten?

Milko sluiten

Kim Wilson
9 november 2016, 14:01
Ik heb het ontstaan van het videootje een klein beetje mogen volgen via Facebook, en ik vind het eindresultaat echt waanzinnig goed! Het sfeertje van de clip en het nummer passen zó goed bij elkaar. Mooi nummer trouwens, mooie Britse invloeden en erg goed gezongen. Echt mooi!

Volgende keer weer een vrolijk liedje? :)

schizo910
9 november 2016, 15:03
Mooi nummertje hoor. En die clip ook. Het is geen melige meezinger zoals bij het programma Nederland Muziekland maar depressief word ik er niet van.
Die animatie, gaat daar nou heel veel tijd in zitten?

Milko sluiten

Ruim een jaar in de vrije (avond)uren aan gewerkt.

schizo910
9 november 2016, 15:04
Ik heb het ontstaan van het videootje een klein beetje mogen volgen via Facebook, en ik vind het eindresultaat echt waanzinnig goed! Het sfeertje van de clip en het nummer passen zó goed bij elkaar. Mooi nummer trouwens, mooie Britse invloeden en erg goed gezongen. Echt mooi!

Volgende keer weer een vrolijk liedje? :)

Vrolijkliedje? haha Geen idee.. ze komen vanzelf eigenlijk. Ik kan niet gaan zitten en zeggen; nu ga ik een vrolijk liedjes chrijven...

Pepe
9 november 2016, 16:23
Die strop pakt op een verrassende manier uit, dat is echt een wereldvondst.
Wat het nummer betreft, ik had zelf enorm veel behoefte aan een groot orkest dat er langzaam bijkomt en dan aan het eind lekker lang doorgaat.
De zang is hier & daar wat shaky maar niet storend en ook wel weer verfrissend met al die auto tunes.

Je heb een clip, een tekst, een recording en een compositie, teveel input voor 1 keer luisteren.

Duhsjaak
11 november 2016, 13:28
Wat ben je toch een fijne gozert hè.
Fijne (familie) gast, aandacht voor de bloemetjes, fijne vormgever, fijne musicus.
Je ken t zo gek niet bedenken.

En wat Pepe zegt, op het moment dat ik er bijna niet meer naar kan kijken komt de twist.
Fraaie bijdrage aan dit draadje.
Vriendelijke groet, Gus

Kakihara
12 november 2016, 13:25
(Na 3 keer geluisterd en gekeken te hebben)
Ik vind het mooi. Ik vind het niet depressief. Wel donker, maar vooral hoopgevend.
Muzikaal hoor ik Radiohead, Bowie en Jayhawks (ik heb rare kronkels) en je stem doet me hier en daar denken aan Adam Duritz (The Counting Crows).
Muzikaal al zeer de moeite waard en de clip is echt prachtig.

schizo910
14 november 2016, 15:00
wow, thanks...

Joost de Ruig
14 november 2016, 15:22
Beetje Counting Crows sfeer (Kakihara was me voor). Knap gemaakt hoor, complimenten!

Harald
14 november 2016, 16:26
Yep, well done!

Ernest01
14 november 2016, 18:52
Als ik het goed begrijp heb je alles zelf gedaan ? Dus muziek, instrumenten, zang en animatie....
Deze conclusie trek ik uit de commentaren hier.
Jouw eerste post is bijzonder 'karig' nl.... Was - in ieder geval voor mij - vollediger geweest als je meer info had gegeven.

Mooi gemaakt en dan ook alles. Bijzondere animatie, die er zeer professioneel uitziet.
Knap stukkie werk !

schizo910
16 november 2016, 11:46
Sorry, haha.
Ja, alles zelf gedaan. Muziek en tekst geschreven, zelf ingespeeld en opgenomen. Animatie, ontwerp, modeling, rigging, texturing, editing... etc...
Ik ben een kluizenaar :p

Stratman70
2 december 2016, 10:15
Ik heb altijd veel respect voor mensen die zo veelzijdig zijn en dan alles zo zelf compleet (beeld en geluid) weten te maken. Daar heb je veel energie en geduld in gestoken en dat zie en hoor je dan uiteindelijk ook. Ben jaloers op je skills wat dat betreft. Ik ben het wel eens over de shaky vocalen, maar idd niet echt storend.
Ja, chappeau! Erg goed gedaan.

Hoewel het er beslist niet op lijkt, doet het me in de verte wat denken aan "The Raven Who Refused To Sing van Steve Wilson.

Cageman
3 december 2016, 21:33
Hoewel het er beslist niet op lijkt, doet het me in de verte wat denken aan "The Raven Who Refused To Sing van Steve Wilson.

Ook een beetje met het filmpje, van Drive Home. Daar dacht ik meteen aan.

De zang is alleen shakey als je verwacht dat hij recht is. Heel nice gemaakt allemaal, het totaalplaatje. Dubbele stem op 'home', lekkere solo. De bedoeling ervan is geslaagd voor mij.

Enige kritiek, de bassdrum knalt wel hard.

Duhsjaak
3 december 2016, 22:01
Ook een beetje met het filmpje, van Drive Home. Daar dacht ik meteen aan.

De zang is alleen shakey als je verwacht dat hij recht is. Heel nice gemaakt allemaal, het totaalplaatje. Dubbele stem op 'home', lekkere solo. De bedoeling ervan is geslaagd voor mij.

Enige kritiek, de bassdrum knalt wel hard.


Afgezien van heel prof kantjes, ademt het geluid in technische zin een bepaalde mate (lees beperkte mate) van diy gehalte uit.
Bassdrums en andere heel kleine rafelige randjes maken het juist heerlijk on-studio voor mij.
In ieder geval de vechtlust van de punk. Het doorzetten.

Het maakt het voor mij alleen maar leuker.
Vriendelijke groet, Gus

Cageman
3 december 2016, 22:23
Afgezien van heel prof kantjes, ademt het geluid in technische zin een bepaalde mate (lees beperkte mate) van diy gehalte uit.
Bassdrums en andere heel kleine rafelige randjes maken het juist heerlijk on-studio voor mij.
In ieder geval de vechtlust van de punk. Het doorzetten.

Het maakt het voor mij alleen maar leuker.
Vriendelijke groet, Gus
Ik ben het eens met de Steven-Wilsonverwijzing van Stratman, dus ik kan niet zeggen dat dit onstudio is. SW is een studiomaster. Punk, rafelige randjes en vechtlust sluiten een studiogehalte ook niet uit.

Tupelo
5 december 2016, 13:07
Ik moet een beetje aan Keane denken.
Tot zover de muzikale referentie.
Oh ja, met wat effort zou je er een kerstliedje van kunnen maken in mijn beleving.
Moet je 'm iets meer voor in majeur trekken, maar 't heeft die potentie.
Clip vind ik gaaf.
Goed werk !

--=HANS=--
19 december 2016, 20:26
Wooow, te gek gemaakt man!
Ik heb ook de link met Steven Wilson te pakken.
En, te gekke moves bij de aftiteling :D

Charlie McD
20 december 2016, 09:30
'It' can be, Schizo!!! Prachtige clip. And you Did It Yourself! Stijgt uit boven kwaliteit en kunnen van dit forum. Mooi dat je Vimeo hebt benut als medium. Daar hoort je werk thuis. Bravo!