PDA

View Full Version : peavey cabs



Laus
28 juli 2003, 16:03
Hoi,

ik heb nu een Torque 4x10 cabinet en deze is na 5 jaar wel aan vervanging toe. ik zoek iets nieuws in dezelfde prijs-categorie/

Om het maximale uit mn amp te halen wil ik op 2 Ohm uit komen. De combinatie 2x10 1x15 spreekt me best aan en Peavey levert goedkope cabs op 4 ohm.

Hartke is te licht.

weet iemand iets over de kleuring aan het geluid die deze dingen meegeven? Beschikken ze over 1 of meerdere speakons?

Is er een kwa prijs vergelijkbaar alternatief? met veel combi's van andere fabrikanten kom ik niet onder de 4 ohm. Het komt aan een Marshall DBS 400 Watter te hangen. De originele Marshall cabs vindt ik te stijf op de een of andere manier.

Carvin is eventueel een alternatief wat ik kan bestellen. Deze zijn voorzien van speakons en 4 ohm. Helaas duurder dan Peavey.

voor het einde van de vakantie moet het er zo ongeveer wel staan.

Phyrexian
28 juli 2003, 16:36
Hey Laus,

zover ik weet ben ik de enigste hier met een Peavey bas-cabinet; alhoewel, Allodox heeft er ook één.

Ik heb de Peavey 410TVX. Héél goeie cab voor mij. Zwaar om te dragen, maar wel lekker stevig. Gaat héél laag. Het begrip kleuring versta ik niet goed eigenlijk; ik heb geen tientalle speakerkasten uitgeprobeerd. Ik heb gewoon de goedkoopste gekocht die me nog degelijk leek.

Geen speakon aansluiting... Slechts één input, met een knop om de tweeter te regelen.

Qua prijs zit deze cab zo vanaf de 525 euro, meestal wat meer. In dezelfde prijsklasse vind je Hartke's (enkel de VX en Transporter reeks, de XL's zijn duurder). Warwick 4x10's zijn ook ongeveer die prijs. Anders wordt het tweedehands zoeken naar Ampeg of zo, maar die zie je bitter weinig te koop in occasie. Ik zie Behringer binnenkort nog wel eens héél goedkope cabinet op de markt brengen. Hun basshead is uit, dus ze zullen wel cabinets ervoor gaan verkopen ook, denk ik.

2 keer een 4 ohm cab geeft toch 2 ohm, dat zou wel moeten lukken want Peavey cabinets zijn meestal in zowel 8 als 4 ohm beschikbaar.

bathmutz
28 juli 2003, 17:13
Ik kan je waarschijnlijk verder niet echt helpen. Maar ik heb ook een Peavey cab. de 1810, 2*10 inch en een 18inch speaker, komt een goed geluid uit! :lol:

ja 4ohm en 4ohm parallel zetten inderdaad, krijg je 2 ohm, 1*15+2*10 bijv.

Clunk
28 juli 2003, 22:17
probeer ook de G&K backline voor dat geld eens...

Laus
28 juli 2003, 22:53
probeer ook de G&K backline voor dat geld eens...
kom ik niet mee uit op 2 ohm.

Laus
28 juli 2003, 22:54
Ik kan je waarschijnlijk verder niet echt helpen. Maar ik heb ook een Peavey cab. de 1810, 2*10 inch en een 18inch speaker, komt een goed geluid uit! :lol:



maken ze die nog??? van carvin kan ik dus ook eventueel ipv da 15" een 18" pakken. ik houd wel van een beetje lomp laag... maar is zo'n 18" niet net wat TE veel van het goede?

Laus
29 juli 2003, 00:55
kan iemand mij trouwens uitleggen of je bij Daisy Chaining de boxen serieel of parallell aan elkaar koppelt?

Bates15
29 juli 2003, 07:54
Daisychain is een ketting van madeliefjes. Serieel dus....

Laus
29 juli 2003, 17:27
mooi. dan gaan we dus voor de Carvins. Jammer voor Peavey. Offerte aangevraagd enzo. Tegen het einde van de vakantie eens even een financiering regelen. Zal wel rond de 1000 euro uitkomen.

Clunk
29 juli 2003, 17:50
voor één cab? das niet goedkoop :(

basswasp
29 juli 2003, 19:33
De meeste cabs komen toch wel makkelijk op dat geld uit, wat dacht je dan dat zo'n cab gemiddeld kost?

Clunk
29 juli 2003, 20:01
ik dacht dat je met 650 euro heel ver kwam :|

bassopotmus
29 juli 2003, 21:40
Nee dus..

Clunk
29 juli 2003, 22:08
maar als je op musik produktiv kijkt heb je er zat voor 500 euro tussen staan.. maar ligt cker aan je wattage en ohms?

basso, jij heb zelf toch ook een goedkopere cab?

Laus
30 juli 2003, 00:05
het gaat om 2 cabs. beide zo'n 450 euro.
.
de Carvin RL210T en de Carvin RL115. mooie combi, goed getest enzo. Goedkoper dan Ampeg en de kwaliteit schijnt vergelijkbaar te zijn. Geen gekut meer met Jacks, kan lekker daisy chainen met nog mee cabs. en een stuk meer vermogen voor vrijwel hetzelfde geld als de peaveys

Clunk
30 juli 2003, 14:13
ow :D ghehehe :oops: sorrie, ik dacht eentje :P

Peter72
31 juli 2003, 13:40
Voor zover je je keus al niet bepaald hebt: ik speel al ruim een jaar met een Hartke 5000 (2x250W/active crossover/bi-amp) top over een 2x10 en 1x15 inch Peavey cab met de BlackWidow-speakers. Ik zou niet anders meer willen. Ik heb er mijn TraceElloit spul de deur voor uitgedaan.

Het is absoluut geen hifi-set, maar klinkt zo waarzinnig goed (maar zoals altijd is dit persoonlijke smaak en je vergroeid met je geluid in de loop der jaren).

Doe er je voordeel mee!

Laus
31 juli 2003, 14:46
thanx.

ik ga toch voor de Carvin's. Gewoon voor de extra's. Ik hoop dat ze net zo mooi zijn als de Peavey's. Anders gaan ze heel snel de deur weer uit.