PDA

View Full Version : Losse hals aanschaffen



nightrain
7 november 2016, 17:04
Ik heb mijn Classic Vibe telecaster al tijden niet aangeraakt omdat de frets voor mijn speelstijl te laag zijn en de topkam te laag is ingesneden. Om dit te verhelpen zit ik al snel aan een refret en een nieuwe topkam. Omdat dit een vrij duur grapje zal worden denk ik erover om gewoon een nieuwe hals te kopen. Weet iemand een adres waar ik voor een schappelijke prijs (liefst tussen de 200 en 300 euro) een kwalitatief goede telecaster hals kan scoren? Ongelakt is helemaal prima, ik heb hier nog een busje vintage orange nitro lak staan. Liefst een maple toets. De neck hoeft geen flame of iets dergelijks te hebben.

Mr.Fingers
7 november 2016, 17:32
The String in Amsterdam heeft allparts halzen. Kwalitatief erg goed voor het geld.

Joost de Ruig
7 november 2016, 18:14
The String heeft soms ook nitrogelakte halzen en met een beetje geluk kun je uit diverse profielen kiezen. Voor rond de €150 ben je daar echt wel klaar.

Hendriks
7 november 2016, 18:19
Warmoth, Musikraft , usacg ,etc . Allparts via the String is ook een goede keus , volgens mij hebben ze net weer een verse lading binnen.

dimi19
8 november 2016, 08:58
Is het misschien een mogelijkheid om een tweedehands Tele te kopen, de hals bijhouden en de rest terug te verkopen (sell for parts)?

Dan heb je een echte fender hals.

Ik zou echter niet weten wat je qua budget erin schiet... iemand ervaring hiermee?

Little Jay
8 november 2016, 13:55
Voor mijn Fender Modern Player Thinline P90 Telecaster (langste naam ooit...) heb ik op eBay een Squier-hals voor minder dan €100 gescoord. Uitstekende hals, drop-in, frets allemaal level/gecrowned/gepolijst en topkam precies goed. De hals laat zich perfect afstellen met een setje 0.012 flatwounds (ik speel jazz). Dus check ebay/MP voor zoiets zou ik zeggen! (en ja, als de body er nog aan zit kun je die verpatsen natuurlijk).

fred dons
8 november 2016, 19:00
Is het misschien een mogelijkheid om een tweedehands Tele te kopen, de hals bijhouden en de rest terug te verkopen (sell for parts)?

Dan heb je een echte fender hals.

Ik zou echter niet weten wat je qua budget erin schiet... iemand ervaring hiermee?

all parts nekken worden door fuji gen gemaakt, de fabriek die ook de fender japan maakt, dus afgezien van het logo ben je redelijk close met zo'n nek en voor 95 euro ben je bij the String al klaar en kun je uit een hele voorraad kiezen, zelf deze week een mooi strat neckje met binding gescoord :D

AoDf
8 november 2016, 19:23
Heb zeer goede ervaringen met Warmoth halzen. Een minder goede ervaring met Musikraft.