PDA

View Full Version : Podiumgeluid advies gevraagd door ervaren giggers!



EBOUE
7 november 2016, 13:52
Beste medeforummers,

ik wil jullie graag een probleem voorleggen. Ik ben on stage en in repetities aan het worstelen met mijn geluid en ik kom er niet uit. Graag zou ik goed advies krijgen wat een goede te bewandelen weg is. Hear me plz.. hier komt het verhaal. Ik speel inmiddels 26 jaar en kom al 20 jaar op podia. Ik speel momenteel in een coverband, welke repertoire heeft wat van Bruno Mars tot Led Zeppelin gaat. De band (en ik) zijn niet op high-gain gericht, maar een flinke scheursolo zit er echt wel in.

Ik heb in het verleden verschillende buizencombo's/combinaties gehad, op een uitzondering na nooit meer dan rond de 20W vermogen. Dit is in mijn optiek meer dan genoeg. Als het meer is, krijgt de tone nauwelijks ruimte om te vormen en vervolgens mag de master op standje minimaal. Ergo: je gebruikt 95% van het vermogen zelden tot nooit en gebruikt die buizen niet zoals ze bedoeld zijn. Zodoende ben ik nu in bezit van een Mesa Rocket Reverb met als voorganger de Studio .22+ (met inschakelbare EQ dus). Beiden ongeveer 22W, maar zoals aardig bekend: die Mesa Watts (megawatts?) gaan gewoonweg keihard. Een geheel ander geluid gaf de Orange PPC212 speaker, welke een heerlijke compagnon was om mee op pad te gaan. Altijd goed, zelfs als je de amp zacht zette (toen een Laney Lionheart head in die tijd).

De Subway RR gaat luid genoeg, maar kampt eigenlijk met twee problemen.