PDA

View Full Version : Wolter Kroes #3



Han S
5 november 2016, 19:33
Ja, ik vond twee topics over Wolter Kroes, maar die zijn mega oud en gaan nergens over.

Ik zag een docu over Wolter en zijn nieuwe CD en die man heeft toch iets meer wat je interessant zou kunnen noemen dan ik dacht.

Hij heeft een aantal klassiekers opgenomen, met een nederlandse tekst en met een flink orkest en backing vocalen en dat doet hij helemaal niet verkeerd.

Ik ken hem al heel lang, van voordat hij bekend werd en dat komt omdat hij opnamen maakte bij een bevriende collega van mij en toen hij zijn eerste plaatje presenteerde mocht ik het geluid doen.

Viel me helemaal niet tegen, die nieuwe plaat van hem met stukken van Armstrong, Aznavour en dat soort oude gasten en hij heeft 'kosten noch moeite gespaard' om het goed te doen.

+1 voor Wolter.

arjanb01
5 november 2016, 19:44
Weet je zeker dat je niet gezopen hebt, Han?😉
Ik ken de beste man alleen maar van Viva Hollandia, DE monsterhit die hij in 2008 had ten tijde van het ek voetbal. En ja, ik heb me er in een vorige coverband ook schuldig aan gemaakt die in een feesttent te moeten spelen 🙈
Maar goed, iedereen heeft z'n jeugdzondes 😂

Han S
5 november 2016, 19:58
Ik ga die CD zeker niet kopen, maar het viel mij wel op dat Wolter een goed verhaal heeft en met hart en ziel zijn muziek maakt en dat kun je van veel muziekmiljonairs niet zeggen.

(niet dat ik Wolter onder de miljonairs reken hoor)

arjanb01
5 november 2016, 20:09
Leuk topic en het verrast me echt dat de man zoveel bezieling en passie voor z'n vak heeft. Voor de camera's twijfel ik aan z'n oprechtheid maar omdat jij hem kent vanuit de praktijk, geloof ik direct dat hij oprecht en gepassioneerd bezig is, leuk topic 👍

catab
5 november 2016, 20:19
iemand die zich oprecht en met hart en ziel inzet voor zijn vak, heeft mijn respect.
Alleen ben compleet geen fan van hem en nog veel minder van dit soort muziek.
Maar gelukkig valt er over smaak heel goed te discussiëren.:soinnocent:

showband
6 november 2016, 10:35
een paar jaar geleden viel wolter mij op de autoradio ineens op.
als zanger is ie 13 in een dozijn. maar de productie viel wel op.

En dat blijkt verklaarbaar omdat ie ooit begonnen is als drummer.
Op zijn platen zitten voor nederlandstalige begrippen hoorbaar drummers geweldig loos te gaan.

eigenlijk dus meer een onderwerp voor een drummersforum.
Moeten we wel minder lettergrepen en kortere zinnen gebruiken. ;)

voorbeeldje:

https://www.youtube.com/watch?v=xuNrbKUVxJM

overigens borsato heeft op een moment gewoon gekozen voor uitsluitend met liveband werken. Dat was moedig in die tijd...

Han S
6 november 2016, 10:58
Wat ik op TV hoorde,met dat orkest, klinkt ook heel goed. Opgenomen in Wisseloord en gemasterd in Engeland. Dat is een dure productie en dat hoor je.

Dat betekent dat Wolter die lat vrij hoog heeft liggen.

Edit: ff aanvullen: je kunt een orkest ook uit samples halen, maar er gaat niks boven echte strijkers en blazers, mits die echt goed zijn en ik denk dat Wolter en zijn producer voor de best mogelijke muzikanten zijn gegaan.

Joost de Ruig
6 november 2016, 11:56
Ik heb een deel van de uitzending waar Han aan refereert ook gezien en deel zijn mening eigenlijk wel. Niet alleen komt Wolter sympathiek over, maar zijn producties komen ruim boven de gemiddelde piraat uit :) Net als bij artiesten als Borsato en Meeuwis, wordt er niet bezuinigd op koortjes, strijkers en producties in het algemeen.

Han S
6 november 2016, 12:15
En hij is met niks begonnen. Eind jaren 80 werd Bart van der Post een bekende producer omdat hij met drie nummers tegelijk in de top 40 stond met Koos Alberts.

Als gevolg daarvan kwamen veel mensen bij hem opnemen, Dries Roelvink, Gerard Joling en Wolter Kroes kwam ik daar tegen.
Wolter besteede echt elke zuur verdiende cent aan zijn muziek en werkte hard om bekend te worden. Het is hem niet komen aanwaaien en het kwam niet via het een of andere TV programma.

Hendrik1970
6 november 2016, 18:50
Wat een ViVa topic zeg.

Joost de Ruig
6 november 2016, 19:05
Wat een ViVa topic zeg.


Ach heimelijk lezen we toch allemaal graag de Viva, Libelle, Margriet, Prive, Story en vooral de Linda :D
maar bij de Opzij haak ik pas echt af :)

Han S
6 november 2016, 19:08
Wat een ViVa topic zeg.

Wat een geweldige bijdrage. Inhoudelijk van onschatbare waarde! Zeer bedankt daarvoor.

Hendrik1970
6 november 2016, 19:12
Ik lees veel maar ik haak hier af;

http://www.bewegingdenk.nl/wp-content/uploads/2015/05/manifest-denk.pdf

Hendrik1970
6 november 2016, 19:13
Wat een geweldige bijdrage. Inhoudelijk van onschatbare waarde! Zeer bedankt daarvoor.


You are welcome.

Han S
6 november 2016, 19:21
Dit topic gaat over Wolter Kroes, tis maar dat je tweet.

Hendrik1970
6 november 2016, 19:24
Oh ja "DE" artiest.

Han S
6 november 2016, 19:25
Hendrik, je bent vervelend, tieft op.

Hendrik1970
6 november 2016, 19:26
Bier en chips!
Come on.

Hendrik1970
6 november 2016, 19:29
En het is wel weer duidelijk.
Ik ben niet persoonlijk bezig.
Alleen mijn mening.
Of is mijn gespreks genoot beter bekend onder de naam Brad?

Joost de Ruig
6 november 2016, 19:32
Han met Brad vergelijken vind ik niet erg netjes. Brad mag nog niet eens zijn veters strikken :)

Hendrik1970
6 november 2016, 19:38
Ho ho die conclusie trek jij,
ik stelde mijzelf een vraag.

Tabula Rasa
6 november 2016, 20:10
Brad mag nog niet in de schaduw staan van een verse drol van Han.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Erik de Perik
6 november 2016, 22:13
Nahja Brad en Hendrik1970 schuurden wel heel amicaal langs elkaar en beiden zijn ongeveer even eigenwijs als ongeïnformeerd.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Duhsjaak
7 november 2016, 07:32
Als je alleen maar mag beamen wat de grootste gemene deler vindt, dan is de lol er wel snel van af denk ik.
Ik vind het persoonlijk dus best leuk (ook) om naar dingen te kijken en luisteren die je voor je lol niet zou opzetten, maar die door het vakmanschap toch imponeren.

Wat dat betreft ben ik alleen maar blij dat er ook dit soort stellingen zijn. Zijn we open minded of zeggen we het alleen maar?
Ik zeg niet een bonus punt voor Wolter, maar wel een voor Han.

Dat Wolter familie is van Doutzen is natuurlijk zonneklaar. Zo: da's pas VIVA.
Vriendelijke groet, Gus

beruk
7 november 2016, 10:31
Wolter heeft één probleem:

https://www.youtube.com/watch?v=YEZ3KCzaGWk
Kan je nog zo goede opname hebben, orkest enzo het wordt uiteindelijk alsof je een frietenbakker van de FEBO in de keuken van het Amstel Hotel zet.
Dan liever dit:

https://www.youtube.com/watch?v=aNu5-rK2jqw
Wolter is er de kerel voor om dat direct te beamen, dat wel.

Han S
7 november 2016, 10:37
Bedankt Gus! Wat ik er bizonder aan vind is dat Wolter de indruk geeft integer te zijn, niet voor het geld of de roem te gaan, maar het doet voor de muziek.

Hij mag dan in het verleden muziek gemaakt hebben waar veel mensen waaronder ik, totaal niets mee hebben en hij weet verdomd goed dat hij nooit in de buurt zal komen van Aznavour of Sinatra, maar hij gaat wel voor het volle pond, dus zo goed mogelijk en dat verdient respect.

Niet ff snel scoren, maar puur vakwerk. En als je het drie keer niks vindt, prima, maar het is wel heel goed gemaakt.

Milko
7 november 2016, 15:28
Een topic van een Nederlandse volkszanger op een gitaarforum? Of het nou Kroes of Hazes is, ik heb daar emotioneel geen enkele binding mee. Ik trek me er wel doorheen wanneer het toevallig ergens door de speakers schalt. Wanneer ik een hele cd van dat soort artiesten zou moeten beluisteren, alsjeblieft.
Dan nog liever een jaar zonder televisie. Zoals Jaques Brel dat soort onderwerpen bezingt, daar heb ik emotioneel veel meer mee.

Milko sluiten

Han S
7 november 2016, 15:40
Maar dat is ook precies de kant die Wolter kiest. Of hij het kan zal nog blijken, maar hij gaat er wel voor.

Harry
7 november 2016, 15:45
Een topic van een Nederlandse volkszanger op een gitaarforum? Of het nou Kroes of Hazes is, ik heb daar emotioneel geen enkele binding mee. Ik trek me er wel doorheen wanneer het toevallig ergens door de speakers schalt. Wanneer ik een hele cd van dat soort artiesten zou moeten beluisteren, alsjeblieft.
Dan nog liever een jaar zonder televisie. Zoals Jaques Brel dat soort onderwerpen bezingt, daar heb ik emotioneel veel meer mee.

Milko sluiten

en bovendien hoeft het niet alleen over gitaren of gitaristen gaan. Alsjeblieft zeg... saai!

Duhsjaak
7 november 2016, 16:50
en bovendien hoeft het niet alleen over gitaren of gitaristen gaan. Alsjeblieft zeg... saai!

Ja, inderdaad. Niet fijn besnaard ook die Kroes.
Ja snapt er gewoon geen reet van dat er ruimte wordt geboden voor zoiets.
Bak met smilies? Neuh, dat hoeft niet toch?
Vriendelijke groet, Gus

Kim Wilson
8 november 2016, 09:43
Opvallend dat er mensen zoals Milko wel naar Jacques Brel willen luisteren, maar bij Nederlandstalig direct de deur dichtgooien. Sowieso vraag ik me af of iedereen dezelfde voor zich heeft bij de naam Wolter Kroes, of dat hij misschien verward wordt met Dries Roelvink.

Blijft vreemd dat buitenlandse acts hier zo op handen gedragen worden, maar dat Nederlandse artiesten zo ontzettend ondergewaardeerd blijven, of met de grond gelijk gemaakt worden als ze met hun kop boven het maaiveld uitsteken. Blijkbaar gunnen we het onze eigen artiesten niet of zo. Want er loopt hier echt wel kwaliteit rond, alleen wil de gemiddelde Nederlander dat niet zien. Doe maar normaal, lijkt de boodschap. Jammer...

Milko
8 november 2016, 13:26
Wel een beetje jumping into conclusions maat. Van dik hout en Frank Boeyen kan ik wel waarderen om maar iets te noemen. De benadering en de manier van zingen van Nederlandse volkszangers als Hazes en Kroes daar heb ik gewoon weinig mee.

showband
8 november 2016, 14:02
Brad mag nog niet in de schaduw staan van een verse drol van Han.

Pics or it didn't happen

:cheerup::cheerup::cheerup:

Pepe
8 november 2016, 14:37
Ik dacht, Han is zo overtuigd, ik ga eens luisteren.
Eerste nummer wat ik aanklik:

Die ogen van jou
Ze zijn hemelsblauw
ze lachen naar mij
en maken me blij

Ok...
het zijn vertalingen van de allergrootste wereld croonerhits, alle dertien Dublé zal ik maar zeggen. Orkest sukkelt door zijn nootjes, de zanger zingt niet vals.
Lieve help Han, zo risicoloos als een riem met bretels....
Maar rond december gaat ie het vast goed doen in het overdekte winkelcentrum.

Han S
8 november 2016, 14:39
Wel een beetje jumping into conclusions maat. Van dik hout en Frank Boeyen kan ik wel waarderen om maar iets te noemen. De benadering en de manier van zingen van Nederlandse volkszangers als Hazes en Kroes daar heb ik gewoon weinig mee.

Ik denk dat je de docu over Kroes niet hebt gezien, anders zou je er anders over denken. Denk nou niet dat ik een fan ben van Wolter, verre van dat, maar in die docu zag ik een hele andere man dan ik dacht te kennen.

En natuurlijk heeft hij ook een zooi pulp gemaakt, maar hij doet al zo'n 25 jaar mee, is als drummer begonnen en heeft in veel bandjes gespeeld. Ik vind Wolter een echte muzikant, ondanks dat ik die muziek niet zal luisteren.

Han S
8 november 2016, 14:42
Ik dacht, Han is zo overtuigd, ik ga eens luisteren.
Eerste nummer wat ik aanklik:

Die ogen van jou
Ze zijn hemelsblauw
ze lachen naar mij
en maken me blij

Ok...
het zijn vertalingen van de allergrootste wereld croonerhits, alle dertien Dublé zal ik maar zeggen. Orkest sukkelt door zijn nootjes, de zanger zingt niet vals.
Lieve help Han, zo risicoloos als een riem met bretels....
Maar rond december gaat ie het vast goed doen in het overdekte winkelcentrum.




Ja, wat wil je, de teksten zijn van Jan Keizer, in een nacht gemaakt. Maar mij gaat het over hoe het is gemaakt, niet ff snel iets in elkaar beunen, maar degelijk werk en dan heb ik het dus niet over de teksten.

Maar heb je wel eens goed naar de Beatles geluisterd, over handjes vasthouden enzo?

Pepe
8 november 2016, 14:50
Maar heb je wel eens goed naar de Beatles geluisterd, over handjes vasthouden enzo?

Die Beatles hebben na 1962 nog meer albums gemaakt, ga er eens naar luisteren.

Maar ik begrijp, over de muziek is heel goed nagedacht en veel werk aan besteed, de teksten zijn in 1 nachtje geschreven?
Achja, teksten.... highly overrated.

Han S
8 november 2016, 15:01
Nou ja, sommigen krijgen de Nobelprijs voor windjes blazen.

showband
8 november 2016, 15:35
Opvallend dat er mensen zoals Milko wel naar Jacques Brel willen luisteren, maar bij Nederlandstalig direct de deur dichtgooien. Sowieso vraag ik me af of iedereen dezelfde voor zich heeft bij de naam Wolter Kroes, of dat hij misschien verward wordt met Dries Roelvink.

nog eens op een feest gespeelt waar Dries Roelvink ook zou gaan optreden.
Allemaal stress bij de organisatie want er zou een beroemde artiest komen en alles moest natuurlijk perfect gaan zodat ie optimaal zou kunnen spelen. De naam mocht niet vooraf uitlekken want dan was de spectaculaire verassing verpset. enz.

kom de man veel te laat binnen (in pak, niet in zwembroek)
En de manager meld doodleuk "dat er een minidisk speler hoort te zijn" belachelijk dat de band dat niet voor hun klaar heeft staan.,
maar, overigens, dat "helaas zij de achtergrondtapes zijn vergeten dus hoe kunnen we dat oplossen?"
.
consternatie, "of ze achter de bar misschien nog wat muziek hebben waar hij bij mee kan zingen.."
.
Uiteindelijk heb ik ergens een heimelijk gemaakte film waar we als totaal onvoorbereide band een vreselijk slechte zanger staan te begeleiden in uitgedunde bezetting. "new youwwrk new youwwrkkk" enz (je wil ook geen huilende jubilaris/fan ;) )
Wel hilarische ervaring voor bij een pint.