PDA

View Full Version : Vetter brugelement voor superstrat?



Brum
3 november 2016, 12:08
Na helemaal gelukkig te zijn met een recent aangeschafte Hotrails in de nekpositie, ben ik helaas toch nog niet zo gelukkig met het brugelement in m'n superstratje. Ik ben begonnen met een SD JB in de brugpositie en dat was het echt niet voor mij. Ik heb er nog nooit een lekker resultaat mee behaald, maar ik had 'm nog liggen, dus geprobeerd. De grid was niet lekker en zeker geen vettig geluid. Eerder dun, ook na spelen met de hoogte van zowel polepieces als het element zelf. Vooral de lage D snaar (stapje lager) komt slecht door. Omdat ik in m'n tele een Dimarzio Super Distortion heb zitten, waar ik wel helemaal gelukkig mee ben, dacht ik dat het ook wel zou werken voor m'n strat. Deels... Leads zijn lekker vettig en rond, helemaal goed. Maar bij het zwaardere accoorden werk komt ie in het laag echt te kort in vergelijking met m'n tele. En gezien ik die twee gitaren wil gaan gebruiken voor optredens, wil ik die qua vettigheid ook een beetje naar elkaar toe werken. Ik heb nog een Dimarzio Air Classic liggen, maar ik heb het donkerbruine vermoeden dat die mij ook niet meer vetheid gaat geven, laat staan dat ie qua output mee kan komen met de Super Distortion in m'n tele.

Ik ben eigenlijk nog nooit in deze situatie gezeten, gezien ik eigenlijk altijd eerder elementen nodig had die juist meer strakheid en minder laag hadden. Ik heb wel ongeveer een idee waar ik moet zoeken, maar ik zou ook jullie input erg waarderen. Kleine cosmetische eis, het moet een zebra element zijn.:) Maar ik zou dat gerust los laten als een ander alternatief erg veel beter klinkt en niet in zebra te verkrijgen is. Misschien ook niet onhandig om te vermelden, ik speel over een JCM 800 2210. Hoog en mid-hoog meer dan plenty zeg maar. De strat heeft een alder body met maple nek en toets en een floyd. Ook sta ik en stapje lager gestemd, in D.

Wat jullie?

D3nnis
3 november 2016, 12:59
Staat de Floyd zwevend?
Zo niet, dan plat op de body afstellen als je kunt leven met dive only, scheelt enorm! Tenminste, in mijn beleving heb je daarmee een vettigere laag respons.

Brum
3 november 2016, 13:06
Dive-only. Precies om de reden wat je zegt.;) Ik heb er ook aan zitten denken om er een dikker tremoloblok in te zetten, van FU Tone of zo. Schijnt ook best veel te schelen qua dikte van geluid.

D3nnis
3 november 2016, 13:11
Jammer dat je dat al hebt. Was een goedkope oplossing voor dikker laag geweest ☺
Qua elementen weet ik het niet; probeer bijvoorbeeld eens een email te wagen aan 4seasons pickups. Heb daar eens wat besteld wat aangepast was naar mijn wensen. Prima spul, concurrerend geprijsd.

Brum
3 november 2016, 13:17
Neem ik mee in m'n zoektocht, thanks! Ik heb ook 's zitten kijken naar The Creamery Classic '83 pickups. Soundclipjes klinken erg goed en ook de prijs is echt spotgoedkoop voor een klein bedrijfje dat handwound elementen maakt. Zijn ook nog 's te verkrijgen met verschillende soorten magneten. Alnico 8 zou dan het warmste moeten klinken vermoed ik? Nou lijkt het alsof ik al een keuze heb gemaakt, maar da's zeker niet zo hoor. Ik heb ook o.a. bij Dimarzio zitten kijken en vond de Super 3 wel erg interessant bijv.

edit: Ik zie dat dat 4seasons in Limburg zit. Dat vind ik dan al leuk, dat het Nederlands is. Misschien er 's over denken om daar gewoon 's langs te gaan. Zo'n wereldreis is het nu ook weer niet vanuit Breda. Laten we nou net toevallig vanavond ook in Limburg moeten optreden, hehe...

obiwanjacobi
3 november 2016, 14:14
Voel je de body resoneren als je de lage D snaar aanslaat?
Misschien worden deze frequenties wel ergens (door) gedempt? Als dat zo is, helpt geen enkele pickup.

[2c]

Orpheo
3 november 2016, 20:48
begin met de magneet te wisselen. Koop een alnico 8 magneet, frut dat in je pup en boem. Veel meer mids, meer ballen en een VEEL strakker laag.

Erik de Perik
3 november 2016, 20:58
begin met de magneet te wisselen. Koop een alnico 8 magneet, frut dat in je pup en boem. Veel meer mids, meer ballen en een VEEL strakker laag.

Ik heb iets vergelijkbaar gedaan Alnico 2 ipv Anico 5 en dat scheelt echt een stuk! De slechts 11,60 en een half uurtje werk waren ook erg prettig.

Brum
6 november 2016, 19:47
Ik ga niet beginnen aan het verwisselen met magneten. Simpelweg niet technisch genoeg voor. Ik ben al blij met het beginners bak-en-braad waarmee ik een element kan vast solderen. Ik zoek het echt eerder in een ander element.

Het dempen van een frequentie vind ik wel een goeie en heb ik ook aan gedacht, maar ik heb niet het idee dat dat de kwestie is. Of het moet zijn dat andere frequenties juist nog meer omhoog komen door resonantie, want de gitaar is van zichzelf wel behoorlijk resonant. Dat valt akoestisch al meteen op en dan komt de lage D snaar wel goed mee eigenlijk. Misschien is het de combinatie alder-maple? Ik heb voorheen nog nooit eerder met een alder body met humbucker en maple nek met dito toets gespeeld. M'n tele heeft een mahonie body, maple nek en ebben toets. Dat klinkt sowieso al anders en matched misschien beter met de Dimarzio SD.

Fusion
6 november 2016, 20:18
Wat voor soort sound wil je? Ik kan je niets aanbevelen zonder die kennis ;) Desondanks ben ik erg te spreken over de SD Full-Shred, helemaal niet zo high gain als de naam doet vermoeden. Strak in t laag.

Orpheo
6 november 2016, 21:50
Een magneet wisselen is makkelijker dan solderen. Wat schroefjes half los, eruit en erin.

Anders: alternative 8.

Erik de Perik
6 november 2016, 23:40
Een magneet wisselen is makkelijker dan solderen. Wat schroefjes half los, eruit en erin.

Anders: alternative 8.

Precies ja. Dat kan een chimpansee nog tot een goed einde brengen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

telerocker
7 november 2016, 00:48
Nog een tip in de kantlijn: ik gebruik zelf een Bare Knuckle Crawler in een swampashstrat. Mids en midlaag aplenty en een mooi rond hoog, zonder dat het saai wordt. Ik heb hem vrij laag staan. Dichter bij de snaren levert een agressiever midhoog op.

Brum
7 november 2016, 20:07
Een Crawler heb ik ook aan zitten denken. Ik heb er eentje in een SG zitten, misschien moet ik die 's proberen in de strat.

Alternative 8 ken ik niet echt. Ik ga 's wat clipjes zoeken e.d. Op de Duncan toer zat ik ook te kijken naar die '59/custom hybrid. Dat was toch min of meer jouw element, Orpheo? Hoe zou die het in een superstrat doen? Vetter laag?

@Fusion: Ik heb niet echt één specifiek geluid als voorbeeld eigenlijk. Als ik dan nog twee gitaristen kan noemen met een erg lekker geluid uit een superstrat, dan zijn het voor mij dan toch Jerry Cantrell (AIC) en Adrian Smith (Maiden). Maar ik ga met mijn spulletjes niet verwachten dat ik hetzelfde ga klinken en dat hoeft van mij ook niet. Het is me vooral te doen aan het gebrek aan laag. Het meest ideale voor mij zou een Dimarzio Super Distortion met meer laag zijn. In die richting zoek ik het zo ongeveer. Ik heb ook gekeken naar de Full-shred. Een naampje kijk ik met gemak doorheen;), maar ik denk dat ie voor mij te strak is, wat te modern wellicht.

Fusion
7 november 2016, 20:38
Oké ik snap denk ik wel wat je bedoelt... wel gedefinieerd maar niet te strak, mag warm en zelfs wat losjes zijn, met iig voldoende laag (dat dan weer niet flubbert haha). Ehm... heeft SD en andere merken niet van die sites waarin ze de karakteristieken van elementen naast elkaar zetten en tone samples plaatsen? Op zich zegt dat niet alles over hoe een en ander in jouw gitaar gaat klinken, maar 't is vaak wel n indicatie in de general direction...

Orpheo
9 november 2016, 19:07
de 59custom hybrid vind ik tof maar zeker niet dik. tis wat minder hot dan een JB, wat opener, meer classic. veelzijdig. niet echt 'metal'.

de alt8 is als een JB op steroiden.

Dit is natuurlijk wel Peppie (van Peppie en Kokkie ;) ) https://www.youtube.com/watch?v=-H7egNnFzRo maar je krijgt een idee. Rob heeft gewoon een flink schel geluid van zichzelf, helaas. Weet wel dat de alt8 gewoon echt heel, heel erg lekker is ;)

Brum
9 november 2016, 21:04
Ik neem 'm in ieder geval mee in m'n overweging, absoluut. Waar ik verder nog naar zit te kijken is de Dimarzio Super 3, The Creamery Classic '83 en ik vind de suggestie van Dennis ook een goeie, dat 4seasons.

Wat ik verder nog heb liggen is dus een BKP Crawler (nou ja, zit nog in m'n SG) en ik bedacht me dat ik ook nog een Lace Nitro Hemi heb liggen. Die vond ik in een Les Paul en SG te dof, maar misschien dat ie juist in m'n strat wel goed kan werken. Die twee opties probeer ik even als eerste. Kost me simpelweg niks. Mocht dat het niet zijn, dan ga ik toch 's even goed nadenken over de andere opties.

Voor zover bedankt, ik kan weer even vooruit met proberen/overwegen!:)

Da Vinci
10 november 2016, 11:24
In het kader 'op zoek naar bevestiging' een kleine kaap;

In de zoektocht naar een single sized humbucker voor mijn strat recent gerepeteerd met een start met een SD Hotrail in de brug. Ik heb nu de Little 59 in mijn tele die ik wat bassig vind en net ff wat ballen mis. Ipv. een dip in het midden heeft de hotrail juist een piek in het midden en flink meer output. Erg fijn dus dat ik de gitaar van Francois van The Guitar Factory mocht lenen om te horen wat in de praktijk de verschillen waren!

De Hotrail vond ik erg vet. Misschien iets te vet. Maar de output beviel me wel maar het laag/mid zou wat minder mogen en het hoog zou wat extra bite mogen hebben van mij.

Ik neig nu daarom naar de JB jr. Hoewel er visueel relatief veel verschil in lijkt te zitten (rails vs pole pieces) lijken de specs slechts een naunce. Ietsje minder output 15,2k vs 16,6k en de JB jr. zou iets minder bass/mids moeten hebben en iets meer hoog. Op papier niet de naunce die ik zoek.

Goede keuze? Of is het werkelijke verschil meer dan een nuance?

Ik was ook nog eea uit de DiMarzio hoek aan het overwegen. De Super Distortion (13,2k, veel laag/mid en weinig hoog) Tone Zone (12,4k en ook veel bas, nog meer mids en minder hoog dan de SD) lijken door het de lagere output, veel bas, weinig hoog niet te zijn wat ik zoek. Of is het karakter van DiMarzio an sich weer zo anders dat ik dat niet zo één op één kan vergelijken?

D3nnis
10 november 2016, 11:27
Als je wilt, ros ik mijn SC sized superdistortion uit mijn strat, en stuur ik m naar je op, kun je hem proberen.
Ik vind niet dat ie weinig hoog heeft eigenlijk.

Agent_Smith
10 november 2016, 12:27
Okee, even een bijdrage omdat ik een beetje met hetzelfde zit.
In mijn geval een BC Rich Gunslinger met 1 (brug dus) pickup en volgens mij een alder body (maar dat weet ik niet eens zeker). Echt een superfijne gitaar. Ik had eerst een SH4 (JB) erin. Thuis klinkt dat allemaal prima enzo, maar met een band op volume is het altijd anders. De gitaar is zelf sowieso lekker agressief en met de JB net een beetje tè. De power (output) is wel heerlijk.
Dus eens de A5 magneet gewisseld voor een A2 (zodat het een JB2 werd) maar dat was geen succes. Miste vooral de output van de standaard JB (maar ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik een beetje ben gaan twijfelen of de A2 magneet wel echt volledig 'charged' is; ik neem aan dat dat kan, slechts deel charged??)

De JB er weer uit gehaald en origineel gemaakt. Nu heb ik er een ToneZone in. Ik ben eigenlijk altijd een Duncan-man en geen Dimarzio. Maar de klank van de TZ in deze gitaar bevalt me nu best goed, maar nu heb ik weer het fenomeen wat ik echt altijd heb met Dimarzio's (en nooit met Duncans): erg fluiterig (rondzingen dus) terwijl hij toch waxed is.
Kortom, waarschijnlijk kun je hier niet heel veel mee maar ik vind de ToneZone wat dikker dan de JB en toch (bijna) net zo agressief).

Da Vinci
10 november 2016, 12:58
Als je wilt, ros ik mijn SC sized superdistortion uit mijn strat, en stuur ik m naar je op, kun je hem proberen.
Ik vind niet dat ie weinig hoog heeft eigenlijk.

Thx voor het aanbod. Ik ik wist hoe een soldeerbout eruit zag had ik er graag gebruik van gemaakt :chicken:


[...]

De JB er weer uit gehaald en origineel gemaakt. Nu heb ik er een ToneZone in. Ik ben eigenlijk altijd een Duncan-man en geen Dimarzio. Maar de klank van de TZ in deze gitaar bevalt me nu best goed, maar nu heb ik weer het fenomeen wat ik echt altijd heb met Dimarzio's (en nooit met Duncans): erg fluiterig (rondzingen dus) terwijl hij toch waxed is.
Kortom, waarschijnlijk kun je hier niet heel veel mee maar ik vind de ToneZone wat dikker dan de JB en toch (bijna) net zo agressief).

Ja dat gaat dan om de Full-size. Wat me al wel duidelijk is geworden is dat, hoewel fabrikanten graag anders doen vermoeden, de één op één vergelijking niet altijd op gaat.

D3nnis
10 november 2016, 15:00
Thx voor het aanbod. Ik ik wist hoe een soldeerbout eruit zag had ik er graag gebruik van gemaakt :chicken:



Wat je wilt.
Mocht je je bedenken hoor ik het wel.

Agent_Smith
10 november 2016, 15:26
Ja dat gaat dan om de Full-size. Wat me al wel duidelijk is geworden is dat, hoewel fabrikanten graag anders doen vermoeden, de één op één vergelijking niet altijd op gaat.

Oh, dat had ik uit het hele verhaal niet meegekregen dat het om een SC formaat gaat. Ik las superstrat dus ging er van uit dat het een HB in de brug positie was. Dan heb ik er overheen gelezen denk ik.

Brum
12 november 2016, 18:06
Oh, dat had ik uit het hele verhaal niet meegekregen dat het om een SC formaat gaat. Ik las superstrat dus ging er van uit dat het een HB in de brug positie was. Dan heb ik er overheen gelezen denk ik.

Ik denk dat de kaap van Da Vinci je een beetje op het verkeerde been heeft gezet.;) In mijn geval gaat het om een gewone humbucker en in Da Vinci zijn geval een singlecoil formaat humbucker.

Anyway, Obiwanjacobi heeft toch een beetje gelijk gehad, of best een beetje veel. Ik heb de gitaar vandaag weer thuis en gelijk 's even de lage D snaar nagelopen. Nou bleek de actie aan de kant van de dikke snaren toch net een tikkie te laag, waardoor de D snaar hoger op de hals toch wat aan begon te lopen. En door een shimmetje onder de locking nut, viel het me in eerste instantie bij de lagere accoorden niet zo op. Beetje omhoog gezet en komt nu al veel beter door. M'n zoektocht naar wat vetter laag is nog wel hetzelfde, ik vind nog steeds dat ik daarin wat mis, maar inderdaad, zoals Obiwan al zei, ik had kunnen uitproberen tot ik een ons woog, dat had niet zoveel gedaan als een snaar niet genoeg mee resoneert. Ik snap ook echt niet hoe veel gitaristen een superlage actie lekker vinden spelen.:dontgeti:

Dit vind ik overigens een lekker geluid uit een humbucker in een strat:


https://www.youtube.com/watch?v=w7-oqwybMvk

Nou speelt die gast op een Mesa zo te zien en ik op een Marshall, dus geen eerlijk vergelijk, maar die Crawler zou wel 's het antwoord kunnen zijn. Warm, lekker dik mid zonder een muffe deken te worden, toch redelijk veel output voor ook het zwaardere werk, dit is wel een beetje de kant waar ik het zoek denk ik. Die bite haal ik er toch wel uit, da's geen probleem.

edit: Ik heb de D-tuna er ook afgesloopt. Naast dat het voor drop tunings, behalve dan van E naar D, voor geen meter werkt, had ik ook continu problemen met de stemming. Maar belangrijker, ben ik nu achter gekomen, ook de D-tuna deed wat met de D snaar qua resonantie en geluid. Die blijft er dus af, ik hou deze gitaar in D stemming. Ik kan de D-tuna ook echt alleen maar afraden.

Brum
13 november 2016, 12:41
Ik denk haast niet dat er hier mensen zijn die ervaringen hebben met Suhr humbuckers, maar niet geschoten is altijd mis. Dus... Heeft iemand ervaring met Suhr elementen?

Orpheo
13 november 2016, 14:18
jup. natuurlijk ;)

ik vind suhr OK. niet geweldig. Heel klinisch, strak en gearticuleerd. bijna actief in karakter, weinig mojo zou ik haast zeggen. De Aldrich brug pup vind ik echt te 80ies klinken: heel veel mids maar op een nare manier. Heb die pup er weer snel uitgevist. ik blijf lekker bij BKP, SD en een paar andere kleinere bouwers.

telerocker
13 november 2016, 15:11
Ik heb een Suhr-teleset en die bevalt nog steeds. Wat Orpheo zegt over de humbuckers, zie ik vaker voorbijkomen op het BKP-forum.

Brum
13 november 2016, 16:29
Oké, thanks. Was even nieuwsgierig naar de bevindingen over de Suhr elementen, maar staan ook niet perse op m'n lijstje.

Ik ga zo even kijken wat het Crawler element doet in m'n strat, die vis ik zo even uit m'n SG. Het mid is echt heel lekker van dat element, maar da's in m'n SG, dus ik ben benieuwd! Mocht ie op huisvolume al bevallen, dan gaat ie donderdag mee voor de doop in m'n bandje.

telerocker
13 november 2016, 17:55
Oké, thanks. Was even nieuwsgierig naar de bevindingen over de Suhr elementen, maar staan ook niet perse op m'n lijstje.

Ik ga zo even kijken wat het Crawler element doet in m'n strat, die vis ik zo even uit m'n SG. Het mid is echt heel lekker van dat element, maar da's in m'n SG, dus ik ben benieuwd! Mocht ie op huisvolume al bevallen, dan gaat ie donderdag mee voor de doop in m'n bandje.

Ff tweaken om de sweet spot te vinden. Daar zijn BKP's nogal gevoelig voor.

Erik de Perik
13 november 2016, 18:47
Nooit op Suhr gespeeld, maar wel van een aantal profs gehoord dat het zowel qua bespreekbaarheid als qua sound top is. Uiteraard heb ik de YT filmpjes beluisterd. Ik ben niet zo heel gevoelig voor hoe een gitaar voelt of klinkt, ik pas me wel aan. Merk wel dat ik strak en helder erg prettig vind.

Brum
13 november 2016, 19:21
Ff tweaken om de sweet spot te vinden. Daar zijn BKP's nogal gevoelig voor.

Dat bleek, maar ik weet niet of ik dit getweakt krijg. Zojuist de Crawler geprobeerd. Sowieso veel levendiger dan de Dimarzio Super Distortion. Het laag is echt veel beter. Strak, maar ook warm en gearticuleerd. Helemaal goed, want dat is wat ik wilde. Het mid is ook op een lekkere manier goed aanwezig. Da's allemaal echt beter. Alleen nu is het hoog weer wat schreeuwerig en minder dik dan dat van de Super Distortion. Ik heb het element al vrij laag staan, misschien moet ik nog 's wat spelen met de polepieces.

Ik had overigens nog nooit gehoord van de man waar die Crawlers signatures van zijn, Geoff Whitehorn. Die heeft wel oren aan z'n hoofd, lekker geluid heeft die gast. Niet zo mijn smaak muziek, maar zijn notenkeus en frasering zijn wel smaakvol hoor en met een puik geluid ook.

Anyhow, ik ga nog wat spelen met de polepieces en de gitaar gaat donderdag mee om 's op oorlogsterkte te kunnen beoordelen. Ik laat het tzt wel even weten of het wat is.

Erik de Perik
13 november 2016, 19:34
Geoff Whitehorn vond ik destijds een erg prettige gitarist. Hij speelde bij Roger Chapmann en heb 'm ook vaak live gezien.

Milko
14 november 2016, 14:27
Spulletjes zijn best belangrijk. Maar een vet geluid zit vooralin je vingers.

Milko sluiten

Brum
14 november 2016, 18:21
Ja, daar heb ik wat aan... Meer laag uit je vingers halen, natuurlijk... Zullen we die discussie ook gewoon lekker ergens anders houden?

Da Vinci
15 november 2016, 09:47
Ik zou gewoon eerst eens proberen om op je knieën te gaan zitten. Dan bevinden je vingers zich een stuk lager. En dan kan je altijd nog je oordeel vellen.

D3nnis
15 november 2016, 12:41
Voor de volledigheid nog eentje zonder gein: Probeer eens een ander plectrum (materiaal). Ik heb anderhalf jaar met een Dugain hematiet plectrum gespeeld. Wat een enorme verbetering tov de gator grip 2mm die ik normaal altijd gebruik. Nooit gedacht dat het zo veel verschil kan maken.
Downside: In dat hematiet spul zit (denk ik) ijzer; je handen worden zwart, en rond je elementen wordt het een zooi.

Fusion
15 november 2016, 13:18
Ja, daar heb ik wat aan... Meer laag uit je vingers halen, natuurlijk... Zullen we die discussie ook gewoon lekker ergens anders houden?

Toch maakt de positie van de rechterhand bij palm muten bijv enorm veel uit qua hoeveelheid laag :) Als je je rechterhand meer naar de brug doet, komt er meer laag in en vice versa ;) Maar verder snap ik je commentaar wel.

Brum
15 november 2016, 20:23
Voor de volledigheid nog eentje zonder gein: Probeer eens een ander plectrum (materiaal). Ik heb anderhalf jaar met een Dugain hematiet plectrum gespeeld. Wat een enorme verbetering tov de gator grip 2mm die ik normaal altijd gebruik. Nooit gedacht dat het zo veel verschil kan maken.
Downside: In dat hematiet spul zit (denk ik) ijzer; je handen worden zwart, en rond je elementen wordt het een zooi.

Klopt, maar ik denk niet dat je ineens een pak meer laag krijgt. Ik heb al het nodige uitgeprobeerd, speelde eerst met dunnere plectra. Ben wel op wat dikkere uitgekomen, geen idee meer welke dikte. Maar zeg nou zelf, dit ga je toch niet zomaar meer veranderen ey (de linker);):

http://i1085.photobucket.com/albums/j423/Brummert/10354933_734858436601109_8544678138292094442_n_zps yozlxrwo.jpg


Toch maakt de positie van de rechterhand bij palm muten bijv enorm veel uit qua hoeveelheid laag :) Als je je rechterhand meer naar de brug doet, komt er meer laag in en vice versa ;) Maar verder snap ik je commentaar wel.

Voor mutes wel, dat klopt. Maar voor een wat dikker laag op zich niet. Ik ben er wel achter gekomen dat ik m'n manier van muten weer helemaal moet aanpassen aan deze gitaar. Ik was een Floyd Rose niet gewend en da's echt anders muten dan een vaste brug.

Die BKP Crawler heb ik gister ook nog weer wat aan zitten sleutelen en zo, het lijkt er nu zelfs op dat ik meer laag heb dan van m'n tele en niet alleen met lage accoorden. Geen idee hoe dat op m'n andere versterker op hoog volume gaat klinken, daar kom ik donderdag achter. Die Crawler is voor mijn gevoel wel een betere match in deze gitaar dan de Dimarzio SD.

D3nnis
15 november 2016, 20:26
Klopt, maar ik denk niet dat je ineens een pak meer laag krijgt.




Klopt helemaal hoor, de sound wordt niet echt wezenlijk anders, alleen net wat meer power of zo.

Jan Buurman
15 november 2016, 21:08
Klopt, maar ik denk niet dat je ineens een pak meer laag krijgt. Ik heb al het nodige uitgeprobeerd, speelde eerst met dunnere plectra. Ben wel op wat dikkere uitgekomen, geen idee meer welke dikte. Maar zeg nou zelf, dit ga je toch niet zomaar meer veranderen ey (de linker);):

http://i1085.photobucket.com/albums/j423/Brummert/10354933_734858436601109_8544678138292094442_n_zps yozlxrwo.jpg



Voor mutes wel, dat klopt. Maar voor een wat dikker laag op zich niet. Ik ben er wel achter gekomen dat ik m'n manier van muten weer helemaal moet aanpassen aan deze gitaar. Ik was een Floyd Rose niet gewend en da's echt anders muten dan een vaste brug.

Die BKP Crawler heb ik gister ook nog weer wat aan zitten sleutelen en zo, het lijkt er nu zelfs op dat ik meer laag heb dan van m'n tele en niet alleen met lage accoorden. Geen idee hoe dat op m'n andere versterker op hoog volume gaat klinken, daar kom ik donderdag achter. Die Crawler is voor mijn gevoel wel een betere match in deze gitaar dan de Dimarzio SD.

(Mocht de Crawler toch niets voor je blijken houd ik mij aanbevolen..:hide: )

Brum
16 november 2016, 17:30
Die kans acht ik vrij klein, gezien dit element uiteindelijk weer terug gaat in m'n SG en ik eventueel een nieuwe Crawler koop.;)

Brum
18 november 2016, 06:50
Ik zal een nieuwe Crawler moeten bestellen, want deze blijft. Zeer aangename verrassing gister tijdens het repeteren. Die Crawler heeft van m'n stratje precies dat gemaakt wat ik verwacht van een superstrat. Geluid vind ik altijd moeilijk te omschrijven, maar in mijn beleving is de Crawler een soort JB on steroids met wat meer mid. Snijdt heerlijk door de mix en de balans is voor mij nu een stuk beter. Ik ben helemaal blij.:) Die Crawler is echt een top element. Misschien wil ik er nu zelfs wel eentje in m'n tele.:D

Jan Buurman
18 november 2016, 08:03
Ik heb er net één op MP gescoord. Die gaat in mijn Iceman met Floyd Rose FRX tremolo.... Ook een soort superstrat ;-)


http://i89.photobucket.com/albums/k202/JanBuurman/c3f3113c396514b6457bf4cfe5d8935b_zpscv858aqx.jpg

Brum
18 november 2016, 23:16
Mocht ie nou niet bevallen, dan kun je me altijd een berichtje sturen.;)

Jan Buurman
19 november 2016, 00:29
:seriousf:

telerocker
19 november 2016, 01:20
Ik zal een nieuwe Crawler moeten bestellen, want deze blijft. Zeer aangename verrassing gister tijdens het repeteren. Die Crawler heeft van m'n stratje precies dat gemaakt wat ik verwacht van een superstrat. Geluid vind ik altijd moeilijk te omschrijven, maar in mijn beleving is de Crawler een soort JB on steroids met wat meer mid. Snijdt heerlijk door de mix en de balans is voor mij nu een stuk beter. Ik ben helemaal blij.:) Die Crawler is echt een top element. Misschien wil ik er nu zelfs wel eentje in m'n tele.:D

Mooi dat het zo goed uitpakt. Ik heb hem al jaren in mijn swampashstrat zitten. Het is echt een allrounder. Ik vind dat ie low gain ook goed handelt en de cleans zijn eveneens behoorlijk goed. Met een tikkie gain en wat slapbackdelay krijg ik er ook aardige Setzer-sound uit.

Brum
3 april 2017, 13:54
Geinige wending in m'n zoektocht die ik toch even wil delen. De Crawler vind ik nog steeds een tof element in m'n strat, maar ik wilde toch nog wat experimenteren. Toch maar 's die Lace Nitro Hemi die ik nog had liggen geprobeerd en dat was wederom een aangename verrassing. Goeie pak output en eigenlijk best een vrij warm laag. Da's toch een heel aardig geluid op zowel mijn JCM800 2210 als de 2203, lekker veel punch. Meer ook dan de Crawler. Die Crawler heeft alleen dat lekkere mid, wat de Nitro Hemi dan weer minder heeft. Ik heb o.a. m'n strat met Lace o.a. mee gehad de studio in afgelopen weekend. Beide versterkers op oorlogsvolume, met wapperende broekspijpen en zo en dat was heul nie verkeerd! De Crawler wil ik sowieso weer in m'n SG doen, maar de Lace blijft voorlopig ook nog wel even zitten (zonder daar ook maar enige garantie in te geven, mezelf kennende).

En om m'n verhaal kracht bij te zetten, een leuk plaatje vanuit den studio:

http://i1085.photobucket.com/albums/j423/Brummert/17626490_718461321646695_7999671380500176697_n_zps 5todvdni.jpeg

Geheel of topic, maar ook in de studio een grappige verrassing gehad. Meestal neem ik op met m'n eigen Randall XL cab en ik dacht dat die sowieso niet weggeblazen zou worden door een ouwe budget cab, maar een ouwe London City cab deed toch precies dat wat we nodig hadden voor het nummer dat we op hebben genomen. Had veel minder break-up waardoor gearticuleerder, met toch flink wat ballen. Altijd leuk, zoiets.:)