PDA

View Full Version : Meningen gevraagd over ruil Engl tegen kleine Marshall



Rogueny
3 november 2016, 11:44
Dag allemaal,

Ik ben al enige tijd in het bezit van een Engl Ironball met 412. Ik ben inmiddels wel een beetje uitgekeken op t geluid van deze versterker en zoek voornamelijk wat kleiners. Ik kwam op marktplaats een fraaie custom shop Pin Up amp van Marshall tegen. Echt een lust voor t oog:
https://static.altomusic.com/media/catalog/product/m/a/marshall-MARSHALLJANEHEADCAB-0.jpg
De verkoper wil hem wel ruilen tegen mijn Engl. Ik vermoed dat de waarde van mijn Engl wat hoger ligt. Mijn vraag is of er mensen ervaring hebben met de Class 5 versterkers van Marshall en hoe je deze hebt beoordeeld wat betreft prijs/kwaliteit. Tevens vraag ik me af of een amp als deze ook als een investering gezien kan worden gezien het een een relatief zeldzaam modelletje betreft.

Brum
3 november 2016, 11:54
Mijn mening; niet doen. De Class 5 reeks zijn min of meer de instap modellen voor buizenversterkers bij Marshall. Een mooi gelimiteerd printje maakt het er niet ineens een betere versterker van. Ik zou de ENGL mooi houden tot er wat anders voorbij komt.:)

Pepe
3 november 2016, 12:04
Zwart grilletje versus kekke chick, ik zou het gelijk doen.

miyaru
3 november 2016, 12:09
Engl is een ondergewaardeerde amp. Zou even wachten,totdat er iemand met wat serieus komt. Zo'n 5 watt Marshall is leuk, niet meer dan dat. Je gaat relatief er erg op achteruit qua waarde. Sound is subjectief natuurlijk, misschien vind jij het helemaal te gek......

Robin.

tmms
3 november 2016, 12:23
Mee eens. Dit is wel een goede versterker, maar wat een raar ding:D. Klinkt wel erg als een Marshall. En natuurlijk op een serieuze cab aansluiten. Kost ie?

tmms
3 november 2016, 12:58
Welke speaker zit er overigens in? Heb er ook één, erg tevreden mee, klinkt als een JTM45, de Engl is denk ik veelzijdiger.

Riny
3 november 2016, 13:50
Zelf zou ik het ook niet doen.

NLF
3 november 2016, 14:18
Er zijn twee dingen die je even uit elkaar moet houden: de Marshall Class 5 en deze specifieke uitvoering. Een gewone Class 5 kun je voor niet al te veel geld op de kop tikken (ik dacht 250 of 300 euro voor een combo versie). Deze Class 5 is misschien wat specialer (vanwege de vormgeving) maar over de toekomstige waarde is moeilijk iets te zeggen, behalve dan dat er heel veel mensen zijn die dit ding heel lelijk vinden. Dus je kunt 'm tzt misschien wel verkopen, maar dan moet je maar net iemand hebben die zo'n ding zoekt.

Verder: de Class 5 is een goede amp voor iemand (zoals ik) die van de ouderwetse Marshall sounds houdt (blues, oude hardrock) en graag op versterkers zonder mastervolume en fx loop speelt (en meestal zonder overdrive pedalen). Zoek je veel / meer gain en een modernere sound dan zou ik als ik jou was een andere versterker zoeken.

telerocker
4 november 2016, 00:19
Het is een goede deal, voor de tegenpartij dan. :stop:

arjanb01
4 november 2016, 08:27
In alle gevallen de Engl houden.
Die class 5 is leuk voor thuis maar gaat in een band met een houthakkende drummer en een krijsende zanger niet standhouden.

jutter
4 november 2016, 09:32
In alle gevallen de Engl houden.
Die class 5 is leuk voor thuis maar gaat in een band met een houthakkende drummer en een krijsende zanger niet standhouden.

Gaje nou uit van je eigen band Arjan? :D

jutter
4 november 2016, 09:33
Ik zou het ook niet doen. Zo 'n Class5 is leuk voor er bij, als gadget zeg maar.

almarvk
4 november 2016, 09:45
Heb ze zien staan bij de Fellowship. Zag er mooi uit, lekker vintage gelikt. Maar het blijft een Class 5. Een instapper dus. Op het kekke ontwerp na is het niets bijzonders.

Kakihara
4 november 2016, 09:47
Ach, ik vond die Class 5 (ik heb de eerte versie getest) best wel een karaktervol ampje. Ging toch wel erg luid, had nagenoeg geen headroom (clean bleef niet lang clean: volume op negen uur en je had best al wat oversturing), maar was toch aanslaggevoelig en kwam over als een one trick pony: ouwe jaren 60-70 bluesrock was duidelijk zijn terrein. Maar dat ene truukje deed die wel met overtuiging. De enige Marshall, op de bluesbreaker na, waarmee ik uit de voeten kon.
Een 1-op-1-ruil vind ik moeilijk. Zelf ben ik niet zo van de Engl, en als amp verkies ik dan ook eerder de Marshall. Je moet alleen jezelf afvragen of je er niet meer overhoudt wanneer je de Engl zou verkopen en de Class5 erbij koopt.

Rogueny
4 november 2016, 09:56
Ach, ik vond die Class 5 (ik heb de eerte versie getest) best wel een karaktervol ampje. Ging toch wel erg luid, had nagenoeg geen headroom (clean bleef niet lang clean: volume op negen uur en je had best al wat oversturing), maar was toch aanslaggevoelig en kwam over als een one trick pony: ouwe jaren 60-70 bluesrock was duidelijk zijn terrein. Maar dat ene truukje deed die wel met overtuiging. De enige Marshall, op de bluesbreaker na, waarmee ik uit de voeten kon.
Een 1-op-1-ruil vind ik moeilijk. Zelf ben ik niet zo van de Engl, en als amp verkies ik dan ook eerder de Marshall. Je moet alleen jezelf afvragen of je er niet meer overhoudt wanneer je de Engl zou verkopen en de Class5 erbij koopt.

De verkoper is een handelaar, dus die wil er winst op maken, en dat snap ik wel. Ik heb mijn volledige set voor 750 tweedehands aangeschaft. Dus financieel zal ik er niet heel erg op achteruit gaan (denk ik). De Engl is erg mooi, en geeft een goed geluid, maar ik vind hem enkel klinken icm de V60 speakers. Die zitten alleen in de 412, en gezien het feit dat ik gewoon een thuismuziekantje ben is het geluid gewoon te luid. En verder gebruik ik ook een floorboard met veel opties. Daarmee kan ik het volume van de Marshall ook binnen de perken houden. Vandaar dat het toch wel een aantrekkelijke deal vind. En die ltd ed. ziet er gewoon kekke uit! :D

Milko
4 november 2016, 16:13
Ik zou dat nooit doen. Die dame is veel te mager. En in combinatie met pijpen heb je er nog wat aan, in combinatie met buizen heb je er niets aan.

Zonder gekheid, ik zou een Engl nooit inruilen voor een Marshall. Een Engl is veelzijdiger.

Milko sluiten.

Rooker
4 november 2016, 16:55
Ik zou het ook zeker nooit doen. Een Duitse top bak ruilen tegen Chinese prul. Die man lacht zich rot. Die Engl kan toch met de knop op achterzijde teruggeschroefd worden naar 1 watt?
Probeer eens een andere speaker. De V60 is de budget versie die voor Engl is ontwikkeld. Probeer eens een 1x12 v30 of g12- m65 daar word je zeer waarschijnlijk veel gelukkiger van. Zelfs al is het maar 1x12. De v60 klinkt levenloos.

Wil je perse gewoon een keer wat anders, prima. Deze deal lijkt me slecht.

NLF
4 november 2016, 21:10
Zonder gekheid, ik zou een Engl nooit inruilen voor een Marshall. Een Engl is veelzijdiger.

Milko sluiten.

Hangt er natuurlijk wel sterk van af welke Marshall en welke Engl

jutter
4 november 2016, 21:46
Ik zou het ook zeker nooit doen. Een Duitse top bak ruilen tegen Chinese prul.


Nogmaals, ik zou het ook niet doen maar om nou te zeggen dat Engl een top amp is gaat mij wat te ver.

Joost de Ruig
4 november 2016, 21:57
Nogmaals, ik zou het ook niet doen maar om nou te zeggen dat Engl een top amp is gaat mij wat te ver.

Mij niet. Ik speel nu ruim een jaar over een Engl en vind het qua prijs/kwaliteit verhouding een van de beste amps die ik ooit gehad heb.

arjanb01
5 november 2016, 06:25
Nogmaals, ik zou het ook niet doen maar om nou te zeggen dat Engl een top amp is gaat mij wat te ver.

Misschien omdat het niet je smaak is, maar het zijn stuk voor stuk toppertjes. In elke serie hebben ze gewoon echt mooie amps. Test die eenkanaals artist serie maar eens. Je zult versteld staan, Lex!r

D3nnis
5 november 2016, 07:32
Ik denk dat goede versterker versus minder goed zowat altijd op smaak teruggevoerd kan worden.
Voorbeeld:
Mijn mesa ziet er aan een scope beter uit dan mijn soldano, die wat vreemd piekt en afvlakt.
Dat dat een bepaalde sound zal betekenen, is smaak, en dat is niet te kwantificeren.
De mesa is een bak stiller dan de soldano, dus ook beter.
Qua service is de mesa een licht drama, en de soldano niet.

Functioneel heeft de mesa een volume boost functie, in- en uitschakelbare fx loop, reverb, tuner out met mute functie op de amp, soldano allemaal niet. Functioneel zit er dus meer in de mesa.

3-1 voor de mesa, maar deze mening wordt maar zelden gedeeld.

jutter
5 november 2016, 09:12
Ik vond mijn Bogner toch wel met kop en schouders boven Engl uitsteken. Mooiere spreiding van het geluid en heel breed inzetbaar qua soundpallet. Met Engl heb ik het idee dat elk type goed is in maar één kunstje. Ook de reverb, voor mij niet geheel onbelangrijk, vind ik kunstmatig klinken (digitaal).

D3nnis
5 november 2016, 09:25
Ik vind Bogner vwb hi gain geluiden vaak wat dichtgesmeerd. Zo'n ecstacy bijvoorbeeld. Prachtige versterker, maar net of er een deken overheen ligt.

Voor clean vind ik een Shiva toch wel te gek.

jutter
5 november 2016, 09:42
Ik vind Bogner vwb hi gain geluiden vaak wat dichtgesmeerd. Zo'n ecstacy bijvoorbeeld. Prachtige versterker, maar net of er een deken overheen ligt.

Voor clean vind ik een Shiva toch wel te gek.

Ik heb het zware vermoeden dat jouw oren wat dicht gesmeerd zitten.. Dit heb ik werkelijk nog nooit gehoord over Bogner. Juist de Ecstacy is geliefd bij shredders.

D3nnis
5 november 2016, 09:48
Als jij dat nog nooit gehoord hebt over Bogner, zegt dat misschien meer over jouw oren dan over de mijne.Jammer dat je zo'n opmerking zo moet maken, maar goed.



Zet hem maar eens naast een SLO, of bijvoorbeeld zo'n Brunetti Mercury en hoor wat ik bedoel.



Ik vind de Ecstacy zeker geen lelijke versterker hoor, maar iets opener zou hem goed doen, naar mijn mening.

arjanb01
5 november 2016, 09:53
Ach, de een beleeft geluid anders dan de ander, puur mindfuck als je het mij vraagt. 😂
Terug ontopic, neemt de ts die marshall nou of niet?

jutter
5 november 2016, 10:00
Ik ben dan ook voor een groot gedeelte doof en last van tinnitus. Dan zal het daar wel aan liggen.

arjanb01
5 november 2016, 10:51
Lullig voor je, Lex. Tinnitus is een bitch. Er schijnen mensen te zijn die er zo gek van worden dat ze de hand aan zichzelf slaan. Dat wil je echt niet....

jutter
5 november 2016, 10:54
Lullig voor je, Lex. Tinnitus is een bitch. Er schijnen mensen te zijn die er zo gek van worden dat ze de hand aan zichzelf slaan. Dat wil je echt niet....

Dat heeft begin dit jaar een goede bekende van mij gedaan. Hij werd er gek van. Ik kan het gelukkig negeren maar ik hoor het 24/7. Als ik me er op zou focussen zou ik ook doordraaien.

NLF
5 november 2016, 11:16
Om een Marshall Class 5 "chinese prul" te noemen zoals iemand hier doet dat is toch wat erg overdreven (volgens mij werd de Class5 trouwens in de UK gebouwd, maar goed). Het is een misverstand dat mensen in Mexico minder goed gitaren zouden kunnen fabriceren dan Amerikanen, of mensen in China minder goed versterkers in elkaar kunnen zetten dan in Engeland of Duitsland (met name de Britse industrie is vanaf de jaren 70 berucht geweest en niet voor niets bijna geheel in elkaar gedonderd: of het nu auto's waren of iets anders, er werd vaak voor de grap gezegd "it is British, it doesn't work). De reden om de productie te verplaatsen is kostenreductie, en als je de kosten naar beneden wilt hebben betekent dat ook vaak dat je goedkopere onderdelen etc. gaat gebruiken. Maar in China kun je natuurlijk ook een boutique amp bouwen en er 5000 dollar voor vragen.

ENGL of Marshall Class 5 is echt een kwestie van smaak. Ik zelf heb een Gigmaster gehad en dat vond ik een prima versterker maar ik vond de verschillende kanalen en al die volume knoppen niet fijn. Wel denk ik dat voor TS geldt dat de ENGL die hij heeft meer waard is dan de Marshall die hij kan krijgen en daarom zou ik het niet doen.

Iemand die zegt dat je "een" ENGL nooit moet ruilen tegen "een" Marshall die zegt dus ook dat je een Gigmaster niet zou moeten ruilen tegen een 100 watt plexi uit 1968. Dat is natuurlijk flauwekul. Een ENGL is een goede amp als je metal wilt spelen. Of een ENGL zo veelzijdig is? Misschien. Zelf gebruik ik nooit 2 kanalen op een versterker en met pedalen kun je een amp allerlei kanten opsturen. Een fx loop gebruik ik ook niet. Het gaat er echt om of zo'n ding bij je speelstijl past en bij je eigen manier van werken wat betreft aansluiten pedalen etc. Is het het stuk gereedschap dat je zoekt?

NLF
5 november 2016, 11:24
Ik denk dat goede versterker versus minder goed zowat altijd op smaak teruggevoerd kan worden.


Weet ik niet helemaal. Ik heb een sterke voorkeur voor mijn Marshalls, maar ik weet toch echt zeker dat mijn Hiwatt een betere kwaliteit versterker is. Maar goedkopere amps kunnen ook heel gaaf zijn. Vox versterkers hebben bijvoorbeeld nooit bekend gestaan om de productiekwaliteit (die is eigenlijk altijd low budget geweest, ook in de jaren 60 voor de overname van Jennings), in tegenstelling tot Matamp/Orange (dus de oude Orange amps, niet de huidige) en Hiwatts (dat was toch een beetje de Rolls Royce onder de Britse amps). Toch is een Vox AC 30 een erg gewilde versterker - en volkomen terecht.

Rogueny
5 november 2016, 12:32
Ach, de een beleeft geluid anders dan de ander, puur mindfuck als je het mij vraagt. 😂
Terug ontopic, neemt de ts die marshall nou of niet?

Twijfel nog steeds haha. Ik denk dat ik hem wel een keertje ga testen icm mijn floorboard. Waarde van de Engl ligt waarschijnlijk een stukje hoger, maar goed, ik heb voor de Engl geen hoofdprijs betaald, dus is dat ook zo erg nog niet. De high gain van de Engl zal ik niet zo gaan missen. Daar ben ik wel op uitgekeken en mijn floorboard vervangt dat prima. T is eerder de clean van de Engl die ik nog wel erg mooi vind. Daar zal de Marshall wss niet tegen op kunnen.

Milko
5 november 2016, 13:02
Marshall is Marshall. Wat je ook doet het blijft Marshall

Milko sluiten.

Brum
5 november 2016, 14:16
Ja man en m'n oma blijft m'n oma en die is al net zo dood als Jim.

jutter
5 november 2016, 14:54
Fijn om te horen :D

Buxtra
5 november 2016, 18:46
Ach, ik vond die Class 5 (ik heb de eerte versie getest) best wel een karaktervol ampje. Ging toch wel erg luid, had nagenoeg geen headroom (clean bleef niet lang clean: volume op negen uur en je had best al wat oversturing), maar was toch aanslaggevoelig en kwam over als een one trick pony: ouwe jaren 60-70 bluesrock was duidelijk zijn terrein. Maar dat ene truukje deed die wel met overtuiging. De enige Marshall, op de bluesbreaker na, waarmee ik uit de voeten kon.
Een 1-op-1-ruil vind ik moeilijk. Zelf ben ik niet zo van de Engl, en als amp verkies ik dan ook eerder de Marshall. Je moet alleen jezelf afvragen of je er niet meer overhoudt wanneer je de Engl zou verkopen en de Class5 erbij koopt.

Koop de Marshall erbij voor de fun. Gaat hard voor thuis. Is een 1 positie teef maar wel een lekkere teef en geen teefje.

De waarde van den Engl ga je niet converteren met de Marshall. Of die man moet bijlappen.

Tuurlijk is de custom shop speciaal om diverse redenen, meer dan speciaal zelfs. Helemaal mee eens. Maar je levert in op veelzijdigheid en de waarde. Maar goed, je bent er op uitgekeken. Dan zou ik harde knaken vragen bij een verkoop en niet ruilen met gesloten beurzen. Tevens: je weet dus precies wat je wilt hebben aan een low wattage amp en het soort en je denkt dat de Marshall dat levert? En deze recht toe recht aan amp biedt jou voldoende mogelijkheden? Is er niet een neutralere amp voor je floorboard denkbaar?

Zo niet, dan denk ik inderdaad dat je er blij van wordt!

Veel plezier met dat wijf!

Bux.

Rogueny
5 november 2016, 20:53
Koop de Marshall erbij voor de fun. Gaat hard voor thuis. Is een 1 positie teef maar wel een lekkere teef en geen teefje.

De waarde van den Engl ga je niet converteren met de Marshall. Of die man moet bijlappen.

Tuurlijk is de custom shop speciaal om diverse redenen, meer dan speciaal zelfs. Helemaal mee eens. Maar je levert in op veelzijdigheid en de waarde. Maar goed, je bent er op uitgekeken. Dan zou ik harde knaken vragen bij een verkoop en niet ruilen met gesloten beurzen. Tevens: je weet dus precies wat je wilt hebben aan een low wattage amp en het soort en je denkt dat de Marshall dat levert? En deze recht toe recht aan amp biedt jou voldoende mogelijkheden? Is er niet een neutralere amp voor je floorboard denkbaar?

Zo niet, dan denk ik inderdaad dat je er blij van wordt!

Veel plezier met dat wijf!

Bux.

Ik vind het erg lastig om die marshall te beoordelen zonder hem zelf goed te hebben beluisterd en bespeeld icm mijn floorboard. Ik heb dus de verkoper gevraagd of ik eerst een keertje kan langskomen, puur voor een test. En daarna kijk ik wel of de ruil me goed lijkt. Ik loop namelijk tegen twee dingen aan:

1. Ik weet niet hoe clean deze set kan klinken
2. Ik weet niet hoe het regelen van het volume met mijn floorboard er op zal werken.

Als dat beiden goed klinkt, ga ik t overwegen. Ik merk namelijk dat ik thuis vaker mn little night train van Vox aan zet als mn Engl.

Brum
6 november 2016, 19:54
Het tweede kan ik geen zinnig antwoord op geven, maar het eerste wel. Die Marshall gaat echt niet heel erg clean. Het is een één-kanaals laag vermogen versterker en Marshalls staan nou ook niet echt bekend om hun clean.

Dat je de ENGL vrij goedkoop hebt kunnen krijgen vind ik persoonlijk zeker geen reden om tot een één-op-één ruil te komen met een versterker die met zekerheid minder waar is, zeker tweedehands. Maar het is jouw feestje. Als jij helemaal blij wordt van de Marshall, dan is dat aan jou om een ruil te overwegen.

tmms
7 november 2016, 12:16
Met humbuckers kun je misschien tot volume op twee clean spelen. Daarna gaat ie in verzadiging, steeds romiger en gecomprimeerder tot een voor oude Marshall begrippen vette overdrive. One-trick pony, ik zou niet ruilen, maar als je 'm mooi vindt ergens op de kop zien te tikken. Heb mijne met affe buisjes voor 100 euro verkregen, normale tweedehandsprijs voor wat het is, heb het idee dat ie al 'vintagewaarde' heeft. Moet zeggen, tis the real thing met 5W.

Rogueny
7 november 2016, 12:49
Met humbuckers kun je misschien tot volume op twee clean spelen. Daarna gaat ie in verzadiging, steeds romiger en gecomprimeerder tot een voor oude Marshall begrippen vette overdrive. One-trick pony, ik zou niet ruilen, maar als je 'm mooi vindt ergens op de kop zien te tikken. Heb mijne met affe buisjes voor 100 euro verkregen, normale tweedehandsprijs voor wat het is, heb het idee dat ie al 'vintagewaarde' heeft. Moet zeggen, tis the real thing met 5W.

Scheelt dan wel dat ik in de hals positie van mn LP een P94 heb. Blijft ie wellicht wat langer clean.

Buxtra
7 november 2016, 13:41
Het is gewoon een schitterend plaatje. En hij heeft een overtuigende scheur. Heb er ook een tijdje serieus naar gekeken. Keertje bij Rockpalace ook op zijn lazer kunnen geven. Rinkelende belletjes drive. De vormgeving van de gewone en ook die van het topje is alleen al een geweldige trekker.

Hopelijk kom je er een keertje uit. Voor erbij kan je aan een gewone Class 5 vast ook later nog wel eens komen.

Bux

NLF
7 november 2016, 13:53
Scheelt dan wel dat ik in de hals positie van mn LP een P94 heb. Blijft ie wellicht wat langer clean.

Als het goed is werkt het heel simpel: met je volumeknop op je gitaar regel je de toon (dus volume open meer vervorming, volume verder dicht krijg je een clean geluid).

Milko
7 november 2016, 15:15
Ik vind Bogner vwb hi gain geluiden vaak wat dichtgesmeerd. Zo'n ecstacy bijvoorbeeld. Prachtige versterker, maar net of er een deken overheen ligt.

Voor clean vind ik een Shiva toch wel te gek.

Ik zeg, ik snap wat je bedoelt met die deken. Ik zeg ook, er zijn mensen die daar van houden. Een dikke volle toon.
Wanneer je de toonregeling wat aanpast kun je ook funken met een helder geluid op een Bogner.

Milko sluiten

D3nnis
7 november 2016, 18:14
Ik zeg, ik snap wat je bedoelt met die deken. Ik zeg ook, er zijn mensen die daar van houden. Een dikke volle toon.




Zeker.
Ik vind het een te gekke amp hoor, maar voor dat geld mag je best kritisch zijn, en voor mij klinkt de betreffende versterker net alsof niet alles er uit komt wat er in zit. Een ferrari met snelheidsbegrenzer zeg maar ☺
Maar kan uiteraard gewoon smaak zijn.

Speeddemon
11 november 2016, 20:05
Als jij dat nog nooit gehoord hebt over Bogner, zegt dat misschien meer over jouw oren dan over de mijne.Jammer dat je zo'n opmerking zo moet maken, maar goed.



Zet hem maar eens naast een SLO, of bijvoorbeeld zo'n Brunetti Mercury en hoor wat ik bedoel.



Ik vind de Ecstacy zeker geen lelijke versterker hoor, maar iets opener zou hem goed doen, naar mijn mening.
Dikke plus 1.

Ecstacy vind ik zeker mooi klinkende amps, maar typisch 'open' klank? Neuh. SLO idd...m'n Fryette Sig:X ook...
Daarnaast heb ik als ruim 10 jaar Engl-speler er ondertussen ook wel een broertje dood aan hoe men met name bij Engls alles over 1 kam scheert, omdat ze een keer een 'steriele' Powerball I of Fireball 60 hebben gehoord.
InVader, Morse, Blackmore, Retro...stuk voor stuk niet 'typisch Engl' hoor.

Zo vind ik Mesa Recto's erg zompig zonder boost ervoor, maar ik ga Lonestars, Stilleto's en Mark series ook niet ineens afdoen als 'die typische blubbersound'.

@Topicstarter; je probleem is de 4x12. Zet de Ironball op een 1x12 of 2x12 met V30/G12-65 of een G12K100 en alles is binnen de perken te houden voor thuis. Die Class 5 moet je best hard zetten wil je daar een beetje rock-gain uit halen. Heeft geen master volume. En bij de Ironball; zet de Gain van Lead channel op 2 of 3 hooguit, bass ver open, mid rond de 4/10, treble en presence rond de 6,5-7/10 en Lead Channel volume ruim halverwege (Master laag). Dan heb je een prima rocksound te pakken.