PDA

View Full Version : buizen!!! welke klinken nou goed bij een versterker



stewartfan
28 juli 2003, 15:10
hoii ik heb een vraagje welke buizen zijn er nou goed voor in een fender hot rod deluxe en welke buizen kunnen voor verassingen zorgen als je ze in deze amp stopt
groet Angelo

Dude
28 juli 2003, 18:36
welke buizen zitten erin dan ?

6l6 of el34.....

voor de merken weet ik dat ruby's nogal populair zijn en je over het algemeen weg moet blijven van chinese crap....

mathe
28 juli 2003, 18:43
Twee maal een GZ34 in de eindtrap stoppen zorgt voor een leuke verassing :D

Marc

nicoverduin
28 juli 2003, 18:54
ervaring .. hhhmmmm??????

sash
28 juli 2003, 19:53
Twee maal een GZ34 in de eindtrap stoppen zorgt voor een leuke verassing :D

Marc

Of 2 5U4... nog meer strakheid in het laag

mathe
28 juli 2003, 19:59
ervaring .. hhhmmmm??????

Haha, gelukkig niet Nico !
Volgens mij gebeurt er echter niet al te veel.

Marc

PeeVee
29 juli 2003, 00:10
Een setje crappy Sovtek 6V6's zou ook prima zijn, vooral niet biassen, dan gaan bij 500V de platen mooi cherry red opgloeien, leuk voor bij de kerstboom en perfect voor die extra warme (HETE!) Fender sound. Zo gewoon een uurtje flink doorspelen voor de ultieme meltdown, eventueel nog een litertje LAMPEN-olie zodat je zeker weet dat ie helemaal gelijkmatig opbrandt :wink:

Wel beetje zonde van de speaker :-D

SteavisSmokin
29 juli 2003, 14:08
Misschien dat iemand die jongen ook serieus wilt helpen? :lol:

Mr.Jay
29 juli 2003, 14:16
Misschien dat iemand die jongen ook serieus wilt helpen? :lol:

zat ik al de hele tijd aan te denken 8-)
maar in een HOTROD zet je gewoon wat in, als het maar 12AX7 en 6L6 is.
zal geen wereld van verschil maken.

Jay

PeeVee
29 juli 2003, 15:57
welke buizen zijn er nou goed voor in een fender hot rod deluxe en welke buizen kunnen voor verassingen zorgen

Okay okay... zit wel wat in maargoed... De vraagstelling is op zijn minst een beetje vaag te noemen. Bedoelt je nou gewoon welke buizen goed zijn en welke niet. M.a.w. hoe moet ik die passage met "verassingen" opvatten?

Goeie buizen: Svetlana 6L6GC of JJ 6L6GC. Al het andere wat er te koop is is meestal gewoon overgestempelde Sovtek, niet slecht, maar kan beter. Pas op voor goedkopies, ik kom veel Sovtek 6L6GB's tegen die omgedoopt zijn tot 6L6GC. Zijn niet gemaakt voor hoge spanningen zoals b.v. in Twin Reverb en Hot Rob Deluuks, klinken pinnig en kunnen de geest geven (en sluiting geven!).

De Hot Rod is van zichzelf al een beetje geknepen en pinnige amp o.a. door gebruik van wat minder goeie (lees: goedkope) components dus als je 'm nu al "zozo" vindt, moet je er niet op rekenen dat het opeens als een wereld amp gaat klinken. Is wel iets aan te doen, maar is lastig om aan die amps te werken (printplaten i.p.v. component board), vandaar. Er zijn wel techs die het doen, maar plezier hebben ze er niet in (ik in ieder geval niet).