PDA

View Full Version : Gibson 2017



Joost de Ruig
1 november 2016, 18:00
Peppi & Kokki over de 2017 Les Paul range:
https://youtu.be/xnC8iaIcC4g


Nieuwe details:
- geen slagplaatje meer
- geen plaatje onder de toggleswitch meer
- de high performance serie heeft chromen pu-ringen
- alle vier de potts zijn push-pull: 2x coil split, 1x fase, 1x full blast op brug pu
- diverse nieuwe bursts

Ik ben een conservatieve vintage lover, dus onthou mij verder van commentaar :D

Pter
1 november 2016, 18:05
Hoe is de kwaliteit, want 2016 was het beste jaar 'ever' volgens Gibson...

marco v
1 november 2016, 18:09
Tsja, weer wordt iets heel simpels veel te ingewikkeld gemaakt. Blij dat ik nu in het Fender kamp zit, al hou ik mijn oude les pauls wel. Ik wordt nu niet echt uitgenodigd om mijn bonus van volgend jaar een andere bestemming te geven, toch maar die avri strat....

Joost de Ruig
1 november 2016, 18:10
Hoe is de kwaliteit, want 2016 was het beste jaar 'ever' volgens Gibson...

In 2016 revangeerden ze zich voor het rampjaar 2015 en natuurlijk zeggen ze ieder jaar dat er weer een stap vooruit is gezet. De a-symetrische necks die aan de duimzijde voller zijn dan aan de onderzijde, heb ik nog nooit ervaren. Mijn VOS 2016 heeft dit gelukkig niet :) Hoe het met de kwaliteit is gesteld zal ieder voor zich in de shops moeten beoordelen denk ik. Qua specs & looks not my cup of tea, maar ik ben dan ook geen Gibson adept.

Pter
1 november 2016, 18:32
IMijn VOS 2016 heeft dit gelukkig niet :)
Oww, heb je daar al ooit een fotootje van geplaatst? Ik ben in ieder geval tot halverwege het filmpje gekomen, wat wordt ik altijd moe als ik naar die gasten kijk...

Erik de Perik
1 november 2016, 19:02
Hoe is de kwaliteit, want 2016 was het beste jaar 'ever' volgens Gibson...

Hoe zou een winkel de kwaliteit van zijn winkelwaren kwalificeren.....


Oww, heb je daar al ooit een fotootje van geplaatst? Ik ben in ieder geval tot halverwege het filmpje gekomen, wat wordt ik altijd moe als ik naar die gasten kijk...

Ik kijk niet meer naar die gasten, hun filmpjes zijn zo ongelooflijk nietszeggend dat het bijna pijn doet.

D3nnis
1 november 2016, 19:05
Ik vind het wel wat. Op dat missende plaatje onder de toggleswitch na dan.

Asymmetrische halzen vind ik zeer prettig trouwens! Aanrader om eens te proberen.

postbus31
1 november 2016, 19:27
Oh boy.........

De nieuwe kleuren, meh
Chrome ringen én knoppen? Meh
Dipswitch ....... ja joh, lekker makkelijk. Meh

Voor de liefhebbers zeg maar.

Erg jammer dat ze de afneembare slagplaat van de 2015 hebben laten vallen :-(


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

arjanb01
1 november 2016, 19:44
Ze klinken wel goed in dat filmpje met Chappers en The Captain. Dat is bij hun weleens anders geweest.
Maar wat een frutsels zitten er toch op, met als dieptepunt die stalen verstelbare nut, wie verzint het ????🙈
Doen ze niet aan marktonderzoek daar bij Gibson? De meeste gitaristen willen gewoon traditionele specs?

Joost de Ruig
1 november 2016, 19:51
Erg jammer dat ze de afneembare slagplaat van de 2015 hebben laten vallen :-(


Die zit nog wel op de LP Traditional 2017.

richwoodplayer
1 november 2016, 22:47
Ze klinken wel goed in dat filmpje met Chappers en The Captain. Dat is bij hun weleens anders geweest.
Maar wat een frutsels zitten er toch op, met als dieptepunt die stalen verstelbare nut, wie verzint het ????��
Doen ze niet aan marktonderzoek daar bij Gibson? De meeste gitaristen willen gewoon traditionele specs?

ik vindt het bij hun bijna altijd klinken alsof de gitaren niet gestemd zijn..

Verder, kleuren.. nope! plaatje weg onder switch... nope. eigenlijk vind ik het helemaal niks. geef mij maar gewoon zoals ze horen te zijn!

Buxtra
2 november 2016, 08:08
Nee, nee, nee, nèt niet voor mij.

Dirk_Hendrik
2 november 2016, 08:46
Peppi & Kokki over de 2017 Les Paul range:
https://youtu.be/xnC8iaIcC4g

:nervous::nervous:
Laat maar. Vragen die gasten zich dan echt niet af of je hier niet meteen een hele groep potentiele kopers mee wegjaagt!? :stop:

Rutger
2 november 2016, 09:00
Het engelse volk vind het blijkbaar prachtig, gezien het aantal volgers.
Soms moet ik zelfs wel en beetje glimlachen :)

Da Vinci
2 november 2016, 09:16
Tja, bijna onzichtbare ontwikkelingen zoals locking tuners en een push/pull pot kom je nog wel mee weg. Evt. aanpassing van de hiel. Maar dan houdt het ook wel op.
Dus geen gekke glimmende pickupringen, glimmend trussrodcover, rare nut, plaatjes weghalen onder pupswitch of het weglaten van de potmeter of bizar brede hals bij 2015 modellen. Nu allerlei rare bursts en zo kan ik nog wel even door gaan.

Net zoals ze in Den Haag, helemaal na een paar mislukte pogingen, echt wel weten dat privatisering de prijzen niet omlaag brengt en de service omhoog en daar toch gewoon mee doorgaan weten ze bij Gibson ook echt wel dat ze heel de gitaarwereld een plezier doen als ze gewoon 'normale' LP's maken.
Er zal dus wel een alles overstijgende reden zijn om dit te doen, want een iconisch model op meer dan 20 punten verkrachten doe je niet per ongeluk.

Maarja, je moet niet te veel in het vaarwater van je V.O.S. troep van 5k en hoger komen natuurlijk.

Rogueny
2 november 2016, 09:58
Peppi & Kokki over de 2017 Les Paul range:
https://youtu.be/xnC8iaIcC4g


Nieuwe details:
- geen slagplaatje meer
- geen plaatje onder de toggleswitch meer
- de high performance serie heeft chromen pu-ringen
- alle vier de potts zijn push-pull: 2x coil split, 1x fase, 1x full blast op brug pu
- diverse nieuwe bursts

Ik ben een conservatieve vintage lover, dus onthou mij verder van commentaar :D

Ik moet eerlijk gezegd zeggen dat ik dr wel wat in zie. Ik hou van veel geluidsoptie op mijn gitaar en een moderne look vind ik ook niet verkeerd. De bourbon burst ziet er erg kicken uit. Alleen de mounting rings hoeven van mij niet in chrome, en dat tuning systeem ding zou ik er ook direct af trekken.

Edit: weight relief? NOPE! Dat wil ik niet op een LP.

Agent_Smith
2 november 2016, 12:07
Ik kijk niet meer naar die gasten, hun filmpjes zijn zo ongelooflijk nietszeggend dat het bijna pijn doet.

Ik ook niet meer. Wat een vreselijke lui zijn dat, bah!

D3nnis
2 november 2016, 12:25
Chroomkleurige pickupringen vind ik eigenlijk wel wat!

guitarkid
2 november 2016, 12:51
Ik vind de geluidsmogelijkheden wel interessant. Verder moeten ze er gewoon van afblijven, dus normale tuners, slagplaat (die er altijd nog af kan), plaatje onder de toggleswitch, fatsoenlijke knoppen op de pots etc. M.a.w een Standard met wat extra schakelmogelijkheden, maar om te zien gelijk aan de originele Standard. In feite was dat volgens mij al het geval met de 2012 Standard, die mijn zoon heeft. Maar ja, ik ben oer-conservatief als het om gitaren gaat, dus dat zegt ook wel wat...... ;)
Ach, ik heb een natural 1978 LP Standard en die vind ik heerlijk, dus ze gaan hun gang maar! :D

California Jam
2 november 2016, 19:33
Ik vind juist dat plaatje weg onder de toggleswitch erg cool. Ten eerste weet iedereen met een LP wat de treble en rythm stand is (dus waarom zo'n enorme ring onder de switch) en ten tweede komt de burst mooier uit. Zeker met een rim burst en ik heb na het zien van de 2017 modellen ook meteen dat ronde plaatje van m'n Epiphone afgehaald.

Erik de Perik
2 november 2016, 21:09
Ik vind juist dat plaatje weg onder de toggleswitch erg cool. Ten eerste weet iedereen met een LP wat de treble en rythm stand is (dus waarom zo'n enorme ring onder de switch) en ten tweede komt de burst mooier uit. Zeker met een rim burst en ik heb na het zien van de 2017 modellen ook meteen dat ronde plaatje van m'n Epiphone afgehaald.

Nahja behalve dat, heeft Fender of welke andere bekende fabrikant ooit ergens iets bij een schakelaar gezet?
Wel treurig dat zo'n fabrikant is blijven hangen bij de ontwerpen uit de '50s en nooit iets nieuws op de rit heeft kunnen zetten. Net als Fender trouwens. Misschien Fender nog wel meer.

Stoffel43
2 november 2016, 21:32
Blijkbaar zijn er nogal wat verschillende meningen.
De één wil veel soundmogelojkheden, de ander niet.
De éne wil een slagplaat, de andere niet.
De éne wil zulke knoppen, de andere weer een ander model.
De éne wil een autotuners systeem, de andere gewone stemmechhanieken.
......

Als je het zo bekijkt... Misschien zijn ze bij Gibson zo gek nog niet. Voor elk wat wils!

D3nnis
3 november 2016, 00:24
Als je het zo bekijkt... Misschien zijn ze bij Gibson zo gek nog niet. Voor elk wat wils!

Behalve voor diegene die gewoon voor een normale prijs een goede gitaar wil 😁

Stoffel43
3 november 2016, 12:28
Behalve voor diegene die gewoon voor een normale prijs een goede gitaar wil 😁

Dan koop je imo geen Gibson LP standard... 🤘🏻

D3nnis
3 november 2016, 12:43
Dan koop je imo geen Gibson LP standard... 🤘🏻


Dat blijft een lastige, vind ik.
Een paar jaar geleden een fantastische Traditional in mijn handen gehad. Ze kunnen het dus wel ☺

Schrevel
3 november 2016, 12:52
Edit: weight relief? NOPE! Dat wil ik niet op een LP.

Ik wel. Dat vind ik juist het grootste bezwaar aan een LP, die zware kont die de gitaar van je schoot doet glijden als je zittend speelt.

MikeD
3 november 2016, 15:14
ik heb het grote probleem opgelost door afstand te doen van de Gibson-merkgeilheid (of juist te kiezen voor een andere soort van ijdelheid door te koketteren met 'Hey kijk mij met m'n blowing-your -Gibsons-out-of-the-water-MIJ-LesPauls) en heb een 80-er jaren Burny Super Grade aangeschaft.. leuke 'goedkope japanse copie' van het origineel uit '58/'60 zullen we maar zeggen (al hebben ze destijds in Japan allemaal de positie de volumepots net ff verkeerd gezet....niet goed naar het origineel gekeken en / of verkeerd de maat opgenomen). Zie mijn HNGD van heden elders op dit forum. Voor de jongere generaties gitaristen zullen al die nieuwigheidjes die Gibson lanceert denk ik juist wel aantrekkelijk zijn (die hebben minder met de tradities vermoed ik) en d'r zijn ook mensen die gewoon elke paar jaar het nieuwste model Honda (of BMW) willen rijden... gewoon OMDAT dat het nieuwste modelletje is. Dat heet STATUSSYMBOOL Hier op GN-forum zetten de traditionalisten doorgaans de toon....en koopt sowieso bijna niemand een kersverse gloednieuwe voor de volle winkel-advies-prijs....

Da Vinci
3 november 2016, 16:18
en d'r zijn ook mensen die gewoon elke paar jaar het nieuwste model Honda (of BMW) willen rijden... gewoon OMDAT dat het nieuwste modelletje is. Dat heet STATUSSYMBOOL

Tja, als we klassieke gitaarmodellen (die steeds waardevoller worden) gaan vergelijken met een nieuwe auto (die per dag fors afschrijft) komen we er wel...

Ga je ook afgeven op een "heel oud huis" van een half jaar omdat een brood na 2 dagen ook niet meer de vreten is?

guitarkid
3 november 2016, 18:05
Wel treurig dat zo'n fabrikant is blijven hangen bij de ontwerpen uit de '50s en nooit iets nieuws op de rit heeft kunnen zetten. Net als Fender trouwens. Misschien Fender nog wel meer.

Precies, oprotten met die Telecasters.......! Ouderwetse meuk, nergens goed voor! :D

marco v
3 november 2016, 18:18
Oeps net een nieuwe avri tele gekocht...en een nieuwe usa strat...maar ach, ben dan ook ouderwets.