PDA

View Full Version : Flanger



Milko
1 november 2016, 16:47
Hallo luitjes,

Ik ben van plan mijn pedalencollectie uit te breiden en wel met een flanger. Het aanbod is zodanig dat ik mij afvraag wat volgens jullie de top 3 van lekkerste flangers is.

Kan zijn dat ik het allemaal ruk vind maar zo kan ik wat gerichter zoeken. By the way, Boeing 747 geluiden hoeft voor mijn niet echt.

Milko sluiten

Dutch66
1 november 2016, 17:01
Toevallig niet zolang geleden zelf een rondje 'flangers' gemaakt, en de MXR Micro Flanger
zou ik zeker even checken!

miyaru
1 november 2016, 17:41
Ik heb mijn flanger te koop: een Electro Harmonix Neo Mistress. PM me als je interesse hebt.

Robin.

telerocker
1 november 2016, 17:50
Toevallig niet zolang geleden zelf een rondje 'flangers' gemaakt, en de MXR Micro Flanger
zou ik zeker even checken!

Plus 1 en een paar tekens.

Brum
1 november 2016, 18:52
Ik noem dan de Ibanez FL9. Een top drie kan ik niet maken, te weinig goed vergelijk. Maar ik heb nooit meer omgekeken na de aanschaf van de FL9. Geen Boeing of F16 geluiden, daarvoor is ie te 'vintage'. Maar clean erg goed chorus-achtig in te stellen en voor scheur een lekker vuig geluid, zonder dat het er al te dik bovenop ligt.

Erik de Perik
1 november 2016, 18:58
Ik was altijd wel gecharmeerd van de EHX Electric Mistress, kan me zo voorstelen dat de Neo Mistress daar op lijkt.

NLF
1 november 2016, 19:10
Moog MF 108 maar is erg duur.

Dirk_Hendrik
1 november 2016, 19:13
Ibanez AF2. En de takeoff mode gewoon negeren.

RB74
1 november 2016, 20:33
Ibanez DFL is mijn favoriet, de flanger uit het intro van Killing in the name of van RATM.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

miyaru
1 november 2016, 21:34
@ Erik: lijkt erop, maar de Electric Mistress is toch iets anders. De Neo Mistress is heel bruikbaar, handzaam en makkelijk in te stellen.

Robin.

mountainman
2 november 2016, 01:50
Wat is je budget? De A/DA PBF Flanger reissue (http://www.adaamps.com/Products/ada-PBF-Flanger/PBF-Flanger.htm) is wel zo ongeveer de heilige graal maar errrug duur.

https://www.youtube.com/watch?v=oBWUgP1g7z8

Die MXR Micro is leuk als je niet veel te besteden hebt. Er valt weinig aan te tweaken maar het beperkte instellingsbereik is wel heel goed gekozen zodat hij in alle standen lekker klinkt.

Als het iets meer mag kosten kun je ook eens naar de Subdecay Starlight Flanger kijken. Ik heb zelf een prototype flanger van Subdecay die daar op lijkt en waar ik heel tevreden mee ben.

https://www.youtube.com/watch?v=AyU1RHX4w6I

En tenslotte een afrader: Ik heb een TC Electronic Vortex gehad waar ik ondanks de vele Toneprint mogelijkheden geen behoorlijk geluid uit kon krijgen.

Dirk_Hendrik
2 november 2016, 08:03
Ibanez DFL is mijn favoriet, de flanger uit het intro van Killing in the name of van RATM.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Oeff! Moellijk te vinden maar idd wél een hele gave!

wireman
2 november 2016, 09:00
De Mooer eleclady of tegenwoordig E-lady.. Bang for the buck! Echt heel goed!! Ik ben behoorlijk kritisch en heb een originele 18v 70's mistress gehad en een Ibanez FL-9. Deze is de winnaar.. lekker compact en gewoon top! Op marktplaats doorgaans voor 30 - 40 euro te scoren.

p.s. NEO mistress skippen! Probeer dan een deluxe (liefst een oudere) te scoren. erg groot, maar vele malen beter!

Big E
2 november 2016, 11:04
Redelijk aan de prijs maar qua veelzijdigheid zeker een aanrader: de strymon orbit. Een pluspunt (dat was het in ieder geval voor mij) is de 'favorite' switch waardoor je twee verschillende flangers ter beschikking hebt. That said, aangezien ik tegenwoordig vrijwel alleen de 70ies vintage stand gebruik heb ik laatst een hartman flanger gescoord om te kijken of die dat beter doet. Nog niet toegekomen aan testen helaas...

Henri H
2 november 2016, 11:35
Ik heb een paar jaar geleden ook een flanger-zoektocht gehouden.
De AF-2, FL9 en Micro flanger vond ik allemaal teveel "op het gitaargeluid" liggen.
Uiteindelijk ben ik bij de DCF-10 en de SF-10 uitgekomen.
Geen extreme flangers, hoewel op bepaalde standen eigenlijk best wel, maar ze mengen vooral mooi met het gitaargeluid.

Toevallig staat er een DCF-10 op Marktplaats: http://link.marktplaats.nl/m1100008706

Aanrader!

Milko
2 november 2016, 13:41
Ik heb naar aanleiding van de eerste tips die MXR micro uitgeprobeerd. Dat ding geeft een vol en diep geluid dus heb ik hem gelijk gekocht. Dat pedaal van EHX klinkt mij wat schril in de oren op youtube.
Die MXR is echt een geil pedaaltje.

Milko sluiten

telerocker
2 november 2016, 14:06
Ik heb een oude Boss BF-2, die ik voornamelijk als doubler gebruik. Ik vind hem ok voor wat ik ermee doe, maar het is maar net wat je zoekt.

Henri H
2 november 2016, 14:07
Is een populair pedaal inderdaad. Veel plezier ervan. :ok:

miyaru
2 november 2016, 14:21
Veelplezier met de MXR!!!!!

Robin.

HaroldA
2 november 2016, 14:43
Mosterd na de maaltijd:


https://www.youtube.com/watch?v=8P4mEoO-N2s

miyaru
2 november 2016, 15:12
Mosterd na de maaltijd? Ross - terd na de maaltijd!!!

Robin.

RB74
3 november 2016, 09:12
Oeff! Moellijk te vinden maar idd wél een hele gave!

Klopt, de Ibanez DFL is maar 1 jaar geproduceerd en dan ook nog 's 30 jaar geleden... Toch komt er nog wel eens eentje langs op Marktplaats. Zelf heb ik er korte tijd liefst 2 gehad. Eentje weer doorverkocht.

De DFL kan de extreme dingen à la Tom Morello, maar subtielere settings zijn zeker ook mogelijk. Het schijnt de stompbox-versie te zijn van een complete digitale 19 inch effectapparaat van destijds. Heel veelzijdig pedaaltje.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

telerocker
3 november 2016, 10:07
Gefeli, zo'n Micro is compact en klinkt heel behoorlijk.

Speeddemon
12 november 2016, 19:52
Ik heb naar aanleiding van de eerste tips die MXR micro uitgeprobeerd. Dat ding geeft een vol en diep geluid dus heb ik hem gelijk gekocht. Dat pedaal van EHX klinkt mij wat schril in de oren op youtube.
Die MXR is echt een geil pedaaltje.

Milko sluiten
Ik wilde nog een rijtje flangers oplepelen die NIET jet-flangy (Boeing/F16) klinken, maar blijkbaar ben je toch blij geworden met een wél jet-flangy flanger. :???: :soinnocent:
Ik heb de Micro Flanger zelf ook op m'n pedalboard, maar juist omdat ik niet dat zoete chorus-achtige zocht. Daar gebruik ik wel een chorus voor.

Anywho, carry on. :ok: