PDA

View Full Version : Stratosphereparts ervaringen



Taff
31 oktober 2016, 16:21
Ik ben een beetje aan het knutselen aan een oude squier van mij, om het bouwen van eigen gitaren te leren kennen. Ik wilde er nieuwe electronica, elementen en een nieuwe slagplaat in zetten, maar aangezien ik niet zo handig ben met electronica wilde ik voor mijn eerste projectje beginnen met een pre-wired (loaded) pickguard. De opties in Nederland zijn vrij beperkt, en relatief duur.
De site van Stratosphereparts heeft een behoorlijk uitgebreid aanbod, en zijn ook te betalen. Echter moet het wel allemaal uit Amerika komen, wat betekent dat er ook verzendkosten etc betaald moeten worden.
Heeft iemand ervaringen met dit bedrijf, of zou iemand een indicatie kunnen geven voor hoeveel je ongeveer kwijt bent aan het laten bezorgen van een al in elkaar gemonteerde slagplaat?

Alvast bedankt!

Duhsjaak
31 oktober 2016, 16:27
Vind je sig prachtig. En heb geen enkele ervaring met die club.
Wie weet wat we hierop nog allemaal zulllen opsteken?
Vriendelijke groet, Gus

Tabula Rasa
31 oktober 2016, 16:43
Ken die toko niet, maar heb je al bij GuitarSupplies gekeken? Goeie service, ook veel betaalbaar spul en ik weet zeker dat ze het ook wel pre-wired kunnen doen voor een extra vergoeding. John kan prima solderen .


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Pepe
31 oktober 2016, 16:54
Ik heb er wel eens dingen van besteld, ik heb het idee dat ze afgekeurde gitaren opkopen en die in onderdelen verkopen, niks mis mee.
Tegenwoordig koop ik niks meer van Ebay, die import taxes zijn gewoon te hoog (afgezien dat ik meer dan genoeg zooi heb).

Maar met alle respect, importeren is enkel zinvol als het om items gaat die je niet hier kan kopen. Was je vroeger genoodzaakt om te bestellen bij Angela.com of blackriderguitars.com, tegenwoordig zijn de meest gangbare dingen wel ergens in Nederland te vinden. De enige pest is, men heeft geen idee van maten dus je krijgt al gauw knoppen die niet passen op tonepots en pickguards die niet met de gaten in je body lijnen en dan wordt het weer duurkoop (hence de zooi bij mij)

Napoje
31 oktober 2016, 22:12
Solderen is toch behoorlijk foolproof. Je moet t erg bont maken om het te verkloten. Gewoon proberen. Werkt t niet maak je een foto en post je het hier. Zat mensen die je kunnen helpen en je hebt meteen iets geleerd.

Malle Eppie
31 oktober 2016, 22:35
In het verleden een body en daarna nog een keer een neck besteld bij genoemde firma. Werd prima geleverd en 'what you see is what you get'. Body kwam van een bestaande gitaar en had twee beschadigingen die op de foto's zichtbaar waren. Eenmaal thuis kwam alles precies overeen. Verzending was beide keren goed en netjes verpakt.

De postbode had beide keren wel slechts nieuws in de vorm van belasting. Voor de body moest ik 60 euro bijbetalen en voor de neck 38 euro. Had hier wel rekening mee gehouden maar het blijft zuur.

Zowel body als neck was ik in Europa nog nergens los tegengekomen en zelfbouw was geen optie. Zijn beide geen standaard sunbust body of maple/rosewood neck.

Voor een slagplaat incl pickups moet de prijs wel erg goed zijn anders zou ik die zelf samenstellen middels leveranciers in de EU zodat je geen tax hoeft te betalen.

Napoje
2 november 2016, 19:10
Er staan er een aantal op marktplaats