PDA

View Full Version : Juust live bij Omrop Fryslan



Baker
29 oktober 2016, 22:42
Gisteren waren we live te gast bij Omrop Fryslan.
Ik dacht, laat ik hier weer eens een paar Tracks neerploffen.
Benieuwd wat jullie er van vinden. Kritiek mag. Lofprijzingen ook.

Ek goa zoempm (Willie Nelson Gotta get drunk)
https://soundcloud.com/m-407/04-ek-goa-zoepm?in=m-407/sets/juust-live-bij-omrop-fryslan-29-10-2016

Oh oh zie ölt van mij, Ek niet van Heur (Juust)
https://soundcloud.com/m-407/sets/juust-live-bij-omrop-fryslan-29-10-2016

pasqual
30 oktober 2016, 00:33
Erg leuk! Mooi dialect! De Tied is ook een heerlijk nummer. Ben nu bij Jenever In T Glas. Goed gespeeld en gezongen. Ik kan er niet veel negatiefs over zeggen, ik vind het zeer goed te pruimen:ok:

Erik de Perik
30 oktober 2016, 01:21
Klinkt erg lekker en dialect is altijd ok...!!

Duhsjaak
31 oktober 2016, 08:04
Baker is errug bescheiden over de verrichtingen van zijn band. Daarmee laat ie zien dat ie zijn goede opvoeding nog niet is vergeten, maar voor het promoten van zijn band zit m dat toch iets in de weg.

Dus daarom doe ik het gewoon.
Voor zover ik weet heeft Juust/Baker twee cd's gemaakt. Met een mengeling van originals en heel leuke covers voorzien van eigen teksten. Spelplezier spat er van af.

Als je deze radio uitzending wat vind, PM Baker dan eens over het aanschaffen van deze cd's.
Ek kiek uut noar nummer 3. Ziehier een Amsterdamse bijdrage. Of poging daartoe.
Vriendelijke groet, Gus

Baker
2 november 2016, 11:59
Je bent altijd zo aardig Gus, bedankt voor de credits!

Kleine aanvulling: De derde cd is nog niet in aantocht, hoewel we al wel ideeën hebben.
Voor de rest, mocht dit naar meer smaken, de twee albums staan op alle download en streaming platvorms. Gewoon ff zoeken op Juust of check www.juustlive.nl voor links.

Henri H
2 november 2016, 12:15
Hoog "redneck"-gehalte. Kan natuurlijk wel gezellig zijn in een kroegje.
Dialect vind ik ook best leuk. Skik, Bökkers en Jovink hebben ook leuke teksten, maar de muziek vind ik meestal wat te traditioneel/simpel, zo ook bij Juust.

Kim Wilson
2 november 2016, 12:43
Aanstaande vrijdag staan ze in Hasselt, gratis! Dus als je ze eens in het echt wil zien, echt een aanrader!

http://hanzestadhasselt.nl/index.php/news/viewdetail/juust-in-de-werkplaats

Duhsjaak
2 november 2016, 21:32
Ben het met Mr. Fingers eens over wat Kim zegt.
Helaas (of zoiets) kom ikdoor mantelzorg zorgen niet er aan toe om naar Hasselt te komen.

Hoort misschien wel thuis in het rijtje:
Sjonge jonge wat n weer weer
Je waait bijna van de weg weg
Je kan beter in het magazijn zijn
Pakken pakken
Met een bij erbij

Een prachtstuk poëzie van pakweg 1967. Daar aan wordt nu dus toegevoegd:
Maar eerst even mantelzorg zorgen

Een bijzonder beschaafde bezigheid die uit Den Haag is over komen waaien.
Voorbeeld.
Is de nagel van mijn moeder gescheurd?
Dan moet ik over een stuk weg van 34 kilometer dat regelmatig en vooral in de spits onbegaanbaar is naar mijn moeder om dat te verhelpen. Dit stuk weg is tot 2020 in ingrijpende verbetering, maar die verbetering tekent zich niet af als er een nagel is gescheurd.

Nou weet ik maar al te goed, dat mijn moeder altijd ook voor mij heeft gezorgd, maar wonderen bestaan. Daar waar op TV veel mensen te kennen geven dat zij door mantelzorg errug zijn belast, heeft god/den haag/het bestaan, het lot (bedenk maar eens wat) iets heel bijzonders voor mij in petto.

Ik heb twee van die adresjes, en dat wel op drie adresssen, zodat ik niet alleen moet bekijken wie het is die om aandacht roept, maar ook waar diegene zich bevindt. Gelukkig lacht Rutten voluit bij deze materie, most likely omdat hij zich daarover totaal geen zorgen hoeft te maken.

Kort antwoord hè?
Zoals je al hebt begrepen, en much to my regret, ik had het heel graag meegemaakt.

En aan Baker: toi toi toi oftewel, break a leg.
En heel veel plezier tijdens jullie gig.

Vriendelijke groet, Gus

Erik de Perik
2 november 2016, 21:47
Hoog "redneck"-gehalte. Kan natuurlijk wel gezellig zijn in een kroegje.
Dialect vind ik ook best leuk. Skik, Bökkers en Jovink hebben ook leuke teksten, maar de muziek vind ik meestal wat te traditioneel/simpel, zo ook bij Juust.

Die snap ik niet helemaal..... traditioneel, terwijl jij hier een nummer uit 1980 neerzet met de vraag wat wij er van vinden? Redneck........ tja......

Henri H
3 november 2016, 00:40
Ach, dat was wat mij te binnen schoot.
't Is gewoon mijn ding niet...

Erik de Perik
3 november 2016, 00:43
Ach, dat was wat mij te binnen schoot.
't Is gewoon mijn ding niet...

Dat was al duidelijk.

Henri H
3 november 2016, 00:48
Je moet me wel hebben he. Zit jou iets dwars ofzo?
Gooi het eruit. Mag ook in een PB.

Pepe
3 november 2016, 01:04
Ik vind het top Baker. Als ik in een kroegje zou komen en dit staat te spelen blijf ik wel hangen.