PDA

View Full Version : Gitaarsolo compilatie! Beetje de Keitth Richards uitgehangen.



Braddie
28 oktober 2016, 18:04
Tegenwoordig ben ik gitarist in een band genaamd Bromkatten, heel lekker bandje vind ik zelf en ben als gitarist ook behoorlijk gegroeid, toch wilde ik bij deze repetitie een beetje wat meer de simpele kant op gaan qua solo's en heb éigenlijk alleen maar Keith Richards uitgehangen.

Natuurlijk heb ik geen artritis en ben ik niet 70+ dus het is niet autentiek :D* Maar ik probeerde zijn stijl van soleren een beetje na te bootsen (Op het Laatste stuk van Born To Be Wild en Polk Salad Na dan)

* Is natuurlijk een grap, ik ben zwaar Keith van en vind zijn manier van soleren echt heel erg fijn zélfs zoals 'ie tegenwoordig soleert, die double stops, en die bends die soms wel / soms niet zuiver zijn, en die typische licks van 3-4 noten die hij speelt, hou er wel van.

https://www.youtube.com/watch?v=GfXkl02q0DY

Fusion
28 oktober 2016, 18:46
Zitten leuke stukjes tussen hoor. En welkom terug.

JVGM-music
28 oktober 2016, 19:27
Vind het wel een beetje zielig voor die figuur met de akoestische gitaar. Het spek en bonen bandlid? Spaart nog voor een elektrische?

jutter
28 oktober 2016, 19:36
Als je kritisch naar jezelf luistert, wat vind je er dan zelf van Braddie?

Braddie
28 oktober 2016, 19:54
Vind het wel een beetje zielig voor die figuur met de akoestische gitaar. Het spek en bonen bandlid? Spaart nog voor een elektrische?

Nee, ze was d`r basgitaar vergeten :D En ik had nog een akoestische liggen, dus die mocht ze gebruiken.

Braddie
28 oktober 2016, 19:56
Als ik er kritisch naar luister vond ik er best wel wat goede dingen tussen zitten.
En het is ook allemaal niet even zuiver, maar wat ik al aangaf, ik wilde gisteravond een beetje Keith Richards imiteren qua hoe 'ie tegenwoordig speelt, is aardig gelukt volgens mij :D
Tuurlijk zitten er ook stukjes in dat ik het verneuk, maar dat hou je toch :D

jutter
28 oktober 2016, 20:04
Als ik er kritisch naar luister vond ik er best wel wat goede dingen tussen zitten.
En het is ook allemaal niet even zuiver, maar wat ik al aangaf, ik wilde gisteravond een beetje Keith Richards imiteren qua hoe 'ie tegenwoordig speelt, is aardig gelukt volgens mij :D
Tuurlijk zitten er ook stukjes in dat ik het verneuk, maar dat hou je toch :D

Dan is het okay, vind ik. Voor de één moet het namelijk perfect zijn, en voor de ander hoeft dat niet zo. Het belangrijkste is namelijk wat je er zelf van vind. Mooi toch?!

JVGM-music
29 oktober 2016, 07:47
Nee, ze was d`r basgitaar vergeten :D En ik had nog een akoestische liggen, dus die mocht ze gebruiken.

Hier heb ik erg om moeten lachen...gaan repeteren maar je instrument vergeten...Ken je de blogger Glenn Fricker? Een kleine studiobaas wiens stokpaardje het is dat bassisten nog te stom zijn om achteruit te lopen. Verkoopt ook leuke T-shirts:

http://www.spectremedia.ca/wp-content/uploads/Rule-2-Square-1-500x500.jpg

JVGM-music
29 oktober 2016, 07:51
Overigens...die solo compilatie....zo af en toe de gitaar stemmen zou geen kwaad kunnen er en zit ook wel eens een wat vreemde bend in maar ik zou het live wel uithouden denk ik...er straalt wel speelplezier van af...en dat mis ik wel eens bij bandjes.

(ooit Deep purple live gezien....nou, de band ging nog wel maar de zanger had er echt geen zin in...Bah!)

arjanb01
29 oktober 2016, 08:51
Ik hoor weinig Keith, eerlijk gezegd. Hoor ook dat je in die compilatie aan het flat tappen bent, verre van Keef. Ik mis ook de puntigheid en hoekigheid die z'n spijl kenmerken.
Wel straal je plezier uit en ik ben benieuwd of jullie agenda een beetje vol loopt met optredens?

Da Vinci
29 oktober 2016, 09:18
Eerste minuut ofzo gezien. Weinig Keith idd, maar an sich best te pruimen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

LRS
29 oktober 2016, 11:01
Bij Keef denk ik eigenlijk altijd eerst aan open G. Verder zeker waardering voor het posten en het feit dat je je op dit forum (waar een aantal echt goede gitaristen tussen zit, waar ik mezelf niet toe reken) daarmee kwetsbaar opstelt! 👍🏼


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk