PDA

View Full Version : Nieuwe TC Electronic pedalen



orangerocker
21 oktober 2016, 11:15
TC hintte al dat ze vandaag met een paar nieuwe pedalen uit zouden komen, maar het lijkt erop alsof ze van elk pedaal nu een nieuwe goedkope analoge (de meeste dan) versie op de markt zetten. Top dat ze ook allemaal top mounted jackes hebben, passen er weer meer op je board :) De prijs blijkt rond de 50 euro te liggen.

Delay:
https://www.youtube.com/watch?v=zpebVCPVec8

Chorus:
https://www.youtube.com/watch?v=MV4AoUsnZQY

Distortion:
https://www.youtube.com/watch?v=BXdk4UB4Dtg

Phaser:
https://www.youtube.com/watch?v=PMCOS1tWd6c

Compressor:
https://www.youtube.com/watch?v=IcHWZJtrwyU

Reverb: (deze is wel digitaal geloof ik)
https://www.youtube.com/watch?v=mhSEu7m0Of4

Overdrive:
https://www.youtube.com/watch?v=kMaEUPHJoYc

Vibrato:
https://www.youtube.com/watch?v=rjU8Vr3mRIY

Booster:
https://www.youtube.com/watch?v=nLipdXY_WXs

Flanger:
https://www.youtube.com/watch?v=6VsT-KV5z1o

Digital Delay:
https://youtu.be/AAndNs2zM9U

Metal Distortion:
https://www.youtube.com/watch?v=G_wyi-Xy8y0

Fuzz:
https://www.youtube.com/watch?v=a5sSRO-53HQ

De chorus, distortion, fuzz en phaser wil ik zeker uitproberen. Toch minder innovatief dan dat ik van TC gewend ben, maar ik ben nooit vies van een paar goedkope analoge pedaaltjes:D

mountainman
21 oktober 2016, 11:43
Toch slim dat ze nu ook een lijn uitbrengen voor de behoudende gitarist. Hoewel ik mezelf daar niet direct toe reken moet ik wel bekennen dat ik met dat Toneprint spul geen goede ervaringen heb.
Ik kon op de Vortex flanger die ik had in ieder geval geen enkele preset ontdekken die recht deed aan het basisgeluid van mijn gitaren. Helaas zie ik tussen deze analoge pedaaltjes geen flanger staan maar goed, ik ben zelf inmiddels al voorzien van een mooie analoge flanger van Subdecay.

orangerocker
21 oktober 2016, 11:55
Ze brengen tot nu toe al de hele ochtend om de 15 minuten een nieuw pedaal uit, en een paar minuten geleden: de Thunderstorm Flanger (https://www.tcelectronic.com/thunderstorm-flanger/).

Ik zal de lijst zo even up-to-date maken.

mountainman
21 oktober 2016, 12:11
Die Thunderstorm Flanger klinkt clean erg lekker. Maar een echt oordeel is eigenlijk niet te vellen zonder zijn straaljager tonen door een drive gehoord te hebben...

Joost de Ruig
21 oktober 2016, 13:03
Een analoge, vintage gestemde, reeks rond de €50,- met een merknaam als TC erop lijkt mij erg interessant voor een behoorlijke doelgroep. Slimme set van TC, die met bv de MojoMojo voor hetzelfde budget een paar jaar geleden ook een prima pedaal uitbracht.

almarvk
21 oktober 2016, 14:16
Ziet er uit als een goede zet en goede serie pedalen! Niet te veel poespas, scherpe prijs en waarschijnlijk een prima kwaliteit.
Tot nu toe springen er geen pedalen uit voor mij.

Doet mij een beetje denken aan Boss tien jaar geleden. Dat was toen ook de standaard, niet te duur, prima spul en iedereen had er wel wat van.

telecastermaster
21 oktober 2016, 14:40
Nieuwe TC Electronic pedalen

Nou dat zou tijd worden. Die Hall of Fame begon het aardig af te leggen tegen de concurrentie (Strymon, Boss, Neuaber)...

the sure thing
21 oktober 2016, 19:27
Die nieuwe chorus klinkt ook net zo slap/futloos als hun Corona chorus.... Bah


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

dml
21 oktober 2016, 21:52
Toch slim dat ze nu ook een lijn uitbrengen voor de behoudende gitarist. Hoewel ik mezelf daar niet direct toe reken moet ik wel bekennen dat ik met dat Toneprint spul geen goede ervaringen heb.
Ik kon op de Vortex flanger die ik had in ieder geval geen enkele preset ontdekken die recht deed aan het basisgeluid van mijn gitaren. Helaas zie ik tussen deze analoge pedaaltjes geen flanger staan maar goed, ik ben zelf inmiddels al voorzien van een mooie analoge flanger van Subdecay.

Ik geloof er geen zak van dat ze een compleet nieuwe lijn hebben bedacht maar dat ze gewoon voortborduren op de Toneprint-serie. Eerst de "gewone", daarna Mini en nu dendert de marketingtrein verder met deze goedkope, no-nonsense serie, voor de nog conservatievere gitarist.

Edit:
Hmmm, op de site spreken ze inderdaad van nagenoeg alleen maar analoge pedalen...... Zou het dan toch?

Overigens wel vreemd dat er een subdivision knop op de digitale delay zit terwijl er ogenschijnlijk geen tap tempo op zit.

Dutch66
22 oktober 2016, 11:00
Overigens wel vreemd dat er een subdivision knop op de digitale delay zit terwijl er ogenschijnlijk geen tap tempo op zit.

Ik denk dat die subdivision een last-minute 'design fart' is geweest, kijk maar, in het filmpje is
op 1:10 nog een 'reguliere' onderverdeling te zien...

Verder wel leuke serie pedalen voor 'weinug'.

http://i68.tinypic.com/nwynnm.jpg

apekop
22 oktober 2016, 14:43
Deze serie getuigt niet van echt veel originaliteit. Voegt naar mijn mening niks toe aan hetgeen er al te krijgen is.

mountainman
22 oktober 2016, 15:56
Deze serie getuigt niet van echt veel originaliteit. Voegt naar mijn mening niks toe aan hetgeen er al te krijgen is.

De echte vernieuwingen zitten ook meestal in het duurdere segment. Bij zo'n spotgoedkope serie hoef je dat niet te verwachten. TC denkt blijkbaar dat er tussen alle Mooers en Joyos nog wel een markt is voor analoge pedalen. Daar zouden ze best eens gelijk in kunnen hebben. Zeg maar Bad Monkey hype in het kwadraat. ;)

Nellyrocks
24 oktober 2016, 13:51
Als dit echt allemaal €50,- kost voegt het zeker wel wat toe. Ik heb nog een reverb nodig voor mijn kleine boardje en heb geen zin daar heel veel geld aan uit te geven. Zelfs Mooer is al duurder.

Ik zou toch eerder voor budget TC dan budget Yoyo. Ongetest dan.

Jammer dat er geen vibe is.

The Lo Lands
24 oktober 2016, 14:10
Ik las op TGP dat uit de 13 'nieuwe' TC pedalen er 11 pedalen simpelweg Behringer pedalen zijn met misschien een kleine twist in een TC jasje. Beiden bedrijven vallen onder dezelfde eigenaar namelijk. Plastic vs Metalen behuizing dus. Ik heb zelf geen interesse, mijn Mobius voorziet mij prima maar voor een startende gitarist zouden dit leuke aanvullingen kunnen zijn, alhoewel... de Mobius kost nu zo'n 500 euro, koop 8 x 50 euro van deze TC pedalen en die wil je voeden met bijvoorbeeld een Cioks dan ben je uiteindelijk goedkoper uit met de Mobius die in mijn optiek meer mogelijkheden heeft. Eén TC pedaal is duurder dan één Mobius engine met diverse types. Maar goed, ik draaf door ;-)

EBOUE
13 november 2016, 22:06
Koop dan een Nova System voor minder dan 8x50.. ;)

Luke-wannabe
16 november 2016, 20:01
Ik las op TGP dat uit de 13 'nieuwe' TC pedalen er 11 pedalen simpelweg Behringer pedalen zijn met misschien een kleine twist in een TC jasje. Beiden bedrijven vallen onder dezelfde eigenaar namelijk. Plastic vs Metalen behuizing dus. Ik heb zelf geen interesse, mijn Mobius voorziet mij prima maar voor een startende gitarist zouden dit leuke aanvullingen kunnen zijn, alhoewel... de Mobius kost nu zo'n 500 euro, koop 8 x 50 euro van deze TC pedalen en die wil je voeden met bijvoorbeeld een Cioks dan ben je uiteindelijk goedkoper uit met de Mobius die in mijn optiek meer mogelijkheden heeft. Eén TC pedaal is duurder dan één Mobius engine met diverse types. Maar goed, ik draaf door ;-)
Dan ben ik wel benieuwd naar de Overdrive, Distortion, Fuzz, Reverb, Delay en Boost effecten die jij uit je Mobius haalt!

The Lo Lands
18 november 2016, 17:00
Dan ben ik wel benieuwd naar de Overdrive, Distortion, Fuzz, Reverb, Delay en Boost effecten die jij uit je Mobius haalt!

13 - 6 maakt nog altijd 7 modulatie effecten ;-) Lig er verder niet wakker van als iemand besluit deze pedalen aan te schaffen, het was meer bij wijze van spreken. 50 euro voor een one-trick-pony analoog effect vind ik weinig waar voor je geld. Cheers.

Joost de Ruig
18 november 2016, 17:52
50 euro voor een one-trick-pony analoog effect vind ik weinig waar voor je geld. Cheers.

Vanaf welk bedrag vind je het dan wel goede waar voor je geld? €50 is, op de onderkant van de markt na, toch zo ongeveer het begin van pedalenland. Een goede one-trick-pony is mij wel meer waard dan €50,-

Pepe
18 november 2016, 18:10
Als je enkel een one trick nodig hebt is 50 euro niet veel maar wat je bedoelt is dat je heel veel mogelijkheden wil, dat is wat anders.
Ik wordt dan weer helemaal gek van veel mogelijkheden, ik blijf maar draaien.
Ik heb ook hele dure one trick pony's maar ik ben er niet zo van overtuigd dat die ook beter zijn dan de goedkope. Maar ze hebben in ieder geval weinig knoppen!

Dutch66
18 november 2016, 18:17
En ik wil die one trick pony's ook allemaal tegelijk aan (kunnen) zetten... ;)

The Lo Lands
20 november 2016, 10:13
Vanaf welk bedrag vind je het dan wel goede waar voor je geld? €50 is, op de onderkant van de markt na, toch zo ongeveer het begin van pedalenland. Een goede one-trick-pony is mij wel meer waard dan €50,-

Koop dan de plastic Behringer versie welke naar alle waarschijnlijkheid precies hetzelfde klinkt.

vulvasonic
21 november 2016, 02:31
In mijn jonge jaren wilde ik nog wel eens naar de grond duiken om 'te spacen' met mijn pedaaltjes. Dat is echter allang verleden tijd. Ik haat pedalen waar je 24 geweldige geluiden uit kan toveren. Ja, als je presets kan maken en die presets heel eenvoudig kan bedienen, dan begrijp ik de handigheid er nog wel van. Maar als je eerst aan vier knoppen moet draaien en twee schakelaars om moet zetten voor dat ene lekkere geluid, dan geef mij maar een 'one trick pony'.
Sterker, ik kom helemaal niet meer aan mijn pedalen. Ieder pedaal die ik gebruik staat op één setting.

Ik was best onder de indruk van die TC Electronic Afterglow chorus. Ik las net dat iemand 'm vlak en doods vond klinken. Ik vind 'm prima. Niks mis mee. Ik durf te wedden dat het ding vanzelf meer tot leven komt als je de mix knop verder open draait. En als dat ding idd slechts €50,- kost, dan weet ik nu al dat ik een tijdje niet kan slapen, want hij zou perfect in mijn bakkie passen. Pleur ik de compressor eruit. Doe ik toch niks mee.

Grootste probleem is mijn verlavingsgevoeligheid. En ik weet uit ervaring dat een chorus vrijwel net zo verslavend is als heroïne. O man, ik voorspel een nieuw gevecht. Ik heb jarenlang zitten rouwen om mijn idiote beslissing de CE2 te verkopen. Die CE2 ligt nu helaas buiten mijn range. Maar die Afterglow......, nee zo gek is die niet. :nervous:

The Lo Lands
21 november 2016, 10:19
In mijn jonge jaren wilde ik nog wel eens naar de grond duiken om 'te spacen' met mijn pedaaltjes. Dat is echter allang verleden tijd. Ik haat pedalen waar je 24 geweldige geluiden uit kan toveren. Ja, als je presets kan maken en die presets heel eenvoudig kan bedienen, dan begrijp ik de handigheid er nog wel van. Maar als je eerst aan vier knoppen moet draaien en twee schakelaars om moet zetten voor dat ene lekkere geluid, dan geef mij maar een 'one trick pony'.
Sterker, ik kom helemaal niet meer aan mijn pedalen. Ieder pedaal die ik gebruik staat op één setting.

Ik was best onder de indruk van die TC Electronic Afterglow chorus. Ik las net dat iemand 'm vlak en doods vond klinken. Ik vind 'm prima. Niks mis mee. Ik durf te wedden dat het ding vanzelf meer tot leven komt als je de mix knop verder open draait. En als dat ding idd slechts €50,- kost, dan weet ik nu al dat ik een tijdje niet kan slapen, want hij zou perfect in mijn bakkie passen. Pleur ik de compressor eruit. Doe ik toch niks mee.

Grootste probleem is mijn verlavingsgevoeligheid. En ik weet uit ervaring dat een chorus vrijwel net zo verslavend is als heroïne. O man, ik voorspel een nieuw gevecht. Ik heb jarenlang zitten rouwen om mijn idiote beslissing de CE2 te verkopen. Die CE2 ligt nu helaas buiten mijn range. Maar die Afterglow......, nee zo gek is die niet. :nervous:

Je verhaal is helemaal duidelijk en wat voor jou goed werkt. Bij mij gaat alleen het 'sentiment' mank als men gaat roepen dat deze nieuwe TC pedalen 'maar' 50 euro per stuk kosten. Dat ze bijna allemaal analoog zijn boeit mij niet, ik vind de digitale alternatieven vaak beter klinken, alleen al als je naar de noise floor en dynamiek gaat kijken. Maar goed dat is een discussie die we hier niet gaan houden. Ik vind 50 euro voor een aangepast Behringer pedaal wat dus geen vernieuwend ontwerp is nog steeds veel geld. Eigelijk gaat hier het gezegde, 'als iets te mooi is om waar te zijn dan is dat vaak ook zo' wel op. Misschien zit er een juweeltje tussen, maar wat ik van de youtube videos heb gezien werd ik niet enthousiast. Een 'one trick pony' is niet erg als het dan ook ECHT goed en muzikaal klinkt. Ik heb persoonlijk ook een hekel aan die alles in één enkel-knops effecten. Hoe meer controle over het effect hoe beter, maar goed dan ben ik ;-)

vulvasonic
21 november 2016, 16:13
Tot zover mogelijk heb ik gisteren de Afterglow (49 euro) nog even vergeleken met de Mooer Ensemble King (58 euro) en dan moet ik toch toegeven dat de Mooer aanzienlijk beter klinkt, terwijl ook dat toch maar gewoon een goedkoop kutding is.

Joost de Ruig
21 november 2016, 16:47
Me like these kind of postings :D

The Lo Lands
21 november 2016, 23:11
Tot zover mogelijk heb ik gisteren de Afterglow (49 euro) nog even vergeleken met de Mooer Ensemble King (58 euro) en dan moet ik toch toegeven dat de Mooer aanzienlijk beter klinkt, terwijl ook dat toch maar gewoon een goedkoop kutding is.

Dat wilde ik je nog zeggen, check de Mooer pedalen (en zo zijn er nog een aantal goedkope merken) want daar zitten wel een aardig aantal goede pedalen tussen. Enige nadeel van de Mooer pedalen zijn de kleine draaiknoppen die niet altijd nauwkeurig af te stellen zijn maar in vergelijking met de TC pedalen denk ik dat dit toch meer bruikbare pedalen zijn. Sorry TC ;-)

Dutch66
22 november 2016, 08:42
Enige nadeel van de Mooer pedalen zijn de kleine draaiknoppen die niet altijd nauwkeurig af te stellen zijn

Tada!

http://i64.tinypic.com/2qsrmsm.jpg

dml
22 november 2016, 09:02
Ik vind 50 euro voor een aangepast Behringer pedaal wat dus geen vernieuwend ontwerp is nog steeds veel geld. Eigelijk gaat hier het gezegde, 'als iets te mooi is om waar te zijn dan is dat vaak ook zo' wel op. Misschien zit er een juweeltje tussen, maar wat ik van de youtube videos heb gezien werd ik niet enthousiast. Een 'one trick pony' is niet erg als het dan ook ECHT goed en muzikaal klinkt. Ik heb persoonlijk ook een hekel aan die alles in één enkel-knops effecten. Hoe meer controle over het effect hoe beter, maar goed dan ben ik ;-)

Hoe sta je dan tegenover het feit dat TC zelf ook dit concept toepast? Men ontwerpt bij wijze van spreken eenmalig iets (zie TonePrint pedalen) zoals bijvoorbeeld een Flashback delay en daarna gaan ze het hele concept uitmelken: eerst de gewone Flashback, daarna de Flashback X4, Alter Ego, Alter Ego X4, Flashback Triple delay.......

En het gebeurt overal: kocht je een Volvo V50, dan kocht je eigenlijk een Ford Focus.....

The Lo Lands
22 november 2016, 09:28
Hoe sta je dan tegenover het feit dat TC zelf ook dit concept toepast? Men ontwerpt bij wijze van spreken eenmalig iets (zie TonePrint pedalen) zoals bijvoorbeeld een Flashback delay en daarna gaan ze het hele concept uitmelken: eerst de gewone Flashback, daarna de Flashback X4, Alter Ego, Alter Ego X4, Flashback Triple delay.......

En het gebeurt overal: kocht je een Volvo V50, dan kocht je eigenlijk een Ford Focus.....

Als de producten goed en muzikaal klinken heb ik daar geen problemen mee. Maar om van een 20 euro Behringer pedaal een TC ontwerp te maken en te teren op hun naam om deze vervolgens voor 50 euro te verkopen waarbij in de video's al duidelijk word dat hier geen vernieuwend concept is toegepast is wat mij betreft te makkelijk. TC maakt best leuke producten maar met deze reeks pedalen doe je zelfs de beginnende gitarist geen plezier.

dml
22 november 2016, 10:31
Als de producten goed en muzikaal klinken heb ik daar geen problemen mee. Maar om van een 20 euro Behringer pedaal een TC ontwerp te maken en te teren op hun naam om deze vervolgens voor 50 euro te verkopen waarbij in de video's al duidelijk word dat hier geen vernieuwend concept is toegepast is wat mij betreft te makkelijk. TC maakt best leuke producten maar met deze reeks pedalen doe je zelfs de beginnende gitarist geen plezier.

Je lijkt klank en vernieuwend concept door elkaar te halen. Klank is en blijft een kwestie van smaak, fabrikanten die pedalen met een vernieuwend concept op de markt brengen zijn op één hand te tellen. Uiteindelijk gaat het om centjes verdienen.
Gewoon afwachten wat deze pedalen doen. Als je ze op voorhand al afschrijft, is het niets voor je, en kun je er met een grote boog omheen lopen.

The Lo Lands
22 november 2016, 12:22
Je lijkt klank en vernieuwend concept door elkaar te halen. Klank is en blijft een kwestie van smaak, fabrikanten die pedalen met een vernieuwend concept op de markt brengen zijn op één hand te tellen. Uiteindelijk gaat het om centjes verdienen.
Gewoon afwachten wat deze pedalen doen. Als je ze op voorhand al afschrijft, is het niets voor je, en kun je er met een grote boog omheen lopen.

Begrijp ik, maar hoeveel gelijkende Behringer pedaaltjes krijgen lovende reviews? Als ik dan toch kiezen moet dan koop ik wel een Behringer pedaal voor 2 tientjes of leg 2 tientjes extra neer voor een Mooer. Over smaak valt niet te twisten over de kwaliteit wel.

Milko
22 november 2016, 13:59
Je kunt blijven vergelijken en zoeken. Tot je op een gegeven moment nergens anders meer aan toe komt en vergeet waar het werkelijk om gaat. Gitaarspelen!

Milko sluiten.

dml
22 november 2016, 14:31
Begrijp ik, maar hoeveel gelijkende Behringer pedaaltjes krijgen lovende reviews? Als ik dan toch kiezen moet dan koop ik wel een Behringer pedaal voor 2 tientjes of leg 2 tientjes extra neer voor een Mooer. Over smaak valt niet te twisten over de kwaliteit wel.

Van smaak naar vernieuwend concept naar kwaliteit....... Kwaliteit zegt mij iets over bouwwijze, behuizing, gebruikte componenten, enz. Wat is er, afgezien van de plastic behuizing van Behringer, mis met de kwaliteit van Behringer? Anders dan dat zal de kwaliteit van Mooer echt niet beter zijn dan van Behringer.

Wie heeft daadwerkelijk al deze nieuwe TC pedalen kunnen testen?

The Lo Lands
22 november 2016, 15:10
Van smaak naar vernieuwend concept naar kwaliteit....... Kwaliteit zegt mij iets over bouwwijze, behuizing, gebruikte componenten, enz. Wat is er, afgezien van de plastic behuizing van Behringer, mis met de kwaliteit van Behringer? Anders dan dat zal de kwaliteit van Mooer echt niet beter zijn dan van Behringer.

Wie heeft daadwerkelijk al deze nieuwe TC pedalen kunnen testen? Hieronder alvast ééntje... Ik zal het simpel houden, troep is het ;-)


Tot zover mogelijk heb ik gisteren de Afterglow (49 euro) nog even vergeleken met de Mooer Ensemble King (58 euro) en dan moet ik toch toegeven dat de Mooer aanzienlijk beter klinkt, terwijl ook dat toch maar gewoon een goedkoop kutding is.

vulvasonic
16 december 2016, 09:41
Hieronder alvast ééntje... Ik zal het simpel houden, troep is het ;-)
Toch niet...
Ik ben waarschijnlijk een enorme draaikont, maar ik ging van deze naar de Mooer en van de Mooer naar de tc electrconic Corona..., maar hoe meer ik naar die Mooer en die Corona ging luisteren, hoe meer ze me gingen tegenstaan. Daarna weer de Afterglow beluisterd en ik ben sindsdien toch echt van mening dat die Afterglow eigenlijk precies heeft wat ik in een chorus zoek. En ik vind 'm serieus een stuk beter klinken dan zijn digitale broeders. Het is alleen jammer dat ie zo kotslelijk is.

De vergelijking met Behringer ligt voor de hand, omdat het in de basis hetzelfde pedaal is. Maar de Behringer is een plastic ding met knopjes waar je liever niet aankomt, uit angst dat ie dan volledig naar de kloten gaat. Dan is de meerprijs voor de tc electronic mij het geld toch wel waard.

Joost de Ruig
16 december 2016, 13:38
Bv deze MojoMojo (€49 bij Thomann) vind ik een serieus goed pedaaltje. Als je in de sfeer van een Boss Blues Driver Of Ibanez Tubescreamer iets zoekt, dan heb je hieraan veel voor weinig.

https://www.thomann.de/nl/tc_electronic_mojomojo.htm?ref=search_rslt_mojomoj o_259472_0


https://images5.static-thomann.de/pics/bdb/259472/8236415_800.jpg

mountainman
16 december 2016, 14:34
Bv deze MojoMojo (€49 bij Thomann) vind ik een serieus goed pedaaltje. Als je in de sfeer van een Boss Blues Driver Of Ibanez Tubescreamer iets zoekt, dan heb je hieraan veel voor weinig.


Maar dat is geen pedaal uit de nieuwe serie hè.

Joost de Ruig
16 december 2016, 14:39
Maar dat is geen pedaal uit de nieuwe serie hè.

Klopt, maar TC kan niet alleen als het broertje van Behringer worden neergezet, terwijl ze ook in de budgetsfeer goede en stevige pedaaltjes maken.

The Lo Lands
16 december 2016, 16:17
Toch niet...
Ik ben waarschijnlijk een enorme draaikont, maar ik ging van deze naar de Mooer en van de Mooer naar de tc electrconic Corona..., maar hoe meer ik naar die Mooer en die Corona ging luisteren, hoe meer ze me gingen tegenstaan. Daarna weer de Afterglow beluisterd en ik ben sindsdien toch echt van mening dat die Afterglow eigenlijk precies heeft wat ik in een chorus zoek. En ik vind 'm serieus een stuk beter klinken dan zijn digitale broeders. Het is alleen jammer dat ie zo kotslelijk is. Beluisterd, dus niet bespeeld? Er zal een markt voor zijn en over smaak valt niet te twisten :-)

vulvasonic
16 december 2016, 22:02
Je hebt natuurlijk absoluut gelijk dat ik mijn keuze beter kan af laten hangen van persoonlijke ervaring met al die pedaaltjes ipv er alleen maar naar te luisteren, temeer daar de voorbeelden op met name YouTube enorm gekleurd zijn. Vooral lastig als je niet weet HOE ze gekleurd zijn. Ik baseer mijn voorlopige keuze ook vooral op de sterke en minder sterke punten die ik op vrijwel elk filmpje terug hoor. Zo valt het me op dat ik me bij ieder filmpje van de digitale chorusjes na een tijdje luisteren steevast begin te irriteren aan een bepaalde scherpe piek in het effect, daar waar ik bij dat Afterglow pedaal een soort warmte hoor die ik als zeer prettig ervaar. Meer dan dat is het niet. :)

the sure thing
17 december 2016, 18:47
Ik vind goede opnames op youtube een uitstekende richtlijn om pedaaltjes aan te schaffen. Ik doe niet anders. Tot op heden (zo'n 15 pedalen en 10 jaar verder) nog geen totaal ander geluid thuis dan op basis van YT filmpjes. Wel één keer een volumeboost gehad in het echt, terwijl dit niet op YT was te horen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Milko
19 december 2016, 14:38
Het geluid op die youtube opnames kan met allerlei randapparatuur bewerkt zijn. Ik heb absoluut grote verschillen ervaren tussen wat ik op youtube hoorde en in het echt.

Milko sluiten.

HaroldA
19 december 2016, 14:45
Op YouTube speelt men over het algemeen bijna geen stoner/sludge in drop C op een ronkende buizenamp. Voor de bluesmannetjes in E met een strat in een cleane Fender is het makkelijk beoordelen. Ik moet maar gokken.

the sure thing
19 december 2016, 14:50
Het geluid op die youtube opnames kan met allerlei randapparatuur bewerkt zijn. Ik heb absoluut grote verschillen ervaren tussen wat ik op youtube hoorde en in het echt.

Milko sluiten.

... Of je luistert niet goed 😀


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

HaroldA
19 december 2016, 15:17
... Of je luistert niet goed ��

Milko is dan ook vrij gesloten.

lcvanderhelm
19 december 2016, 18:20
Hij heeft problemen met zijn sluitspier.

FruscianteFan
19 december 2016, 18:33
Het geluid op die youtube opnames kan met allerlei randapparatuur bewerkt zijn. Ik heb absoluut grote verschillen ervaren tussen wat ik op youtube hoorde en in het echt.

Milko sluiten.

Na verloop van tijd leer je ongeveer in te schatten in hoeverre een geluid klopt, realistisch is. Ik let ook altijd op de manier waarop het opgenomen is. Als het met een Blues Junior en een SM57 is opgenomen, heb ik al een aardig idee van hoe het geluid zich zal verhouden tot hoe het bij mij zou klinken. Als de demo voor een overdrivepedaal het 'cleane' geluid laat horen en het is al dikke crunch, dan neem ik het met een korrel zout.

the sure thing
19 december 2016, 20:19
Na verloop van tijd leer je ongeveer in te schatten in hoeverre een geluid klopt, realistisch is. Ik let ook altijd op de manier waarop het opgenomen is. Als het met een Blues Junior en een SM57 is opgenomen, heb ik al een aardig idee van hoe het geluid zich zal verhouden tot hoe het bij mij zou klinken. Als de demo voor een overdrivepedaal het 'cleane' geluid laat horen en het is al dikke crunch, dan neem ik het met een korrel zout.

Precies! Het gaat om het kunnen inschatten. Maar daar is IMHO wel wat ervaring en kennis voor nodig.

Polis sluiten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Erik de Perik
19 december 2016, 20:47
Mijn grootste gruwel is toch wel al die 'tests' en 'tutorials' met bakken galm en delay.

HaroldA
19 december 2016, 20:48
Mijn grootste gruwel is toch wel al die 'tests' en 'tutorials' met bakken galm en delay.

Die van mij is heel veel praten, en uiteindelijk heel even spelen maar niet close-mic'en.

the sure thing
19 december 2016, 20:52
Mijn grootste gruwel is toch wel al die 'tests' en 'tutorials' met bakken galm en delay.

.... ? Dan luister ik zeker naar hele andere filmpjes?

Milko opsluiten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Erik de Perik
19 december 2016, 21:09
.... ? Dan luister ik zeker naar hele andere filmpjes?

Milko opsluiten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat denk ik ook..!!


Een van mijn favorieten is toch wel The Tone King. :blast:

HaroldA
19 december 2016, 21:15
Een van mijn favorieten is toch wel The Tone King. :blast:

:seriousf:

Erik de Perik
19 december 2016, 21:26
Ahah, nog een liefhebber!