PDA

View Full Version : Hoe sluit ik mijn mixer aan op mijn nieuw iMac?



Hombra
20 oktober 2016, 16:09
Hoi
Vraagje!!!
Ik heb een behringer xenyx X1622USB mixer.
Daaraan hangt een Gt-100 en trio+ koptelefoon en Fender Princeton reverb amp.
Nou wil ik de mixer aansluiten op de iMac een van de nieuwste uitvoeringen dus alleen een koptelefoon uitgang erop en wat USB aansluitingen.
Nou dacht ik (ben blond he):???:
Aan de achterkant zit een computer aansluiting van de mixer en die sluit ik aan op een USB uitgang van de iMac. Geluid instellingen wijzigen van mijn iMac en klaar.
Maar helaas werkt dus niet.
Is er een makkelijke oplossing??

Erik de Perik
20 oktober 2016, 16:20
https://www.youtube.com/watch?v=3TF2r6Eimt4

Erik de Perik
21 oktober 2016, 22:37
Niks te danken hoor..... verder. :???:

Hombra
21 oktober 2016, 22:43
Sorry maar moet morgen kabeltjes halen!
En dan kijken of het allemaal gaat lukken!
Laat echt wel weten of het gelukt is, maar al wel bedankt voor je reactie!

Hombra
23 oktober 2016, 17:17
Yeahhhh is gelukt!!
Dank je Erik de Perik!! Top duidelijk filmpje!!

Hombra
23 oktober 2016, 18:16
Als ik via de Fender speel en opneem via de microfoon van de iMac dan lukt het.
Maar ik weet niet hoe ik het voor elkaar moet krijgen om hem via de USB te laten opnemen.
Maar ik denk dat ik wel alles goed aan heb gesloten maar dat ik iets niet goed doe in Garageband

Bij audio/midi
Uitvoerapparaat? Staat nu op systeeminstellingen
Invoerapparaaat ? Staat nu op systeeminstellingen
Effecten staat aangevinkt
Midi-status staat op 0 midi-invoerapparatuur aangetroffen

Staat dit allemaal goed, ik denk het niet?? Maar weet niet hoe het moet staan??

paulusdeBKB
25 oktober 2016, 09:34
Bij invoerapparaat moet je niet 'systeeminstellingen' maar een andere optie kiezen. Hoe die andere optie heet, kan ik je niet vertellen... Ik heb geen Xenyx mengtafeltje. Maar ik neem aan dat de naam verwijst naar de Behringer, of anders iets als 'usb-invoerapparaat' oid.

Hombra
25 oktober 2016, 13:31
Hallo
Als ik in Garageband voorkeuren pak en dan bij invoerapparaat systeeminstellingen verander naar USB audio codec.
Dan krijg ik een flinke piep in mijn koptelefoon te horen en ook op mijn Fender amp!
Dus iets gaat er niet goed!

Erik de Perik
25 oktober 2016, 15:31
Hallo
Als ik in Garageband voorkeuren pak en dan bij invoerapparaat systeeminstellingen verander naar USB audio codec.
Dan krijg ik een flinke piep in mijn koptelefoon te horen en ook op mijn Fender amp!
Dus iets gaat er niet goed!

Klinkt als dat je iets in een kringetje hebt aangesloten. Begin simpel: gitaar, mixer, iMac. Bij "invoer" moet je uiteraard de interface van je mixer kiezen en volgens het filmpje heb je de goede. Zet de monitor uit (2:10 in het filmpje), want dat kan behoorlijk gaan fluiten.