PDA

View Full Version : Gitaar voor Duke Robillard



barno
18 oktober 2016, 22:22
Toen ik aantal jaren geleden op dit forum eerste prille bouwstapjes zette, had ik bepaald niet gedacht dat ik ooit de vraag zou krijgen van een van mijn helden om hem een custom gitaar te bouwen, maar het internet is soms een fijn ding dus kwam die vraag er plots wel.

Ik ken 'm al decennia van zijn blues en jazzplaten, andere kennen hem mss als vaste gitarist bij oa the Fabulous Thunderbirds, Tom Waits en Bob Dylan.

Soit genoeg genamedrop. Feauteaux:

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/DUKE AXE 121_zpsugtbuayn.jpg (http://s158.photobucket.com/user/barnnno/media/DUKE AXE 121_zpsugtbuayn.jpg.html)
http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/DUKE AXE 106_zpsf6ebn4iw.jpg (http://s158.photobucket.com/user/barnnno/media/DUKE AXE 106_zpsf6ebn4iw.jpg.html)
http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/DUKE AXE 104_zpsaqs0s8fc.jpg (http://s158.photobucket.com/user/barnnno/media/DUKE AXE 104_zpsaqs0s8fc.jpg.html)
http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/DUKE AXE 123_zps3inkezal.jpg (http://s158.photobucket.com/user/barnnno/media/DUKE AXE 123_zps3inkezal.jpg.html)
http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/DUKE AXE 117_zpsgc5g0gus.jpeg (http://s158.photobucket.com/user/barnnno/media/DUKE AXE 117_zpsgc5g0gus.jpeg.html)

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/DUKE AXE 107_zps9tqbgfvf.jpg (http://s158.photobucket.com/user/barnnno/media/DUKE AXE 107_zps9tqbgfvf.jpg.html)

ah ja, en niet onbelangrijk: de pickups komen van mijn broeder van Gun Custom Guitars, alhier beroemd als Oigun.

postbus31
18 oktober 2016, 22:26
Wow, just wow!

En dat allemaal via internet? Bijzondere gitaar voor een bijzondere gitarist!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

humbucker
18 oktober 2016, 22:29
Cool! Zag em al op facebook voorbij komen. Goeie PR ;)

Harry
18 oktober 2016, 22:46
Potdorie, dit is van een stoerheid die ik even niet kan verwerken, top!!!

jutter
18 oktober 2016, 23:05
Woow,wat een eer! Een kroon op je werk, gefeliciteerd!!!

Napoje
18 oktober 2016, 23:30
Erg fraai. Ik zag in augustus hier in haarlem de gitarist van de band boogie beasts ook al op een gutlin spelen. Het lijkt wel geen hobby meer.

Ps: is die tom brug nou zonder halshoek gedaan?

barno
18 oktober 2016, 23:50
is een hobby hoor. als je geen fendercopies bouwt en geen herstellingen doet, kan dat bijna niet anders.

Neck: zit hele kleine hoek in maar met zo'n floating fretboard kom je al hoog genoeg. En ik hou de TOM brug graag zo laag mogelijk tegen de body.

Boogie Beasts zijn goede kennissen. ze hebben er drie van mij .. :)

Voor iemand zoals ik (roots/blues muzikant) is Duke idd hele eer, temeer omdat ik er zelf niet achteraan ben gegaan en ook omdat het toch om een niet alledaags ontwerp gaat.

Dutch66
19 oktober 2016, 00:28
Het spat er weer vanaf..., wederom respect!

Pepe
19 oktober 2016, 00:30
Yeah, cool... and hot... cool & hot at the same time.

Duhsjaak
19 oktober 2016, 03:13
Bijzonder fraai as usual.
Pet af.
Vriendelijke groet, Gus

arjanb01
19 oktober 2016, 06:25
Ik hou niet van futuristische modellen, conservatief als ik ben, maar dit is erg fraai!
Dus je breekt nu ook echt door in de VS? Heel gaaf, en nu wordt het echt business.

D3nnis
19 oktober 2016, 07:08
Eerlijk gezegd ken ik de beste man niet, maar de gitaar is bijzonder fraai!

st.robot
19 oktober 2016, 07:48
Ik zag het op FB, ik kende de man ook niet . Maar wel gefeliciteerd ! Moet geweldig zijn om voor een idool te mogen bouwen

postbus31
19 oktober 2016, 08:05
Voor wie Duke niet kent......... oude opname btw
Één van mijn helden.

https://youtu.be/ozsGShqNmIw


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

loose-fur
19 oktober 2016, 08:22
Straf, Barno. Moet een fijn gevoel geven wanneer een dergelijke erkenning spontaan binnen komt!


Tee.

* Hoe komen de Guttlin knoppen eigenlijk tot stand?

Ike57
19 oktober 2016, 08:30
Gefeliciteerd Barno!
Het harde werken gaat z'n vruchten afwerpen! Hij ziet er schitterend uit en, gezien de foto's van Duke op FB, vindt hij dat ook.

Quote Duke: "To me it is a thing of beauty and that it inspires such responses at both ends of the spectrum makes it truly a work of art! But more importantly, it plays as good or better that any of the thousand plus electric guitars I've owned in the past 50 years. It's perfectly balanced and is totally comfortable and tone? It's a tone monster!"

Kim Wilson
19 oktober 2016, 08:52
Dit is zó stoer! Duke Robillard is in zijn genre één van de grote jongens. Een genre dat bol staat van conservatieve keuzes. Fender Twin Reverbs, strats en ES'en zijn de voor de hand liggende instrumenten. Hoe cool is het dan om een Thin King in dat wereldje te krijgen? En niet bij de minste, met ook nog eens alleen maar lovende woorden. Wat ongelooflijk knap, ik heb er geen woorden voor.

barno
19 oktober 2016, 08:56
thx guys. Het is me niet echt te doen om meer business want die mogelijkheid heb ik niet echt maar dat Duke er zelf zo enthousiast over is en dat maar blijft delen met zijn duizenden volgers op fb vind ik zeker niet onfijn. iets van strelen en ego enz... Het is een love it or hate it model, dat weet ik ook wel, maar het percentage reacties met wat ik al vanaf het begin sporadisch hoor: "ameube" en "melted telecaster" is erg klein tov de lovende reacties, dus: happy camper.

Kim Wilson
19 oktober 2016, 09:02
thx guys. Het is me niet echt te doen om meer business want die mogelijkheid heb ik niet echt maar dat Duke er zelf zo enthousiast over is en dat maar blijft delen met zijn duizenden volgers op fb vind ik zeker niet onfijn. iets van strelen en ego enz... Het is een love it or hate it model, dat weet ik ook wel, maar het percentage reacties met wat ik al vanaf het begin sporadisch hoor: "ameube" en "melted telecaster" is erg klein tov de lovende reacties, dus: happy camper.
Tuurlijk wel! Bedrijshalletje kopen, paar mensen aannemen en voor je het weet heb je een guitar plant waar ze in Kalamazoo jaloers op worden.

D3nnis
19 oktober 2016, 09:12
Het is een love it or hate it model, dat weet ik ook wel, maar het percentage reacties met wat ik al vanaf het begin sporadisch hoor: "ameube" en "melted telecaster" is erg klein tov de lovende reacties, dus: happy camper.


Onbegrijpelijk. Wat mij betreft hoort dit model gewoon in het rijtje iconen als flying V en explorer!
Gesmolten tele is te weinig credit ☺

arjanb01
19 oktober 2016, 09:22
Als je hem zou vergelijken met een melted Tele, dat zou ik alsbouwrt een belediging vinden. Elke gitaar die vergeleken wordt met een tele🙈
Schijtdingen...

Kim Wilson
19 oktober 2016, 09:26
Moet je nou elke mogelijkheid aangrijpen om een bepaald type gitaar af te zeiken? Smaken verschillen, weet je nog? Ik lach jou toch ook niet uit om je inferieure gitaarkeuze?

arjanb01
19 oktober 2016, 09:54
Zelfspot, Kim, neem niet alles zo serieus wat ik roep....
Duke maakt trouwens lekkere muziekjes ....

jutter
19 oktober 2016, 10:38
Moet je nou elke mogelijkheid aangrijpen om een bepaald type gitaar af te zeiken? Smaken verschillen, weet je nog? Ik lach jou toch ook niet uit om je inferieure gitaarkeuze?

Arjan bedoelt het niet verkeerd, het is juist een fijne vent. Je moet hem iets langer kennen om zijn humor te begrijpen. Niks mis mee.

Midwolda
19 oktober 2016, 11:11
Eén van de mooiste reacties imho: "Dali guitar..." :D

Top job, Barno! :ok:

Buxtra
19 oktober 2016, 11:19
Toffe gitaar en dito story. Tevens iets om trots op te zijn!

Veel plezier ervan en dat het maar mag brengen wat je er mee wil bereiken. Lol, voldoening, snoepreisjes, betaalde hobby etc.

Geweldig man!

Napoje
19 oktober 2016, 11:21
Zou je het eigenlijk willen als je er goed van zou kunnen leven, professioneel gitaren bouwen?

no 1 hops
19 oktober 2016, 11:38
waarom zou je een les paul willen als je dit kunt kopen?
en die details zoals het logo op de volume en tone knoppen.
ben fan en blijf fan ;-) alleen die les paul achtige brugcontructies, niks voor mij.

Kim Wilson
19 oktober 2016, 11:42
waarom zou je een les paul willen als je dit kunt kopen?
en die details zoals het logo op de volume en tone knoppen.
ben fan en blijf fan ;-) alleen die les paul achtige brugcontructies, niks voor mij.
Ja, dat vind ik ook. Des te meer jammer vind ik het dat Duke er ordinaire chicken heads opgezet heeft...

FTI
19 oktober 2016, 12:01
Echt mooi!

Ooit hoop ik zelf een eigen design te vervaardigen. Eerst nog even op de klassieke stijlen oefenen.

Het is heel moeilijk om van de stigma van bestaande designs en functionaliteiten af te stappen en om iets nieuws te verzinnen.

no 1 hops
19 oktober 2016, 12:32
Ja, dat vind ik ook. Des te meer jammer vind ik het dat Duke er ordinaire chicken heads opgezet heeft...zal wel op facebook staan en dat gebruik ik niet, maar zonde is het wel. kan mij wel voorstellen dat het tijdens het spelen duidelijker is hoe alles ingesteld is dan met de originele knoppen.

barno
19 oktober 2016, 12:41
Zou je het eigenlijk willen als je er goed van zou kunnen leven, professioneel gitaren bouwen?

Misschien maar then again, ben echt geen goede commercant (en dat moet dan zeker wel) en ook niet al te goed bestand tegen druk. Bovendien ben je dan je hobby kwijt. Zo heb ik nu heel wat modellen ontwikkeld, dat ontwerpen vind ik leuk, maar daar kruipt geweldig veel tijd in en het duurt een aantal gitaren eer een model op punt staat. Dat zou ik me dan niet kunnen veroorloven.

barno
19 oktober 2016, 12:46
zal wel op facebook staan en dat gebruik ik niet, maar zonde is het wel. kan mij wel voorstellen dat het tijdens het spelen duidelijker is hoe alles ingesteld is dan met de originele knoppen.

hier de knoppen die hij graag zag (daarom had ik er aantal gemaakt en meegestuurd). Zelf vind ik chickenhead knobs minder handig dan ronde knoppen, maar qua estethiek begrijp ik 'm wel, dit is ook mooi.

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/Dukes%20gutt%20with%20chicken%20head%20knobs_zpssy ujbphu.jpg (http://s158.photobucket.com/user/barnnno/media/Dukes%20gutt%20with%20chicken%20head%20knobs_zpssy ujbphu.jpg.html)

Kim Wilson
19 oktober 2016, 13:03
Ik snap de functionaliteit wel (je kunt snel zien hoe je e.e.a. ingesteld hebt) en ze passen er goed bij, maar toch, die Screaming man knoppen waren wel heel gaaf.

no 1 hops
19 oktober 2016, 15:17
hier de knoppen die hij graag zag (daarom had ik er aantal gemaakt en meegestuurd). Zelf vind ik chickenhead knobs minder handig dan ronde knoppen, maar qua estethiek begrijp ik 'm wel, dit is ook mooi.

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/Dukes%20gutt%20with%20chicken%20head%20knobs_zpssy ujbphu.jpg (http://s158.photobucket.com/user/barnnno/media/Dukes%20gutt%20with%20chicken%20head%20knobs_zpssy ujbphu.jpg.html)
had even ander idee van de chickenheads, maar deze passen er best wel bij, maar die screaming knoppen zouden door mijn kleinzoon als vet cool betiteld worden denk ik ;-)

maar eh, misschien leuk om in de verkoop te doen die screaming knoppen. staat vast ook zeer van die DIY effect pedaaltjes

Rickenbender
19 oktober 2016, 18:21
Gefeliciteerd barno, iemand noemde volgens mij het model futuristisch, maar ik vind het meer retro futuristisch.
Een erg geslaagd ontwerp vind altijd zijn liefhebbers, wat bij deze weer bewezen wordt.
Het is je gegund.:ok:

barno
19 oktober 2016, 19:00
thx Rickenbender. ja retro modern, daar mikte ik op bij het ontwerpen, dat en ten tweede iets wat nog niet bestond (lastig) en last but not least zo goed mogelijke ergonomie.
Als ik er live mee speel, krijg ik regelmatig aarzelende vragen van vintage freaks omdat ze niet zeker weten of ze dit "vergeten fifties model" zouden moeten kennen... :)

California Jam
19 oktober 2016, 20:13
Ik heb enorme bewondering voor het feit dat je dit kunt maken en dan ook nog zo in opdracht van niet de minste!

Het is echter niet mijn smaak...

Kim Wilson
20 oktober 2016, 08:22
thx Rickenbender. ja retro modern, daar mikte ik op bij het ontwerpen, dat en ten tweede iets wat nog niet bestond (lastig) en last but not least zo goed mogelijke ergonomie.
Als ik er live mee speel, krijg ik regelmatig aarzelende vragen van vintage freaks omdat ze niet zeker weten of ze dit "vergeten fifties model" zouden moeten kennen... :)
Hij zou inderdaad zo kunnen figureren in een aflevering van the Jetsons. :)

https://i.ytimg.com/vi/pRKmhjZy7hw/maxresdefault.jpg

barno
20 oktober 2016, 10:29
Bouwfilmpje
<br>
https://www.youtube.com/watch?v=KTL0lk9RHLQ

postbus31
20 oktober 2016, 10:38
Nog een keer wow!

Straks maar eens een kruispunt opzoeken en m'n ziel verkopen om zo'n pracht instrument aan te kunnen schaffen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Ike57
20 oktober 2016, 10:42
Bouwfilmpje

Mooi gemaakt! :ok:

D3nnis
20 oktober 2016, 10:44
Straks maar eens een kruispunt opzoeken en m'n ziel verkopen om zo'n pracht instrument aan te kunnen schaffen.



Ik zoek mee 🙂

@barno, heb je dit model ook weleens met een grotere halshoek gemaakt?

Bij TOM style gitaren heb ik het staartstuk altijd vrij laag staan zodat de snaren een behoorlijke hoek maken over de brug. Heb altijd het idee dat de gitaar dan meer "pompt".
Nu zou je bij deze nog de snaren onder het staartstuk door kunnen halen natuurlijk...maar ik vroeg het me gewoon af.

barno
20 oktober 2016, 10:54
Ik zoek mee 

@barno, heb je dit model ook weleens met een grotere halshoek gemaakt?

Bij TOM style gitaren heb ik het staartstuk altijd vrij laag staan zodat de snaren een behoorlijke hoek maken over de brug. Heb altijd het idee dat de gitaar dan meer "pompt".
Nu zou je bij deze nog de snaren onder het staartstuk door kunnen halen natuurlijk...maar ik vroeg het me gewoon af.

ik heb qua halshoek (en plaatsing tailpiece) al veel verschillende dingen gedaan/gestest. grotere halshoek (hogere TOM) doe ik enkel als er een Bigsby op komt omdat de respons van Bigsby beter is als de hoek achter de brug scherper is. maar verder probeer ik een TOM zo laag mogelijk te houden (studs dieper in de bushings betekent meer contact brug body)

D3nnis
20 oktober 2016, 10:56
maar verder probeer ik een TOM zo laag mogelijk te houden (studs dieper in de bushings betekent meer contact brug body)


Hmm, da's een goeie!

Tabula Rasa
20 oktober 2016, 11:14
Bouwen met een brug halverwege is het makkelijkste, dan zit je altijd wel goed met de halshoek. Wat Barno doet is link als je niet heel goed plant of weet wat je doet . Lager dan op z'n laagst kan niet.

Met mijn laatste Junior had ik hetzelfde idee: zo laag mogelijk, maar zat ik er net naast en moest ik zelfs de rand van de bushings verzinken tot niveau van het hout en bij de stud de onderkant van het randje afdraaien. Resultaat was wel een erg mooie lage brug.

Denk dat je daarom meestal een brug op gemiddelde hoogte ziet, maar laag, zoals de Guttlin vind ik mooier en iets zegt me dat dat ook de klank ten goede komt


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Napoje
20 oktober 2016, 11:38
Ooit weleens geprobeerd zonder tailpiece maar met ferrules? Ben benieuwd of dat nou beter/anders klinkt.

humbucker
20 oktober 2016, 11:46
ik heb qua halshoek (en plaatsing tailpiece) al veel verschillende dingen gedaan/gestest. grotere halshoek (hogere TOM) doe ik enkel als er een Bigsby op komt omdat de respons van Bigsby beter is als de hoek achter de brug scherper is. maar verder probeer ik een TOM zo laag mogelijk te houden (studs dieper in de bushings betekent meer contact brug body)

Over welke halshoek spreken we dan? Altijd handig om te weten wanneer ik aan mijn zelfbouw begin (met bigsby).

barno
20 oktober 2016, 12:06
Wat tab zegt: het is risky business om bij gelijmde hals te mikken op zo laag mogelijke brug. vergt ervaring (inschatten wat de snaren gaan doen onder spanning (kan je niet op voorhand testen).

at Napoje, ja al gedaan. theoretisch krijg je ander soort sustain (er komt minder metaal aan te pas) maar horen ... De hoek blijft trouwens min of meer idem: je bent sowieso beperkt : als de hoek te scherp wordt, raken snaren brugrand. Bij een tele, waarbij de snaren na de zadels bijna recht naar onder lopen, voel je wel meer relatieve snaarspanning, dus meer spank.

humbucker: de hoek die de hals maakt tov de body waar hij binnenkomt (tussen 1 en 3° grosso modo, afhankelijk van hoogte brug, bodycurve) De hoek van de headstock is ander verhaal: daarbij hou je best iets aan net onder de 10°, gibson ging volgens mij ooit zelfs tot 17° maar is niet nodig en geeft stemmingsissues.

D3nnis
20 oktober 2016, 12:14
Denk dat je daarom meestal een brug op gemiddelde hoogte ziet, maar laag, zoals de Guttlin vind ik mooier en iets zegt me dat dat ook de klank ten goede komt

Zou kunnen; zo'n brug hoog op de poten doet toch een beetje denken aan speakers op spikes zetten. Alleen bij speakers is dat wel gewenst en bij die brug niet.

Beetje off topic hier, maar zou het werken om een gitaar af te stellen, de hoogte van brug naar body te meten, en dan busjes te draaien waar de brug dan op rust, voor maximaal contact met de body?

Tabula Rasa
20 oktober 2016, 12:33
Wat tab zegt: het is risky business om bij gelijmde hals te mikken op zo laag mogelijke brug. vergt ervaring (inschatten wat de snaren gaan doen onder spanning (kan je niet op voorhand testen).
.

Laag als een lowrider met 5 vette Mexicanen

http://i64.tinypic.com/166nkgz.jpg

Als je dit ziet, dan weet je dat het sustain en klank ten goede moet komen.

Denk dat veel meer gitaarfabrikanten dat zouden moeten doen.



Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Ike57
20 oktober 2016, 12:36
humbucker: de hoek die de hals maakt tov de body waar hij binnenkomt (tussen 1 en 3° grosso modo, afhankelijk van hoogte brug, bodycurve) De hoek van de headstock is ander verhaal: daarbij hou je best iets aan net onder de 10°, gibson ging volgens mij ooit zelfs tot 17° maar is niet nodig en geeft stemmingsissues.

Klopt helemaal. Bij mijn laatste bouw (flat top) kwam ik uit op 2 graden voor een mooie lage brug. Bij een geschroefde hals heb je nog een keer de mogelijkheid om te shimmen, bij een gelijmde hals niet!
Naast de zaken die Barno al aanhaalde is ook de hoogte van het fretboard boven de body belangrijk. Heb je een verhoogd ingelegde nek dan zal je neckangle kleiner zijn.

Het blijft een kwestie van meten!

Kakihara
20 oktober 2016, 13:31
Ik steek mijn liefde voor all things Guttlin niet bepaald onder stoelen of banken: mooi om naar te kijken, klinkt geweldig en het is verdomd moeilijk om ze aan de kant te zetten. En barno is gewoonweg een fantastische kerel. Dat speelt uiteraard ook mee ;) Ik heb het geluk om er 2 te hebben: een vroege Thin King MT (Olive) van acht jaar en een latere Servant van een jaar of 2, 3. Allebei zijn ze een lust voor het oog en het oor. De Servant is enorm veelzijdig, ondanks zijn ene (maar goddelijke) P90 van Oigun. 1 van de weinige gitaren waarbij ik niet aan de volume- en toonknop zit te fröbelen, maar alles gewoon op 10 laat staan en mijn vingers het werk laat doen. Velen zouden Olive op basis van de specs links laten liggen, maar, man, dat dingetje heeft karakter! En hoe ouder ze wordt, hoe beter ze speelt.
Toen ik Duke Robillard zag vragen hoeveel zo'n Guttlin nu moet kosten, wipte ik dan ook lichtjes heel erg hard op en neer op mijn bureaustoel. En dat deed ik een paar dagen geleden opnieuw, toen Duke zijn "Guttlun Twin King" (:)) postte. En nog eens toen ik al die positieve commentaren las. (Bureaustoel naar de zak nu)
barno mag met recht en rede trots zijn. Heel erg zelfs. Ik ben ook een klein beetje fier.

And to put things in perspective: heeft Steven Seagal al een bestelling geplaatst? :)

Joost de Ruig
20 oktober 2016, 14:27
Een Guttlin voor The Duke. Gefeliciteerd Barno!

JanVrm
20 oktober 2016, 16:34
Knappe gitaar. Ik ben niet zo van de retro modellen, maar deze heeft wel wat!

Napoje
20 oktober 2016, 17:05
Op welke gronden heeft robillard eigenlijk voor de guttlin gekozen? De looks of heeft ie er ooit eerder op gespeeld? Ik mag aannemen dat je niet op beurzen staat.

barno
20 oktober 2016, 17:48
In eerste instantie de looks, hij zag ze op mijn fb. dat in de communicatie daarna bleek dat hij ze volledig custom kon laten bouwen (ze weegt 2,9 kg,bv...) speelde mss ook mee.

RS-Rik
23 oktober 2016, 02:09
Wauw, wat ontzettend gaaf dat je een gitaar hebt gebouwd voor zo'n held! Dit is (niet) stiekem toch wel de droom van iedere serieuze bouwer, "amateur", of aspirerend oprichter van een merknaam.

Wat lage wraparound bruggen betreft, je kunt de flange van de studs die ín de gitaar gaan zonder problemen eraf boren. (2x gedaan met goed gevolg). Dat geeft je nog +- 1,5 mm speling naar beneden. Een brug zonder locking studs draait wel naar voren onder snaarspanning waardoor je een afdruk kunt krijgen in de top van de gitaar, maar dan heb je wel goed contact tussen brug en body, en die afdruk (zeer gering overigens) zit toch onder de brug.


P.s.


Een gesmolten tele.. flikker op man. Dit is écht een mooi model, gewaagd, maar zeer uitgebalanceerd en toch uitgesproken. Een tele is een boterham met een hap eruit. Hoe blind kun je zijn om een stuk mooi esthetiek als deze gitaar te vergelijken met massaproductie brol uit het jaar kruik. Okee genoeg gelikt.

barno
23 oktober 2016, 14:00
Tx Rik. Ik denk dat bij het design van dit soort dingen (gitaren dus) het ook een gevalletje acquired taste is. Ik vind de tele bv een van de mooiste gitaren ever maar ik weet nog dat ik ze in het begin eigenlijk helemaal niet zo mooi vond. maar door een combinatie van goede ergonomie, klank en vooral image dat zo'n gitaar kan opbouwen (wie speelt er allemaal op, welk genre enz...) krijgt een design een subjectieve lading. En in dat opzicht vind ik het natuurlijk super dat Duke nu live op een Guttlin speelt.

barno
7 januari 2017, 23:14
De gitaar in actie
https://www.youtube.com/watch?v=Ki9qlKOlCSU&amp;t=21s

Joost de Ruig
7 januari 2017, 23:38
Leuk man!!

arjanb01
8 januari 2017, 07:24
Leuk man! Mooie dynamische sound. Ik vind die gitaar eigenlijk wel mooi, ondanks dat ik qua modellen erg conservatief ben.
Ga je ze ook in grotere aantallen maken en verkopen?

barno
8 januari 2017, 10:02
thx!
Handbouwer kan geen grote aantallen maken, zeker niet als die dat voornamelijk 's nachts doet naast zijn andere bezigheden. Er zijn wel vragen geweest om ze te laten bouwen in een bedrijf maar wie besteedt nu zijn hobby uit aan China? :)

Napoje
9 januari 2017, 21:21
Slaap Jij wel eens baron?

Midwolda
9 januari 2017, 21:27
thx!
Handbouwer kan geen grote aantallen maken, zeker niet als die dat voornamelijk 's nachts doet naast zijn andere bezigheden. Er zijn wel vragen geweest om ze te laten bouwen in een bedrijf maar wie besteedt nu zijn hobby uit aan China? :)

Vele groten gingen u voor. :D

barno
9 januari 2017, 22:58
Slaap Jij wel eens baron? ja hoor, alleen is het soms moeilijk regelbaar. Ik probeer bouwperiodes af te wisselen met periodes van veel optredens maar dat lukt niet altijd. als dat dooreen begint te lopen, is het soms pitsen. Bedankt trouwens voor de typografische promotie :)

barno
9 januari 2017, 22:59
Vele groten gingen u voor. :D maar die zijn in it for ze money, moi for fun :)

Napoje
10 januari 2017, 09:18
Leve de autocorrectie

Napoje
18 januari 2017, 21:22
Je zij dat je niet goed in marketing bent. Ik werk bij een reclamebureau en ik vertel je, je bent een held in guerillamarketing.

Je gaat het nog eens druk krijgen als dat al niet zo is.

barno
19 januari 2017, 11:07
ik meen dat ik zei dat ik geen goede commercant ben. marketing op zich zou nog wel lukken ja. het creatieve luik is gecovered maar voor een zaak is er meer nodig dan enkel dat 😌