PDA

View Full Version : [HNAD] Blackstar ID-Core 20



postbus31
17 oktober 2016, 16:32
Was al een tijdje op zoek naar een kleine amp voor thuis. Klein als in mini, maar wel ééntje die niet klinkt als een schoenendoos.

Deze ID-core 20 stond op mijn lijstje en met een weekendkorting + zondagkorting kwam deze op €99,- No-brainer en zodoende vandaag geleverd.

Is idd een erg, erg kleine amp maar klinkt behoorlijk goed. Ik weet niet wat voor trucjes Blackstar uithaalt, maar het werkt wel. Ding klinkt lekker breed, wat je verwacht van een grotere stereo-amp.

Met name de cleane sounds zijn heerlijk, helemaal met een drupje chorus en een snufje reverb. Ik ben erg gecharmeerd van de Roland Jazz Chorus en op huiskamerniveau komt dit kleine ding een heel eind in de richting.

De crunch en high-gain sounds zijn niet zo mijn ding, maar met name die high-gain presets zijn bijna instand Slayer en met een kleine draai aan de ISF-knop gaat het richting Pantera. Voor de liefhebbers zeg maar.

Kanttekening: ding heeft wel veel mids ( naar mijn mening) en die regelaar zit er niet op. Gelukkig kun je via USB op je PC bij meer instellingen zoals de klassieke treble, mid en bass regelaars, dus mid-cut en opslaan. Klaar.

Mijn eigen, iets overstuurde Sound, krijg ik er niet uit maar gelukkig is dat met mijn Mooer Blues Mood snel geregeld.

Btw, met een koptelefoon is het helemaal stereo-galore 👍

Aanrader? Als je een heel kleine amp zoekt voor bv een appartement is de ID-Core 20 naar mijn idee onverslaanbaar........ Of je moet bereid zijn een veelvoud te betalen ;-)

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161017/98a223dbbcd3f79aa7934afcb53502dd.jpg

Verstuurd vanaf mijn XT1562 met Tapatalk

Tabula Rasa
17 oktober 2016, 17:51
We hebben voor mij, en de oudste zo'n id Core 10 in huis en ik herken je verhaal. Echt een aanrader wanneer het zacht en betaalbaar moet zijn. Ook lekker simpel in de bediening.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

WillemdaGuide
18 oktober 2016, 08:11
Mooi hoor, gefeliciteerd!

Rinze
18 oktober 2016, 09:29
Ik heb de veertig watter, ook een prima ding voor 200 euro. De verbinding met de pc is inderdaad wel noodzakelijk om de toonregeling even aan te passen aan eigen gitaren, stijl en smaak. Ook handig voor het instellen van de effecten trouwens.

Philippe
18 oktober 2016, 16:16
Heb nog nooit op een Blackstar gespeeld, maar van wat ik overal heb gelezen is vrijwel alles wat ze maken topspul. Van low- naar high-end.

postbus31
18 oktober 2016, 20:58
Ik heb de veertig watter, ook een prima ding voor 200 euro. De verbinding met de pc is inderdaad wel noodzakelijk om de toonregeling even aan te passen aan eigen gitaren, stijl en smaak. Ook handig voor het instellen van de effecten trouwens.

Na een half uurtje prutsen op de pc was het iid gepiept. Klinkt nu een stuk beter dan kaal uit de doos.



Heb nog nooit op een Blackstar gespeeld, maar van wat ik overal heb gelezen is vrijwel alles wat ze maken topspul. Van low- naar high-end.

Is mijn eerste ervaring met Blackstar en ben blij verrast. Niet verwacht dat dit deze low-budget mini zo boven verwachting zou klinken.
Meer dan prima ding voor in de huiskamer.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk