PDA

View Full Version : Fender Mustang III V2



tom1984
17 oktober 2016, 17:14
Hallo,

Ik hoop dat ik dit topic op de juiste plaats zet, maar een mustang is denk ik echt een modeling amp toch?

Een tijd geleden kocht ik een Fender Bassbreaker 15 top met 112 cabinet.
Voor mij klinkt deze erg goed en met een paar pedalen ervoor ben ik heel tevreden.

Om niet elke keer die Fender te verhuizen (omdat ik er zuinig op wil zijn) had ik het idee om een combo aan te kopen om mee te repeteren. Iets lichter en 1 geheel in plaats van 2 stukken :-).

Ik heb dus vervolgens de fender mustang III gekocht.
Maar eerlijk gezegd krijg ik daar niet echt een warme/goede klank uit.
Is er iemand van jullie die me hier iets wijzer in kan maken?

Via google kom ik bij de FUSE uit en daar heb ik al een paar Marshall presets geprobeerd, maar ik kom naar mijn oren elke keer bedrogen uit. Omdat deze versterker een hoofdtelefoonuitgang heeft had ik ook het idee om savonds als de kindjes slapen te kunnen spelen. De 3.5 uitgang klank is echt triestig te noemen en de presets die je met hoofdtelefoon aanmaakt klinken vreselijk als je dan zonder speelt.
Een aantal presets maken in de avond zit er dus ook niet in. :soinnocent::sssh:

Als ik er met die mustang niet uitgeraak zoek ik dus een alternatief om te repeteren +- 100W en waar ik thuis ook men ding mee kan doen met een hoofdtelefoon. De bassbreaker is dan voor zaterdagmiddag thuis en voor gebruik bij optredens bijvoorbeeld.

Hoe doen jullie modellers dat met een lichte/ niet te dure optie?

Het gekke is dat ik over die Mustang wel goeie reviews lees.

paulusdeBKB
18 oktober 2016, 10:46
Ik denk dat je de zaken ook wat slechter voorstelt dan ze zijn. Uit die Mustang zullen echt wel redelijke sounds te halen zijn, ook via de koptelefoon. Controleer of de speakersimulatie misschien uitstaat? Die moet in ieder geval aan.

Wat ik zou doen in jouw plaats:
alles doen met de Bassbreaker, dus ook mee naar repetities. De Mustang houd je alleen voor spelen 's avonds laat.

Zuinig zijn op een versterker is prima, maar het is toch écht een gebruiksvoorwerp. Gebruiken dus! Krassen en blutsen horen erbij, maar zo'n vaart zal het echt niet lopen. Veel speelplezier!

JanVrm
18 oktober 2016, 11:05
Kijk eens naar dit filmpje. Nuttige info aangaande het "doorbreken van je speaker". En ik hoor prima sounds in het filmpje.
Een vriend van mij heeft ook zo'n versterker en haalt er ook prima geluid uit. Dus even tijd in investeren denk ik....

https://www.youtube.com/watch?v=_5UoI2rsIZQ

tom1984
18 oktober 2016, 13:46
Haha da gaan mijn buren niet leuk vinden

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

no 1 hops
18 oktober 2016, 14:26
Ik denk dat je de zaken ook wat slechter voorstelt dan ze zijn. Uit die Mustang zullen echt wel redelijke sounds te halen zijn, ook via de koptelefoon. Controleer of de speakersimulatie misschien uitstaat? Die moet in ieder geval aan.

en vergeet niet dat niet elke hoofdtelefoon geschikt is voor gebruik bij gitaarversterkers. sommigen zijn echt gevoiced op meer bas.

NRJay
18 oktober 2016, 15:53
Ik heb ook deze mustang, al bijna 2 jaar ondertussen. Ik zal een paar van mijn bevindingen delen.

- De presets klinken allemaal behoorlijk slecht, van een cleane patch beginnen en zelf je geluid afstellen is echt een must!
- De speaker simulatie zet ik altijd af, zonder klinkt het veel natuurlijker en opener.
- Zet de speaker simulatie altijd af VOOR je een patch maakt, dit beïnvloed een groot deel hoe je de knoppen gaat afregelen. Zet je de simulatie nadien af, dan blijft er meestal niets meer over van je geluid en klinkt het sowiso beroerd...
- Hoe harder je de amp zet, hoe helderder deze wordt. Treble op 8 klinkt thuis goed op volume 2, tijdens repetitie op volume 5 mag de treble terug naar 4 wegens veel te helder!
- Dankzij de 100 presets kan je dus perfect een preset maken voor thuis, repetitie, optredens, ...
- Wil je met hoofdtelefoon oefenen, maakt dan terug een preset vanaf 0, je andere presets zijn afgeregeld op de gitaarspeaker, een hoofdtelefoon klinkt helemaal anders!
- Bij hoofdtelefoon heb ik altijd een speakersimulatie nodig om het acceptabel te maken, maar dan nog vind ik het beroerd klinken over hooftelefoon. Ik speel nog liever akoestisch op mn elektrische gitaar in de late uurtjes...
- De mustang houdt niet zo van extreme boosts, allesinds de mijne toch niet, dan wil hij nog wel eens rare kraks en plops laten horen met volumepieken. Distortion en overdrive neemt die prima aan naargelang welk amp model.
- De ingebouwde tuner vind ik super slecht, vreselijk onnauwkeurig tov mijn boss tu3...
- Ik heb de achterkant van de Mustang dichtgemaakt met een MDF plaat, daarmee klinkt hij een stuk strakker dan met de open back.
- Mijn favoriete amp model is de Brittish Watts (zonder speaker simulatie)

Euh dat is het zowat denk ik, als je nog vragen hebt ofzo, laat maar komen...

tom1984
19 oktober 2016, 09:23
Zonder speakersimulatie klinkt alles nog dunner. Dat had ik gisteren snel geprobeerd.

Ik zal me dit weekend eens een paar uur aan fuse zetten.

Probleem is dat ik thuis maar op volume 1 ofzo kan spelen, erg goed hoor je dan alles niet.

Op de repetitie heb ik geen tijd om aan die knoppen te prutsen, dan willen de bandleden dat er gespeeld wordt.

Vandaar dat ik geprobeerd had met hoofdtelefoon maar dat wassem niet.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

NRJay
19 oktober 2016, 10:44
Die fuse heb je helemaal niet nodig hoor, alle functies zijn bereikbaar op de versterker zelf! Dat is het voordeel van dat schermpje op de amp.

Ja ik zeg het, als je op een gemaakte preset de speakersimulatie afzet wordt het idd dunner. Je moet echt van een cleane patch beginnen en daar vanaf het begin de simulatie afzetten en dan alles inregelen.
Ik kan het niet beter omschrijven, maar dat maakt bij mij wel een groot verschil.

Master op 1 is wel bijna het minimum, dan klinkt het idd niet zo dik als het zou kunnen. Bij mij thuis speel ik rond de 2 à 2,5 op de master (appartement met 5 buren, en nog nooit te klagen gehad).

Bij sommige amp models heb je een gain, volume en dan de master. Als je die volume laag houdt, dan wordt de masterknop veel minder gevoelig en kan je die wat hoger zetten. Is zo wat makkelijker te regelen voor in de late uurtjes.

Het gaat wel even duren voordat je een goed idee hebt van alle amp models hoor. Ze reageren allemaal anders, vooral in samenwerking met wat overdive zijn er wel grote verschillen.

Welke heb je al getest?

tom1984
19 oktober 2016, 12:56
Bedankt voor de tips NRjay!

Ik had de Marshall modellen getest JCM en Plexi en ook de Fender 65 deluxe geloof ik.

Ik moet het misschien eens proberen op 2. Wij wonen net in ons nieuwe huis en ik wil niet direct vijanden maken.

Wij wonen in een rijhuis en ik weet nog niet hoe goed de muren geisoleerd zijn :-).



Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Midwolda
19 oktober 2016, 13:10
Bedankt voor de tips NRjay!

Ik had de Marshall modellen getest JCM en Plexi en ook de Fender 65 deluxe geloof ik.

Ik moet het misschien eens proberen op 2. Wij wonen net in ons nieuwe huis en ik wil niet direct vijanden maken.

Wij wonen in een rijhuis en ik weet nog niet hoe goed de muren geisoleerd zijn :-).



Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Even een testje doen, afspreken met de buren wanneer je speelt en daarna gaan vragen wat ze er van hoorden.

tom1984
19 oktober 2016, 15:14
Aan een kant is er een gang tussen maar aan de andere kant niet. Die zal ik eens vragen of ze wat horen. Het zijn zo van die gekke mensen.

Een moeder van 85 met haar zoon. ze komen beiden nooit buiten. Als ik ga bellen word ik misschien opgeslokt of gefolterd!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Erik de Perik
19 oktober 2016, 20:08
Aan een kant is er een gang tussen maar aan de andere kant niet. Die zal ik eens vragen of ze wat horen. Het zijn zo van die gekke mensen.

Een moeder van 85 met haar zoon. ze komen beiden nooit buiten. Als ik ga bellen word ik misschien opgeslokt of gefolterd!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Maak je ook nog wat mee joh....!!

Mijn buren aan de ene kant vinden het wel fijn als ik gitaar speel en aan de andere kant staan er alleen koeien :)

miyaru
22 oktober 2016, 19:21
Een keer een middagje in de/een oefenruimte spelen om jouw versterker helemaal af te stellen - zonder band dus. Gewoon een paar uur investeren in je geluid en je versterker. Doe ik ook met nieuwe spullen als het echt even niet thuis kan......

Robin.