PDA

View Full Version : Versterker voor Taylor 114CE



Forestman
17 oktober 2016, 12:43
Hallo,

Na een tijdje meegelezen te hebben toch maar eens een account aangemaakt!

Ik ben in het bezit van een Taylor 114CE. Hiermee speel ik vaak in kerken, waar meer dan eens geen echte PA set aanwezig is. Is het een slecht idee om deze gitaar te combineren met een Marshall 4x12 die ik heb staan, voor het nodige volume?

Ik ben echter momenteel niet in het bezit van een top. Welke top zou ik hier voor relatief weinig geld voor kunnen gebruiken?

Ben dus in principe gewoon op zoek naar een clean kanaal met een beetje reverb. Of zit hier nou echt zoveel verschil in met een akoestische versterker?

Gr.
Forestman

Plant
17 oktober 2016, 12:53
Dat laatste. Een Marshall 4x12 is nou niet echt geschikt om een akoestische gitaar mee te versterken. Het kan geen kwaad, maar de speakers kleuren het geluid nogal. Meer mid, geen echt hoog. Mooi voor een elektrische gitaar, al dan niet met distortion, maar voor een akoestische gitaar moet je toch meer een 'HiFi'-achtige speaker hebben.

Heb je toevallig zo'n cab staan en wil je het gewoon eens proberen dan kan dat, maar als je iets moet aanschaffen hiervoor zou ik op zoek gaan naar iets passends.

miyaru
17 oktober 2016, 16:16
Bang for the buck: http://www.bax-shop.nl/akoestische-gitaarversterker/marshall-as50d-50w-2x8-akoestische-gitaarversterker-combo/product-details.html

Robin.