PDA

View Full Version : marshall valvestate footswitch doet t niet



rozh
15 oktober 2016, 15:05
ik heb hier een 50w marshall valvestate avt50 staan waarvan de footswitch het niet doet, ik ben vrijwel zeker dat het niet aan de footswitch ligt (heb deze doorgemeten) maar dat de error in de amp ergens zit.
ik heb namelijk zelf ook met een jackkabeltje de polen aan elkaar verbonden etc wat normaal een channelswitch zou moeten geven maar dan doet ie ook niks.

wat zou het kunnen zijn? ik ben best handig dus als er intern iets vervangen moet worden kan ik dat wel, heb de amp al een paar keer open gehad.

piezo
15 oktober 2016, 15:29
Begin gewoon eens met kijken of de jack-input van je versterker niet lam geworden is (dan bijbuigen met een spitsbektangetje), of dat daar een soldeerlas ondeugdelijk is.
Naar mijn ervaring blijken 9 van de 10 electronicagebreken namelijk gewoon slechte contacten te zijn.

Han S
15 oktober 2016, 15:34
Bij mijn VS zit er ook een drukknopje op de amp en die moet je even indrukken en kijken of de voetschakelaar dan wel werkt.

piezo
15 oktober 2016, 15:43
Han heeft denkelijk gelijk. Uit de handleiding:


Your AVT50 has two channels - Clean and
Overdrive. This switch selects the channel you
desire - ‘out’ for Clean and ‘in’ for Overdrive.
When using the supplied footswitch, the
channel push-switch must be left in the ‘in’
position for the footswitch to operate.

rozh
15 oktober 2016, 16:51
Doet het nog steeds niet..beide dingen geprobeerd al..

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161015/267f9dcdb130b394e241523c35607fa8.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

rozh
15 oktober 2016, 16:54
Lampje op footswitch gaat ook niet aan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

rozh
16 oktober 2016, 19:42
anyone??? :)

the sure thing
16 oktober 2016, 20:10
Ik zou zggen: breng de amp ff weg naar een ampdokter...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

piezo
16 oktober 2016, 20:26
Schakelen de kanalen wel met alleen de voorpaneel schakelaar?
Zit de jackinput van de footswitch wel goed vastgesoldeerd op de print?
Contact van die printstekkertjes? Maakt het vrouwtje daarvan wel goed contact met de print (spoorbreuk)

rozh
16 oktober 2016, 20:27
Schakelen de kanalen wel met alleen de voorpaneel schakelaar?
Zit de jackinput van de footswitch wel goed vastgesoldeerd op de print?
Contact van die printstekkertjes? Maakt het vrouwtje daarvan wel goed contact met de print (spoorbreuk)

ja, ja, ja en ja...

Stoffel43
16 oktober 2016, 23:09
Maak de jack input van de switch eens goed zuiver. Wat contactspray op de stekker en een aantal keer in en uit de plug.
Ook de switches in de pedaal zelf schijnen nogal eens slecht contact te geven. Ook hier mss eens wat contactspray proberen?
Ik weet dat contactspray niet bij iedereen altijd geliefd is, maar het help soms wel echt!

Erik de Perik
16 oktober 2016, 23:55
Ik heb wel eens van een reparateur gehoord dat het soldeerwerk nog wel eens loskomt en voor problemen zorgt bij Valvestates.

cluseau
17 oktober 2016, 10:43
Als het onboard schakelaartje wel werkt wordt het toch wel erg simpel. Het enige wat er dan nog fout kan gaan is de footswitch zelf of de kabel. Niet erg spannend moet ik zeggen.

rozh
17 oktober 2016, 11:44
Nou, dan ga ik hem dit weekend maar eens helemaal uit elkaar halen en elk puntje meten..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk