PDA

View Full Version : Help, Line-6 G30 of G10?



Braddie
15 oktober 2016, 03:08
Ik ga voor het eerst in mijn leven een draadloos setje aanschaffen maar ik twijfel ENORM.
De Line-6 G10 is in mijn ogen de interessantste, gewoon direct in je gitaarpluggen en klaar ben je, maar het bereik is meen ik redelijk kort.
De G30 heeft een iets groter bereik maar heeft problemen met het batterijen klepje wat geloof ik behoorlijk breekbaar is.

Weet iemand of dat probleem al is opgelost?

Ik neig heel erg naar de G10, maar ga ik dat verschil heel erg merken qua afstand wat zo`n ding kan afleggen?

arjanb01
15 oktober 2016, 07:19
Ik heb de line 6 g55 en geen problemen met het klepje.
Het enige minpunt aan die zender is het kabeltje wat wil storen, kwestie van ff de kabel goed in de plug drukken.
Ik zou in jou geval de g10 pakken. Geen batterijen meer nodig en dat ding laadt op als je hem in de houder doet. Bereik is geloof ik 50 meter. Ruim zat, die van mij kan 100 meter maar is ook 200 euro duurder. Draadloos bevalt me 100%, geen gedraaide kabels meer en niet meet struikelen.

D3nnis
15 oktober 2016, 07:48
Ik heb de line 6 g55 en geen problemen met het klepje.


De G55 heeft een metalen beltpack behuizing toch? Net als de G50 en G90?
De G30 is van plastic; kan me voorstellen dat dat meer kwetsbaar is, maar misschien is het klepjesprobleem wel opgelost bij de nieuwere versies. Hebben ze bij de G50/90 ook gedaan.

Ik heb hier reeds goede verhalen gelezen over de G10, dus ik zou hem zeker overwegen.
Ik weet niet wat voor gitaren je gebruikt, maar ik kan me zo voorstellen dat de G10 niet fijn is met gitaren met verzonken outputs. Even iets om op te letten.
Ibanez (volgens mij die S serie) en sommige jackson V / Rhoads modellen hebben zo'n verzonken output.

arjanb01
15 oktober 2016, 08:35
Alles is bij de mijne van metaal ja.
Maar nooit problemen met de batterij klep gehad.

dml
15 oktober 2016, 09:59
De G30 is sinds hij uitkwam onveranderd. Het batterijklepje kan een probleem zijn, maar dat ligt er ook aan hoe je ermee omgaat.
Ik zou in jouw geval voor de G10 gaan, inderdaad omdat hij compact is, geen batterijen te wisselen, enz. Bereik is 15 meter, ik weet niet waar jij regelmatig speelt maar podia breder dan dat zijn in het reguliere circuit een behoorlijke zeldzaamheid. En ook al is het podium 15 meter breed of diep, je staat nooit in de uiterste hoeken te spelen. 15 meter is gewoon een behoorlijke afstand.

Heb een G90 gehad, deze heeft dezelfde beltpack als de G50 (speel ik nu nog mee) en G55 en ook daarvan is het batterijklepje een gevoelig onderdeel. Ook de "veertjes" waar de batterijen tegenaan vallen, moeten na verloop van tijd weer opgerekt worden, anders maken de batterijen geen goed contact.

Rhythm Machine
15 oktober 2016, 10:51
De G10 ken ik niet, maar ik gebruik al jaren een G30. Problemen met het batterijklepje heb ik nog nooit gehad, daar las ik hierboven net voor het eerst iets over. De G30 voldoet voor mij prima.

dml
15 oktober 2016, 11:04
De G10 ken ik niet, maar ik gebruik al jaren een G30. Problemen met het batterijklepje heb ik nog nooit gehad, daar las ik hierboven net voor het eerst iets over. De G30 voldoet voor mij prima.

Zo zie je maar weer. Als iets Kwalitatief Uitermate Teleurstellend is, zal je er sneller wat over lezen dan wanneer iets goed is.
Onze bassist heeft ook zeker 5 jaar zonder problemen met een G30 gespeeld maar na 5 jaar was het hele setje eigenlijk wel af. Mag ook wel, na intensief gebruik.
De G10 is nog maar net uit dus de negatieve ervaringen, als die er überhaupt komen, zijn nog niet zoveel te vinden.
Aan jou dus de keus :)

Rhythm Machine
15 oktober 2016, 11:42
Als ik dat zendertje van de G10 bekijk heb ik de indruk dat de designers van Line6 geen liefhebbers van de mighty telecaster zijn. In mijn Tele past het gegarandeerd niet.
Los daarvan ziet zo'n ding op of aan je gitaar er ook niet uit... *


* naar mijn bescheiden maar doorgaans juiste mening 😎

grayfink
15 oktober 2016, 11:51
Ik heb een G10 en tele met verzonken output. Geen probleem. Vind het allemaal erg fijn en gemakkelijk werken. Een zender aan de riem/gitaarband lijkt me gekut van niks. Nog geen bereik of andere problemen gehad. De aansluiting van de voeding (micro-usb) vind ik aan de iele kant. Aan de andere kant; mijn telefoons gaan twee jaar mee. Daar gaat elke avond dat stekkertje in en gaat ook goed.

Da Vinci
15 oktober 2016, 11:54
Ik zit met dezelfde vraag :)
Wat mij tegenhoud aan de G10 is naast die 15 meter en juist de accu. Mijn ontvanger zit op mijn pedalboard en die is alleen in bedrijf tijdens het spelen (repeteren/optreden) en juist dan wil ik niet opladen.

Nu neem ik altijd mijn twee oplaadbare 9v blokken mee om thuis op te laden en laat de rest in de repetitieruimte.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Rhythm Machine
15 oktober 2016, 11:55
Mijn zender gaat in mijn achterzak. Net zo makkelijk.

grayfink
15 oktober 2016, 11:58
Nou ja, dan is de G10 dus niets voor jou :ok:

Edit: ik heb het tegen Da Vinci.

D3nnis
15 oktober 2016, 12:48
Heb een G90 gehad, deze heeft dezelfde beltpack als de G50 (speel ik nu nog mee) en G55 en ook daarvan is het batterijklepje een gevoelig onderdeel. Ook de "veertjes" waar de batterijen tegenaan vallen, moeten na verloop van tijd weer opgerekt worden, anders maken de batterijen geen goed contact.


Ik had een G50, circa twee jaar gehad, en nu alweer een jaar of 4 een G90.
G50 klepje was goed gaar, G90 klepje nog geen centje pijn.
Ik was daarom in de veronderstelling dat ze er in de loop der tijd iets aan veranderd hadden.

dml
15 oktober 2016, 13:00
Ik had een G50, circa twee jaar gehad, en nu alweer een jaar of 4 een G90.
G50 klepje was goed gaar, G90 klepje nog geen centje pijn.
Ik was daarom in de veronderstelling dat ze er in de loop der tijd iets aan veranderd hadden.

Bij mij precies andersom, ten tijde van de G90 heb ik een tweede, losse TBP12 moeten kopen. En nu een jaar of drie met G50 ook geen centje pijn. Misschien heb je gelijk, dat ze in de tussentijd toch wat onzichtbare verbeteringen hebben aangebracht.

D3nnis
15 oktober 2016, 14:20
We hadden beter kunnen ruilen, ipv jij een nieuwe G50 kopen en ik een nieuwe G90 😁.
Hadden we wel allebei een gaar klepje gehad..

dml
16 oktober 2016, 14:18
We hadden beter kunnen ruilen, ipv jij een nieuwe G50 kopen en ik een nieuwe G90 ��.
Hadden we wel allebei een gaar klepje gehad..

Dan hadden we die ook weer met elkaar kunnen ruilen, dan is de cirkel weer rond :sssh:

JanVrm
26 oktober 2016, 15:51
Paar weken geleden met de G10 getest en toen deed ie het op tenminste 25 meter nog....verder hoorde ik niet omdat de autoweg langs ons huis te dichtbij kwam en teveel herrie maakt om de versterker te horen die in de garage stond. Zou het nog eens keer kunnen proberen met de versterker buiten...maarre, zo belangrijk vind ik dit nu ook niet om te weten. De podia waar ik op kom zijn niet zo groot...


De G30 is sinds hij uitkwam onveranderd. Het batterijklepje kan een probleem zijn, maar dat ligt er ook aan hoe je ermee omgaat.
Ik zou in jouw geval voor de G10 gaan, inderdaad omdat hij compact is, geen batterijen te wisselen, enz. Bereik is 15 meter, ik weet niet waar jij regelmatig speelt maar podia breder dan dat zijn in het reguliere circuit een behoorlijke zeldzaamheid. En ook al is het podium 15 meter breed of diep, je staat nooit in de uiterste hoeken te spelen. 15 meter is gewoon een behoorlijke afstand.

Heb een G90 gehad, deze heeft dezelfde beltpack als de G50 (speel ik nu nog mee) en G55 en ook daarvan is het batterijklepje een gevoelig onderdeel. Ook de "veertjes" waar de batterijen tegenaan vallen, moeten na verloop van tijd weer opgerekt worden, anders maken de batterijen geen goed contact.

Nellyrocks
27 oktober 2016, 11:13
Wat is niet snap (en dat zal waarschijnlijk aan mij liggen) is dat ze in de receivers niet ook een input jack bouwen die je kunt gebruiken als je batterij eventueel op is. Gewoon een bypass om het direct aan te kunnen sluiten als het nodig is.

Joost de Ruig
27 oktober 2016, 11:45
De nieuwste Line6 versterkers hebben standaard een ingebouwde reciever. De zender is direct op de jack gemonteerd en via de amp kan je deze ook opladen.

Joost de Ruig
27 oktober 2016, 11:47
Voor de volledigheid: de zender moet je wel apart kopen voor rond de €80,-

D3nnis
27 oktober 2016, 13:28
Wat is niet snap (en dat zal waarschijnlijk aan mij liggen) is dat ze in de receivers niet ook een input jack bouwen die je kunt gebruiken als je batterij eventueel op is. Gewoon een bypass om het direct aan te kunnen sluiten als het nodig is.


In de meeste gevallen zul je die plug die in het eerste apparaat na de zender zit er gewoon uit kunnen rossen en daar je kabel in kunnen douwen?

Erik de Perik
27 oktober 2016, 19:57
In de meeste gevallen zul je die plug die in het eerste apparaat na de zender zit er gewoon uit kunnen rossen en daar je kabel in kunnen douwen?

Inderdaad, dat zal de tijd niet kosten.

Rhythm Machine
27 oktober 2016, 20:31
In de meeste gevallen zul je die plug die in het eerste apparaat na de zender zit er gewoon uit kunnen rossen en daar je kabel in kunnen douwen?

Het eerste apparaat na de zender is de ontvanger. Ik leg tussen de ontvanger en het eerste pedaaltje een kabel van 3m. Als er iets fout zou gaan met de wireless haal ik die uit de ontvanger en plug hem in m'n gitaar. Heb het een keertje tijdens een gig moeten doen, duurt letterlijk 3 seconden.

the sure thing
27 oktober 2016, 20:35
Het eerste apparaat na de zender is de ontvanger. Ik leg tussen de ontvanger en het eerste pedaaltje een kabel van 3m. Als er iets fout zou gaan met de wireless haal ik die uit de ontvanger en plug hem in m'n gitaar. Heb het een keertje tijdens een gig moeten doen, duurt letterlijk 3 seconden.

Slim!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk