PDA

View Full Version : Les Lius kloon (musikding)



Tabula Rasa
13 oktober 2016, 16:24
Na eindeloos filmpjes kijken, in de zoektocht naar een beschaafde distortion die ook nog eens simpel, maar veelzijdig moest zijn kwam ik steeds terug bij de filmpjes van de Les Lius. Damn! Wat een vet ding en ik had er in al die jaren nog nooit van gehoord. Helaas niemand in mijn omgeving met zo'n ding dus testen was niet mogelijk.

Het mocht ook nog eens niets kosten, dus eigenlijk viel hij af.

Gelukkig hadden de buren in het oosten een kitje.

Ik wilde ook nog een extra boostertje ervoor hebben om het signaal van de zwakkere gitaren wat op te peppen. Als je dan toch gaat klussen, dan maar gelijk goed, net een schakelaartje en een potje op de zijkant.

Vorige week alle zooi binnen gehad, Lekker boren, lakken, solderen, ontwerpen en printen en toen kwam het moment om hem in te prikken.

Waarom heb ik nog nooit eerder gehoord van de Les Lius? Wat een focking geniaal ding is dat.

Ben nu voor vier tientjes compleet genezen van mijn GAS.

Heel simpel geluidsfragmentje:

https://youtu.be/23jdnLo3o9E


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

telerocker
13 oktober 2016, 20:07
Klinkt lekker tweedy/BF. Leuke graph ook.

Erik de Perik
13 oktober 2016, 21:06
Klinkt goed ja, wat is het eigenlijk, een bestaand pedaaltje?

Edit.... niet goed gelezen..... ;)

Tabula Rasa
13 oktober 2016, 21:13
Klinkt goed ja, wat is het eigenlijk, een bestaand pedaaltje?

Edit.... niet goed gelezen..... ;)
Yep, eigenlijk twee in 1 doosje. Alleen die Les Lius is volgens mij redelijk onbekend (vreemd want hij is geweldig en Lovepedal is nou niet echt een onbekend merk)


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Mitch
13 oktober 2016, 22:16
Heb je wel eens. Ik lees als eerste "Les Lius kloon (mislukking)" en verwacht een heel ander topic :D
Veel plezier ermee!

Tabula Rasa
14 oktober 2016, 05:52
Zal binnenkort ff een normaal filmpje maken. Waarbij ik niet half over de piano moet hangen om steeds aan de knippen te zitten. Is echt een lekker aanslaggevoelig pedaaltje dat mij ook sterk doet denken aan Fender versterkertjes.

Wel gek dat dat kan met een handje vol diodes, condensators en weerstandjes.

Blijft een raar idee dat iedereen met een soldeerbout dat gewoon kan elkaar kan bakken en braden.

Wat ook raar is, is dat de SHO van Zvex bij Bax staat voor + €300 en dat de ingewanden in het doosje maar €3 kosten. Zo snap ik ook niet dat ik de Les Lius voor €192 zag staan terwijl de kit nog geen drie tientjes is.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Mitch
14 oktober 2016, 08:01
Tja, de discussie over 300+ voor Z Vex is al zo vaak gevoerd. Samengevat was dat de schuld van de gevingerverfde doosjes. Die moeten ze speciaal over laten komen uit een opvanghuis voor Eskimo weeskindjes met een ontwikkelingsachterstand. Het schijnt wel dat ze door de smeltende ijskap straks lagere transportkosten gaan geven dus dan zullen ze zeker gaan zakken tot het niveau van 10 jaar terug, dus pak 'm beet $275. Er is natuurlijk ook een niet-gevingerverfde versie en die is een stuk goedkoper.
Daarnaast zit er ontzettend veel research in. Het schijnt dat hij zich tien jaar op een vuilnisbelt had opgesloten voordat hij de juiste mixer desk had gevonden waar hij het circuit uit kon kopiëren. Nergens anders was die achterhaalde techniek te vinden waardoor je een hoop gekraak hoort als je aan een knop draait, dus ja, daarvoor doe je wel extra je best.

Nellyrocks
14 oktober 2016, 09:42
Les Luis is een geweldig pedaal. Als er een volume knop op had gezeten was het mijn absolute no1 geweest voor een low gain basissound maar helaas is de sprong in volume bij de versie die ik een tijdje had geleend te groot. Was wel een Lovepedal, geen kloon.

Tabula Rasa
14 oktober 2016, 10:34
Mitch: whahhhaaa



Les Luis is een geweldig pedaal. Als er een volume knop op had gezeten was het mijn absolute no1 geweest voor een low gain basissound maar helaas is de sprong in volume bij de versie die ik een tijdje had geleend te groot. Was wel een Lovepedal, geen kloon.
Dan zou ik er zeker eentje zelf maken en die pot toevoegen. Met zo'n kit kan je alle kanten op.



Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Duhsjaak
14 oktober 2016, 11:19
Een pedaal voor gitaarliefhebbers. Iets dat een gitaar een klein randje geeft en toch een gitaar herkenbaar laat. Nice!
Iedere de leer ik weer wat.
Mooie foto erop. Van je kind, neem ik aan?
Nice, twee keer plezier.
Veel plezier ermee.
Vriendelijke groet, Gus

Tabula Rasa
14 oktober 2016, 11:23
Yep, de oudste, soms een deftig heertje.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.