PDA

View Full Version : Draadloos voor Akoestisch



Mobbie1
28 juli 2003, 09:32
Ik ben op zoek naar een draadloos systeem. Helaas ben ik nog nergens op het forum tegengekomen wat de ervaringen zijn met een draadloos systeem voor akoestische gitaren. Ik las in meerdere secties dat dit de meest gebruikte modellen waren voor elektrische gitaren:
- Sennheiser EW-172.
- Shure ULX-P
- AKG buttplug en receiver (weet niet mer hoe hij heet)
Mijn aansluiting in de akoestische gitaar zit in de jack uitgang, dus de akg lijkt me geen optie.

Wat is nu een goed systeem voor draadloos?

ter extra uitleg:
ik speel in een semi-akoestische smartlappenband (www.Trane-Met-Tuite.nl) waarbij podiumpresentatie van groter belang is dan het bewijzen van muzikale prestaties (en toch doe ik het niet verkeerd :D). Flexibiliteit is dus vereist en draden geven me dat niet.

ReinoutV
28 juli 2003, 17:58
Ik zie niet in waarom een wireless set voor akoestisch gitaar anders moet zijn dan een voor elektrisch. Het gaat puur om het doorgeven van je signaal. Ik denk dat de beste en duurzaamste (bij veel springen op het podium is een stalen kast wel handig :) ) toch wel de Sennheiser EW-172 is. Ga eens naar de winkel en probeer er een paar uit. Vooral de vergelijking kabel <-> wireless set.

Mobbie1
28 juli 2003, 20:27
Ik dacht dat ze misschien iets anders zouden reageren. Eigenlijk is hier mijn vraag meteen mee beantwoord. Dank!

Bates15
29 juli 2003, 07:59
Maaklt niet uit welk systeem je gebruikt. Gitaar is gitaar, draadloos is draadloos. Je zou zelfs je stem door een draadloos systeem van een gitaar kunnen gooien. Is nl het zelfde systeem, enkel een andere aansluiting.

stringer
31 juli 2003, 22:21
De meeste akoestische gitaren zijn toch draadloos ???? :razz:

Mobbie1
5 augustus 2003, 10:46
Heb de Sennheiser gekocht. Het valt me alleen op dat het volume ineens een stuk zachter is met dit systeem in vergelijking met kabel. Is dat normaal?
p.s. Kocht hem bij Klomp in Den Bosch voor 480 Euro!

ReinoutV
5 augustus 2003, 14:14
Heb de Sennheiser gekocht. Het valt me alleen op dat het volume ineens een stuk zachter is met dit systeem in vergelijking met kabel. Is dat normaal?

Achteraan je ontvanger zit zo'n rood draaiknopje. Draai deze totdat je hetzelfde volume als met je kabel hebt. Ook de gevoeligheid instellen op zowel zender als ontvanger moet helpen (lees je handleiding!).

Mobbie1
6 augustus 2003, 12:50
Heb de Sennheiser gekocht. Het valt me alleen op dat het volume ineens een stuk zachter is met dit systeem in vergelijking met kabel. Is dat normaal?

Achteraan je ontvanger zit zo'n rood draaiknopje. Draai deze totdat je hetzelfde volume als met je kabel hebt. Ook de gevoeligheid instellen op zowel zender als ontvanger moet helpen (lees je handleiding!).

Dat knopje had ik al meteen opengedraaid. Ik heb al ervaringen met andere draadloze (zang) systemen die op dezelfde manier werken, dus ik geloof niet dat hier het probleem ligt ;).

Ik zal kijken of ik de "gevoeligheid" kan aanpassen. Weet niet precies wat je hiermee bedoeld, maar dat zal de handleiding misschien wel kunnen verklaren. Dank je.