PDA

View Full Version : Midi en Boss GT6



McNays
28 juli 2003, 09:42
Ik heb deze vraag hier al eens ergens anders gepost maar denk dat hij hier beter thuishoort.

Ik speel op een Mesa Boogie voorversterker, met een marchal JCM900 als eindtrap.
Die Mesa Boogie zit in een rack, waar ook nog een schakelkastje is bij ingebouwd (zelf ontworpen door de vorige eigenaar; ik heb hier zeer weinig informatie over)
Wat die gast er mij indertijd van zei is dat het een kastje dient om effecten te schakelen. Er zitten vooraan allemaal kleine schakelaartjes op, en achteraan verschillende in/outputs (type gitaarkabels). Er zitten ook midi kanalen op.


Waar ik nu eigenlijk naar toe wil; Naar het schijnt kan ik met het midi kanaal van de GT6, via dat kastje, mijn mesa boogie aansturen.
Zo kan ik, in plaats van de voorgeprogrammeerde dist.effecten op de GT6, het dist. en clean kanaal van de mesa boogie blijven gebruiken. (en op deze 2 kanalen dan effecten programeren)

Maar hoe moet ik dit aansluiten? Moet ik die GT6 dan ook in een bepaalde stand zetten om die midi signalen uit te zenden?

Greetz,
Tim

Ic3gl0vE
28 juli 2003, 16:14
heb je een handleiding bij dat midi kastje in je boogie amp? de gt6 zend sysex en als het goed is ook midi CC's uit. je kan de CC's als het goed is (hier ben ik niet 100% zeker van) aan de knoppen op je gt6 toewijzen waardoor je je amp midi zou moeten kunnen schakelen. Maar dan fungeert je gt6 dus niet als effectprocessor, maar als midi floorboard.

McNays
28 juli 2003, 19:16
jammergenoeg, geen handleiding nee.

Ic3gl0vE
28 juli 2003, 20:26
hmm vervelend... is het trouwens zoiets?

http://www.netzmarkt.de/thomann/prodbilder/136917.jpg

Ik heb dat ding (H&K MSM-1) in mijn versterker en dan kun je dus inderdaad instellingen op je versterker schakelen via een midi floorboard. ik heb het alleen nog nooit geprobeerd... Maar de bedoeling ervan is dus dat je bijvoorbeeld EQ, gain en reverb instellingen kunt opslaan, en die weer op kunt roepen via midi