PDA

View Full Version : Ipad op Focusrite 2i4



Lucaars
11 oktober 2016, 22:50
Hallo iedereen

Ik heb sinds kort een Focusrite 2i4 (2nd Gen) om met koptelefoon via mijn Macbook gitaar te kunnen oefenen.
Op mijn computer staan heel wat handige programma's maar soms zijn er wel een paar heel leuke apps die enkel op iOs werken.
Ik weet niet of dit al beantwoord is of dit een ongelooflijk domme vraag is maar ik vroeg me dus af hoe ik met deze setup -> gitaar - interface-macbook, mijn ipad kan aansluiten en ook de muziek van die ipad horen door mijn interface.
Eigenlijk zoals bv. een aux aansluiten op de interface.
Het enige wat me tot nu toe gelukt is , is gitaar in de eerste input en ipad in de tweede maar dan heb ik de muziek in het ene oor en gitaar in het andere en dat is niet wat ik zoek.

Heel erg bedankt!

duckman
12 oktober 2016, 13:43
volgens mij kan de 2i4 niet aangesloten worden op een ipad, wel de Scarlett 6i6, 8i6, 18i8, 18i20, zie:
https://support.focusrite.com/hc/en-gb/articles/206849159-Connecting-your-Scarlett-interface-to-an-iPad




Hallo iedereen

Ik heb sinds kort een Focusrite 2i4 (2nd Gen) om met koptelefoon via mijn Macbook gitaar te kunnen oefenen.
Op mijn computer staan heel wat handige programma's maar soms zijn er wel een paar heel leuke apps die enkel op iOs werken.
Ik weet niet of dit al beantwoord is of dit een ongelooflijk domme vraag is maar ik vroeg me dus af hoe ik met deze setup -> gitaar - interface-macbook, mijn ipad kan aansluiten en ook de muziek van die ipad horen door mijn interface.
Eigenlijk zoals bv. een aux aansluiten op de interface.
Het enige wat me tot nu toe gelukt is , is gitaar in de eerste input en ipad in de tweede maar dan heb ik de muziek in het ene oor en gitaar in het andere en dat is niet wat ik zoek.

Heel erg bedankt!

Lucaars
12 oktober 2016, 15:24
Bedankt!. Deze had ik ook gevonden, maar ik vroeg me af of er een mogelijkheid is om gewoon een apparaat als aux aan te sluiten op de 2i4. Zodat ik gewoon muziek hoor van mijn Ipad of telefoon of zelfs cd-speler.