PDA

View Full Version : Q Tron Plus volume probleem



ThomasP1
10 oktober 2016, 09:20
Hallo allemaal,

Enige tijd geleden heb ik de Q Tron Plus gekocht. Een pedal met naar mijn mening echt een geweldig geluid. Het enige probleem, is dat wanneer ik deze aanzet, het volume een enorme boost krijgt. Ik heb het op internet opgezocht, en vond veel mensen die dit ook hadden, maar geen oplossing kregen.

Nou had ik dit gevonden. Zou het werken als ik de EWS Subtle Volume Control pedaal in de effectsloop doe? Of werkt dit denken jullie niet zo? Ik zou het erg jammer vinden als dit zo de oplossing is, maar nog altijd beter dan een pedal die niet goed werkt.

Alvast bedankt.

Groet,

Thomas

Liquitone
10 oktober 2016, 17:35
Dat zou prima moeten werken. Ik heb geen schema van de Plus versie, maar vermoed dat de efx loop tussen de voorversterker en de fitersectie zit (om bijv een overdrive voor de filter te kunnen plaatsen zonder dat het de envelope detector beinvloed). Dan is het volume pedaal dus alleen van invloed als de Q-Tron aangetrapt is.

ThomasP1
10 oktober 2016, 18:33
Oke, bedankt!

piezo
10 oktober 2016, 18:55
Ik heb ook een Q-tron +
En schema's van de big box en small box versie. Gewoon opgevraagd bij EHX, doen ze blijkbaar niet moeilijk over.

Wellicht beter dan een volumepedaal in de loop is een weerstandje tussen FX signaal (loop return) en aarde. Of een trimpot, of een extra volumepot monteren, zodat je het volume gemakkelijk naar smaak kunt instellen. Werkt dus net zo als een volumepedaal maar is goedkoper en scheelt ruimte op je pedalenbord.

apekop
10 oktober 2016, 21:08
Ik heb de Qtron +(die oude) plus ook jaren gebruikt op mijn bas. Heeft inderdaad een behoorlijk volume boost. Maar ik kon dat omzeilen door een bepaalde instelling te gebruiken die goed werkte voor mij zonder volume boost. Ik meen dat ik de knop aan de achterkant op boost zette en dan vervolgens de gain op standje 1 of 2. De mode stand altijd in LP voor bas.