PDA

View Full Version : Wie? Info over een Indie FDL "Fleur de Lys" Les Paul gevraagd!



CheSS666
8 oktober 2016, 21:00
Hallo allemaal,
Beetje kort dag, maar ga morgen kijken bij iemand die een Indie Les Paul FDL (Fleur de Lys) 2010 heeft staan. Nou kan ik zeer weinig info (lees reviews) vinden op internet. Heeft iemand ervaring met deze UK/Korean made gitaar? Ziet er geweldig uit maar weet niks over de kwaliteit, toon, prijs? Wie kan me meer vertellen? Groeten, Mark

Rinze
8 oktober 2016, 21:26
Ik heb twee Indie IPR's, PRS-kopieën. Uitstekende gitaren, goed gebouwd een heel goed afgewerkt. Ik heb er andere elementen in gezet maar de originele waren ook best goed.

Indie is inmiddels wel van eigenaar veranderd volgens mij en ik weet niet of dat uitmaakt.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

Tupelo
8 oktober 2016, 23:47
Gitaar in het bijzonder geen ervaringen mee, wel met Indie Gitaren, ES kopie & een Rick kopie, plus een Rick bas kopie. Maakten alle drie een bijzonder gunstige indruk op me; bang for the buck. Weird eigenlijk, korte hype, en toen weer helemaal verdwenen. Indie 2 Tone is die ES-achtige trouwens, ziet er nog kekke uit ook.

pim raaijmakers
9 oktober 2016, 00:28
Ik heb twee Indie IPR's, PRS-kopieën. Uitstekende gitaren, goed gebouwd een heel goed afgewerkt. Ik heb er andere elementen in gezet maar de originele waren ook best goed.

Indie is inmiddels wel van eigenaar veranderd volgens mij en ik weet niet of dat uitmaakt.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

hier ook een prs kloon gehad.... fijne gitaren. wel een dikke laklaag en ietwat aan de zware kant. wel fijne gitaren.....

telerocker
9 oktober 2016, 11:21
Maxguitars had er indertijd een hele zwik hangen. Leuke gitaren voor het geld. De LP-derivaten waren stuk voor stuk überzwaar.

Rogueny
11 oktober 2016, 01:03
Er zijn meer merken die exact dit zelfde model bouwen. Richwood heeft de limited artistieke series en ik meen dat een merk genaamd silverstar(?) dit model ook gebouwd heeft. Volgens mij zit er behalve het merk dat er op staat niet heel veel verschil in. Komen volgens mij ook allen uit Korea. Meen ook uit de unsung fabriek maar dat weet ik niet zeker. Die van Richwood iig wel. Ik heb zelf de silverstar een keer bespeeld. Gitaar zelf was kwa afwerking echt goed. De elementen vond ik het enige minpuntje. Klonken iets wat goedkoop. Als je er een stel andere elementen in knikkert heb je een top gitaar. Maar specifiek over de indi durf ik het niet met honderd procent zekerheid te zeggen of de kwaliteit gelijk is. Wat waarde betreft moet je kijken naar c.a. 250.

Rogueny
11 oktober 2016, 01:10
Edit: er is 1 groot optisch verschil tussen deze indi en de Richwood en de silverstar: de inleg op de hals. Richwood en silverstar gebruiken de tree of life inlays. Daar is de Richwood iig ook naar vernoemd, Google maar eens Richwood les Paul tree of life artist series.

Rogueny
11 oktober 2016, 01:18
Nog een edit: ik bedenk me net dat ik op de noorder gitaar dag afgelopen jaar deze indi een keer heb bespeeld. Stond te koop bij een stand. Ook voor 400 euro zonder slagplaat. Wie weet is het wel dezelfde! Leek kwaliteit feel en geluid verdacht veel op de silverstar die ik eerder bespeelde.

CheSS666
11 oktober 2016, 23:49
Allemaal dank voor jullie input! Helaas heeft de verkoper het afgeblazen....

Rogueny
12 oktober 2016, 00:02
Allemaal dank voor jullie input! Helaas heeft de verkoper het afgeblazen....

Ach 400 was ie ook niet waard ;) Gewoon verder kijken, komt vanzelf weer iets leuks op je pad! Mocht ik nog eens iets soortgelijks tegenkomen, dan zal ik je een berichtje doen!

CheSS666
12 oktober 2016, 10:46
Jaha, hij is weer te koop! Ken je dat dat je 'm gewoon niet uit je kop kan krijgen? Nu nog ff mijn PRS SE Semi-Hollow Vintage Natural verkopen en dan die LP ophalen... Iemand geïnteresseerd?