PDA

View Full Version : Yourock gitaar



JVGM-music
8 oktober 2016, 15:07
Al enige jaren heb ik een Yamaha g50 gitaar-midi convertor...en die werkt redelijk...je moet heel clean en duidelijk spelen en het apparaat goed afstellen (en dat duurt even voordat je de juiste instelling gevonden hebt)en zo . Maar zoals gezegd...redelijk...maar niet meer dan dat. Ik zou er bijvoorbeeld niet graag op een podium mee gaan staan;je staat voor aap want het gaat echt niet lukken daar foutloos op te spelen.
Dit filmpje geeft een idee wat het apparaat kan;

http://www.youtube.com/watch?v=SpsG7IqYWu4

U begrijpt dan misschien ook dat ik toen ik de Yourock gitaar geïntroduceerd zag worden deze wel zag als de juiste opvolger van de G50. Ook even een filmpje over welk apparaat ik nu over spreek:

http://www.youtube.com/watch?v=jKcKQb_aywM

Maar ja, door vele miskopen wijs geworden eerst maar eens gewacht tot er op de tweedehandsmarkt kwamen en ja hoor , afgelopen week eentje aangeschaft voor een redelijke prijs.
Hier alvast wat eerste indrukken:
Volledig ruk! Ergonomisch de beroerdste gitaar die ik ooit in mijn handen heb gehad (het ding is veel te klein), de slechtste nek ooit,tracking klopt van geen meter,het snaargedeelte dat je aan slaat als bij een gewone gitaar is zo doods dat je echt moet kijken welke snaar je in vredesnaam aanslaat,sla je een open snaar per ongeluk aan blijft hij doorklinken tot sint juttemus, de ingebouwde synth geluiden zijn nog minder dan een jaren 80 my first casio keyboardje,het geluid dat er uit komt als je hem als gewone gitaar gebruikt is zo slecht dat ik er niet eens woorden aan vuil wil maken en als je aan de instellingen wat wil veranderen heb je ook wel even werk want een twee letterig displaytje daar moet je het maar mee doen.

Kortom;ik ben er niet echt blij mee. Het leek een mooie vooruitgang maar het is gewoon een stuk matig speelgoed.
De G50 zal dus nog wel even blijven denk ik.
Maar waarom zijn al die reviewers zo enthousiast....die moeten toch ook wel door hebben dat het een onding is die Yourock gitaar?

Midwolda
8 oktober 2016, 15:17
:seriousf: Mijn hond ging op tilt op 3:15 in het eerste filmpje...

maar echt, dat dit kan, en dat je dit wilt, of nodig hebt? Kan z'n nut hebben in thuisopnames.
Ik zeg lekker doorknoeien met de Yamaha, die YouRock is inderdaad nog slechter.

Fusion
8 oktober 2016, 16:09
Waarom niet een Axion? Of een Roland GR? Wel even dus niet GK element installeren. Overigens zijn er ook multi fx die n MIDI Out hebben. Of ze fatsoenlijke tracking hebben weet ik niet.

lcvanderhelm
9 oktober 2016, 11:08
Ik gebruik hem als midi-controller voor het aansturen van softsynths en dan voornamelijk in de tap-mode en dat werkt wel goed.
Geen trackingproblemen en,voor een gitarist,makkelijker als een keybord.

Harry
9 oktober 2016, 11:55
Waarom de reviewers enthousiast zijn? "Wiens brood men eet, diens woord men spreekt". Oftewel, advertentie-inkomsten.

JVGM-music
9 oktober 2016, 13:56
Ik gebruik hem als midi-controller voor het aansturen van softsynths en dan voornamelijk in de tap-mode en dat werkt wel goed.
Geen trackingproblemen en,voor een gitarist,makkelijker als een keybord.

Ok, in die tap mode gaat het wel ....maar het voelt wel een beetje gehandicapt om maar met 1 hand gitaar te spelen

JVGM-music
9 oktober 2016, 22:36
Ok, in die tap mode gaat het eigenlijk best goed. Verder blijft het een onding maar met die tap functie( alleen de fret hand gebruiken ,dus geen snaren aanslaan) werkt het verrassend goed.

Slecht nieuws voor de G50 ben ik bang.

lcvanderhelm
10 oktober 2016, 19:39
Je kan ook gewoon met 2 handen tappen,zelfs Eddie van Halen kan dat!